{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.766 visninger | Oprettet:

DPF rensning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Er der en måde at rense Partikelfilter på ?
Jeg hælder f.eks Lindemann Diesel Boost i tanken engang i mellem.

Er der andre måder at gøre det på?
Nogle gode produkter man kunne bruge?

Har selv fundet noget som hedder TUNAP.

Tjek : http://www.tunap.co.uk/Products/DIESEL-PARTICULATE-FILTER
Men ved sku ikke om det virker? Nogen som har prøvet det ?

Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DPF rensning?
  • #1   15. aug 2017 Wurth laver en partikelfilter rens som virker rigtigt gost har brugt den mange gange efter hånden og alle gange men positivt resultat!!;)

• #2   15. aug 2017 Er det sådan noget her Stig?
    https://www.youtube.com/watch?v=7JcR-uQsxs0

• #3   15. aug 2017 Hej
    En Vectra c gør det automatisk for ca hver 700-800 km afhængig af kørestil
    Anvender ekstra dieset til ca 7,89 kr/l og uden bøvl
    mVH KP

• #4   15. aug 2017 Ja det er det, virker super nemt. Driftvarm motor også afmonter man bare rør til deffrens tryk sensor og sprøjter det ind på filteret

• #5   15. aug 2017 Alle biler med partikel filter regenerere automatisk. Men derfor kan det hos toppe og sksl renset/udskiftes

• #6   15. aug 2017 Karsten P . Kører i en Insignia fra 2011.
    Hvordan får man den til at gøre det? Eller giver den besked når den gøre det?

Stig R Lyder som noget godt.
    Skal man bare tømme hele spraydåsen også kører videre?

• #7   15. aug 2017 Hej
    Ville aldrig sådant noget klyt. Lad dytten selv ordne rensningen som den er programmeret til. Desvære er det ikke mulig at fremtvinge en rense proces og det kan heller ikke normalt mærkes når det pågår.
    Ses på forbrugs tallet - går mod 4,7-6 l/time ved tomgang og lugter fæl
    Kan give nogen små ryk på landevej og umotiveret forhøjet tomgang f.eks. ved sving manøvre ved lav fart=ubehagelig.
    Min DMF er ren som en hullet si uden forstoppelse og brug af heksemidler selv efter 305kg km
    MVHKP

• #8   15. aug 2017 Ja hele dåsen evt lidt først også lige starte kort 3sek i tomgang. Også resten af dåsen, og hvis man har en tester KAN man tvinge den til at regenerere filteret som den ellers normalt gør af sig selv som oftest mellem500-700km. Hvad har bilen kørt

• #9   15. aug 2017 Okay.

Den har lige rundet 196k.

• #10   15. aug 2017 Okay ville bare prøve at rense med det væske fra wurth det virker super fint. Og hvis du ikke har tester er der bare ud og kører en god lang tur evt på motorvej i håb om den selv renser

• #11   15. aug 2017 Det er ikke fordi bilen fejler noget. Men tænkte det kunne være rart hvis man lige fik den renset alligevel.

• #12   15. aug 2017 Okay hvis den ikke har sat fejl og den bare kører som den skal ville jeg ikke gøre noget ved det:). Men selvfølelig hvis man ville være god ved bilen ville det jo ikke skade;)

• #13   15. aug 2017 Ingen fejl .. Jeg prøver også at kører den helt varm før jeg slukker bilen i gen.
    Nogle gange kører jeg f.eks på 4.gear med 4000 omdrejninger i et stykke tid så den lige får renset lidt.
    Udover det bruger jeg Lindemann produkt.
    Men nu må vi se smiley

• #14   15. aug 2017 Med det km tal er der gode chancer for at det skal afmonteres og renses fysisk. Har lavet en del Opel filtre og vi tager 1800 +moms på mit arbejde så frem vi få filtret leveret. Det oftest klart dagen efter. Har yder mere erfaret at mange af de ting folk bruger skaber ukontrollabel regenerering som smelter filter kernen og så det på med en ny (ved regenerering brændes soden om til aske, aske har en mindre masse fylde)
    Køber man et billigt system få man en katalysator der er dårligt behandlet og derfor virker dårligere og filter kerne kvaliteten er meget svingende. Vi montere optimerede kerner i som i sig selv gør regenerering lettere hvilket er en fordel for en slidt motor (og en motor der har kørt 200.000km er mere slidt end en fabriksny)

Så diverse "mirakel midler" kan ofte give en udgift på defekt filter

• #16   21. aug 2017 Sø propel :

Skifter i også kernen i filteret eller hvordan?
    Overvejer om jeg skal få renset mit DPF.

Flemming
    Ved ikke om Opel har det. Derfor jeg lige ville hører om der var nogen som havde lidt viden indenfor det.

• #17   21. aug 2017 Vi skifter kernen hvis den er defekt (og kunden. Ønsker at betale for der) ellers renser vi det eksisterende filter og sender det retur. Har renset et til en Insignia så sent som i dag,

• #18   21. aug 2017 Hvad koster det så hvis den nu er defekt?
    Er det auto værksted du arbejder hos?

• #19   21. aug 2017 Det er på purefi I Farum. Vi laver kun Partikel filtre. Typisk er det omkring 6500kr afhænger af om det er standard mål og størrelsen nogle biler kan vi ikke hamle op med prisen på andre er vi meget billigere Eks BMW. VAG og Mercedes hos dem er filtrene dyre.

Man skal dog huske at vi bruger en optimeret kerne og at aftermarket oftere er af lav kvalitet og catalysator (som er indbygget på Insignia) oftest er dårligt coat catalysator med meget lidt platin

• #20   21. aug 2017 Okay kunne godt overveje at få DPF renset på min Insignia.
    Men det kræver jo at den skal skilles ad og bilen skal holde et sted.

Må finde ud af hvor langtid det tager at pille sådan noget fra på bilen.
    Hvad det vil koste osv.

Mht. Aftermarket mener du så at jeres filtre er lidt dårligere kvali. end andre steder? Du må lige uddybe det lidt for mig for er ikke den bedste til sådan noget her. smiley

• #21   22. aug 2017 Vores filtre er af højere kvalitet end de fleste originale filtre. Mens mange man kan købe uoriginal har en billig og dårlig kerne og sparsomt coatet katalysatore.

• #22   23. aug 2017 Okay lyder godt.

Hvad koster et nyt filter til sådan en Insignia så er bare nysgerrig.

Hvis jeg nu vil få den afmonteret af jer kan i så godt det ?

Kommentér på:
DPF rensning?

Annonce