{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.040 visninger | Oprettet:

Z4 eller TT - Åben sommervogn {{forumTopicSubject}}

Jagten er ændret og har for en stund fået nok af at kigge på veteran biler, og vil have noget nyere vogn.

Det skal være en åben sports vogn og om den har bagsæder betyder intet for mig. Den skal kun køres i solskin, så ting som hardtop og lign et lige meget.


Har set på disse til omkring de 250k....

- Mercedes SLK
- Bmw z4
- Porsche boxster
- Audi tt

SLK siger mig ikke det store design mæssigt, og selvom boxster er hamrende lækker med dens centermotor er det også den ældste og potentielt også ganske dyr i vedligeholdelse og afgift (ims leje frygt) ....

Ved Audi TT mk2 vil jeg få deres 2.0 tfsi med 200 hk, der dog alene ved chip kommer pænt derop. Et moderne design, billig afgift og en lækker kabine som altid ved audi.

Ved Z4 får jeg som udgangspunkt deres 3.0 liters med 235 hk. Kabinen halter lidt kontra audi, men jeg får dog en lækker række 6 motor og et yderst flot design.

Hvad har folk af gode input?


Kommentarer på:  Z4 eller TT - Åben sommervogn
  • #1   4. jul 2017 helt sikkert z4

  • #3   4. jul 2017 Har du kørt dem ? Det er yderst vigtigt at prøve så mange forskellige som muligt, særligt når det er en sommerbil..

    jeg har kun prøvet en Z4 2,5i, den var for langsom, men tror bestemt godt jeg kunne leve med en 3,0i. Z4eren er også den pæneste af de biler..
    En TT og SLK er de mest triste af de 4 biler..

    Porsch'en er fed pga centermotor, og tror ikke man skal frygte IMS mere end så meget andet der kan gå i stykker... men den er ikke ligeså fed som Z4eren..

    Hvad med en Z3 M model ?


  • #4   4. jul 2017 Syntes Z4 ligner en strandet hval. Så klart TT...

  • #5   4. jul 2017 Jeg har altid været fan af den genration TT'er! Hvad med en 3,2 V6'er ? Lidt mere, så kan man få en Nissan 370 Z i GT udgaven (Den som kan revmatche selv!)

  • #6   4. jul 2017 Den gamle TT bliver for gammel til mig, og hvis jeg husker rigtig koster en 370z nærmere de 400k hvilket er ALT for meget ....

  • #7   4. jul 2017 Gamle TT'er? Det er da fra samme årgang mk2 med en 3,2 V6'er... smiley Den er da lidt mere spænende end 2-literen.

  • #9   4. jul 2017 Alle bud bliver kigget igennem, og klart at en af de store grunde til Z4 er lyden af en 6 cyl motor foran kontra kun 4 propper ....

    Udvalget er dog overraskende stort i denne klasse, fx en Opel GT med en chip rammer små 300 hk og 0-100 på noget der ligner 5.5 sek.


  • #10   4. jul 2017 Hvad med en Honda S2000.. det kræver dog du gider importere en selv, da de sjældent er til salg..

    du kan få de første årgange for ca 200k og de er steget 20-30% i pris de sidste par år... den er meget sjovere end en Z4 synes jeg, og er sikker på at den er sjovere end de andre.. måske kan boxsteren nappe den, men så skal det være en 3,2S og ikke 2,5eren


    profilbillede
  • #11   4. jul 2017 De sidste S2000 jeg har set til salg har alle kostet over 300k, og de er som sagt kun steget.

  • #12   4. jul 2017 Så har det med garanti været +2007 årgange.. man kan importere en årgang 2000 for ca 200.000kr..

    Og der har været flere til salg i Dk til den pris, en kostede endda 160k men det var inden de begyndte at stige i pris..


  • #13   4. jul 2017 Jeg kigger selv efter en, man kan få en fin en i Tyskland for ca 110.00kr og afgiften burde ikke være mere end 90k.. der er flere der har betalt 70-90k kan jeg se på Skats hjemmeside

  • #14   4. jul 2017 Du skrive du vil ha en sportsvogn.. Allerede der, glem TT

    Udseende har intet at sig når man vil ha sig en sportsvogn og den følelse der giver at kører en sportsvogn.
    Jeg vil hellere kører i en rusten og bulet "strandet hval" end f.eks en audi TT der lyder noget alle piger ville forelske sig i.

    Jeg siger også Z4 af dem du nævner og så vil jeg som Mirza siger. Prøv dem og undersøg prisen på en S2000. Der er en grund til de stiger i pris!!


  • #15   4. jul 2017 Mirza. 2,0 eller 2,2?

  • #17   4. jul 2017 Hvis det bliver en TT vil der straks blive smidt en smule efter den, så vi rammer 250 hk og der er lidt sjov i gaden - Kabinen er klart et stærkt plus ved den, selvom den ikke kommer hurtige rundt på banen af den grund.

    Honda S2000 tvivler jeg ikke på er en super sportsvogn, aldrig prøvet en dog. Dog prøvet andre lign honda motorer og har altid savnet der sker noget også selvom man ikke tæver den til 7000 rpm.

    Kan se en Z4 3.0si med 265 hk med lidt held kan holdes inden for mit budget, den virker ret fin, oc lækker væsentlig mere end en TT med træk foran.

    En Boxster S lokker stadig i baggrunden, men faste samt løbende omkostninger virker også væsenitlig højere.


  • #18   4. jul 2017 #16: Omkostninger er også den primære grundt til at Boxster ikke står øverst på listen, der kan hurtigt ryge.en ferie bare i de faste afgifter.

    Mit lokale værksted vil også nemmere kunne skrue på en Z4 kontra en Boxster vil jeg tro.

    Skal prøve en Z4 i weekenden, men umiddelbart er det den der lokker mest. Den er flot at se på, relativ ny, og med den rigtige lyd foran og træk bag.


  • #20   4. jul 2017 DD, hvori består spørgsmålet ?

    hvis du spørger til hvilken jeg snakker om, så en 2,0 da det er den mest udbredte, og man kan ikke få en 2,2 i de første årgange.. har ikke prøvet en 2,2 de har lige mange hk, men 2,2eren har mere moment, og der kom et massivt facelift på undervognen...

    En TT mangler ikke kræfter, den mangler køreegenskaber, jeg har først nu med den helt nye TT RS læst en positiv anmeldelse om køreegenskaber i en Audi TT..


  • #24   4. jul 2017 tror mere det er en cruiser end sportsbil Christian. Men den skal da med i vurdering, bare for din skyld smiley

  • #25   4. jul 2017 Crossfire er også en interessant bil, men det er en Mercedes SLK fra 1996 der gemmer sig under den. smiley ville heller ikke udelukke den. Dog forvent ikke en 3-liter Række motor fra BMW. Derimod har de ikke kørt mange KM.

  • #26   5. jul 2017 Jeg har haft en Z4, dog med en 2.0 Turbo motor (sDrive 28i), den med 240HK. Det jeg fortrød mest ved den, var, at jeg ikke fik den med 6 cylindre. Ikke så meget for kræfternes skyld, mere fordi den 4-cylindrede motor var noget grov i det, ikke den lækreste maskine, og den lød heller ikke så godt som en 6 cylindret, og det betyder trods alt lidt når man kører med toppen nede.

    Alle BMW'er jeg har prøvet, har det mest irriterende ESP system. Det griber ind alt for tidligt, og det griber for meget ind. Det var nok det største irritationsmoment ved Z4'eren. Man kan selvfølgelig slå det fra, men jeg kører ofte steder hvor det får alvorlige konsekvenser hvis jeg spinner af vejen, så jeg foretrækker at have det slået til.

    Z4'eren virkede billig i interiør ift. eks. en TT, og det knirkede lystigt fra det hårde plastik når jeg kørte på ujævne veje. Men man kan leve med det.

    Helt overordnet var jeg ret tilfreds med Z4'eren, og blandt de forslag du har, er det min foretrukne. Boxster'en kører bedre, det er en fantastisk bil, men den er uden tvivl dyrer at eje og holde kørende.

