{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.651 visninger | Oprettet:

BMW E46 330d touring. Hjælp til ET MÅL {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg skal have nye fælge på min BMW da jeg er ret sikker på at jeg køre med et forkert ET MÅL, da mit ret er meget følsomt over for vejen

Nogen der kan hjælpe mig med hvad mit ET MÅL må hedde og hvilken størrelse dæk foran/bagi

Mit ET MÅL nu er 32

225/40/18"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E46 330d touring. Hjælp til ET MÅL
  • #1   8. aug 2017 Google er jo helt perfekt - Her har du to tråde som har ALT nødvendig info om 19" og 18" fælge på din slæde.

18": http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=973248
    19": http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=973220
    (husk på nogen af bilerne i indlægene er Coupe - De kan have bredere hjul i bag end en Touring)

Alt under ET35 i bag er svært at få til at passe hvis du har brede dæk og/eller sænket vogn.
    Skraber den på med de hjul du har nu? De virker ellers ikke så ekstreme. Er din bil sænket?

• #2   8. aug 2017 Nej den rammer ikke på men det påvirker styringen i rettet smiley

• #3   8. aug 2017 Og standart undervogn

• #4   8. aug 2017 Hmm.. Det skyldes nok noget andet end lige dækstørrelsen.
    Overvej at undersøge bærearme osv. for slør, om dækkene evt. er slidt skævt og en sporing.

Dårlige dæk kan også påvirke styringen smiley

• #5   8. aug 2017 Det er nye bærearme. Tårnlejer.styrekugler.stabilisatorarme. Og den er blevet sporet

• #6   8. aug 2017 Det sidder nye Michelin pilotsport 3 på

• #7   8. aug 2017 Så melder jeg pas - Tror dog ikke det har noget med ET eller dækstørrelsen at gøre. Har selv før kørt ET35 og 225 i for uden problemer. Bilen var endda sænket rimelig godt på gevind.

• #8   8. aug 2017 Men tak for dine svar smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #9   8. aug 2017 Tjek alle dine boes i bagenden,det er absolut ikke kun forenden der afgoerer om bilen kan koere i en lige linje.

• #10   8. aug 2017 Boes? Den kan godt køre lige men feks når jeg køre over brussten så køre rettet for side til side ?

• #11   8. aug 2017 Man mener bøsninger i bag smiley

• #12   8. aug 2017 Check bøsninger og sporing, mm i bagenden, det er jo baghjulene der styrer bilen smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #13   8. aug 2017 Hvis du har tjekket alt i forenden saa ville jeg starte med at tjekke dem her :
    http://www.bmwforums.info/3-series-guides/3312-how-to-remove-e46-rear-trailing-arm-bush-replace-powerflex-bushes.html
    Den viser montering af powerflex boes men fremgangsmaaden er den samme hvis du bruger standard boes.

• #14   8. aug 2017 18" med ET32 må ikke være et problem på en E46 Touring med mindre vi snakker 10" fælge og voldsænkning..

• #15   8. aug 2017 Thomas m

Hvorfor er den så sart i rettet

• #16   8. aug 2017 Som nogle skriver - Bøsninger.. Hvis de først er ved at gå, så bliver bilen bare træls. Jeg havde en E36 hvor bøsningerne i bag var gået.. På motorvejen føltes det nogle gange som om at man blev ramt af en sidevind, bare man ramte et lille bump eller en hvid streg..

Der ville jeg helt klart starte. Hvis hjulet kører frit og uden at ramme nogle steder er det hverken ET eller fælg den er gal med.(Går ud fra at fælge ikke har buler og at dæk er i god stand).

• #17   8. aug 2017 Alt er i god stand

Kan bare se at standart et mål er 47 på min bil
    Og der er mange mekanikker der siger det er mit et der er forkert

Der er slet ikke noget når jeg køre lige ud eller motorvej kun hvis jeg kommer køerne og bremser ned og vejen er bare ledt ujævne så drejer rettet selv smiley

• #18   8. aug 2017 Lyt og lær! Det hjælper ikke at du konstant stiller spørgsmålstegn til de forslag der kommer.
    1. SÅFREMT dine hjul ikke slår på nogle steder når du kører lige på eller drejer så kan det udelukkes.
    1,1 -Forudindtaget at der IKKE er forkert slidte hjul eller fælge der er skæve osv.

2. Du har fået skiftet en MASSE på bilen, hvor du så må gå ud fra at det er okay. Dermed kan det udelukkes 98%. Blot fordi noget er nyt, er ikke 100% garanti for at det virker, eller er monteret korrekt.

3. BØSNINGER! Du får den lige for 3-4 gang. En BMW som din med baghjulstræk kan sagtens bliver påvirket i styrigen af at de bøsninger er møre/færdige. Du aner ikke hvor mange uvidende der har fejlsøgt på BMW med styreproblemer og første gang de besøger en med forstand på det får de skiftet de satans bøsninger i bagbroen, og bilen føltes som "ny".

Nu nævner du at du drejer og bremser - har du fået testet at dine bremser bremser lige? En bil med ulige tryk i bremserne vil ofte trække til den ene side - der har jeg også været.

Der kører E46´ere rundt med ET 20, ja hvis ikke 15, altså langt mere fra normen end dit. Jeg har kørt med ET35 på en E46 - intet problem.

Så istedet for at argumentere imod den hjælp du får, som få det undersøgt. Det tager ikke lang tid for en mekaniker at fastslå om bøsninger er færdige. Men at dømme ud fra de mekanikere du bruger som siger at 15MM i difference gør at bilen selv styrer så er det sku ikke sikkert de kan finde sådan en fejl. De er nok mest vant til at læse hvad computeren siger de skal skifte..

Kommentér på:
BMW E46 330d touring. Hjælp til ET MÅL

Annonce