{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering af automatisk lygteregulering
  • #1   11. jun 2017 Hvilken bil er der tale om?

• #2   11. jun 2017 lygterne skal stadig grund, justeres manuelt så højden passer,
    og ikke blænder modkørende

dette gøre lettes med et lygte apperat,

når det er grund justeret,
    så skal det automatisk, reguler højde, hvis du eks læsse meget i bilen

• #3   11. jun 2017 Men når bilen er brugt så har de tidligere ejer da også kørt og blændet folk med det?

• #4   11. jun 2017 Mig bekendt (jeg er dog ikke automekaniker), så har de fleste biler ikke noget nul-punkt den justerer lygterne i henhold til - den bevæger dem blot i takt med input fra affjedringen.
    Dvs. at ganske akkurat som på normale lygter, skal nul/grundindstillingen være korrekt. Jeg vil tro du kan finde en helt normal juster-skrue på dine lygter. Tag og hold op imod en mur, eller andet, hvor du kan se lyset, og stil dem så lidt ned, til de står ens.
    Det er korrekt, det er bedst at bruge et lygteapparat, men man kan nu fint komme frem til det samme resultat med den anden metode.
    Hvis du gør det om aftenen/natten, kan man også ofte som fører selv se på en efterfølgende køretur, om de står nogenlunde rigtigt - hældning/bredde på lyset ud til siden, og hvor langt det lyser frem.

• #5   11. jun 2017 Tænker bare det da er utroligt at den ikke har været indstillet rigtigt fra start af. Men jeg må se hvad jeg lige gøre smiley

• #6   11. jun 2017 Nissan Qashqai fra 2015

• #8   11. jun 2017 Simon J

Lygter skal indstilles ind imellem.
    Det er der ikke noget unormalt i, da det kan ændre sin pga. rystelser.

Så du må bare få indstillet dine lygter som alle andre.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #9   11. jun 2017 #6
    Der har du problemet, de skinner altid i øjerne, mest pga LED vinklen i lygten der lyser for kraftig (evt kodet forkert), og så er der selvfølgelig forkert indstillede lygter,
    På optiske lygter der kan du ikke bruge den med at indstille lygteren op af en væg, de kommer til at lyse uens, kør på et værksted eller et dækcenter og få det gjort rigtig, det koster ikke mange kroner

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #11   11. jun 2017 Qashqai og insignia er slemme til at blænde, og de nye Renaulter med LED lys

• #12   11. jun 2017 Kan prøve og få dem indstillet og blænder de stadig er der jo ikke meget og gøre smiley

• #13   11. jun 2017 jeg syntes der er en del nye biler med xenon eller led lygter,
    de blænder, fordi lyset er meget skarpt,

syntes især det er træls på motorvejen, når de komme bagfra,
    der er del der blænder

• #14   11. jun 2017 Dem jeg har mødt der blinker har været på landevejen

• #16   12. jun 2017 Ja det er det der er problemet sikkert. Men nu prøver jeg og få dem nedjusteret lidt smiley

Kommentér på:
Justering af automatisk lygteregulering

Annonce