{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.938 visninger | Oprettet:

Ny Peugeot 208? {{forumTopicSubject}}

Søger folk der har købt en 208 diesel

Jeg overvejer meget om 208 ikke skal være min næste bil.

TLDR:

Fordele/Ulemper?

Hvor langt kører en 1,6HDI 100hk virkelig på literen?

Bliver det træls for en gut på 187cm ?

Jeg kører til dagligt som sælger i egen bil og lige nu kører jeg rundt i en 20 år gammel bil og det er sgu lidt "pinligt" når man kommer ud til kunder.
Det der fanger mig ved en 208 diesel er især de mange km på literen og små ejerudgifter. Dernæst er den billig og så trækker det lidt at få en ny bil istedet for at købe brugt. Jeg skal bruge en smart screen da jeg lige nu kører efter GPS på telefonen som ligger på passagersædet, det irriterer mig sgu også. Så Apple Car play er tiltalende. Nogen der har erfaringer med det?
Jeg er klar over det er en lille bil, men jeg kører aldrig rundt med særlig meget og aldrig med mere end 2 personer i bilen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny Peugeot 208?
  • #1   29. okt 2017 Jeg tænker at den og en DS3 minder meget om hinanden.

Så det jeg kan snakke mest om er pladsen nok minder om hinanden, jeg er 1.90 og jeg har rigelig plads til hovede, ben og det hele.

Men det klogeste for dig ville nok være at tage ud og prøve en, samt se hvor meget plads der er til dig, og tag den på en køretur, så du rigtigt kan mærke hvordan den er med støg osv. smiley

• #2   29. okt 2017 Det er selvfølgelig også min plan at tage ud og prøve en, men jeg kan godt li lige at høre lidt fra andre inden.

• #3   29. okt 2017 Det bedste råd er at leje en bil magen til et par dage. Så lære du den at kende for lidt penge, der er ikke andre der kan give dig et nøjagtigt svar.

• #4   29. okt 2017 Jurc det råd har jeg ALDRIG hørt nogen give før smiley

Det må da være meget godt at høre andres erfaringer?

• #5   29. okt 2017 Jeg har lige købt en brugt (den skrabede udgave ) 208 med 1,2 liters motoren . Nej den har ikke noget fancy udstyr, men valget stod imellem udstyr eller en lortemotor (1,0) og der faldt valget på det sidste .

Jeg er selv vertikal udfordret ( 169 cm ) så jeg har ingen problemer med at finde en god plads bag rattet . Jeg kommer fra en 21 år gammel Carina, og selv om jeg har korte ben så er pladsen bag i er nærmest ikke eksisterende, men jeg kører også 99 % af tiden alene i bilen . Om 187 cm kan sidde ordentligt , må komme an på en prøve .

Efter 3 uger lægger jeg ikke meget mærke til at den er så meget mindre end min Carina, og jeg elsker elsker at lægge bagsædet ned, så jeg kan køre rundt med paller, køleskab, flyttekasser osv bag i , det krævede før at jeg lejede en trailer når det skulle flyttes .

Jeg kender ikke dieselmotoren, men min 208 kan altså parkeres der hvor min gamle Carina måtte give op, og først griner du af det, og efter et par uger elsker jeg bare at der altid er et hul der "208" langt smiley .

Jeg knuselsker det lille rat, og instrumenterne der nærmest minder om noget fra en motorcykel, det er virkelig en køreglad lille bil, med en tilpas fransk blød undervogn, der dog ikke sejler rundt som en gammel 2CV.

Når man kommer fra en Carina, der havde problemer med at holde 10 km/l, så er de 17 km/l jeg har kørt på min første tankfuld jo nærmest en fordobling .

Jeg elsker min 208, men jeg havde nok valgt en anden farve en hvid, hvis jeg kunne have valgt selv - den minder for meget om en hjemmeplejebil smiley .

• #6   29. okt 2017 Jeg har kørt 78.000 i min og har kun fået skiftet bremser ud over service smiley
    Der er 10 år/200.000 på drivlinien hvis du får service hos Peugeot

Du kan sidde rigtig langt tilbage og lavt så der er rigeligt plads til store chauffører, men der er ikke plads bag føreren når sædet er kørt helt tilbage

CarPlay fungere fantastisk (dog ikke perfekt med det nye iOS men det kommer nok snart) men skide smart er det og især hvis du benytter Spotify til musik i forvejen smiley

Rent økonomi mæssigt er den ret tørstig på motorvejen, men hvis du tøffer bag lastbiler/busser kan du godt køre 30 i snit med 90-100 i timen hvis tænker sig lidt om samt på landevej smiley Med 160 kører den kun en 14 stykker
    Hvis du er meget på motorvej havde jeg overvejet den 120 hestes (samme motor) da den har en noget bedre 6 gears gearkasse (fås i både 208 og 308)
    308 er noget mere lydløs og mere komfortabel men 208'eren kan sagtens lydisoleres og kører rigtig fint hvis du kører meget smiley

