{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.168 visninger | Oprettet:

Valg af ny familie bil ?! {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg står overfor at skulle vælge en ny vogn, da konen er gravid med barn nr 2, har kigget på en del biler, men kan slet ikke bestemme mig, så det er der i kommer ind i billedet..

Det skal lige siges at alle bilerne, er med lædersæder, navigation, xenon, multifunktions rat og bluetooth - men hvilken en vil tage?

1 - Audi A4 Avant 2,0 TDI 143 HK S-line År: 2008 - 124.000 km.

2 - Opel Insignia 2,0 CDTI 160 HK Cosmo ST Aut År: 2009 - 131.000 km.

3 - VW Passat Variant 2,0 TDI 170 HK Highline R-line År: 2009 - 141.000 km.

4 - Ford Mondeo 2,0 TDCI 140 HK Titanium X År: 2008 - 114.000 km.

Håber meget på jeres hjælp?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny familie bil ?!
  • #1   14. dec 2011 1 eller 3, da jeg synes det er de biler man hører bedst om, og så er de jo utrolig lækre at se på (:

  • #2   14. dec 2011 Nicklossi det kunne ikke være fordi de er en del af den gruppe der kalder sig for VAG gruppen :D?


    Som du sjovt nok også ejer en bil af smiley


  • 87
    87 Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Følgere: 4 Svar: 263
    #3   14. dec 2011 Hvis du vil have afvide hvad vi ville havde valgt.
    Så havde jeg nok taget Passaten smiley
    Da den er pænest, men om det er den der kører bedst, kan jeg iikke svare på smiley
    Go fornøjelse, med at prøve de nævnte biler :PP


  • #4   14. dec 2011 Klart Audi, og Opel som nr 2 smiley

  • #5   14. dec 2011 Jeg er også på audi.. Ud over peugeot er audi det eneste jeg kunne forestille mig at køre i smiley

  • #6   14. dec 2011 Har været ude og køre i dem alle undtaget insigniaen, men den skal jeg prøve fredag, men det er satme svært ind til videre...

  • #7   14. dec 2011 Anders C
    Det er kvalitet jo smiley


  • #8   14. dec 2011 Ok, ved godt det nok hører mest 90'erne til, men har altid forbundet VW, Ford og Opel med rust og dårlig mekanik.. Især Opel.. Der har jeg bare altid haft et noget bedre øje til Audi..

  • #9   14. dec 2011 Jeg ville ikke røre ved VAG.
    Insignia er en fed vogn.


  • #10   14. dec 2011 Jeg ville vælge Passat, god plads, lækker bil at køre i, og lækkert udstyr.
    Men jeg ville nok overveje en 140 HK, ligesom de fleste af de andre modeller du har kig på, og så måske få en der var nyere til samme pris smiley

    Jeg syntes ikke der er så god plads i A4 Avant, så jeg syntes den er for dyr, når man sammenligner.

    Jeg er ikke så meget til Ford, men markedet er nærmest oversvømmet i Mondeo, så de burde være billige. Jeg har dog ikke hørt meget positivt om den i min omgangskreds.

    Insignia virker ret gennemført, men designet bryder jeg mig ikke om, og jeg syntes bagagerummet i Passat er mere regulært.


  • #11   14. dec 2011 Jeg har lige købt en brugt mk3 mondeo st.car. Vi kan nu havde en odder barne vogn, hunden i sin kasse, 6 rammer sodavand, 2 sportstasker og 5 liter spingler væske. Det syntes jeg nu er meget flot. Den er dog ikke lige så "dejlig" som min 18år gamle mercedes men der er massere af plads.


  • #12   14. dec 2011 Det skal da være Audien. Den er piv fræk.

  • #13   14. dec 2011 og 490 liter bagagerum, er da længe nok til 2 børn. Kan sagtens få det til at fungere med 2 børn i en skod peugeot 206 sw den ene 3 år og den anden 9 uger.

  • #14   14. dec 2011 *490 liter i audien

  • #15   14. dec 2011 1-3 VAG smiley

  • #16   14. dec 2011 Ved fra en ven af familien at i Opel Insigniaen er der faktisk mindre plads end i deres astra serie i stc modellen.. Men ellers en super flot bil der hopper ud fra mængden af Audier og passater.. Min far har såden en passat som du kigger på.. Han havde en a4 før.. Han ville gerne over i Audi igen.. Jeg er faktisk også skuffet over passaten må jeg indrømme..