    Men ellers ville jeg også prøve en Honda S2000, og jeg synes også at Mazda MX-5 bør have en chance. Mazda'en har ikke så mange HK som de andre, men det er alligevel en rigtig, rigtig sjov bil. Man skal bare være mand nok til at køre den, for den har mange øgenavne smiley


  • #27   5. jul 2017 Har haft kigget kort varigt på crosfire, men den blev aldrig rigtig aktuel, sagde mit intet og en ganske gammel platforn også.

  • #28   5. jul 2017 #26: Takker for alt info, jeg vil prøve ligge mærke til kabine kvalitet når jeg skal ud og se nogle i denne her weekend.

    Om bilen har 250 eller 350 hk er ikke det primære, for fx ved en åben vogn som jeg ønsker at lyden fra motoren en stor del af oplevelsen. Jeg skal ikke ned og sætte rekorder på forskellige baner, for søgte jeg efter ren race havde jeg kigget andre veje, og så havde det også været lukket biler for at få en stivere karosse osv.

    Pt. som samlet bud hvor at udseende, pris, lyd og omkostninger hænger bedst sammen så ligner Z4 stadig en vinder, men nu får vi se efter weekenden.


  • #30   5. jul 2017 Morten, ved ikke om US modellerne er sat anderledes op, men jeg har mærket ESP træde ind før jeg ville have det til det i Z4, 335i, M4 og M6, og jeg kører altid i Sport.

  • #32   5. jul 2017 Du kan meget nemt have en pointe.. der er flere amerikanske modeller som også bliver neddroslet ifht de europæiske...

  • #33   5. jul 2017 Det er ihvertfald ikke ukendt at vogne er droslet ned til det Amerikanske markedet, men nu skal jeg ud og se nogle Z4 i weekenden, så ser jeg hvordan det ser ud.

    Det er primært den "ældre" 3,0 med 231 hk jeg kigger på, ved ikke helt om den nyere 3,0si motor med 265 hk er de ekstra penge værd - Der er alligevel en slat forskel inden afgift etc er klaret.

    En "joker" skulle være BMW Z4 2.5si fra efter faceliftet, hvor det trods alt også er en R6 motor foran, og kun omkring 13 hk mindre end 3,0 udgaven.


  • #34   5. jul 2017 #32
    Har du eksempler på det? De er sgu meget ens hvis jeg kigger på forskellige modeller. Eks. 340i har 6HK og 2NM mindre i Californisk spec ift. DK spec, den forskel kan vel næsten tillægges klimaforskel. M4 har ligeledes 6HK mindre i CA spec.


  • #35   5. jul 2017 Så er der jo en Mazda MX-5 fra 2009 med 2,0 sugemotor... smiley En split ny MX-5 kan fås fra 299,999 kr, så er det med de mindste 1,5'er. Men en ny bil. smiley (Plus 5000kr for metal farve...)

  • #38   5. jul 2017 Morten D,

    Jeg kender ikke rigtigt noget til de ældre biler, så der har du uden tvivl ret.

    Desuden er en MX5 virkelig sjov bil, kan ens mandighed klare at køre i sådan en, får man virkelig meget sjov for pengene smiley

    De bliver faktisk hyppigt brugt som racerskolebiler på baner heromkring.


  • #40   5. jul 2017 Tanken om en stor set ny mx5 har jeg da haft, og økonomisk er det jo slet ikke dumt. Tvivler heller ikke på at de ligger godt på vejen, men den vækker bare ikke de rigtige følelser som fx en Z4 både med hensyn til lyd, power og design.

  • #42   5. jul 2017 Sidste gang jeg kiggede var C6 alt for dyr, dog slet ikke kigget på C5 og har aldrig prøvet en nyere vette så skal da lige kigge - Eneste vette jeg har prøvet var fra 69 dengang jeg købte min caddi.

  • #45   5. jul 2017 En MX5 bliver det aldrig smiley .... En TT lokker stadig lidt pga lækker kabine, dog skulle det være med 3.2 l motoren for at få en lyd man kan nyde foran smiley ....

    Har tidlig fri fra arbejde fredag og så må jeg ud og se på specielt Z4 ....


  • #47   5. jul 2017 Du lyder næsten forelsket Christian, selvom du aldrig selv ville købe den bil!!

    Henrik>> Jeg synes nu allige du skulle prøve en mx5 før du siger aldrig MX5


  • #49   5. jul 2017 Jeg er måske en fagget, men havde da helt klart valgt en ny MX-5 overfor en 10 år gammel bil. smiley

    På den anden side, så er det kun en 1,5'er, kontra deres 2,0 motor.


  • #51   5. jul 2017 Tænker du på en SLK 55 AMG, så tror jeg stadig den er dyr.

  • #52   5. jul 2017 enig DD.

    introen til denne video må også betyde at den faktisk er sjov.

    https://youtu.be/NSq5Zb5ZNWY


  • #54   5. jul 2017 Det ville jeg ikke.

    Og det var heller ikke den bil tråden skulle over på


  • #55   5. jul 2017 Husk nu at vi stadig snakker åbne biler til 250k inden det stikker af smiley .... Kigger forbi Mazda bare for at udelukke den helt, men bringer den ikke smilet frem som en Z4 ryger den væk fra listen ....

    Hver dag solen skinner skal det sitre i hele kroppen for at kører af sted på landevejen og hører motorer arbejde under fri himmel og vinden blæse afsted...


  • #57   5. jul 2017 nøøøj hvor gør det ondt i øjnene smiley

  • #61   6. jul 2017 Jeg er glade for de bud der kommer, og stort set alle har nu også holdt sig inden for emnet, det også rart at se på noget man måske ikke havde overvejet smiley ...

    Som udgangspunkt søger jeg mere en EU sportsvogn kontra en US muskelbil, men eftersom at jeg aldrig har kørt en nyere Corvette vil jeg da ikke udelukke noget. Dels er kombinationen af cabrio + C5 + manuel gear dog ikke noget der lige hænger på træerne, og slet ikke nede i min prisklasse.

    - Aner dog heller intet om løbende omkostninger, men afgiften er dyr smiley ...

    Lige fået en forhåndvurdering af afgiften på en BMW Z4 3,0si fra 2006 med 265 hk og den lagde faktisk relativ fornuftigt, men lad os nu se ....

    - En helt anden tanke er dog om man skal vente med at købe til vinteren for at måske få en bedre pris, der er alligevel ikke super meget sommer tilbage inden man har en bil hjemme, klargjort, på plader etc.



  • #62   6. jul 2017 Lige de bud der er kommet over pm som ikke er nævnt her i tråden.

    Mini Cooper John Works
    - 211 hk i den bette bil er sikkert sjovt, men hverken udseende, kabine eller udstråling siger mig noget som helst.

    Nissan 350Z
    - Fin med power 280 hk, men har helt enkelt aldrig syntes den var speciel køn.

    Men stadig tak for bud og meninger også over pm.


  • #63   6. jul 2017 Har da helt glemt den sjældne Mini Cooper Roadster S (Ikke samme model som en cabriolet Cooper S...Roadster er kun en to personers bil) De er ekstrem sjældne, og er i bund med priserne da ikke solgte særlig godt for ny. En unik bil som man ikke ser tit i Europa.Dog koster John Works modellerne hjernedødt meget...

    profilbillede
  • #65   6. jul 2017 Der er også Alfa Romeo Spider 3,2 V6, og så med en " Australsk V6'er"

    Dog koster en 2,2 184 Hk model noget mindre.


  • #66   6. jul 2017 Der er utroligt nok en Mini Roadster S til salg herhjemme nu hvor den er nævnt.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mini/roadster-cooper-s/16-184-2d/3252836


  • #67   6. jul 2017 En måned tilbage , holde jeg øje med en rød Cooper S til 269.000 kr på bilbasen. Den havde ikke kørt meget mere... smiley

  • #70   7. jul 2017 TVR smiley er helt vild med dem.. men for 200k så får du en uden afgift..

  • #71   7. jul 2017 En nyere TVR der dels er åben samt også venstre styret er klart uden for mit budget, de lander hurtigt på 400k inden der er plader osv.

  • #72   7. jul 2017 Lige til hvis de nysgerrige så modtog jeg lige en forhåndsvurderingen på afgift af en 2007 Z4 med 265 hk og den blev sat til knap 190k.