Jeg har påkørt en sten i min og det kostede ny forbro, turbo, intercooler, kondenser osv så det er en dårlig ide (48.000) smiley

Men de trækker rigtig godt og har meget moment som gør at det er sjovt at lave mellem accelerationer, men det koster også brændstof smiley

• #7   29. okt 2017 Nej men hvis du lejer en bil og prøver om du kan side ordentlig i den og kan lide måden den køre på , ja så har du brugt lidt penge på billeje.
    Selv om andre siger du sidder godt eller den er dum at køre i er det ikke sikkert du syntes det. Jeg har selv villet købe en bil som andre syntes kørte godt , da jeg kørte i den brød jeg mig overhovedet ikke om den.

• #8   29. okt 2017 Hvorfor ikke bare låne en ved Peugeot? smiley Jeg overvejede at opgradere til 308 og fik den med hjem weekenden over

• #9   29. okt 2017 208 er ved at være en gammel model. Hvorfor ikke vælge noget i samme størrelse hvor der lige er kommet en ny model. F.eks. Fiesta. Bemærk at jeg ikke ved om de koster det samme.

Og så ved jeg ikke hvad du sælger. Men en 208 vil også være pinligt inden for den branche jeg er beskæftiget i smiley

• #10   29. okt 2017 Den nye Fiesta ser ikke godt ud irl og indvendigt er det helt galt, men den gamle ser godt ud og kører fint både ude og inde smiley Men sælger i en benzinbil ville jeg ikke vælge og deres dieselmotor er dårlige

Ja når nu han er sælger så er intet mindre end en GLE værdigt smiley Ikke selvom han kommer fra en 20 årig gammel bil smiley

• #11   29. okt 2017 Prøv en 308, kan også leases og der er ny model på vej.

• #12   29. okt 2017 308 er bare en helt anden prisklasse..

• #13   29. okt 2017 Kasper har du et link til den 208 blue hdi 120 med 6 trins gearkasse. Så hvidt jeg ved findes den ikke ?

• #15   29. okt 2017 Ingen til salg i dk. Bottom line den kører stadig a helvede til

• #16   29. okt 2017 Jeg var ved at bestille en, og de kan sagtens bestilles også med 75 hestes motoren som ligger i C3, eller det kunne de ihvertfald da jeg bestilte min

Ja 308 er noget dyrere men måske en demo eller meget lidt brugt kunne presses ned I pris da der er en ny på trapperne smiley

• #17   30. okt 2017 Fin nok motor. Men køre ikke det oplyste.
    Nederen kabine med et alt for lille ret og en muliti skærm til at betjene alt (og den er i dårlig kvalitet så den fungere ræv dårligt til det.)
    Hvad de haft et ordenligt rat og knapper til st betjene klimaanlæg. El varme i baggrunden og lidt andre småting så man ikke skal bladre rundt i en skærm...
    Havde købt en Fabia eller mazda 2 istedet meget bedre biler

• #18   30. okt 2017 Ja 308 har alt i skærmen, hvor 208 har klima panel med varme i spejle og ruder osv smiley 308'erens skærm fungere ok men det kan være besværligt når man kører

• #19   30. okt 2017 Kasper det har jeg endnu ikke set med mine man fra vælger ALT udstyr og få den uden skræmmende. 208 er akkurat ligeså skod som 308. Mega trist at deres benzin motore er så dårlige og at kabine. Skal være fokuseret på den lorte skræmmende ellers havde de en fornuftig bil. Men generelt er der ikke mange der kan byger en ordenlig bil. Folk er simpelt hen ikke kritiske nok... Syntes de fleste folk jeg møder med en ny bil virker som nogle små retraderede idioter der bæløjet få mumlet "ska du ikke også havde en NY bil? For det er bare det bedste"...

Alle bør drop køb af nye biler indtil bilfabrikanterne begynder at bygge biler med høj kvalitet igen

• #20   30. okt 2017 Årh jeg køber aldrig en bil uden CarPlay igen, man bliver så hurtigt glad for det
    Jeg benytter jo aldrig mit klima panel da det bare står på auto og det havde jeg hellere ikke gjort i 308
    Btw jeg har krydset alt af pånær glastag og hi-fi smiley

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

Emner: 7 Svar: 44
    #21   4. nov 2017 Jeg er omtrent samme højde som dig og sidder fint i min 208. Som andre skriver er der ikke noget plads bag ved føreren, men det er jo ikke et problem for dig.

Jeg har samme motor som dig - fra 2016. Jeg er ny bilist, så har ikke så mange kilometer endnu og ved ikke om jeg kører optimalt, men på de 300 km. lange ture jeg har haft i min, har den kørt mellem 24 og 26 på literen. Det meste af dette var på motorvej med i snit nok 120 km/t.

Kommentér på:
Ny Peugeot 208?

Annonce