{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Leasing af minibil ( Laaaaangt indlæg) {{forumTopicSubject}}

Jeg har været uden bil nu i en periode, og overvejer nu at lease en minibil .

Hvorfor vil jeg så lease, frem for at købe ?

Jeg har ikke lige pt til den store udbetaling, og desuden så synes jeg slet ikke at kunne overskue at skulle afbetale på en bil i 84-96 måneder, og derved gøre mig selv teknisk insolvent .

Hvis jeg skal have en bil, så vil jeg ikke have en brugt, for jeg interesserer mig godt nok for biler, men jeg hader at skrue på dem, og jeg bliver tosset når de ikke kører !

Jeg kan lease en bil med 5- 9000 kroner i udbetaling og 1800-2300 kroner om måneden i afdrag om måneden, alt efter hvad jeg vælger af bil .

Valget står lige nu imellem en Opel Corsa 1,4 16V 100HK, Ford Fiesta 1,0 Eco boost 100 hk, ( den gamle model 2017) og Peugeot 208 1,2 Envy 82 hk . Jeg har kun været ude at "ose" for at finde ud af hvilke biler jeg kan vælge imellem .

Jeg har pt ikke været ude at køre i nogen af dem, og selvfølgelig skal jeg det, men når de står hos forhandleren så synes jeg alligevel at Peugeot 208 er den der virker mest lækker, og med klart mest udstyr til prisen . Jeg er egentlig ligeglad med om den har 82 heste, eller 100 heste (igen uden at have været ude at køre i nogen af dem ) . Jeg foretrækker vist egentlig udstyr, frem for motor ?

Nå - det blev en lang historie, og jeg vil gerne have jeres input, men lad nu være at skrive at X bil er noget lort fordi den altid bryder sammen eller ruster - husk her er tale om helt nye biler, med service, lånebil osv indbygget i den månedlige ydelse .

Kort sagt : Hvad ville i vælge, og hvorfor ?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing af minibil ( Laaaaangt indlæg)
  • #1   14. aug 2017 Ikke fordi jeg ved en skid om leasing, men jeg kan godt sætte mig ind i dine ønsker. Og når du skriver du ikke har den store udbetaling, så kig eventuelt her:
    https://gomore.dk/leasing

    Jeg har et par kammerater som leaser gennem gomore, og de er alle tilfredse. Specielt prisen synes jeg er værd at tage med.


  • #2   14. aug 2017 208'erens benzin motorer er ikke rigtig super gode, jeg har haft et par stykker ved service og de er tæt på umulige at finde koblingspunkt på samt de støjer en del
    Jeg vil evt vælge deres super gode diesel, især når det er leasing hvor du kan være ligeglad med sod osv som dieseler er kendt for et et par år ved få km/bykørsel
    Min Allure (med alt krydset af pånær glastag og anlæg) har gjort det fantastisk og hvis man kører meget pænt og holder sig på max 100 kan jeg holde små 30 på literen

    Ellers ville jeg nuppe Corsa 1,0 turbo den har en super rolig motor af 3 cyl slags eller Ecoboost som du er inde på smiley


  • #3   14. aug 2017 Renault Clio, har jeg kikket på, men er den virkelig 15.000 mere værd ( over 3 år ) i forhold til en Corsa, 208 eller Fiesta ?

    Ny spiller på banen : Toyota Yaris Hybrid, kom med input !


  • #4   14. aug 2017 ville nok vælge opel da den kører super godt i motoren i forhold til fords 3 cyl motor. men prøv dem alle og vælg den som du synes bedst om.

  • #5   14. aug 2017 UPDATE : Toyota Yaris Hybrid kunne jeg ikke komme til at prøve, men fik en tur i den nye 1.5 T2 med 111 hestekræfter . Undskyld mig, men jeg kunne altså ikke mærke at den havde 111 hestekræfter, det føltes mere som om den havde 70 ?

    Kabinen er , hvis jeg skal være diplomat meget traditionel . I T2 modellen er der masser af moderne sikkerhedsudstyr og lamper der kan og hele tiden vil blinke, allerede efter mindre end 20 km var jeg træt af at se på dem .

    Man taler meget om "mavefornemmelse" og i dag gik det op for mig at den slet ikke var til stede efter at have prøvekørt Yaris .

    Så fik jeg kørt en tur i en Peugeot 208 1,2 !
    Det er altså næsten ikke til at fatte at en franskmand skulle slå en japaner når det gælder finish, men Peugeot 208 virker altså meget mere ungdommelig og frisk inde bag rattet . Det er muligt at den ikke har så meget udstyr, men jeg kan sagtens leve med det mindre udstyr, når jeg trods alt føler mig meget bedre tilpas i Peugeot 208 . Motoren kan man godt høre, men slet ikke så meget som i den lille 1,0 som jeg tidligere har prøvet . Motoren har 82 hestekræfter, og jeg følte mig meget mere underholdt, og den virkede meget mere livlig end den Toyota der angiveligt skulle have 30 hestekræfter mere .

    Jeg er temmelig forelsket i 208´eren , men skal da ud og prøve flere biler inden jeg tager en beslutning - fortsættelse følger !





  • #6   14. aug 2017 Du kan evt kigge på den nye kia rio.
    Enten med en 1.2 base med 5000 i udbetaling til 2295 om mån.
    Eller måske mere spændende rio 1.0turbo comfort til 995 i udb. 2495 pr måned. Det er sku rimelig billigt.


  • #7   15. aug 2017 Prøv en 208 BlueHDI, kender en der har kørselsmønster til benzin og altid har kørt benzin men valgte 100 hestes dieselen grundet det rigtige høje moment og den billige afgift/langt på literen smiley

  • #8   15. aug 2017 Den koster 400-500 kroner mere om måneden ift 1,2 benzin, det vil jeg aldrig kunne spare, og den sidste opfylder fint mit behov smiley . Jeg synes stadig det er mange penge pr måned, og beslutningen er ikke taget endnu .

    Jeg forventer at køre 10.000 om året i bilen .


  • #9   15. aug 2017 Troede ikke prisforskellen var så stor men så kan jeg godt forstå dit valg smiley Jeg har bare aldrig formået at bliver venner med den motor/gearkasse, men mon ikke det er lettere når det ikke kun er kort tid i lånebiler smiley

Kommentér på:
Leasing af minibil ( Laaaaangt indlæg)

Annonce