    Lidt højere end forventet, så kan ske det ender med en 231 hk model som det ser ud nu smiley


  • #73   7. jul 2017 Ferrari Mondial! Kunne du købe for et år siden til den pris med afgift... Idag, no way! Dog skal man være klar over, at en GOLF 1,4 TFSi er hurtigere....

  • #74   7. jul 2017 Den er satme også grim smiley + omkostninger kan blive helt tosset på sådan en.

  • #76   7. jul 2017 se min status hr f!

  • #77   7. jul 2017 En Caterham har jeg flere gange tænkt på, men lige i dette felt kommer den ikke højt nok op.

    Næste uge skal bruges til at ringe rundt på forsikringer, de fleste ser slu helt rødt når man siger bmw 3.0


  • #78   7. jul 2017 Jeg synes en Z4 er ret flot(meget bedre end en Audi A3, eller jeg mener TT smiley )

    Nu er der en som nævner Caterham, sådan en har jeg tilsalg( http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/caterham/seven/15/3276823), der er ikke meget som følger den i rå køre oplevelse, og får en Z4 og S2000 til at føles som tunge hvaler. Er det en sportvogn til de 20-30 gode dage om året i Danmark eller er der en komfort cruiser du søger? Z4 med 3.0 eller endnu bedre 35i(den med turbo) er en lækker vogn. en på jobbet har en Z4 35i.

    Jeg vil bringe en mere på banen Lotus Elise. også en let vogn, men meget mere komfort end en Caterham Seven. Den er super billig at servicere og nok heller ikke en dårlig investering.

    Boxster, så skal du op i en S model, ellers mangler den power, men det bliver nok svært for 200.000kr.(dog lyder det til at Boxster kunne blive en af de næste Porsche'er som stiger i værdi).

    Jeg har været en del sjove biler igennem og drømmer nok om en Arial Atom eller måske en Lotus 340R, som det næste TD tool smiley


  • #79   7. jul 2017 BMW 1-serie er faktisk også fed som cabrio. Jeg ved dog ikke hvor priserne på dem ligger.

  • #80   7. jul 2017 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/135i/30-cabriolet-2d/3307061 <-- nok lidt over budget. men en lækker allround bil.

  • #81   8. jul 2017 #78: Takker for det fine svar.

    Jeg køber ikke en bil for at sætte bane rekorder rundt på baner, søger en sportvogn jeg kan nyde sommerdagene i på de små landeveje heroppe, der også har kræfter til at sætte et smil på læben smiley

    Kigger lige ordenligt på dine bud når jeg kommer hjem senere.

    #79: En 135i er helt sikkert en fin vogn, dog syntes jeg stadig ikke den har samme maskuline sports udtryk som fx en Z4.

    Den er dog uanset hvad også over mit budget, men motoren er absolut en drøm og alene med en chip har man vel 370 hk og en ganske solid lille raket stående.

    - Nu ser jeg "frem" til at snakke med forsikringer, frygter hvor meget de vil rippe mig for når jeg nævner nogle af bilerne her i tråden.


  • #83   8. jul 2017 Den TT'er du linker til hr Niller, den får man næppe under 400.000 kr... smiley

  • #85   8. jul 2017 Til mit budget vil jeg nok kunne få en Audi TT 2,0 TFSi Roadster og med import muligvis en 3.2 V6 ....

    De er ikke afskrevet og skal prøves, men når det er en åben vogn hvor lyden også er en del af det samlet billedet, tvivler jeg på at deres 4 cyl bliver aktuelt.

    Z4 har i mine øjne et mere maskulint udtryk, men har ikke udelukket nogle endnu - Har 2 ugers ferie, hvor jeg skal ud og teste så mange som muligt.

    En ting er tal og spec, men ved en åben vogn er min erfaring at helveds oplevelsen er en kæmpe faktor, som spec ikke kan fortælle noget om.


  • #86   8. jul 2017 sådan en 4x4 TT er en kedelig kop kaffe ved siden af en bmw række 6 med baghjulstræk.
    men det er min mening.

    Henrik må ud og prøve hvad han har af krav til en sjov søndags bil.

    Jeg ved bare at det ene fører til det andet.
    først skal den kun bruges til snoet veje på landet.
    pludselig vil man også kører lidt trackday.


  • #87   8. jul 2017 Der er altid en 1,8 TFSi TT'er. smiley Der skal man så bare slettet ordet "kvalitet"

  • #90   8. jul 2017 En S5 Coupé fra 09 med den gamle 4,2 V8 og Manual gear - og så Armytrix udstødning ! Mmmmm (Desvære fås V8'eren ikke i cab....)

  • #93   8. jul 2017 SSR ser ret hit ud! smiley Skulle til at skrive Ford Mustang 4,6 V8, men dem som er til salg i Dk, koster alllllllllt for meget....

    Et andet "ES" kunne være Ford Thunderbird 3,9 V8 fra 2005-ish. Dog skulle motoren ikke være sælrig holdbar, men en flot bil. smiley


  • #99   8. jul 2017 Ja eller Hvad med en 2CV cabriolet. anderledes bil det også

  • #104   8. jul 2017 En lyserød lade med taget skåret af er også anderledes..


  • #107   8. jul 2017 åben sportsvogn Ja.



  • #108   8. jul 2017 christian, hvorfor køber du dem ikke selv?

  • #109   8. jul 2017 Der er en Crossfire til salg på bg til 200 klik. smiley

  • #114   8. jul 2017 Har du kørt dem Christian ?

  • #116   8. jul 2017 Prowler er vel ikke verdens dummeste bud.. specielt, men stadig en sportsvogn.

  • #119   8. jul 2017 Helt generelt syntes jeg folk har holdt en fin tone til hvor lang tråden af, så lad os prøve at holde den saglig som de fleste heldigvis har kunne smiley ...

    Og det nu helt i orden folk kommer med lidt "outsider" bud så længe de er inden for rammerne i grove træk, jeg mener jeg har godt af at se noget andet end hvad ens eget hoved bare tænker på ....

    Chevrolet SSR - Den er da åben og med en stor/kraftig motor, men derudover så syntes jeg ikke specielt godt om den, og min sommer sportsvogn skal bestemt ikke være med lad smiley ....

    Chrysler Prowler - Helt overordnet har jeg faktisk med tiden vænnet mig til hvordan den ser ud, og syntes den er et sjældent og frisk syn på vejene kontra meget andet der kører rundt. De sidste årgange klarede også 0-100 på 5.9 sek så ganske kvik bil, bare helveds ærgerligt at de aldrig smed en manuel gearkasse i dem, og kun deres automat.


  • #120   9. jul 2017 Er ikke vild med designet på hverken TT (den nye er lækker) eller Z4

    Hvis det var mig havde jeg taget det fornuftige valg, den nye MX5 som ser super sprød ud og man sidder godt (har ikke kørt den)
    Den flotteste bil i dit budget må være en Alfa spider (06 model), fronten er noget af det flotteste og mest sportslige på markedet, de kører udemærket (har kun siddet som passager kørt af en pige fra gym så intet pres der udover på koblingen smiley ) Og synes lige umiddelbart at 2,2 trak ganske udemærket smiley


  • #122   9. jul 2017 Ja du skulle høre de små Aygo trillinger og Fiat 500 tage omdrejninger når vi havde fri... Det larmer på den ufede måde men de går ihvertfald ikke ud så længe man holder den på 3000+ omdrejninger ... smiley

  • #124   9. jul 2017 Har da også overvejet at købe en MX-5 bygget til fx trackday som denne her, men tvivler sku på jeg kommer til at bruge det så meget, men en del har godt nok skrevet til mig at man hurtigt bliver lokket i den retning.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/mx-5/18i-2d/2880562

    Nu bliver næste uge brugt på at kører nordjylland rundt og se på biler, så kan jeg nok hurtigt udelukke nogle osv.


  • #125   9. jul 2017 Synes 2015+ modellerne ser noget bedre ud end de gamle

  • #126   9. jul 2017 I Nordamerika kunne MX-5 NB modellen også fås i Turbo. (Mazda-SPEED MX-5)

  • #128   9. jul 2017 jeg synes den mx-5 eller andre mx5 er super fed.
    ikke pga udseendet, men at en bil for de penge og med den leve effekt kan kører så godt og være rigtig underholdende og det hurtig når man lærer at kører den Max.

