{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

AllanH
AllanH
Tilmeldt:
16. mar 2017
Følger: 11 Emner: 7 Svar: 14

Hjælp til beregning (køb vs leasing) {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Håber I kan komme med et par input til en beregning af køb vs leasing. Det er særligt Ford Focus st. jeg kigger på lige nu. Kæresten er mest til leasing, så der skal hårde facts på bordet smiley

Samlet betaling for leasing i 3 år med 15.000 km. pr år (hvilket er nok) står til 114.315 kr.

Mit alternativ kunne være noget som denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/10-scti-100-titanium-stcar-5d/3121159

Pris 170.000 kr. og har kørt 38.000 km. Det er vel noget i den retning, som det giver god mening at gå efter?

Hvis jeg skal sammenligne omkostningerne ved de to biler, så er de omkostninger, som ikke går igen, vel (i) værditab + (ii) service og reparationer?

Hvis jeg sælger den brugte bil igen om 3 år, så har den kørt lige under 100.000 km. og er 6 år gammel. På det tidspunkt, kan jeg så regne med at få ca. 100.000 -120.000 kr. for den?´

Årlig service er vel ca. 2.000 kr. + skønnet/gennemsnitligt 10.000 kr. i reparation over de 3 år, så de samlede service/reparationsomkostninger ender på ca. 16.000 kr. eller er det helt galt? Ved godt man ikke kan sige noget præcist, men et kvalificeret bud, vil jeg sætte pris på.

Hertil kommer skønnet 3.000 kr. til finansiering, men det er jo individuelt.

Samlet vil den brugte vil så formentlig komme til at stå mig i 80.000 kr. over 3 år mod de ca. 114.000 kr. for leasing? Altså ud over de udgifter som går igen (vægtafgift mv.).

Det er en usagkyndigs vurdering, så jeres rettelser modtages gerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til beregning (køb vs leasing)
  • #1   3. jul 2017 Op i røven med leasing, det er spild af penge. smiley

  • AllanH
    AllanH Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 11 Emner: 7 Svar: 14
    #4   3. jul 2017 Tak for bemærkningerne.

    Hvis det var en spritny bil jeg skulle have, så var jeg nok hoppet med på leasingvognen, men det har jeg bare ikke brug for.

    Så regnestykket er ikke helt ved siden af - altså et slag på tasken om det er realistisk?


  • #8   3. jul 2017 Leasing er til firma'er, og private, som køber dyre biler. Normalt skal man ret højt op før det kan svare sig. Reklamer for leasing ser rigtig godt ud, indtil man får læst alt med småt smiley ........ meget individuelt fra bil til bil, men en tommelfingerregel er over 350K , før der er fordel ved Leasing. ( med mindre der er sket noget markant nyt indenfor de sidste 2 år )

    ........ men der findes selvfølgelig nogle mennesker, som har det bedst med leasing, ...... fair nok smiley


Kommentér på:
Hjælp til beregning (køb vs leasing)

Annonce