{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.069 visninger | Oprettet:

Har købt ny Skoda octavia. {{forumTopicSubject}}

Er lige blevet den heldige ejer af en ny Skoda octavia 1,4 styr med DSG.

Handlen gik meget hurtig da jeg havde travlt, så nåede ikke at høre så meget om bilen. Men aftale at jeg bare kunne kigge forbi hvis jeg havde spørgsmål.

Men men men... Den kan jo en hulens masse, og der er alle mulige ting man kan justere og pille ved i skærmen. Men tænkte om der var nogle som kendte til nogle ting som man kan indstille som ikke lige ligger til Højer benet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har købt ny Skoda octavia.
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   18. jan 2018 læs din instruktions bog der står hele historien om det du spøger om ikke svært tager bare lidt tid

  • #2   18. jan 2018 Meld dig ind i vagcars.dk. Her er masser af folk med VAG biler og den er ret fed.

  • #4   18. jan 2018 Du kan ændre tiden for hvornår dit coming home lys skal slukke

  • #5   18. jan 2018 Og sikkert en masse andet

  • #6   18. jan 2018 Tror du ikke det er ligesom vw golf som det her? https://www.bilgalleri.dk/galleri/375964-vw_golf_7_5_1_5_tsi_act_evo_dsg_150hk
    Læs hans kommentar


  • #7   19. jan 2018 Har du købt den med tørkobling?

  • #8   19. jan 2018 Hej!
    Som udgangspunkt er der ikke en masse der er gemt! Hver menu har under menuer, så det et bare at komme i gang smiley
    Det er svært át sige for det kommer an på udstyrs version og ekstraudstyr hvor meget den kan! Evt tag et kig forbi min, tjek teksten og er der noget du er i tvivl om så skriv smiley
    Som du kan se er jeg lige blevet den heldige ejer af en ny golf det er en utrolig lækker bil de bygger på de mqb platforme (eks golf og Octavia) er næsten sikker på dj bliver utrolig glad for den! Især ACC og dsg det fungere helt 1000% smiley min kommentar inde på min golf omhandler det digitale speedometer smiley


  • #9   19. jan 2018 #7 Hvad er tørkobling?

  • #10   19. jan 2018 R34
    Tørkobling er en dobbelt kobling uden oliebad:)
    Under henvisning til dette opslag er der tale om dsg7:-)


  • #11   19. jan 2018 Hvis du er på fjæs så gruppen her.
    Er fyldt med venlige Skoda mennesker med svar på næsten alt.

    Tilykke med vognen den skal du nok blive glad for.


    profilbillede
  • #12   19. jan 2018 Få først styr på et Falck abonnement.

  • #14   19. jan 2018 Køb en lille c1 og havde holdene der hjemme som back up.

  • #15   19. jan 2018 Hvis den er med tørkobling, så er det nok en god ide at sætte 40-50.000 kr. til side smiley

  • #16   20. jan 2018 Du skal ikke tage dig af disse råd om dsg7, hvis man får sin bil serviceret af et aut værksted, samt behandler den ordentlig så er det de færreste der får problemer! Der var en del på de første af dem! ??

  • #17   20. jan 2018 Det ville være dejligt, hvis det var tilfældet, men min erfaring siger, at de stadigvæk har problemer. Rigtig mange problemer.

  • #18   20. jan 2018 Når de nye dsg gearkasser går til. Er det somregel fordi en snothvalp har været ved at køre dørtræk som i rigtig dørtræk

  • #19   20. jan 2018 Alexander erfaring som at have hørt et par voksne tale om det nede på grillen?
    smiley


  • #20   20. jan 2018 Du kan slå det op på nettet. De har prøvet at rette fejlen ved at skifte olien, men det har ikke hjulpet særlig meget. Kan godt se at du har en af bilerne, der er omfattet af, men det ændrer ikke på virkeligheden smiley

  • #21   20. jan 2018 Hvis det er noget du har læst på nettet eller hørt af en fætters onkels frisør gør det jo ikke til dine erfaringer som du blamerer dig med.

    Det er en frygtelig gang ligegyldigt forstyrrende og generende ævl du kommer af med, dit brok har intet som helst med emnet her at gøre.

    Du bruger åbenbart blot forummet til genere andre.


  • #22   20. jan 2018 Jeg er ked af, at du har købt en VAG med tørkobling. Du er tydeligvis frustreret, og det er forståeligt. Du tager bare frustrationen ud på den forkerte person. Når din kobling begynder at spille op, så er det Skoda du skal være sur på, ikke mig.