    Jeg er ikke i tvivl om at en Z4 med række 6 lige er hakket bedre. lyder bedre, føles bedre og ikke mindst er mere mandig.
    Men det ene med det andet. den mx5 du linker til må være mega sjov på bane. og på gaden.
    men du sikket vil blive fristet til at ta ofte på trackdays eller måske endda kører ned til Nürburgring.
    men så begynder det også at koste penge.
    Dæk, opgraderinger ( mere vil ha mere) evt skader!
    og en weekend til Ringen er hurtigt 5000 kr, med transport og adgang til bane og et sted at sove.
    for er du bare lidt glad for at kører bil og køber sådan en weekend racer, så kommer lysten hurtigere end du tror nu, til at kører på baner hvor du rigtig kan bruge bilen maks.
    alt det ved du sikkert og har hørt på. men alligevel en advarsel smiley
    alle mine sparepenge f.eks går til trackdays og ture til Ringen. og der er langt. Jeg har 1300 km at kører før jeg kommer til kbh, og så videre mod Ringen. Det koster i en bil der kører 7 på liten og slid på dæk til næsten 4000 kr pr stk. Men det er det hele værd


    Er du sket ikke typen til det overstående, så ville jeg hellere købe en ældre US car som christian er så dygtig til at linke til hele tiden. altså en bil til om søndagen hvor man triller tur på 40-50km for at købe sig en is og så kører hjem igen.



  • #129   9. jul 2017 Har selv overvejet en original seven til gaden, men jeg er bange for jeg ikke får den brugt ret meget.. det er altså en motorcykel på 4 hjul, har kørt i min racerbil på de øde landeveje et par gange, og uden hjelm er det bare ikke særlig sjovt i længere end 5 min... en forrude ville helt sikkert hjælpe, men så ser det bare ikke så fedt ud... hvis jeg skulle have en seven på plader så skulle det være en lotus med vetran afgift og billig forsikring, det giver ingen mening at bruge 10-15k om året i afgift og kasjo på en nyere caterham.. fordelen er dog at man ikke kan slide de biler op, hverken dæk eller bremser fordi de er så lette og der er stort set intet der kan gå i stykker...

    Mit råd er hold dig væk fra trackdays, køb en bil du kan tage nogle lange ture til alperne i, det er næsten ligeså sjovt.. hvis du bliver bidt så trackday feberen så kan du lige pludselig ikke få nok, og det kan ikke blive vildt nok, og lige pludselig står du klar på startgridet og venter på at de røde lys slukker til et ægte løb..


  • #131   9. jul 2017 Henrik K

    Jeg har en TT 8J coupé med et 3" Sebring udstødssystem fra manifold og bagud.

    Den lyder ret fornuftigt, og sammen med en ABT optimering af motor og undervogn går den RET godt.

    Kan kun anbefale TT'en, og set i lyset af at normale mennesker ikke kører ræs, men måske bare gerne vil have noget der performer bedre end normale personbiler, så er det er super bil.


  • #135   10. jul 2017

    profilbillede
  • #136   10. jul 2017 Jeg giver Niller ret, jeg har været tankpasser ved Statoil, og der så jeg tit Audi TT'er tanke op, og det var i hvert fald rendyrkede køremaskiner. De lå helt vildt godt på vejen når de svingende ind på tankstationen.

  • ...BTL
    ...BTL Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 7 Følgere: 11 Svar: 47
    #137   10. jul 2017 Niller ved hvad han taler om, jeg har engang været flaskedreng i Føtex, og der så jeg flere kunder i Audi TT'er. De lå satme godt på vejen, når de kørte rundt for at finde en ledig p-plads

  • #139   10. jul 2017 Porschen er dejligst og har 6 cyl boxer. Imod den er, at den er ældre og driftsomk. Porsche er dyrt - hvis man vil holde bilen i god stand.

    BMW har også baghjulstræk (fordel) og en 6 cyl rækkemotor, som også lyder godt. Lidt billigere end Porsche, men stadig sjov. Den ville jeg anbefale.

    Eller du kunne forsøge at finde en 125i Cabriolet. 3,0 6 cyl med 218HK og kompakt karosse. Ok den skal helst have sportssæder og sportsundervogn, for at konkurrere med Z4, men stadig en fin bil.


  • #140   10. jul 2017 Z4 er klart den grimmeste af de nævnte. Ville vælge en Mercedes, eller Porsche

  • #142   10. jul 2017 Hvad der er grimt eller pænt er en diskution uden vindere, jeg er glade for folks bud og skal nok vurdere hvad jeg brækker mig over eller ej smiley

    Kigger lige de nyeste indlæg igennem i morgen


  • #143   10. jul 2017 OPEL TIGRA 2003 skrev ingen ...

  • #145   11. jul 2017 Opel GT er egentlig ikke et dårligt bud. Lotus Elise er faktisk også en mulighed i prisklassen, men de er dog ved at være gamle - dog stadig en fed bil.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/lotus/elise/18-r-2d/3340704


  • #152   11. jul 2017 Jeg vil forsøge at forholde mig objektiv til dette emne, Jeg har ikke kørt mange Audi'er, men har de kørt de ældre TT modeller, A4er og A6er.. og har aldrig prøvet så kedelige biler, deres motor er placeret helt forkert og de understyrer.. det kan man så prøve at kompensere for ved at lave Quattro.. men det ændrer ikke på at bilen ikke er sjov at køre i, hvis man ellers nyder sportslig kørsel..

    Lige indtil for nyligt med RS3 og Auti TT RS, (den nyeste model) så har Audi fået SÅ mange tæsk i samtlige anmeldelser jeg har læst af Evo Magazine, et blad der UDELUKKENDE går op i køreegenskaber, og ikke 0-100 tider.. (R8 er selvfølgelig også en undtagelse, for den er også fantastisk efter sigende..) Men lad os se hvad de skriver og Audi ejere:

    Somewhere between the petrolhead WHO reel of acceleration times and Waste entire lunch hours poring over classafieds, and the reluctant motorists WHO drive only because they must and care less for their cars than their lawns, there exists a third Group.

    Theye are the inbetweeners. They are nor enthusiasts, but neither are they so indifferent that driving is a chore, or that cars are mere appliances that cost to much. They care about what they drive. They've enjoyed the prestige of that four-ringed badge on the nose and the "R" and the "S" on the rear. They like the looks and the cabin quality.

    But the (old) RS3 has always been let Down by the inexcusable dynamic shortcomings, be it an unnecessarily hard-edged ride og vague, understeer. ACRES of understeer.


  • #155   11. jul 2017 TT er den ultimative cafe racer! smiley

  • #156   11. jul 2017 #154.. Jamen ingen tvivl om at Audi er gode til at lave biler til dem som er på jagt efter noget der ser pænt ud, og måske også ønsker en form for status..

    men køreegenskaber er en helt anden ting, der kan de ikke være med, i hvert fald ikke hvis man stiller høje krav til bilen... Og det er helt faktuelt, det skyldes bl.a. deres placering af motor...


  • #158   11. jul 2017 Dog gad jeg godt eje en, men tror gerne den ikke er en trackday racer. smiley Ikke den kan laves om til det.

  • #160   11. jul 2017 yep. En god caferacer smiley

  • #163   11. jul 2017 #152
    Mirza, du har det virkelig med Audi, som Christian har det med Toyota.

    Men du glemmer altid en ting, EVO kigger kun på køreegenskaber, som du skriver, de fleste af os bilejere kan ikke tillade os den luksus, kun at kigge på køreegenskaber, vi har en række andre egenskaber som også skal være tilstede.

    Da jeg købte min Audi, var det den bil der tjekkede flest bokse på mine "must have" og "nice to have" lister - det var den bil der totalt set løste opgaven bedst for mig, ift. mine behov og ønsker. Ja, en M4 får bedre anmeldelser, og sætter hurtigere banetider, men jeg har stadig tilgode at tabe til en M4, uanset om det er oppe i bjergene eller i lyskryds. Og ja, jeg har kørt en M4 hårdt, og nej, jeg vil ikke hellere have den. Eller en Civic for den sags skyld.