  • #17   14. dec 2011 2 - Opel Insignia 2,0 CDTI 160 HK Cosmo ST Aut År: 2009 - 131.000 km.

    Helt klart mit valg inden for de 4...


  • #18   14. dec 2011 Ja godt vi ikke har samme smag alle sammen, af de 4 biler jeg vil gå efter en Mondeo da den køre super godt og så er jeg vild men dens designe, Insignia har jeg ikke prøvet, VW siger mig ikke rigtig noget og Audi er jo næsten bare en VW man betaler mere for.
    Et bud kunne os være en Volvo V70 D5.


  • #19   15. dec 2011 Mondeo pga pladsen, audi'en for designet. Mener de insignier har et kæmpe værditab.


  • #20   15. dec 2011 Ellers måske en superb?

  • #21   15. dec 2011 1, 2 & 3 med 2,0TDI motor en en skidt motor som ikke holder længe desværre. Har solgt en del af de motor..

  • #22   15. dec 2011 Ingen af dem ville ikke kaste så mange penge efter en familie bil, når børnen er så små, de kommer med deres chocolade finger ind på sæddet, og vil vaske bil med indholdet fra deres sandkasse, derfor vi købt en pisiøjet, til de blever lidt ældre også vil far her ha' noget vogntøj.

  • #23   15. dec 2011 Uha.. Det er alle nogle meget fine biler og jeg er meget glad for min Passat, men de er efterhanden ved at være hvermands eje.. Du har ikke overvejet en BMW 520D bare for lige at være lidt på tværs.. smiley De kører super godt og jeg overvejer selv at købe en istedet for min og så siger de kloge jo at en rigtig bil trækker på baghjulene...

  • #24   15. dec 2011 passat som nr et

    audi som nr to


  • #26   15. dec 2011 passaten af den årgang og med den motor bliver du ked af selvom det er en super lækker vogn.. Der er bare elektriske fejl KONSTANT.. + at de 2.0 tdi motorer springer dysser hele tiden som koster små 8 klik PR STK! så en dyr fornøgelse men en stor fornøgelse at køre smiley

  • #27   15. dec 2011 A4 og Insignia er 2 meget små st. cars hvor der stort set ikke er mere plads i end en alm. bil. Pladsmæssigt skal du helt klart vælge Mondeo, mens Passaten også er forholdsvis stor. A4 er nok den der kører bedst og hvor du får den bedste kvalitets fornemmelse, men jeg ville nu vælge enten en G6 st.car eller en Superb. Der får du virkelig meget bil for pengene.

  • #28   15. dec 2011 A4 og Insignia har upraktiske bagagerum og det er altså vigtigt at det fungerer i hverdagen. Ellers bliver man hurtigt træt af det.

    Jeg ville vælge mondeoen. Er nok også billigere i forsikring end de andre.


  • #29   15. dec 2011 Nu er der også andre der har bragt den på banen, men hvis det er værdi for pengene, så syntes jeg ikke man kommer udenom Superb.
    Personligt ville jeg nok kigge efter en Greenline, med en del udstyr, da motoren er solid, og fungerer godt i hverdagen.

    Ang. problemer med 2.0 TDI fra VAG, så kører der rigtig mange som intet fejler, jeg kender flere der har 2.0 TDI, som aldrig har fejlet noget, jeg kender ingen i min omgangskreds der har haft problemerne, men jeg har hørt skrækhistorierne smiley

    Det nye Opel-design giver meget lidt plads indvendig. Både Astra og Insignia er mindre end andre tilsvarende biler.
    Mens Skoda har forstået at udhule deres biler ret godt smiley


  • #30   15. dec 2011 Peder M
    Det passer jo så bare overhovedet ikke at de springer dyser ''konstant'' (:


  • #31   15. dec 2011 1 eller 3 klart.

  • #32   15. dec 2011 Ja det er rigtig at der er mere bagagerum i en passat end der er i en insignia, ca 60 liter men det skulle da os være til at leve med hvis det er en insignia man er til.

    Du må ud og prøve dem alle sammen og så køb den der falder i din smag, og der er sikkert rigtig mange passatèr der køre uden problemer, men man høre godt nok om mange der har problemer med dem, så man må gå ud fra at der er noget om snakken.


  • #33   15. dec 2011 Ved godt det her er off topic men det er lidt sjovt at læse, at der er nogen problemer med 2,0 tdi'eren, men nej nej det er jo ike alle sammen, og det er til at leve med vis man kan li' bilen, og det er ikke så slemt.

