{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.093 visninger | Oprettet:

Anders N
Anders N
Tilmeldt:
6. nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Montering af hjulkapsler? {{forumTopicSubject}}

På min Skoda Superb er det tilsyneladende umuligt at genmontere standart hjulkapslerne på 16” stålfælgene. Har skubbet og banket med håndfladerne i forsøget på at få den på igen, men det eneste jeg har fået ud af det, er en ødelagt hjulkapsel samt blå mærker i hænderne. Det har jeg aldrig været ude for med mine tidligere Ford og Citroén biler.
Er der noget jeg gør forkert?

Mvh,
Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af hjulkapsler?
  • #1   6. nov 2017 Det burde være ret lige til, du har søret for ventilen er ved udskæringen i plastikfælgen til ventilen og fjern rust på fælg kanten hvis det er meget? smiley

  • #2   6. nov 2017 Hej
    Ligger fjederen i rillen? Hvis ikke læg den på plads
    Er der rust på fælgen? Hvis ja - fjern rusten
    MVH KP


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   6. nov 2017 nogle kapsler kan være rigtig svære at få på jeg starter med at sætte den på ved ventilen og trykker "palerne" ind ind til den sidste som altid er problemet der bruger jeg en skrue trækker til at få palen ind vha. et lille slag på skruetrækkeren der efter banker jeg den helt på plads med hånden

  • #4   6. nov 2017 gør som rene siger! smiley

  • Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   7. nov 2017 Hej,
    Tak for indlæggene. Ja, det er den sidste pal der ikke kan komme på plads. Jeg prøver med en skruetrækker om den så kan trykkes på plads.

    Mvh,
    Anders


  • #6   7. nov 2017 Jeg tager bare de to sidste paler og slår ind samtidig med at mine knæholder bunden på plads, sørg for at de er "på vej ind" inden du slår, ellers smadrer du bare flere :9

  • #7   7. nov 2017 Start med at opbevare hjulkapslerne natten over inde i dit hjem. Tag dem kun udenfor, når du er klar til montering, så de ikke bliver kolde før montering. Nogle hjulkapsler bliver mere fleksible af det. Og risikoen for skader mindskes også.

    Prøv evt. at holde igen med skosnuden nederst på hjulkapslen og tilpas så resten med hænderne. Evt. kan du undlade at skubbe den helt i bund noget sted, så den sidder lidt yderligt men nogenlunde ensartet hele vejen rundt. Nogle gange kan det hjælpe til at den lettere kan bankes i bund.

    Og som allerede nævnt start med ventilen.


Kommentér på:
Montering af hjulkapsler?

Annonce