{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.275 visninger | Oprettet:

Gearskifte på Yaris efter koblingsskift {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og en pige eller to.

Jeg har brug for lidt brainstorm fra jer.

Sagen er den at jeg har skiftet kobling på en venindes Yaris 1.0 fra 2001 i dag, men efter skiftet er den meget svær at få i gear når motoren er startet, så jeg tænkte straks at den ikke koblede helt ud, men det gør den, selv om jeg tvinger udrykkerarmen HELT tilbage ca. 5 mm mere end den kan komme når man trykker på koblingen, er problemet der stadig, med slukket motor smutter den i gear uden problemer.

Alt er renset og skiftet, koblingen er en original fra Toyota og det hele passede sammen som fod i hose.

Jeg har prøvet at lufte slavecylenderen ud osv, men intet hjalp...

Har DU et bud på hvad det kan være.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearskifte på Yaris efter koblingsskift
  • #1   15. jul 2017 jamen vis du siger slavecylender og det virker og den flytter armen som den skal så kan det jo kun være en fejl i koblingen eller selve koblingen der er vendt forkert

  • #2   15. jul 2017 Koblingen kan kun vende på en måde....

    Det er KUN når man sætter den i gear og skal til at køre, når man køre, skifter den op og ned uden det mindste...


  • #3   15. jul 2017 Kobling vendt forkert

  • #4   15. jul 2017 Den kan som sagt kun side på en måde... da bagstykket på koblingen ikke kan gå ind i udfræsningen på svinghjulet


  • #5   15. jul 2017 det kan jo også være en defekt trykplade eller kobling det kan jo ske nye ting har en fejl

  • #6   15. jul 2017 Jeg har læst et sted at der er forkel på om det er en Japansk eller Fransk produceret, måske Toyota er kommet til at give hende en til en Fransk...

  • #7   15. jul 2017 ja eller tryklejeren ikke er ens det har jeg prøvet før

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #8   15. jul 2017 tag den gamle kobling og sammenlign med en magen til den du har købt

  • #10   15. jul 2017 #9
    Super info, så er der noget at gå videre med... Det er hende selv der har købt koblingen, jeg hjalp bare med at montere...
    Men jeg har på fornemmelsen at det er den forkerte kobling hun har fået, der står at den passer til Japanske fra 99-05 - Franske fra 03-05, hendes er med JT, men der kan jo være sket en fejl...

    Heldigvis tager det ikke så lang tid at pille gearkassen af igen...

    Så hun må lige tage fat i Toyota på mandag og høre om der evt. kan være leveret en forkert, selv om den så ud som den gamle og passede på uden problemer.
    Koblingen kan ikke venne forkert, da det kun er den ene side der kan være i udfræsningen på svinghjulet.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #11   15. jul 2017 fortæl lige hvordan enden bliver smiley når du når den ...

  • #12   16. jul 2017 Har trækakslerne været ude af gearkassen? Har du efterfyldt olie til korrekt mængde og korrekt type?

  • #13   16. jul 2017 #12
    Det må blive 3 gange ja...
    Jeg skal nok lige komme med en update når jeg ved mere.


  • #14   17. jul 2017 Så har jeg snakket med Toyota, det var den forkerte kobling de var kommet til at levere, det var til en fransk model i stedet for en japansk, så nu må jeg lige have gearkassen af igen og smide den nye på....
    Tak for alle kommentarene....


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #15   17. jul 2017 tak for info, hun har jo ikke haft en chance i helvede for at vide om hun fik den rigtige smiley

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 98 Emner: 48 Svar: 84
    #16   14. okt 2018 Det der JT er det motorkoden... jeg står i den situation at jeg skal købe en ny kobling

  • #17   15. okt 2018 Stelnummer, det er JT er når den er lavet i Japan.

  • Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2017

    Følgere: 98 Emner: 48 Svar: 84
    #18   15. okt 2018 hmm mit stelnr er : VNKKL96390A149613 GIR DET NOGEN forklaring ?

  • #19   15. okt 2018 ja det er den fransk byggede udgave du har fået... smiley

Kommentér på:
Gearskifte på Yaris efter koblingsskift

Annonce