    Du går jo heller ikke selv 100% efter køreegenskaber, så havde du jo nok valgt en NSX. Men det har du ikke, du har jo også valgt bil ud fra nogle flere kriterier end bare køreegenskaber - præcis som de fleste Audi ejere smiley


  • #164   11. jul 2017 Har haft både BMW og Audi. Først en BMW Z4 med 3,0i og 231 HK årg. 2003 og en Audi TT 3,2V6 Cabrio årg. 2008 med 250 HK.
    Havde først BMW'en i 3 år og skiftede til Audi'en som jeg kun havde i et år - var ikke mig. Så nu har jeg en BMW Z4 3,0si med 265 HK årg. 2008 på 3. år og det er lige mig.
    Jeg er helt klart mest til BMW'en, synes audi'en er kedelig at køre i, men den er utrolig flot og lækker og noget helt andet end BMW, som jeg også synes er flot og lækker. Men det handler om smag og det er kun dig selv der kan afgøre hvilken en du er til. Så ud og prøv dem begge smiley


  • #166   11. jul 2017 Det er slet ikke et spørgsmå smiley Z4 hele vejen


  • #167   11. jul 2017 Carsten.. jeg er faktisk helt enig med dig.. men ved en sommerbil så lægger jeg vægt på køreegenskaber, men det er da fint hvis andre foretrækker lædersæder af god kvalitet, for mig er det bare ikke det der er vigtigt i en bil...

    men hvis man vil have en lækker kabine, så er Audi helt sikkert bilen at eje..

    Det skal dog siges jeg har ikke et problem med alle Audier, jeg synes de gamle Audier fra den tid inden VW tog over, med turbo, de var jo super fede... Nu er der bare gået for meget mainstream i det, men jeg kan læse at en R8 er en helt exceptionel bil... Og mere rost end den mere dyre Gallardo...

    Din RS5 er også i en kategori for sig.. nej det er ingen M4 GTS, men er sikker på at det overordnet set er en bedre daily.. og farvevalget er jo også fantastisk og stik modsat af hvad audi ejere normalt foretrækker.. Er sikker på at medarbejderne har kigget en ekstra gang da de så på papiret at der skulle hives en anden farve end sort eller sølv frem...


  • #168   11. jul 2017 #165: Husk budget, finder ikke en Z4 med den motor inden for mit budget smiley

    - Super fede indlæg der er kommet, ser frem til at kunne læse det hele i ro senere på aftenen.


  • Crescent
    Crescent Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 5
    #170   11. jul 2017 Z4

  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 9 Følgere: 7 Svar: 1
    #171   11. jul 2017 Har du overvejet en Lotus Elise..
    Du burde kunne finde en fin en til 250kilo.
    ??????;)


  • #173   11. jul 2017 Den er fe dnok sådan en speedster.. men til den pris så hellere købe den ægte vare, nemlig en Elise

  • #175   11. jul 2017 Den er jo ikke åben, og selvom den er skide fed, så skal man godt nok være entusiast for at leve med så gammel en engelsk bil..

  • #177   11. jul 2017 Tror den Caddi er uden afgift. XLR er ret dyr. smiley

  • #179   11. jul 2017 Vi havde en VW EOS det var en skøn bil, med stål foldetag
    En perfekt helårsbil, den fås også med 3,2l motor hvis det er farten du søger


  • #181   11. jul 2017 #179: Har selv kørt en EOS og selvom det er en fin bil, vil jeg dog sige at det er langt fra hvad jeg vil kalde en sportsvogn uanset motor.

    At den kan bruges hele året har ingen betydning, det jeg søger vil kun blive brugt om sommeren.


  • #183   11. jul 2017 Tror bare hverken Speedster, mx5, Elise, Eos osv lever op til henriks ønsker om en "luksus" sommer sportsvogn med en dejlig motorlyd og et "voksent" udseende, omend de alle er rene kørermaskiner.

  • #184   11. jul 2017 sådan en Eos er jo bare en golf, med åbent tag.
    nej tak


  • #186   11. jul 2017 EOS 3,2 kan du genkende på de toned baglygter. smiley Der kører et par stykker rundt.

  • #187   11. jul 2017 Helt klart z4 det vil du ikke fortryde smiley

  • #190   11. jul 2017 XLR vil ikke havne inden for mit budget, samt heller ikke en favorit rent design mæssigt

  • #194   11. jul 2017 den minder lidt om et hjemmelavet forsøg på at ligne en Mercedes SL blackserie

  • #202   12. jul 2017 nu har vi snakket meget om biler og køreegenskaber, men jeg synes de her 2 billeder siger det hele.. læg mærke til at HELE motoren sidder foran hjulene på den ene bil, og på den anden bil sidder HELE motoren bag forhjulene..

    Så må i sige hvad i vil, men Audis layout er rivende forkert... det kræver ikke en store ingeniørgrad at indse smiley

    Hit: se hvor tårnene er


    profilbillede
  • #203   12. jul 2017 Hit: se hvor tårnene er

    profilbillede
  • #204   12. jul 2017 Mirza, Nu er jeg ikke ingeniør, men som du sætter det op der, vil en Porsche 911 så også være designet helt rivende forkert? Den har hele motoren bag ved tårnene, bare i bag? smiley

    Med de andre "gode" bud, vil jeg da også lige bringe en flodhest mere i spil. Luksus, vind i håret, V8 motor. Og jeg er sikker på de kan handles noget under udbudt pris, eller lavt ved import. Der er ikke så mange købere til sådan en: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/645ci/44-cabriolet-steptr-2d/3145717


  • #205   12. jul 2017 Lasse... du har faktisk ret.. motorlayoutet i en 911 er også helt henne i vejret..

    Grunden til at det virker er fordi at de har brugt over et halvt århundrede på at forbedre køreegenskaberne.. motoren i en 911 fungerer som en penduleffekt, og på især de gamle modeller var det virkelig en udfordring, og der var en grund til at 911 turbo blev kaldt widowmaker, for de tog livet af rigtig mange fede rige mænd, som ikke havde forstand på at køre..

    men denne køredynamik er også det der gjorde dem populære, for det betød jo reelt overstyring, og det er trods alt sjovere end understyring...

    der er også en grund til at Cayman vandt så mange hjerter så hurtigt, simpelthen fordi centermotoren giver bedre mening, Cayman GT4 betragtes af mange som den bedst kørende Porsche nogensinde.. Og 911eren som bliver brugt i Le Mans har også en centermotor...


  • #206   12. jul 2017 lasse du har en caterham seven, motoren sidder nærmest i midten foran føreren, og du sidder ovenpå baghjulene.. har du nogensinde kørt noget lignende, der er så letkørt, og nemt at drifte i smiley ??

  • #207   12. jul 2017 Men hvis Henrik her ikke skal kører race, men gerne vil have lidt af oplevelsen med overstyring, så er center motor måske ikke vejen frem.

    Ja, jeg har en Caterham, og hvis man blandet rendyrket køremaskine og sjov, så er den det bedte jeg har haft. Ren køre teknik var min Elise S2 nok bedre, men pga. centermotor krævede den noget mere af mig på bane(havde da ok styr på den, men på off. vej var den bare hurtig og ikke helt så sjov som en Caterham). Men du har ret at Seven er super let kørt og på samme tid mega sjovt.

    Jeg har også en halv gammel 911ér(996.2 Carrera 2), og den giver lidt på samme måde det sjove. Jeg tror den havde været en barsk omgang hvis den havde haft centermotor. Men igen, det afhænger af hvad bilen skal bruges til.

    Har haft en AWD med Turbo, det er ikke sjovt før det er vådt(understyre af natur, eller måske jeg bare ikke havde hk nok), men nøj det er hurtigt og spiser dæk.


  • #208   12. jul 2017 Ja lige præcis, synes ikke centermotor eller awd og turbo er vejen frem...

    derfor ville jeg også holde fast på en Z4 eller S2000, og ikke TT og lignende...


  • #209   12. jul 2017 https://www.blocket.se/malmo/Honda_S2000_73794678.htm?ca=1_8&w=3 <-- den kan sikkert pruttes ned under 90.000dkr. så lidt afgift og en god sommer er sikret. Står enda i Malmo, det bliver ikke meget nemmere.

