{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

Bilfinansiering {{forumTopicSubject}}

Har nogle af jer erfaringer med finansiering uden udbetaling eller med under 20% i udbetaling.

Jeg er ved at regne på om ikke godt det kan betale sig at købe en ny økonomisk bil, som er billigere i drift, forsikring, afgift osv.

Men ved ikke helt om jeg skal købe en billig bil til under 150.000 eller lidt bedre til 200-225.000 (så har jeg bare ikke til udbetalingen pt)

Hvad er et billigt billån med og uden 20% udbetaling.

Min makker har fået 3% fast rente i sin bank uden udbetaling, men han ejer også et hus, det spiller nok ind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilfinansiering
  • Maria P
    Maria P Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #1   3. jan 2018 Når du vælger et billån uden udbetaling, betaler du en lidt højere månedlig ydelse spredt ud over lånets løbetid. Til gengæld får du mulighed for hurtigt at blive godt kørende. Hvorfor ikke sammenligne vilkår på et sammenligningssite der https://www.coolfinans.dk/lan/vivus og tjekke guiderne her i bilgalleriet.


  • #2   3. jan 2018 Vi betaler 0,80 i rente på en UP 2017, men smid dog 28.000 kr. i udbetaling, det kan i de fleste tilfælde hjælpe på mange ting at benytte lån med udbetaling og anbefales på det kraftigste..

  • #3   4. jan 2018 Hvis du ikke har til 20% i udbetaling, ender du med at betale der dobbelte i renter.

    Hos Toyota har de fra Fredag d 05-01 variabel rente på 0.95% og fast på 1.45%, men dette er selvfølgelig ved en udbetaling på de 20%.


  • #4   4. jan 2018 Sælger bil til daglig og anbefaler det som udgangspunkt IKKE!

    Det du skal have i mente er, at de 20% i udbetaling er med til at holde forholdet mellem din gæld og bilens værdi i balance... Hvis du lægger 20% i udbetaling og betaler bilen af over 5 år, så når du at betale mere af, end bilen falder... Den dag den skal sælges har du en "friværdi" i bilen...

    Vælger du derimod at købe uden udbetaling, er du fra start dårligt stillet. Fra dag 1 af vil du være bagud med betalingen... Står du så og skal af med bilen igen efter 4 år. Så har du pludselig en restgæld på lad os sige 30.000kr. du skal finde der...

    Min pointe er... Har du tænkt dig at beholde bilen i længere tid, end lånets løbetid, så kan du godt købe uden udbetaling... Har du tænkt dig at sælge bilen om 4 år feks. så lad vær.


  • #5   4. jan 2018 Prøv at tjek www.diba.dk - Der har jeg fået en fornuftig rente, selvom jeg havde lidt under de 20% udbetaling smiley

  • #6   4. jan 2018 Det kan aldrig rigtigt svare sig at købe en ny bil.
    Du har afdrag og service omkostninger ved en ny bil hvor du med en gammel bil har service omkostninger.
    Min Civic køre 17-17,5km/l koster 1200halvårligt I ejer afgift (200kr/md hvor en microbil typisk koster 50kr/md) har ingen afbetaling eller hværdig tab. Så det klart billigere at havde en gammel og solid bil hvis man kan skrue selv.


  • #7   4. jan 2018 Har købt en VW up 60hk ved VW gav 27,500i udbetaling pga valgt ekstra udstyr og give 2016kr om mdr inkl service og rep aftale og forsikring med fri km smiley

Kommentér på:
Bilfinansiering

Annonce