  • #23   21. jan 2018 #22
    Og du køre stadig rundt i en Gammel alfa der er ved at ruste op, den kan i hvertfald ikke fejle noget smiley
    Jeg er ked af at din uvidenhed kommer til kors! Men det er okay! Folk ved godt at du ikke er den stiveste pik i saunaen! Men som er nævnt før herinde, så skal du lade være med ar hænge så meget ud nede på den lokale pizza, kan godt være du er ensom men du skal passe på med at høre efter disse mennesker! De skal jo finde på noget spændende de 20 minutter du står og kigger på deres pizza i ovnen ??


  • #24   21. jan 2018 Sjov besked. Jeg kan også se, at du også ejer den omfattede gearkasse. Jeg føler bestemt med dig. Du tror, du har købt en splinterny bil, som man bare skal holde service på, og så kører den ellers bare for evigt som de gamle vag biler. Det bliver jeg nød til at infomere dig om, at det ikke kommer til at være tilfældet. Når du om et par år begynder at problemer med koblingen, så må du gerne kontakte mig. Der forventer jeg en undskyldning, og at du fortæller mig, at du har købt den forkerte bil.

  • #25   21. jan 2018 #24
    Ej virkelig?! Du er helt ude i hampen, kan så fortælle dig at vi har også en Passat med dsg7 den har rundet 240.000 uden nogle problemer! Jeg kender til rigtig mange eksempler på at den køre upåklagelig fremfor naboens mosters onkels nevø hvis datters kæreste har hørt om en med problemer! Lol!
    Jeg vil til hver en tid bare sige at i gamle dage kunne en hver med lidt snilde og google ved hånden lave en bil, i dag kan der være 10 forskellige ting der forårsager en ting, når perlegrus mekaniker laver selv får de også problemer! Derimod hvis de lod en aut værksted stå for det var det nok anderledes! (Forglem ej hvor stor en del af den danske bil park vag er!) derved også flere der føler dig utilfredse over en tit latterlig ting! smiley men jeg kan også se udfra din profil at du bare er misundelig over at du ikke har råd til andet end en grande Punto eller en alfa, det er også synd! Men derfor behøves du ikke at råbe ulven kommer når vi godt ved det bare er falsk alarm! God aften smiley


  • #26   21. jan 2018 Skoda er bare det ondeste lort og har altid været det smiley

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #27   23. jan 2018 Tjae...der er jo helt åbenbart en del religion i dette emne smiley
    Der er også en del rygter, traditioner og "min-onkels-fætter-kender-en"-historier.

    Men der er heldigvis også en del facts. F.eks. laver mange af de selskaber, som forsikrer bilister mod havarier, ganske brugbare statistikker*.

    Ifølge dem skal vi overordnet set ikke være så bange for de helt store værkstedsregninger. Faktisk er det - selv for det mindst holdbare bilmærke - under én ud af 25 bilejere, som præsenteres for en større regning i perioden 2-8 år.

    Men tallene viser også, at der er meget store forskelle fra mærke til mærke. De tolv dårligste er alle europæiske, og faktisk er det i dag sådan, at samtlige VAG-mærker er dårligere placeret end selv Citroen...!

    I den helt anden ende af skalaen er der udelukkende asiatiske mærker. Der er således fire gange så mange større regninger i vente for Skoda- eller VW-ejere som for Toyota-
    eller Honda-ejere. Allerbedst ser det ud for ejere af Kia og Hyundai - som jo har de klart bedste garantier.

    Så hvis man udelukkende kigger på risikoen for store havarier, som man selv skal betale, skal man holde sig langt fra europæiske biler - specielt engelske og tyske (til dels med undtagelse af Mercedes) og i stedet købe Japansk. Allerbedst er dog Koreanerne med deres gode garantier.

    Mere præcist er der næsten ti gange så stor risiko for en høj regning, hvis man kører VW, som hvis man kører Kia...men stadig er der 29 biler, som IKKE får en regning, hver gang der sælges 30.

    På din nye Skoda er der således omkring 3% risiko for, at du inden for de første otte år selv kommer til at betale for en større reparation. Regningen kan forventes at ligge i størrelsesordenen 20-50.000,-, og den kan forventes ved gennemsnitligt ca. 80.000 km.