  • #214   12. jul 2017 eller en del sol !! smiley

  • #216   12. jul 2017 haha og være pige smiley

  • #219   12. jul 2017 mr2 mk2 fås med turbo og 225 hk

    Men hverken den eller fiero er en type vogn i klasse med Z4


  • #221   12. jul 2017 prøv om du kan finde en til salg smiley

    Det blev kun lavet 5000 stk


  • #222   12. jul 2017 de står til over 250.000 pund. så kommer der afgift

  • #223   12. jul 2017 De kan sagtens findes til salg, men priserne starter typisk over 1 mio kr. + moms/afgift.

  • #225   12. jul 2017 http://www.targetcars.eu/cars/bmw-z1-roadster-cabrio-2-5l-06-92-red-42641miles-lhd.html <-- Du har sq en sær smag Christian:), hvis du mener en Z1 er et godt design.

  • #226   12. jul 2017 Det er fedt at kunne køre med dørene nede i en Z1 men det er så også det, de er med garanti vanvittig tunge og brede

  • #227   13. jul 2017 Når nu der bliver foreslået så mange der ikke rigtig rammer dine krav, vil jeg da også vise hvad jeg har drømt lidt om... En Alfa Brera https://goo.gl/images/ua4Ykp
    Synes de ser super godt og lidt onde ud og alfas V6'er lyder altid godt, men ingen til salg i dk og ingen oprette herinde og har aldrig set en i DK smiley
    Så den første gang i 2007ish hos en Ferrari (og alfa) forhandler i USA og har været vilde med dem siden, dog har din en grim 2 din std Fiat radio som det eneste minus ud over brændstoføkonomien smiley


  • #229   13. jul 2017 Hold da op, dælme nogle bud lidt uden for det jeg havde regnet med der er kommet på det sidste smiley ...

    Dog kan jeg med sikkerhed sige at det hverken bliver Fiero, MR2 eller Del Sol der kommer til at holde i min indkørsel, de siger mig absolut intet smiley ....


  • michael l
    michael l Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 5
    #230   13. jul 2017 Jeg ville vælge den 6 cylinderen BMW.. Lyden er væsentlig når den er åben.. og så sæt en sport kabine i den .. så er der ikke mange biler der kan matche den

  • #232   16. jul 2017 Intet er afgjort endnu, selv efter samtlige bud her i tråden er jeg dog stadig tilbage til dem jeg startede med ....

    En Mercedes SLK350 har jeg været ude og prøve, og dels sagde hverken køreroplevelse eller designet mig noget, ganske som forventet .... Kontra fx TT der redder meget med en sublim kabine, oplevede jeg intet der virkelig trak tingene op ved SLK.

    Ved Audi TT oplevede jeg ganske som forventet den bedste kabine kvalitet uden diskution, men køremæssigt gav den mig ikke helt hvad jeg søgte. Vil dog stadig gerne ud og prøve en Audi TTS med Quattro samt 272 hk, så tror jeg vi rammer noget af hvad jeg søger, men selv ved import kommer vi nok over budget.

    Har ikke haft tid til at opleve Z4 eller Boxster bag rattet, men det satser jeg på at få gjort i denne uge .....


    profilbillede
  • #234   16. jul 2017 Hvis jeg husker rigtigt så koster de omkring 400k og opefter, og var jeg oppe i det budget havde jeg hellere importerer en Porsche 911 (996) - Men det er langt over hvad jeg gider at binde af penge i sådan en sommervogn.

  • #237   16. jul 2017 #Michael S: Du har godt læst hvilke biler jeg overvejer? - Du rammer hverken budget eller type ....

  • #238   17. jul 2017 Michael laver en "christian"

    næste han spørger om bliver sikkert en Unimog!


  • #240   17. jul 2017 Som helheds oplevelse kommer en elise bare ikke ret langt op på listen .... Jeg er ikke racerkører eller ren trackday, og realistisk kommer man ikke til at presse tiden rundt i alle sving.

    Og når overstående er virkeligheden så spiller ting som kabine, motorlyd osv en stor rolle hvor en elise ikke scorer super højt.


  • #243   17. jul 2017 En 300C findes slet ikke som cabriolet, der er nogle ombygget der koster en formue med v8, fx denne her til 65k euro ....

    https://www.autoscout24.com/offers/chrysler-300c-5-7l-v8-cabrio-spezialumbau-gasoline-red-c9aab539-d5eb-974a-e053-e350040a5b65?cldtidx=3

    Derudover er der ikke meget sportsvogn over en så stor og tung tank ....


  • #245   17. jul 2017 Om den hedder Pontiac Solstice, Saturn Sky eller Opel GT er hvis mindre vigtigt, de blev alle bygget på præcis samme platform til min kendskab.

    Priserne starter fra omkring 11.000 Euro og opefter.


  • #247   17. jul 2017 Dels er der stort set ingen af dem til salg i Europa, og sidst jeg kiggede lagde de omkring 30k Euro uden afgift, så de kommer uanset lyst eller ej ikke inden for mit budget.

  • #252   18. jul 2017 Medmindre der sker noget helt tosset fører Z4 marginalt over Boxster primært grundet lavere omkostninger - Eneste chance for det bliver en TT er hvis jeg falder over en satans billig TTS Quattro ....

    Der har ikke lige været tid til de helt store bil dage alene pga en masse fødselsdage, men skal stadig ud inden ugen er omme og have testet dem.


  • #253   18. jul 2017 Nu har jeg kørt 996 i 2 år og en del km, da jeg også bruger den til og fra arbejde(Østfyn - Kolding). Hvad er det der gør en Porsche fra de årgange dyrer end en BMW Z4? Service? Dele? Tror hvis du regner afskrivning med(ellers forventet mangle af samme på en Boxster S), så bliver det svært at vælge en Z4 pga. Økonomi.

  • #254   18. jul 2017 #253: De tilbud samt folk har jeg snakket med på Porsche Club Danmark siger generelt det samme, lidt højere reservedels pris og grundet placering af motoren bliver tingene ikke ligefrem hurtigere at udfører.

    - Porsche Boxster S 986 ser ikke ud til at falde yderligere og vil nok også stige ganske langsomt, dog ser det også fornuftigt med en Z4 på den front, dog primært på Coupe udgaverne.


  • #255   19. jul 2017 Sådan en TT her med 600 hk var noget der kunne lokke mig over til audi smiley ... prisen glemt et kort øjeblik ....

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/tt/32-v6-roadster-quattro-s-tr-2d/3231849?utm_source=facebook&utm_medium=psocial&utm_campaign=community&utm_content=audittv6juli


  • #259   19. jul 2017 Et af medlemmerne i Audi klubben har en TT (TTRS) med stort set alle performance opgraderinger 034Motorsports har til sådan en. Han bruger den som sin bane bil smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #260   19. jul 2017 Egentlig utroligt der kan sælges cabrioleter, i et land som Danmark.

  • #261   19. jul 2017 #260
    Jeg tænker lidt det samme, men det er da fedt nok de dage vejret er til det.

    Jeg blev lidt træt af at køre med toppen nede efter et års tid, selvom jeg har sommer 8-9 måneder om året.


  • #265   19. jul 2017 En EOS er bygget på et Passat chassis
    på Mobile.de er der dd 14 stk 3.2 l V6 til salg


  • #266   19. jul 2017 Ved ikke andet en EOS bruger en Golf -platform. smiley

  • #268   20. jul 2017 Og det er vel lige meget om det bygger på en Golf eller en Passet, hvis man kigger efter en sportsvogn...

  • #269   20. jul 2017 Lige præcis, der skal en hel del arbejde til at EOS begynder at nærme sig noget jeg vil kalde en sportsvogn ....

    Starter med at vil udelukke Audi TT, og vupti så kommer der en 600 hk til salg.

    Udelukke Lotus Elise og nu er denne 240 hk Honda powered sat til salg herhjemme, og 0-100 på under 4 sek.

    - Begynder snart at tage det som en hentydning smiley ... Dælme godt de begge er over budget heldigvis.


    profilbillede
  • #270   20. jul 2017 Ved godt du egentligt har afskrevet en MX5er og nu er jeg også virkelig bidt af dem.. Min næste bil bliver en MX5 NA (MK1), så er nok lidt farvet på det punkt...

    Men hvis vi tager og breaker den lidt ned. Så får du en MK3 til de penge... Den er rimelig billig at skrue på samt fornuftig i forsikring. Du kan både vælge den med klud og med fast foldetag.

