{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

BMW e90 330i hopper {{forumTopicSubject}}

^^ min BMW e90 330i er begyndt at hoppe, den gør det også i frigear så ikke trækaksel, det mærkes også som om at det kommer fra højre forhjul.
Der er monteret nye dæk med afbalancering for 14 dage siden, så er begyndt at mistænke mine bremser? Når den ikke har kørt i nogle dage er det helt tosset men bliver bedrer som bilen bliver varm, men forsvinder dog aldrig helt.

Der efter tænker jeg om e90 m sport modellen køre med større bremser end den normale BMW e90 330i i forhold til anden undervogn? Eller passer det med 336mm bag og 330mm for ?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e90 330i hopper
  • #1   6. sep 2017 Den hoppede også med de gamle dæk? Kan fælgene måske være skæve? Tænker min dæk mand havde nævnt det når han afbalancer dem ?

  • #2   6. sep 2017 er den begyndt at hoppe efter du fik monteret de nye dæk ?. eller startet det før?. jeg har nemlig prøvet engang at kort tid efter jeg fik nye dæk på, der var de fejl i et dæk hvor hjul kassen gik og så hoppet den rigtig meget når man startet med at køre og når det blev (varmer) blev det bedre. og fik byttet dækket til et nyt og det var dyre dæk ikke noget billig model . så der kan ske fejl selv på gode dæk mærket .

  • #3   6. sep 2017 Det kan godt være en bremse der hænger uden tvivl.. Men forbi en mekaniker og få tjekket kalibre. Hvis dine fælge var skæve ville det ikke rette sig til efter nogle dages kørsel.

    330i M-Sport er ikke en special model på den måde så vidt jeg husker.. Samme motor, anden styling.


  • #4   6. sep 2017 gør den det kun når bilen flytter sig,
    eller gør den det når den hoæder stille,

    for så kan det være svinghjul/kobling,
    på arbejde har vi lige skiftet dobbelt masse svinghjul og kobling på bmw for ikke lang tid siden

    da motor hoppede en del i tomgang


  • #5   6. sep 2017 Har også lige skiftet svinghjul på en bmw hvor den midterste del var helt ude af center. Er du gal den rystede i tomgang. Men så er man næsten ikke i tvivl.

    Jeg har før set at trækakselledene på de biler kan blive ret stive i det. Forklarer måske også hvorfor det er værst når den har stået stille et stykke tid.


  • #6   6. sep 2017 Bruger udelukkelses metoden og går all in på nye zimmermann skiver og så må vi se om det afhjælper problemet hvis ikke, så noget stabilisator stang/bærearme tænker jeg? Bilen ryster ikke i tomgang, dog ville jeg heller ikke mene at det skulle være led ved trækaksel bilen har også kun lige rundet de 100.000.. Som sagt føles det som om det kommer fra højre forhjul og ja det var der også med de gamle dæk.

    Men tak for gode bud


  • #7   6. sep 2017 Okay. Kan du så ikke smide et billede op af højre og venstre bremseskive? Hvis du da har åbne fælge.

    Så burde man kunne se om den ene bremse hænger.


  • #8   6. sep 2017 Desværre ikke muligt da jeg er på søen lige nu, men mine skiver og klodser trænger til og blive skiftet, de har det også med og ruste så nyt på

Kommentér på:
BMW e90 330i hopper

Annonce