    God fornøjelse med din nye bil smiley

    * Tallene kommer herfra:
    http://nyhetsrum.lansforsakringar.se/wp-content/uploads/2017/02/maskinskaderapport-2017-lansforsakringar-c.pdf


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Svar: 3
    #28   23. jan 2018 #27 Dejligt med lidt fakta og netto. Du er den man altid gerne vil have på holdet!

  • #29   23. jan 2018 Det ville være endnu bedre hvis der var noget graph over eks hvor gamle biler, serviceret eller ej, hvor mange km de har kørt, om der blev fundet nogle fejl på dem (selvforskyldt eks) samtidig kunne det være fint og vide noget mere om hvordan man har lavet sammenligningen, om der er taget forbehold for at nogle mærker sælger mere osv smiley

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #30   23. jan 2018 #29: det meste kan du faktisk læse dig til i rapporten smiley
    Der er kun medtaget tal for mærker med et tilstrækkeligt antal, forsikringen dækker kun, hvis bilerne er serviceret, opgørelsen er i procent, der dækkes ikke selvforskyldte skader eller skader ved ulykker...osv.

    Tallene er altså rimeligt dækkende for et bredt udvalg af helt almindelige biler kørt af helt almindelige mennesker under helt almindelige forhold - og de er direkte sammenlignelige fra mærke til mærke.


  • #31   24. jan 2018 Nej det kan jeg netop ikke! For det første er jeg ikke super bra til svensk! Men jeg er da så udemærket at jeg godt kan læse at der bla står at de mærker de ikke har tilstrækkeligt forsikret af ikke er medtaget, men kun de 30 største mærker! Men der mangler jeg igen noget at forholde mig til? Er der taget en lige stor procentdel af hver biler? Er der serviceret på aut eller ikke aut værksted? Samtidig er jeg meget forundret over at man eks tager skader med der bliver dækket af garantien, da nogle mærker er bedre end andre til at tage det på garantien for “god service”
    Det var langt bedre at tage og glemme alt om garantien, så de blev sammenlignet på reelle grundlag! Det er jo meget normalt at det er billigere at rep på en bil med 7 års garanti!(det er dejligt) omvendt er der mærker der fylder deres biler med så meget elektronik, sælger så mange biler at det vil være umuligt at have sådanne garantier med de mentaliteter folk har efterhånden! Mange gange er det ikke noget man er nødsaget at køre på garanti, men fordi det er en god service og giver god omtale, det er også en måde at skubbe salget på smiley skal vii kke bare blive enige om at vi er uenige?


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #32   24. jan 2018 #31: Rolig nu smiley
    Jeg skrev faktisk ikke for at genere dig personligt...

    Rapporten er da netop relevant, fordi den viser, hvor mange procent af hvert bilmærke, som har havarier, som IKKE betales af importør/værksted.

    Generelt er de fleste af os vel "ligeglade" med at køre i en lånebil en uge, mens værkstedet skifter en turbo, reparerer en gearkasse eller finder en mystisk elfejl - så længe vi ikke skal betale for det. Det bekymrer os langt mere, hvis værkstedet sender os regningen...

    Og her er rapporten ret klar: for biler i alderen 2-8 år har Skoda-ejere i 2017 fået dækket fire gange så mange uventede store værkstedsregninger som Honda-ejere.

    Man kan så spekulere alt det man lyster i, om det er fordi Honda-ejere kører "pænere", fordi Skoda-værksteder sjusker, fordi den ene eller den anden gruppe fravælger autoriserede værksteder tidligere eller senere eller fordi den ene eller den anden gruppe er mere tilbøjelige til at "snyde forsikringen".

    Men tilbage står, at for hver gang forsikringsselskabet har haft 1000 Honda-kunder, har de betalt fem reparationer, mens de for hver 1000 Skoda-kunder har betalt 30.

    De tal viser - sort på hvidt - at forsikringsselskabet løber en større risiko ved at forsikre en VW end ved at forsikre en Skoda. For de af os, som ikke har sådan en forsikring, er risikoen vores.

    Det kan vi vel ikke være uenige om?


  • Alexander B
    Alexander B Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Svar: 3
    #33   24. jan 2018 @Henrik tror overordnet de fleste er enige med dig, man kan ik rigtig være uenig i de tal, men husk på at man også støtter vw osv. af sentimentale årsager smiley

Kommentér på:
Har købt ny Skoda octavia.

Annonce