    Du har en sommerbil hvor, at du kan presse den imens du bruger alle HK (Næsten) ... Du får derfor fornemmelsen af, at du kører bilen fuldt ud...

    Det der bliver givet afkald på er så, at den bestemt ikke er den hurtigste fra 0-100... Men det får du igen i svingene...

    For mig er MX5 den ultimative sommervogn som både rammer komfort, de sportslige køreegenskaber du også søger samt godt økonomisk.


  • #271   20. jul 2017 Lotus Elise fra 2013 til kun 250.000 kr! Det koster en 1,6'er model. smiley

  • #272   20. jul 2017 Hvor kan man finde den Elise med K20 motor?

  • #273   20. jul 2017 Holder ved Lotus/Aston i Kbh.

  • #274   20. jul 2017 Kan godt huske den lotus, den var også til salg for nogle år siden, dog uden afgift er den med afgift nu?

    Det må være den fedeste vogn i verden, engelsk racerbil, med den bedste honda motor nogensinde bygget..


  • #275   20. jul 2017 Tror ikke vi snakker om samme bil? Honda? what

  • #276   20. jul 2017 Den orange mrk 1, med en Honda K20 motor. Forstod på Henrik at den var tilslag nu i Danmark. Gerne lidt info om den eller bare pris for ar høre om den er helt væk fra den virkelige verden? Ville også undre mig hvis den stod hos Lotus/Aston

  • #277   20. jul 2017 ahhh.

  • #278   20. jul 2017 Her er den Lotus jeg snakkede om ....



    profilbillede
  • #279   20. jul 2017 Tak. Den er helt sikker sjov. Synes dog ikke der står nogle godkendelser i dmr..

  • #280   20. jul 2017 Tror heller ikke der er betalt afgift af ombygningen, men sjov er den da sikkert.

  • #282   20. jul 2017 Havde den været godkendt, alt afgift osv på plads ville det have været svært at finde noget til prisen der vil kunne matche den på en bane nok, men helt korrekt det er ret mange penge.

    Hvis nogle vil læse om ombygningen når vi er igang, så er dette et af stederne der har med Lotus Elise K20 at gøre.

    http://www.hondaelise.com/pricing

    Lotus Elise S1
    Normally Aspirated Honda (220BHP) £9,250 + VAT (Ca. 76.700 kr + VAT)
    Supercharged Honda (310BHP) £13,000 + VAT (Ca. 107.800 kr + VAT)


  • #284   20. jul 2017 Prøv at søg på "lotus elise k20" på youtube, så kommer der kræs frem smiley ...

    https://www.youtube.com/watch?v=uOXMbvgVzFU

    Lidt væk fra emnet, men indtil jeg bliver klogere kunne vi lige så godt tage lidt ekstra med nu hvor det er nævnt.


  • #286   20. jul 2017 Den elise er til salg for 325k med afgift, det er da en sindsyg trackday bil..

  • #287   20. jul 2017 #286: Han skriver selv der ikke er betalt afgift af ombygningen.

  • #289   20. jul 2017 Targa tag er bestemt en mulighed og ikke noget jeg udelukker overhoved.

  • #295   21. jul 2017 Christian:), Jeg håber du har andre hobbys/interesser end at prøve at ændre den europæiske opfattelse af USA og specielt inden for tunge nappa beklædte hestevogne. Ellers kan du ende med depression efter end fejlet mission.

    Det kører total i ring for dig smiley Jeg siger ikke demokrati altid giver det bedste resultat, men du er meget i undertal smiley

    God sommer..


  • #296   21. jul 2017 Haha

  • #307   21. jul 2017 Christian har du selv prøvet en, eller for den sags skyld en 231 hk Z4 som du siger er bovlam ...

    Med dine kommentarer tvivler jeg kraftigt du har siddet bag rattet i nogle af dem.

    Selv testet en del biler og især de sidste par ugen, og uden diskution er en Z4 langt sjovere på en lille landevej kontra en nyere amerikaner.


  • #309   21. jul 2017 #Morten: Tættere på er nok så meget sagt, men har da bestemt fået udelukket en hel del .... Skrev tidligere om turen i SLK samt TT, og de er stadig ikke kommet højere op på listen, gav mig slet ikke den helheds oplevelse jeg søgte.

    MX-5 både i nyere og ældre udgave er også blevet testet, og kan da ikke diskutere at de kører godt, de ligger fantastisk på vejen. Dels manglede jeg dog noget motorlyd, og generelt også lidt power selvom de ikke var langsomme.

    Søger trods alt en åben vogn fordi jeg syntes de giver en mere komplet oplevelse (Vind, lyd etc), og her lokkede MX-5 mig ikke nok. Det økonomiske perspektiv er da lokkende, men det er nu ikke hvad der får mig til at smile bag rattet.

    - Havde jeg søgt den hurtigeste bil rundt på en bane fx som eneste kriterie ville det slet ikke give mening med en cab, så hellere en lettere samt stivere coupe, men er trods alt ikke racer kører eller har planer om det smiley

    Så det står mellem Z4 samt Boxster, begge med fordele og ulemper .... Har dels fået priser på fx udskiftning af IMS lejet ved Boxster, mangler stadig svar fra et par forsikringer, men ellers holder jeg kraftigt øje på Autoscout, Mobile, Blocket osv med disse modeller.


  • #311   21. jul 2017 Priserne specielt fremadrettet på Porsche 986 er bestemt noget der også tæller med i overvejelserne, snakket med en håndfuld i Porsche Club Danmark der på det sidste har kunne sælge uden tab.

    Det nu ikke fordi de Z4 jeg kigger på rasler ned i værdi, men det ser nu ud til at Coupe udgaverne er hvad der holder bedst, men det er nu heller ikke en afgørende del, selvom det er med i helheden.

    - Og selvom IMS problemet måske ikke er så kæmpe stort som nogle frygter, kan jeg lige så godt dele priserne på udskiftning hvis nogle sidder med samme tanker.

    - Porsche Centrum:
    For skift af IMS lejer til forstærket version, koster det ca. 10-12..000 + moms

    - Schonemann
    12.082 kr. inkl moms for udskiftning (Ca. 9.5 værksteds timer bla)


  • #313   22. jul 2017 Jeg skiftede selv IMS lejet til forstærket i min 996. Det er ikke super svært, men kræver self. Man ved hvad man laver. Tror det løb op i 4K og en weekend i garagen. Nu sover jeg trykt og godt.

    Om du vælger Z4 eller 986, så får du en fed weekend vogn, der også kan bruges til hverdag. Håber du vælger 35i motor i Z4 og 3,2 liters S model i Boxster, så vil du have sikret din investering, vil jeg mene.

    Som tidligere Elise S2 ejer, synes jeg du skulle se om du kan prøve sådan en, inden du beslutter dig. Virkelig en god bil, som er langt billigere at holde kørende end de 2 andre.


  • #315   22. jul 2017 Husk nu budget smiley - Og uanset hvor lækker 35i motoren er, så er den en slat uden for budget i en Z4 desværre.

  • #316   22. jul 2017 Hmm så synes jeg da bestemt du skal prøve en Elise S2, den er inden for dit budget. Og det er en Boxster S så nok heller ikke. synes ikke Boxster 2,5 eller 2,7 har power nok.

  • #317   22. jul 2017 Boxster S kan godt findes inden for mit budget, fx denne her til salg:

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/porsche/boxster-s/32-2d/3255711

    Satser dog på at skulle importerer, har fået forhåndsvurderinger på både Z4 samt Boxster, og så får jeg det udvalg jeg reelt ønsker.

    Kun prøvet en Elise som passager, dog aldrig bag rattet endnu ihvertfald.



  • #320   22. jul 2017 Christian vi prøver lige igen, har du rent faktisk selv siddet bag.rattet i de biler på en landevej ?

  • #322   22. jul 2017 Hvis du også har sammenlignet med en boxster s bag rattet, må vi bare erkende at definitionen af en sportsvogn kontra muskel bil er noget vi ser ganske forskelligt på hvilket er helt fair.

  • #326   22. jul 2017 Har du prøvet en boxster s ? ... Der sker skam ganske meget og så ligger den suplim på vejen, noget der er vigtigere end ekstra heste.

