{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.729 visninger | Oprettet:

Rasmus  S
Rasmus S
Tilmeldt:
30. sep 2017
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20

Import af BMW e46 320 {{forumTopicSubject}}

Kan det svare sig at importere en BMW 320i e46 fra udlandet, som i Danmark vil svare til at koste mellem 60-70.000 med indregistrering og det hele? Grunden til at jeg vil importere, er grundet det lave udbud af denne model i Danmark - jeg mener ikke, at der er præcis den bil jeg søger, til salg i Danmark.
Hvis ikke, hvorfor kan det ikke svare sig?

Det skal siges, at jeg selv vil hente bilen, hvis den importeres, så dette bliver udenfor et import selskab - samtidig med, at bilen ikke skal fragtes på andre måder eller af andre end mig selv.
På forhånd, tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af BMW e46 320
  • #1   3. jan 2018 Du kan jo selv regne lidt på det smiley beregn afgiften inde på motorregisteret og læg det sammen med prisen på bilen.. så har du jo hvad det vil koste at importere bilen og på den på plader smiley

  • #2   3. jan 2018 det kan sagtens betale sig. husk og importere en der er med fuldt udstyr , da du ikke betaler ekstra for det når den er over 10 år gammel. en bekendt har importeret en 325i fra 01, han gav 25.000 ca i afgift og 4000 euro i Tyskland, lav km , fuld udstyr osv

  • Rasmus  S
    Rasmus S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #3   3. jan 2018 Tak for svar!

  • #4   3. jan 2018 og en 320'er vil være billigere i reg.afgift. held og lykke! smiley

  • #5   3. jan 2018 godt råd. køb fra privat 1 ejer, rigtig mange forhandlere dernede spoler tilbage i km , og det er specielt forhandlere som er ejet af udlændinge som , tyrker, bulgare, polakkere osv. det er ikke for at være racist for kommer selv fra nogen af de lande der nede fra.

  • #6   3. jan 2018 Har også selv tænkt over at importere en E46 (dog 318i) da jeg har en 316 ;D skal måske ha anden motor i nemlig.

  • #7   3. jan 2018 Når nu man skal igang med import af sådan en E46 i fin stand - hvorfor vil man så "nøjes" med en 320i? Som minimum burde man da gå efter en 325i med facelift i min verden.

    Men ja, forbered dig på en masse krejlere på sådan en E46 320i. De fleste du finder vil enten være sminkede lig, omlakeret flere gange og som allerede skrevet spolet i KM.

    Og lige en sidste ting. En BMW E46 320i i Danmark hverken kan eller skal koste 60-70000 Kr. med mindre vi taler liebhaveri som max. har kørt 100-120000 KM.

    En E46 320i, om så den er smækket med udstyr er jo ikke mere end 40-45000 værd i reel handel.

    Prøv at se denne:
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/320i/20-4d/3409494

    HAHA! Liebhaveri. 224000 KM, på en 19 år gammel bil som samtidig er fuldstændig skrabet for udstyr, har den grimmeste kabine af alle der findes og ikke så meget som klima eller en fartpilot.
    75000 KR. HAHAHA.. Det jo så sygt at selv en forhandler ikke kan se det..


  • Rasmus  S
    Rasmus S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #8   3. jan 2018 Thomas M)
    Grunden til at jeg vil importere er simpelthen, at jeg ikke synes at det danske udvalg er godt nok - altså kilometertal, stand, udseende osv. Jeg vil nemlig gerne finde en, der MAKS har gået 175.000, og helst gerne mindre.
    Og grunden til at det skal være en 320'er, er at jeg kun er 19 år - altså vil forsikringen være noget dyrere, hvis bare jeg kommer op i 323. Den er også dyr ved 320 i min alder, dog er det noget der er til er klare smiley


  • #9   3. jan 2018 Nu vi er ved import osv.

    Jeg har en 316i - Kan man smide en 320i motor i, uden de store problemer?
    Og er der nogler der har ide om pris på afgift?


  • #10   3. jan 2018 #9, du skal have 100% styr på at få bremser osv med. Da det ellers ikke er lovligt, og ellers så hedder det bare at betale ny registeringsafgift. Du skal bygge en bil der er 100% overens med modellen du lave den om til. Selvfølgelig behøves bagtøj osv ikke skiftes, men det bør du nok også, ved ikke om de har anderledes udveksling måske.

    Køb en hel donorbil hvis det skal laves, det er nemmest. Men i min verden er det ikke værd at lave om til 320, så går skridtet videre til 325.


