{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.280 visninger | Oprettet:

P0234 fejlkode med Delphi tester {{forumTopicSubject}}

Jeg har anskaffet mig en VW GVW Golf V 1,9 TDI (M.K= BXE)
Da jeg købte den smækkede jeg tester på og ingen fejl var at vise, blot efter en uge synes jeg den begynder med fejlene.

1. Hotfix start, når bilen bliver driftsvarm og jeg slukker bilen for jeg skal ind og handle eller andet så kan jeg ikke starte bilen ved første tænding. Desuden lyder den helt vildt underligt i motoren når den prøver at starte men går ud. Holder jeg nøglen på tænding i længere tid, så starter den op. Folk siger det ikke er batteri og starter. Men kendt problem, nogle der kan forklare hvad der skal gøres/skiftes?

2. Ved kold motorgang ved skift af gear mellem 2 og 3 gear er det som om luften siver ud et sted i motoren den laver en hvæsende lyd. Desuden når motoren så er varm og jeg skulle accelerer hurtigt, så gik den i nødprogram uden motorlampen tænder. SÅ mister den trykket og jeg køre uden turbo.

Slukker jeg og tænder bilen er bilen helt normal igen. Tester viser P0234 fejl og siger "Trykladeregulator grænse overskredet" Det første jeg gjorde var at skifte EGR, da 2 mekanikere sagde at de soder til og det kunne afhjælpe på problemet. Det hjalp intet.

Så var der 4 forskellige mekanikere der sagde at det var min turbo der skulles skiftes pga vnt sad fast eller at skovhjulet sad fast.

SÅ har jeg lige fået skiftet turbo og fejlen kommer igen. Dvs en masse penge har jeg betalt nu uden at fejlen er rettet.

Slanger er tjekket og ser ikke ud til at der er nogle der er revnet eller de sidder forkert, Er der en klog mand der kan fortælle mig hvad det kan være?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P0234 fejlkode med Delphi tester
  • #1   26. okt 2017 Trykladeregulator, tyder det ikke lidt på en defekt N75 ventil? Den der styrer ladetrykket.
    Hvad angår hotfix, så kan de fleste chiptunere hvis programmere den fejl væk med computeren.


  • #2   26. okt 2017 Har også tænkt lidt på den med N75 ventilen men kan bare ikke se hvor den sidder på en BXE motor. På youtube har de vist n75 ventilen med 3 studser som ligger tæt på batterikassen og luftfilter huset. Men præcis på min model kan jeg ikke finde den satan

  • #3   26. okt 2017 Ellers må du følge vaccum slangen fra turboen slavisk til du finder ventilen. smiley

  • #4   27. okt 2017 Det lyder som om bilen går i nødprogram og derfor mister du trykket

    Jeg havde en VW Passat 1,9 TDI med lignede problem og der skiftede jeg den lille brændstof ventil der sidder lige over brændstoffilteret og fejlen var fixet
    Bare der er en lille smule modstand i den lille ventil så laver den det nummer der
    Den koster ikke en skid så du kan da prøve :)?


  • #5   27. okt 2017 Eller n75 som skrevet

  • #6   30. okt 2017 Så har jeg skifter trykføler på trykslangen også kaldt map-sensor, men problemet er fortsat ikke løst.

    Bilen har ikke en N-75 ventil men en trykmagnetventil/vacumboks hvor alle slanger går til. VW siger dem har vi ikke solgt nogen af, så du skal ikke regne med det er den, da den er mekanisk og ikke elektrisk.

    Den brændstofsventil må jeg kigge efter så, men tænker I intercooler nogen af jer? Utæt eller?


  • #7   30. okt 2017 Hvis ikke der er en n75 ventil/magnet ventil til turbo,hvad styrer så turboen?

  • #8   30. okt 2017 vacumboks

  • #9   30. okt 2017 Men så må der være noget der styre den, den kan jo ikke bare regulere af sig selv. smiley

  • #10   15. nov 2017 Jeg får at vide at turboen der sidder på ikke er med wastgate men elektrisk styret. Der er ikke en decideret N75 ventil som man kender den men istedet for sidder der en vacumboks som styrer turbo. vacumboksen ser således ud. der er 6 udgange til forskellige komponenter også går der et stik fra den til luftmassemåler. har også fået udskiftet vacumboks problemet er der fortsat øv øv smiley

    profilbillede
Kommentér på:
P0234 fejlkode med Delphi tester

Annonce