    Køb du den Z28 og acceptere at de fleste ikke er enige med dig smiley


  • #331   22. jul 2017 327: hvorfor skulle en Boxster ikke være en mande bil, fra dørhåndtag og frem er det det samme som en 911. Lidt mere hardcore når den kommer med bagenden grundet centermotor og lidt mindre power for ikke at snuppe for mange 911 kunder. God "begynder" Porsche.

  • #333   22. jul 2017 Nå ja, total tøset. Det kan jeg godt se smiley

    profilbillede
  • #334   22. jul 2017 Jeg synes nu heller ikke at Boxster er tøset. Og man skal op og betale en hel del mere for at få en 911 der kører bedre.

  • #335   22. jul 2017 Er heller ikke vild med designet på en boxster, men ligefrem en tøsebil aaargh ?

    Men Christian, tror du seriøst nogen som helst kan tage dig seriøst og købe gamle amerikanere når du ikke selv tør eje en ?


  • #336   22. jul 2017 Er heldigvis fuldstændig ligeglad med hvad andre syntes om mine biler, hvis folk har lyst til at sidde i deres 1,0 Fiesta og kalde en 250+ hk Porsche en frisør bil så skal de bestemt have lov til dette.

    Fx hvis man skal op og have en 991 996 snakker vi 150.000 kr ekstra, for at få en bil der har samme front design, en ca. 45 hk ekstra (65 hk ekstra ved 996.2) og i mine øjne rent køre teknisk ikke klarer sig bedre.

    - Så det er ren priotering, syntes ganske enkelt ikke man vinder nok i overstående eksempel til at have bundet 150k ekstra i en bil.


  • #338   22. jul 2017 Ikke ligefrem fordi forskellen er voldsom på en Boxster kontra 911 i de årgange, ihvertfald ikke iforhold til folks mening omkring dem smiley ...

    - Vi skal heldigvis ikke være enige for så ville vejene være yderst kedelige.


    profilbillede
  • #341   22. jul 2017 De fleste der kalder den slags biler for frisør etc har sjældent noget der bare kommer i nærheden af at matche dem smiley

  • #342   22. jul 2017 Min onkel har en 718'er "frisørbil" altså en boxster S og den kører altså virkelig lækkert og uden noget turbulens i kabinen selv med taget nede og taget er rigtig godt lydisoleret og man mærker hellere ikke varmen/solen (Den står i Florida og kører kun om sommeren når de er dernede)
    Den når 100 på 4ish sekunder og kører noget bedre end samtlige Dodge nye som gamle selvom den nok er langsommere ligeud smiley


  • #343   22. jul 2017 Helt generelt kan vi hvis også godt sige at en 718 er i en helt anden klasse end de biler der bliver nævnt i tråden, specielt prismæssigt hvor vi vel snakker x4 smiley ....

  • #344   22. jul 2017 Årh han gav lige under 100.000 men det er så ikke danske kroner smiley

    Holdte ved siden af en af de nye Mazda MX-5'er i dag ved rødt men den sagde ikke noget ej hellere under acceleration... Men synes den ser super sprød ud

    Havde nok taget Z4'eren selvom jeg ikke er vild med den noget kedelige kabine smiley


  • #345   22. jul 2017 Har personligt ikke set en 718 til salg herhjemme for under 1mill, så vi snakker skam x4 eller mere af de biler vi snakker om smiley .... Havde jeg den slags budget var det en HELT anden snak vi ville have i denne tråd smiley

  • #347   23. jul 2017 "Bilen er ex. afgift" .........

  • #361   23. jul 2017 Hvis folk ikke kan finde ud af hvornår man skal stoppe, har intet at lave i demme tråd.

    Hvis man diskutere på blå stue niveau så hold det over pm, og lad denne tråd være ordentlig.


  • #365   23. jul 2017 Sådan en gammel 300ZX kan da sikkert have en vis charme, men den når da ikke moderne roadster som en Z4 eller Boxster til navkapslerne hvad angår kvalitet, køreegenskaber og anvendelighed som hverdagsbil.

  • #368   23. jul 2017 Aner du overhoved hvad bremser til en Z4 koster, eller prøver du bare få dine forslag til at se bedre ud, for prøv at undersøg hvor store udgifter folk fx har haft på en ældre 300zx.

    Hold tingene konstruktiv eller må folk undlade at deltage i tråden.


  • #370   23. jul 2017 #: Michael ingen grund til at fortsætte noget der absolut ikke bidrager til tråden, det gælder alle.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #371   23. jul 2017 Christian er en troll af dimensioner. Det kan undre han er i så mange tråde og at han ikke er blevet sat på filter, af hele bg.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #372   23. jul 2017 Udover det, hvad med en mercedes clk?
    De er vel også nede i pris, men jeg er ikke klar over, hvor meget sport der er i dem.


  • #373   23. jul 2017 En CLK 500 cabriolet bør kunne findes inden for budget men er så en 10-15 år smiley

  • #374   23. jul 2017 En CLK500 vil jeg kalde mere en weekend cruiser end en sportsvogn .... De ligger vel omkring 300 hk til 1700 kg nogenlunde, og ikke helt stilen jeg søger ....

  • #376   23. jul 2017 Hvad med en mini Cooper, de er lette og hurtige især Works modellerne og sådan en må da også ligge inde for budget smiley
    Dog er de ikke "luksuriøse" som TT eller Z4


  • #377   24. jul 2017 Ren køremæssigt tror jeg bestemt en Works er ganske sjov og passer fint i budget, de siger mig dog absolut intet rent design mæssigt.

  • #380   24. jul 2017 Christian har du ikke mere fornuftig at sige er der ikke grund til du deltager i dette indlæg længere.

  • #381   6. aug 2017 Nogle har spurgt over PM om jeg er blevet klogere, og beslutningen er taget.

    Aldrig haft testet så mange biler i løbet af en sommer, og brugt så uendelig mange timer bag skærmen på forums, spurgte mekanikere, forhandlere og alt hvad man kan forestille sig.

    En roadster kan ikke bedømmes på ren spec, man skal ud og opleve dem og se om de rigtige "følelser" bliver vækket eller ej - For hvis man kun gik op i ren spec havde man nok taget en coupe der ofte er lettere, mere stiv osv.

    Porsche 986 var med til det aller sidste, og køremæssigt er det en fabelagtig maskine, for pokker den lyder godt og ligger imponerende godt på vejen - Dog blev den i mine øjne slået af den vogn som efteråret skal bruges på at finde.

    - BMW Z4 3.0 Si Roadster (265 hk)

    Denne vogn ramte alle de rigtige punkter, og som helhed var den vogn der vandt mit hjerte. Dels syntes jeg den lange motorhjelm og linjer giver et yderst maskulint udseende, den er også relativ "ny" og fandt mig sindsygt godt tilrette i kabinen.

    Motoren er en perle uden lige, den trækker hele vejen og lyden er også ren nydelse med taget nede og vinden i håret. For at holde mit budget skal efteråret bruges på at finde den helt rigtige at importerer, men sommeren 2018 tegner til at blive yderst godt.

    Takker for alle svar i tråden, det har været en jagt der har taget utallige timer og mange kilometer rundt i det danske land, men er glad for at have været så grundig.


  • #383   6. aug 2017

    profilbillede
  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #384   6. aug 2017 Tommel op for tilbagemeldingen og flot bil må man sige.
    Held og lykke med jagten. smiley


  • #387   7. aug 2017 De fleste vogne jeg har været ude og prøve har været private der ikke har været til salg.

    Et par brugere herinde fra faktisk og generelt rigtig flinke folk gennem div klubber, der har været klar over denne tråd smiley ....


  • #388   7. aug 2017 Hvilke biler prøvede du ?


  • #389   7. aug 2017 Det har efterhånden været en hel del henover sommeren, men af dem der har været aktuelle kan nævnes slk, tt, boxster, opel gt, mx-5, z4 og elise ...

    Nogle vogne har jeg bare været ude og kigge på samt sidde i, for at sikre mig jeg syntes de var lige så grimme i virkeligheden som på billeder smiley

    Generelt positiv overrasket over folks venlighed til at lade mig prøve vogne, og der er da også blevet delt en slat vin ud som tak ...


Kommentér på:
Z4 eller TT - Åben sommervogn

Annonce