{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

M K
M K
Tilmeldt:
9. okt 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Valg af stationcar {{forumTopicSubject}}

Kære alle,

Min kone og jeg skal til at have vores første bil - det er tiltrængt med to små børn.

Vi har været ude og prøve forskellige modeller, og er kommet frem til, at Ford Mondeo og Mazda 6 dækker vores behov - dog er vi usikre på, hvilken af disse nævnte vi skal vælge?

Vi lægger stor vægt på driftsikkerheden, og vi regner med at køre omkring 10.000-15.000km om året.

Vores budget ligger på 300-320.000 kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af stationcar
  • #1   9. okt 2017 Alt andet end en Mondeo.. Vi har 3 spritnye ude på firmaet, og den ene fik skiftet motor efter 70.000km de to andre holder på værkstedet på skift. Den ene havde jeg fornøjelsen af at køre til Århus og til trods for den kun har gået 45.000km larmede baghjulslejet som var det en folkevogn fra 54´..

    Jeg ville tage Mazda´en eller en Insignia.


  • #2   9. okt 2017 Hvad motortype er vi ude i? Diesel ell benziner ? Går stærkt ud fra, at det er brugte modeller..?

  • C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

    Emner: 11 Svar: 346
    #3   9. okt 2017 Hvis driftssikkerhed og små værkstedsregninger er vigtigt, så gå efter; Toyota Avensis 1.8 Benzin eller Mazda 6 2.0. specielt hvis i planlægger at beholde den i mange år. Fejl Statistikken taler sit klare sprog;

    https://www.vdtuev.de/dok_view?oid=584294

    ADAC.de har også en del fejl statistik (tror den er nede lige nu)




  • M K
    M K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   9. okt 2017 Det er benzin vi er ude i.

    Vi har kigget på demo modeller. Ellers kunne vi få en helt ny Ford Mondeo stationcar 1,5 SCTi 160 titanium med man.gear til 295.000 (besparelse på 10.000 ex levering) og Mazda 2,0 165 vision kom han selv ned på 300.000 (besparelse på 17.000 inkl levering)

    Tror godt vi kan få dem lidt længere ned, da de selv kom med et udspil mht prisen.

    Mht finansiering frister Mazda lidt - se tilbyder 1,5 % fast rente, ÅOP 4,01%


  • #5   9. okt 2017 Ud af alle tre, så synes jeg at en Passat 1,4 TSi 150 Giver mest bil for pengene. smiley Mazda'en følges bare mere sporty at køre i med manual. Men ses ikke forbi den nye Passat, især med DSG! 125 Hk modellen skal man dog helst ungå....

  • #6   9. okt 2017 Evt kog på Avensis, vores 2013 diesel har kørt 178.000 og kun fået skiftet bremse skiver/klodser bag ved indtil videre og ellers kun olie og filter samt luftfilter smiley

  • #7   9. okt 2017 Jeg ville vælge noget Octavia... har selv en fra 2010 og den kan jeg kun varmt anbefale... og har kun hørt gode ting om den nye... og der er i hvert fald massere af plads... har selv to børn på hver 1.5 år og 2.5 måned... Der er plads til barnevogn, klapvogn, trækvogn, weekendseng, triptrap, dyner, puder og meget mere (er afprøvet)...
    så kan kun anbefale...


  • #8   10. okt 2017 En spritny Mondeo med 70.000 km på klokken? Nej, den er muligvis nyere, men har tilbagelagt 70.000 km med diverse Nikki Lauda'er bag rattet. Alle ved jo, at en firmabil kan køre uden olie, aldrig skal kigges efter og med lethed tager 20.000 rpm uden at kny?
    Jeg har også været i et firma hvor Golf'er og Toyota i diverse modeller var firmabiler. Toyota-gearkasser røg på stribe. Ikke fordi de var specielt dårlige, men fordi nogen syntes det var sjovt at høvle dæk, skifte gear uden brug af kobling, og helst skulle springe første gear over.
    Efter tre-fire års mishandling takkede de af på stribe.
    Efter en ny politik hvor firmabiler blev knyttet til enkeltpersoner der var ansvarlige for pasning i forløbet, kunne de pludselig holde til meget mere.

    Så jeg ville ikke være så bange for Mondeo. Men tag ud og prøv den/dem godt og grundigt, inden I beslutter jer.
    Der er masser af fornuftige stationcar på markedet.
    Held og lykke til ....


  • #9   10. okt 2017 Hvis i ligger stor vægt på drift sikkerhed så det Honda eller Toyota... Men generelt så skal i ikke kigge nyt. Driftssikkerhed var noget bilproducenterne stoppede med tilbage i start 00'erne

  • #10   10. okt 2017 Hvis vi nu holder os til det manden spørger om..
    Så tror jeg egentligt at manden er ligeglad med VAG's fejlbehæftede lortebiler..
    Helt klart er Mazdaen et rigtigt godt og driftsikkert valg, få den blot undervognsbehandlet inden levering og financieringsmuligheden til 1,5% giver da også et stort plus.




  • #11   10. okt 2017 Honda Accord 2,0 Elegance Tourer til 109800 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3368713

    Spar næsten ? og køre i en super komfortable og pålidelig vogn


  • M K
    M K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #12   10. okt 2017 #10 - mange tak.

    Jeg vil helst holde mig til de nævnte biler (Ford Mondeo eller Mazda 6), da det er dem vi har valgt at fokusere på, efter at have prøvet flere forskellige modeller.


Kommentér på:
Valg af stationcar

Annonce