{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Motorvejs kørsel! {{forumTopicSubject}}

lige en ting til folket.. KØR ORDENTLIG! smiley
nu køre jeg ofte på motorvej pga mit job, og hvis jeg køre i overhalings banen og bare glider med trafikken, så sker det 8 ud af 10 gange, at folk bare maser sig ind foran så man er ved at køre galt næsten.. fordi de lige er havnet bag en lastbil i inderbanen f.eks

MIN afstand til forankørende betyder ik at der er plads til "dig".. det er min afstand jeg behøver for at kunne bremse hvis det eventuelt går galt..
men selvom der kun lige præcis er plads til 1 bil (sker hvis der kommer lidt opbremsning), så maser folk sig stadig ind...

flere der oplever dette ? jeg sys bare det er irriterende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorvejs kørsel!
  • #1   19. sep 2006 Nej egentligt ikke.. Måske er det dig det er galt med hehe

• #2   19. sep 2006 på hvilken måde? smiley

• #3   19. sep 2006 Megaenig... En anden ting er at folk er stoppet med at kigge sig over skulderen inden de trækker ud, jeg har oplevet 2 fredage i træk at være ved at blive torpederet, første gang af en Pug 406 og anden gang af en Range Rover, tror nok jeg følte mig lille i Poloen

• #4   19. sep 2006 Hvorfor ligger du også i overhalingsbanen og "glider" med trafikken. Den er vel lavet til at kunne overhale.. Hvis man vil glide med trafikken foregår det da i den inderste bane.

• #5   19. sep 2006 Hvis alle os billister kørte som tyskerne gør, men bruger venstre bane for en hurtig overhaling og ind igen i højre jeg forstår simpel hen ikke at folk rydder i venstre bane. Det er bilisterne i dk så dårlige til !

• #6   19. sep 2006 Hvis du kører 110 eller 130 km/h og fylder i venstre side så betyder det ikke at alle overhålder hastigheds reglerne, Jeg har det sådan at mange siger jamen denne her idiot bagved mig må da ikke kører mere end 110 km/t.. SÅ FLYT DIG DOG HEHEH

Bliver bare pisset over sådan noget.

• #8   19. sep 2006 Sebastian L.: enig og vil sige folk her hjemme er meget dårlig til at holde sig inde i højre bane. nogle ligger med 80 -90 i V-bane og så er det oftes det går galt for så bliver folk irriteret og nogle laver en dum manøver og køre inden om osv fordi man bliver så irriteret over folk der ikke kan forstå man skal holde til højre

• #9   19. sep 2006 Altså, hvorfor flyde med trafikken i overhalings banen?
    Hvis folk vil køre mere end de tilladte 110-130 km i timen, så lad dem? Det skaber bare flere problemmer at folk skal ligge og køre 110 i ydersporet..
    DET ER EN OVERHALINGSBANE, det tager fandme lang tid at overhale en med 110 i timen, som kører 110 ligeledes..

• #10   19. sep 2006 Så er du en af de tumper, der ligger i overhalingssporet, selvom du ikke har nogen at overhale!! HOLD TIL HØJRE, indtil du har nogen at overhale....

• #11   19. sep 2006 Flyde med trafikken.. der er tit meget trafik når man køre hjem fra arbejde. og mange køre kun 110 i inderbanen på strækninger hvor man må køre 130 f.eks. så ligger jeg mig ud i banen og køre derud af. men som sagt, der er mange biler, så det er tit som at ligge i inderbanen. det går ikke så stærkt.. (en lastbil som overhaler eller bare en sløv billist i overhalinghsbanen)

• #12   19. sep 2006 Morten, det oplever jeg også. Sågar selvom jeg er den eneste bil bag dem (og kører ganske hurtigt), så skal de alligevel lige mase sig ud foran med 105km/t i stedet for at lade mig slippe forbi og så trække ud bagefter.

Dertil kommer de alt for mange, som skifter vognbane UDEN at orientere sig først (et hurtigt kig i sidespejlet er IKKE tilstrækkeligt). De er direkte farlige!

• #13   19. sep 2006 skal siges, hvis jeg ligger forest og en kommer hurtig til mig, så trækker jeg ind med det samme så han kan overhale. men så længe der er masser af biler i overhalings banen og de ikke køre stærkere end den inderste, så ligger jeg mig også ud i den yderste bane.. kan jo være et fedt hvis trafikken er lige hurtig og fyldt i begge baner.

men nu var det ik det som emnet handlede om brian c..

• #14   19. sep 2006 præcis mikkel

• #15   19. sep 2006 Morten: Kender det godt. Ikke at jeg ligger og kører rask til i hverdagen, men når jeg trækker ud for at overhale, så er der sgu en grund til det. Så nytter det ikke noget at en eller anden knægt i hans ældre Renault, Golf etc etc straks føler sig provokeret eller tror jeg vil køre ræs. Derfor er mit budskab: Hvis du inderst inde ved at din bil har svært ved at kommop op i fart, så vent til der er HELT fri bane. Eller bedre endnu, bliv inde i det indre spor. Så slipper vi for kø-trækkeri og til tider hårde opbremsninger. Yes sir!!

• #16   19. sep 2006

Skrevet: 19-09-2006 17:00:14

det sker da hele tiden på motorvejen bare blink af dem giv dem fingeren el kør op i røven på dem

ja det løser sgu det hele, stik dem en finger og kør op i røven på dem, hvis de så bremser hårdt op eller noget, så har du et problem... om de ligger og fylder eller ej.

men enig ser tit folk blot trækker ud, når man kommer lidt hurtigere end normalt, det tager mig 3-5 sekundter for mig at passer dem, så kan de frit trække ud!, uden at gener nogen, og det forsinker ikke dem.. men når de trækker ud foran mig, så jeg bremse ned, derved bruger jeg mere benzin, slider på mine bremser... og blir forsinket, skal derfor så køre hurtigere for at indhente den tabte tid, så køre man endnu hurtigere, og så kan det gå endnu mere galt.... desværre.. det er en ond cirkel. ..

men efterhånden køre jeg mere normalt,,, fordi man komme sgu ikke meget hurtigere frem,.. det er også meget afslappende at triller derud af, og blot følge trafiken.... også mere fornuftigt smiley

Kommentér på:
Motorvejs kørsel!

Annonce