{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Hjælp. Seat kører skide godt kold, men ikke varm {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige fået skiftet turbo, manifold og wastegate på min Seat leon 1M 1,8T 4x4 og den kører skide godt med setuppet når den er kold, men lige så snart bilen bliver varm lyder den som en blanding af en boxer motor og en fiskekutter og tager ikke rigtig gas? Jeg syntes jeg har været alt igennem, men kam sgu ikke finde ud af hvad der er galt? Er det min sensor til olien?

Pft for hjælpen

Steven

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp. Seat kører skide godt kold, men ikke varm
  • #1   14. jan 2018 Hvad siger den af fejl når du sætter tester på ? Hvad tryk køre du med ?

• #2   14. jan 2018 Wastegate er sat til 1 bar. Når jeg kører melder den ikke nogen fejl i advarselslamperne?

• #3   14. jan 2018 Der kan nemt lægge fejl koder uden din motor lampe lyser.og du kan jo også se live data med en tester så du kan se alt lægger hvor det skal. Har du ikke turbo ur i din bil ? Så du ved hvad tryk den plejer at køre med . Har du fået den kørt ind på rulle felt efter du har opgraderet det ?

• #4   14. jan 2018 Den er ikke kørt ind endnu, den er lige blevet skiftet og startede bare med det samme og lød skide godt. Så ville jeg trille en lille stille tur og fylde benzin på den igen. Der var den så noget at blive varm. Da jeg starter den efterfølgende på tanken går den som om den kun kører på 3 cylindre. Det er dog tjekket - det er ikke det. Når den så har stået og er blevet kold kører den som den gjorde før. Mit turbo tryks ur viser den kører
    Med ca. 0,6 0,7 bar. Det setup jeg kørte med før var også en opgraderet turbo, men mit manifold flækkede - så jeg købte et nyt sæt og ville skifte det hele. Og nu driller den mig sgu lidt

• #5   15. jan 2018 Du døjer ikke med en begynde defekt toppakning ?

• #6   15. jan 2018 Se det ved jeg ik. Det er ikke tjekket. Men kan da være jeg skal skifte den. Men den er kun 1 år gammel den der sidder der. Havde motoren ude og blive skilt ad i september 16.

• #7   15. jan 2018 Jeg ville sige få den kørt ind

• #8   15. jan 2018 Ja evt lige få den kompres tjekket smiley så kan man da udelukke det smiley

• #9   15. jan 2018 Det er samme opsætning som jeg havde på før. Bare nyt. Så den indkøring jeg fik lave sidst burde i mine øjne stadig du.?

Hvordan kompressor tjekkes Dennis?

• #10   15. jan 2018 Jamen lige få den kompressionstestet på alle cylindere osv , evt se om den skulle være lidt utæt ved toppakning eller om der er snask i olie eller såvel også i kølervæsken
    Men kan jo godt have en begyndende defekt toppakning selvom du ikke kan se det smiley
    Har hørt flere gange samt prøvet selv 1 gang selv at have stået mes en bil der kørte fint kold men når den bliver varm så fejler det på motoren
    Men det er kun et godt råd smiley

• #11   15. jan 2018 Og det sætter jeg pris på. For er selv helt blank efterhånden. Jeg prøver mig med en ny toppakning.

Kommentér på:
Hjælp. Seat kører skide godt kold, men ikke varm

Annonce