{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.342 visninger | Oprettet:

Køb af Renault Grand Scenic med højt kmtal {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står og vil købe brugt bil. En Grand Scenic fra 2007 benzin 1.6 vvt 110 hk, der dog har gået 225.000 km. Men den virker velholdt og har overholdt alt service, samt er undervognsbehandlet.
Vil det være et okay køb eller bør jeg holder mig væk fra en Renault med så højt et kmtal?
Har også overvejet en Grand Modus, men er i tvivl om pladsen i den til mig og mine 3 teenagere i forhold til Scenic?
Mvh. Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Renault Grand Scenic med højt kmtal
  • #1   6. jan 2018 det er da ikke et højt km tal

    de fleste motor kan køre mange flere km end det

    har arbejdet som mekaniker. og lavet service på div bil, som har kørt både 300 og 400.000km og de køre stadig ok,
    det er mere undervogn, som bøsninger, lejer og støddæmpre og fjedre, man skal være mere nevøs for, ved de km

    motor kan som regl køre mange km

    men man kan være uheldig, og få en mandagsbil
    eller få en der aldrig fejler noget

    men det kan man ikke se, gennem en pc
    og selv hvis man var med ude og se på bilen,
    kan man være uheldig sener


  • #2   6. jan 2018 Tak for din kommentar, så er jeg mindre nervøs. Får jo en del bil for pengene. Og med mine små 15.000 km om året, vil der jo være bil til nogle år her:)..

  • #3   6. jan 2018 renault er hverken dårligere el bedre end andre tilsvarende biler , dog er/var renaults svage punkt det elektriske, der kan man godt blive udfordret en del, samtiddig er renault så heller ikke de billigste at reparere på.
    til gengæld når alt spiller som det skal så er det squ ganske fine biler.
    har så ikke selv erfaring med sådan en scenic 2.
    min erfaring er fra scenic 1 som jo nok er noget af det værste bras renault har lavet, alt går bare istykker på den model.
    har selv en renault scenic 3 som nu har kørt lige lidt over 200000 km på 6 år, den kører stadig helt fint og det er begrænset hvad der har været af rep, har selv kørt knap 100000 km i den og indtil videre har det kun været helt alm sliddele som er blevet udskiftet, så der har jeg intet at udsætte på renault.


  • #4   6. jan 2018 Min mor har en Renault Scenic ligeledes fra 2007 1,6 L benzin, der har kørt omkring 155.000. Det eneste jeg lige husker, der har været i stykker på den udover alm. slidele, har været en slange til aircondition, der var gået hul på, da den havde siddet for tæt på en anden del, hvilket resulterede i, der var gnavet hul i den. Derudover fungerer aircondition ikke altid efter vinteren, men det skyldes en fejlkode, som dog ikke ser ud til at have noget på sig. Når denne slettes, fungerer det nemlig som vanligt.

    Vær dog opmærksom på, at der umiddelbart er en del Scenic-ejere, som døjer med, at der kommer vand ind i kabinen, hvilket også er/var tilfældet med min mors. Vi har ikke fundet årsagen, men det skulle efter sigende komme ind ved anhængertrækket, da det ikke er tætnet tilstrækkeligt. Vandet er primært at finde i opbevaringsrummene under måtterne foran. Åben dem alle (der er også to bagved) og pres godt ned med fingrene, så du kan mærke, om der er fugtigt.

    Se desuden, om du kan køre en lidt længere prøvetur i den. Jeg synes ikke selv, jeg sidder specielt godt i den ved længere ture med mig selv bag rattet, da jeg grundet mine ben sidder så langt væk fra rettet, at jeg skal strække armene for at nå og det er med rattet trukket så langt mod mig som muligt. Jeg er 1.90 smiley


  • #5   6. jan 2018 Tak for Jeres respons. Har tjekket lidt op på vand i kabinen og det kan ganske rigtigt være et problem, så det vil jeg undersøge. Fint at høre fra en med 200.000 km under hjelmen, bilen jeg ser på er passet med alle service-tandrem-undervognsbehandling. Så hvad tænker I om risikoen ved de 224.000 km?

    Mvh. Søren


  • #6   6. jan 2018 Knastforstiller kan være et problem på disse motorer.
    Plejer at skifte den sammen med tandrem.
    Den vil snakke i ventiler, hvis der kommer slør i Knastforstiller.


Kommentér på:
Køb af Renault Grand Scenic med højt kmtal

Annonce