  • #11   3. jan 2018 Morten F: Grunden til 320 er fordi jeg vil have række 6 smiley og min forsikring er ikke glad for en 325i smiley

  • #12   3. jan 2018 Kingz, så burde du finde dig en forsikring der går op i mere reele ting end motorstørrelsen.
    Min forsikring går op i (reservedels)priser (kasko) og vægt/risiko for skader (alder/ancinitet) for ansvar.
    Min 320d var billigere i forsikring, end min Carisma 1,9tdi, selvom BMWen har 150hk turbo diesel, hvor Carismaen havde 115hk Turbodiesel, men Carismaen stod til at være dyrere i dele i deres system (rigtigt nok) så der blev det billigere at få flere hk mht. forsikringen smiley

    Mht import, så brug evt. 149kr på www.afgiftsportal.dk for ikke at blive skuffet.
    Det gjorde jeg nemlig, da jeg også havde svært ved at finde det udstyr og farve på en faceliftet 320d touring og endte med et "kompromis" da jeg fik en i bytte af en kammerat til ca. 14.000 i byttepris, som jo er okay, når en brugt motor/gearkasse koster 10-15.000kr, men der ville skat have 32,500kr i afgift, selvom den blev vurderet "under middel" med en skade på bagskærmen (3000 trukket fra til udbedringen smiley ) og der blev lagt 10% på prisen fordi den var med steptronic, og dem de sammenlignede med, var almindelig manuel fra bilbasen, der stod til 60-70.000, som jo så samtidig er 2000kr billigere i vægtafgift smiley


  • #13   3. jan 2018 #11 Jeg har selv en 318i E46, og må da indrømme det er en åndssvagt kedelig motor, i forhold til deres 6 benede. Men jeg har så også en sommerbil med lidt flere hypper smiley

  • #14   3. jan 2018 En af de nye ting som de har tilføjet ved importering, er en ekstra afgift på 5000kr for hver km per liter benzin under 20 bilen render. 22 km ved diesel. Så en benzinbil der går 12 km/l, får en ekstra afgift på 40.000kr. udover normal afgift. Ved dog ikke om det kun er nyere biler eller de skærer alle over en karm.

  • #15   3. jan 2018 RC sådan har det altid været, det er blot sat op, men brugte biler bliver beregnet ud fra tilsvarende biler til salg ved forhandlere med dansk afgift.
    Det er kun nye biler der kommer den brændstof afgift på reelt på papiret.


  • #16   3. jan 2018 Så så længe prisen ikke er sat op på brugte biler, så gør brændstof afgiften intet på så gammel en bil smiley

  • #17   3. jan 2018 Du har fuldstændig ret. Har lige været inde og nærlæse. Jeg må have misforstået det smiley Og satsen hedder faktisk 6000 kr pr. km.



  • #18   3. jan 2018 Cowdy:

    FDM var de biligste smiley


  • #19   3. jan 2018 #RC, kan du sende et link med noget tekst om det? Jeg har ikke rigtig kunnet finde det på skrift nemlig smiley

  • #21   3. jan 2018 Hvad er forskellen i forsikring for dig på en 320 kontra 323? Hvis jeg slår mig selv op som 19 årig er der ingen forskel i priser på de 2 når det kommer til kasko forsikring. Samtidig betyder det jo at du skal have den tidlige 320´er med 150 HK, og den er lige så død som den lyder i HK/Vægt. 2,2´eren har 170 HK ligesom 323´eren.

    Hvis du så har samlerabat så bliver det mere spiseligt. smiley

    Jeg skal ikke blande mig som sådan, men inden du står med en 320i E46 til 60000 med afgift og dyr forsikring med kasko - så er bilen stadig ikke til at få mere end 25000-30000 Kr. for i reel handel. Samtidig syntes jeg det er en fejl at sætte et mål om maks. 175000 KM. For når du henter i Tyskland så er 175000 KM ikke ensbetydende med vedligeholdt bil. Det kan godt være du får en bil der har kørt mindre, men hvis den kun har fået skiftet olie en gang de sidste 5 år - så er den der har gået 250000 KM med ny olie hver 15000 KM mindst lige så god. Samtidig så bliver du jo altså også straffet på lav KM i afgift. Det er ingen vinder sag for dig.

    Sådan en som denne med rimelig udstyr,fin farve osv. koster 48750 Kr. UDEN afgift. Fuldstændigt vanvittigt.

    Men jeg har da efterhånden hentet en del BMW´er i tyskland, og du siger bare til hvis du skal en smuttur derned i det nordlige. Tager gerne med som second opinion, snakker 99% flydende tysk og kan det meste indenfor prøveplader osv..:)


  • #22   3. jan 2018 Ka ikke finde nogle E46 derinde smiley 320i'er

  • Rasmus  S
    Rasmus S Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 20
    #23   4. jan 2018 Thomas M - det er selvfølgelig helt rigtigt, det kan jeg give dig ret i. Kender du nogle hjemmesider, hvor man evt. kan kigge på biler i Tyskland? Har haft kigget på mobile.de, autouncle.de osv..

  • #24   4. jan 2018 Jeg har altid bare brugt mobile, evt. dobbelttjekket eventuelle tvivlsomme annoncer på andre sider også.

    Jeg har været afsted 30-40 gange efterhånden, og er kun løbet panden mod muren en gang i hamborg på en E36 Cabriolet der slet ikke var nær den stand på billederne.. Forarbejde er godt at gøre så bredt som muligt..:)


Kommentér på:
Import af BMW e46 320

Annonce