{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Lars K
Lars K
Tilmeldt:
10. aug 2017
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1

Valg af familie pendlerbil {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står overfor at skulle have en ny bil. Men jeg er meget i tvivl.

Jeg har følgende ønsker:

Økonomisk billig i drift (kører 180 km på arbejde hver dag)

Plads til familien med to børn og en barnevogn

Gerne Ac eller klimaanlæg

Mit budget er ca 5000-100000kr

Jeg overvejer desuden om jeg kan gå højere i budget for at få mere bil eller det giver for stort et værditab med de mange kilometer.

Jeg har haft kig på Skoda fabia greenline, Seat Ibiza style st eco og en RenaRenault clio IV

Hvad er jeres bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af familie pendlerbil
  • #1   10. aug 2017 Jeg ville inkludere de små MPV'er i min søgning med de krav, hvis man kan leve med at den slags biler ikke er in længere. Modeller som Ford C-Max og Opel Meriva passer fint på dine kriterier og er begge nogle rigtig gode biler.

  • Lars K
    Lars K Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
    #2   10. aug 2017 #1

    Tak for tippet. De jeg kan finde til mit budget har bare kørt ret lang og er 5-7 år gamle. Men det betyder måske ikke så meget?


  • #3   10. aug 2017 Det er jo et spørgsmål om prioriteter, for det kan nok blive svært at opfylde alt. En nyere model vil typisk have kørt længere end en tilsvarende ældre, hvis de er prissat ens.

    Når du skal pendle så langt ville jeg dog helt klart gå efter en bilmodel hvor du ikke har følelsen af at blive kuet i trafikken, har en motor der har et fornuftigt forhold mellem økonomi og kræfter så den ikke bliver presset og i øvrigt har en veldokumenteret servicehistorik. Om den så har kørt 100 eller 200.000, er 4 eller 6 år gammel, ville for mig betyde mindre.


  • #4   10. aug 2017 Har en gammel Octavia 1.9 TDI, 2000, km 462.000, den kører og kører, fejler aldrig noget, og du skriver fra kr 5.000,- så det vil jeg da prøve hvis jeg var dig, fra 2003/4 ligger der modeller fra ca 20.000,- med fornuftige km, få oliefyr og fartpilot med, brug fyret hver dag også om sommeren, motor oppe i driftstemperatur på en km og fartpiloten giver mindre stress på turen.

Kommentér på:
Valg af familie pendlerbil

Annonce