    Men vis man nu kaster ordet 2,0 HDI ind så er det jo fransk også er det bare noget lort, for de har alle sammen EL-fejl uden undtagelse og de skiller af og de ruster op og det er noget billigt skramel. Har altid kun haft fransk og har aldrig fejlt noget som jeg ikke ville kalde naturligt slid.

    Når anyway det var bare lige en lille tanke sagt hørt.


  • #34   15. dec 2011 Jeg kan så fortælle jer at jeg har været ude og køre i alle fire idag, og jeg må indrømmer at jeg er faldet pladask for Audien, den køre bare så meget bedre, den er både sporty når den får noget gas og bliver vredet i svingene, men samtidig, er det en fantastisk motorvejs cruiser, sæt fart piloten på 140 og luk øjnene og du aner ikke at du køre bil, så lyd løs og smidigt, flyder den bare afsted...

    Så det bliver Audien, men så er det så bare lige det hvad for en det skal være, valgte står i mellem 4 forskellige... Hvad siger i?

    1 - http://hja.dk/10281.cms?id=731200894

    2 - http://hja.dk/10281.cms?id=731200967

    3 - http://www.kraftbiler.dk/biler-privat/Audi-A4-TDi-140-S-line-Avant-item3423?id=239207579&menudata=3

    4 - http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1361770


  • #35   15. dec 2011 Jeg havde klart taget Audi'en, virkelig en fed bil..
    Og så længe det kun er to børn og ikke tre, så er der rigeligt med plads i sådan i vogn, også ser den bare mega lækker ud (Det er den så også)
    Vil også vove den påstand, at det er den bil der holder prisen bedst.. Hvis man engang skal af med den igen.. smiley


  • #36   15. dec 2011 http://hja.dk/10281.cms?id=731200967#
    Denne her.. Det er så også den der koster mest, men du får mest udstyr med, og det koster en krig org. hos Audi selv..
    Plus den har kørt færrest kilometer, og har en pæn farve syntes jeg. smiley


  • #37   15. dec 2011 Jeg hælder også mest til den, også skal den lige sænkes 50/40 også har jeg et sæt 19" originale BBS CH, der kommer på til sommer :o) ...

  • #38   15. dec 2011 hvad er prisforkellen på dem du har kigget på og så til en Avensis. mercedes w203 C220cdi
    honda Accord?
    har kørt alle 3 biler og sat om mod en A4 (som ikke er større end en octavia) eller en passat så er de 2 VAG´S elendige.


  • #39   15. dec 2011 Ikke den store, men jeg syntes Hondaen er direkte afskyelig, hehe :o) ... Mercedesen, er jeg slet ikke gammel nok til at køre endnu, og Avensisen, er indbegrebet at røv kedelig bil, uden sjæl, lidt lige som mazda, sorry hvis jeg ligger mig ud med alt for mange, med disse holdninger, men det er biler jeg aldrig kommer til at se mig selv i...

    :o)


  • #40   15. dec 2011 ketil l S
    Det fede ved Audi er bare at de virkelig kan lave noget man føler er kvalitet, og man smiler når man cruiser rundt i..
    Plus så mærker du ikke om du køre 100 eller 200.. smiley
    Noget som jeg kun har prøvet i en meget meget dyre mercedes, og hverken af vw, toyota, mazda, osv osv osv.. smiley


  • #41   15. dec 2011 michael H
    honda´en har et lidt kikset indstrumentbord men motor dynamiken og den måde den skifter gear og køre på generlt er langt højtre end i en passat eller audi.
    avesis. syntes den nyeste er lidt grim men den model før syntes jeg er ret flot. anonym ( med TTE spoiler er den super flabet) køre kanon godt.

    min kamis far har lige haft en mondeo og den var han sku ked af. kørte super godt i starten men forhelvede den fuckede op for ham lige pludslig. (skal ikke kunne sige om der er generelt)

    vil gerne give dig ret i at passat´en er flot men mine erfaringer er at VAG´s fra de årgange konstant er i stykke. har et kluntet styretøj. meget stiv undervogn som aligevel er elendig i sving


  • #42   16. dec 2011 Jeg har selv kigget på biler i klassen og fundet at det rette valg for mig er en Mazda 6 2,2 diesel. Eller måske en Accord?

    Af de der ville jeg kigge på Insigniaen, men motoren er bare lidt træls.


Kommentér på:
Valg af ny familie bil ?!

Annonce