{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Hjælp til bremser {{forumTopicSubject}}

Oplever rystelser i rattet ved nedbremsning og kan ud fra andre forumtråde forstå, at det kan være skiverne og klodserne. Vil derfor gerne købe nye og gerne af kvalitet denne her gang. De sidste jeg købte var måske lige billige nok og kan måske også være derfor de bliver meget hurtige varme?

Søger en der kan slå bilen op og finde det helt rigtigt sæt bremser, da jeg tidligere har oplevet der er forskellige mål på skiverne?

Bil: CG 27 955

Håber en der kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bremser
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   8. jul 2017 du kan købe Brembo hos bildeleshop.dk Brembo er kval skiver

  • #2   8. jul 2017 Diameter [mm] 256, Skivetykkelse [mm] 22
    Bare køb noget brembo, hvis du har problemer med at de bliver skæve så prøv brembo´s sportsskiver der hedder Xtra line, de skal nok holde. smiley
    Og hvis du selv skifter dem så sørg for at navet er helt rent inden montering af skiver.


  • #3   8. jul 2017 #2

    Tak for det! smiley Hvordan vil du anbefale at gøre navet helt rent?


  • #4   8. jul 2017 Hvis du har en hurtigsliber med en sliberondel på kan du hurtigt slibe det rent for rust og skidt. smiley

  • #5   8. jul 2017 #4

    En hurtigsliber ligger jeg ikke inde med, men kan en metalbørste gøre det? smiley


  • #6   8. jul 2017 ja en stålbørste eller andet er også fint. bare at overfladen er jævnt ren.


  • #7   8. jul 2017 #6

    Okay, super! Tak for hjælpen smiley


  • #8   8. jul 2017 #6

    Ved du evt hvilken størrelse klodser det er jeg skal bruge?


  • #9   8. jul 2017 Er bestemt ikke altid skiverne der fejler noget ofte reder kørestil eller manglende Rengøring samt smøring inden montering..
    Der findes selvf. Masser af billige møgskiver..


  • #10   8. jul 2017 #9

    Starter med skiverne og klodserne, for umiddelbart af hvad jeg kan se, så er den inderste del af skiven blålig... Skiverne og klodserne kostede mig 499,- med fragt smiley måske lige billige nok?


  • #11   8. jul 2017 Har købt zimmermann sportsbremser til min getz for 1100 kr med fragt. både skiver og klodser på ebay. Mine thansen skiver blev skæve allerede efter halvt år. Så jeg tror dem jeg har på nu holder lidt længere smiley

  • #12   8. jul 2017 Jeg har god erfaring med Refakos reservedele, herunder deres skiver og klodser. Så vidt jeg husker, har jeg Topran hele vejen rundt på min 406.

  • #13   8. jul 2017 Det er yderst sjældent at bremseskiver bliver skæve. Hvis ikke de er det fra starten, så er årsagen til at de bliver skæve at de er fejlmonteret ( manglende afrensning af anlægsflader) eller at man foretager for kraftige opbremsninger med de nye skiver inden de er rigtigt kørt til . Det kan også skyldes at gliderne på bremseåg ikke arbejder optimalt . En skive der er "blå" på den ene side er jo tegn på at kaliperen eller bremseåget hænger, og det vil ske for selv de dyreste Brembo, Zimmermann eller originale bremseskiver .

    Det hjælper altså ikke på smerterne at fjerne blindtarmen på en patient der har blærebetændelse ! smiley



  • #14   8. jul 2017 forkert brug af bremser, vil også få dem til at slå sig og bliver skæv,

    og det vil selv de dyreste skiver kunne vlive skæv af,

    se mange der fedt bremser, ned af bakke, og lingende,
    så bliver skiverne varme, og bremser man så hårdt op,
    så slå de sig


  • #15   9. jul 2017 Har fået skiverne til at slå sig på en låne 107'er engang, kom med 150-160 ish og trafikken gik pludseligt i stå... En hård opbremsning og så slap jeg ikke bremsen med det samme og det var nok til de slog sig
    Kan snildt bremse vores Avensis ned med 3 tons på krogen fra 100 og holde fuldt bremsetryk uden de slår sig selvom skiverne/klodser e er 165.000 km gamle, men kommer vel også an på størrelse og tykkelse samt om de er ventileret eller ej smiley


  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 19
    #16   14. jul 2017 det kan jo også sagens være navet der er skævt

Kommentér på:
Hjælp til bremser

Annonce