{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhandlingstaktik
  • #1   19. jan 2018 Jøsses..
    forhandleren har jo sat den til det han mener den må koste, forvent et afslag på 5000,- eller fifle med gratis leverings omkostninger / nummerplader


  • #2   19. jan 2018 Levering er jo med i prisen på 175.000kr. annonceret pris er prisen efter en ny regl er trådt i kraft... så er de første 3200kr sparet. Der ud iver kan det vel dårligt betale sig. Du kan få den helt nye model i 4dørs og Executive udstyr for 300.000kr.. De starter væsentligt lavere og har godt med udstyr standart

  • #3   19. jan 2018 hvis du kan finde en med cvr nr. kan du evt købe den uden garanti, så vil jeg mene den bør koste imellem 10-20000 mindre blot mit bud

  • #4   19. jan 2018 forhandlere er svære at forhandle med medmindre du tager den engros

    du kan forhandle dig til gratis levering, og få udbedret lakskader eller et par vinterhjul oven i men regn ikke med mere


  • #5   19. jan 2018 Det er et stort plus, hvis du har pengene kontant. Ikke bogstavligtalt kontant, men at du kan købe bilen for det fulde beløb her og nu. Det kan sagtens presse prisen 5% ned

  • #6   19. jan 2018 #5 tvært imod. Forhandleren få en provision af finansieringsselskaberne np han sælger en bil med finansiering derfor er han mere villig til st hugge lidt i prisen da han tjener sine penge bag om salget...

  • #7   19. jan 2018 De vil rigtig gerne sælge med finansiering ja. Jeg tror heller ikke du skal forvente det helt vilde, men du skal da selvfølgelig prøve ad, alt er jo en bonus, men kun en bonus!

  • #8   19. jan 2018 Hvordan i alverden kan i sige at han ikke vil slå noget af?
    I aner jo intet om hvad han har byttet/indkøbt bilen til?

    Det kan jo være bilen står forhandleren i 125.000 eller 180.000?

    Det er jo et spil man må prøve og tage, samt spille mere kostbar en sælgeren!
    Hvad står andre biler af den type/stand til, står de til det samme, kan man jo være fræk og byde 25.000 under prisen.


  • #9   19. jan 2018 Få lavet en brugtvognstest. Og tag det med forhandleren hvis den har en masse små fejl. Det kan være han giver afslag i prisen så.

  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #10   19. jan 2018 Jeg mener du kan få 5000kr ned men ikke mere

  • #11   19. jan 2018 "Det er et stort plus, hvis du har pengene kontant. Ikke bogstavligtalt kontant, men at du kan købe bilen for det fulde beløb her og nu. Det kan sagtens presse prisen 5% ned"

    Hold kæft hvor du tit vrøvler herinde. En forhandler vil da 1000% hellere sælge med finansiering. Hvordan tror at en bilsælger tjener 60-80000 i måneden? Det er ikke ved kontantsalg kan jeg godt afsløre.


  • #12   19. jan 2018 #11 Der er jeg så dybt uenig uden at blive nød til at bruge grimt sprog for at udtrykke min mening.

  • #13   19. jan 2018 Når en forhandler sælger en bil kontant så får de avancen og ikke en skid andet indtægt.

    Sælger du med finansiering så henter du provision til både forretning og sælger alt efter kontrakt. At du har pengene kontant er ikke at foretrække for andre end ham der sælger biler til 25-30000 kr.
    Min bekendte som sælger biler ville uden provision tjene kedelige 30000 om måneden hvis ikke der var noget der hed Santander, Jyske Finans etc. Med dem i ryggen, så laver de penge som vand ud af hanen.

    Men igen, ligesom du ville finde en kulance-lov som vi aldrig fik - så jeg tvivler på du overhovedet kommer med en forklaring der bare nogenlunde kan understøtte at en forhandler helst vil sælge biler til 175000 Kontant. Jeg venter igen..


  • #14   19. jan 2018 12#
    Du er så bare helt galt på den, forhandlerne tjener ret godt på Santander og lign firmaer.
    Som alle andre siger så er provisionen for at klare finansieringen en ret stor del af fortjenesten. Sidst vi handlede bil var der en del mere at handle om lige så snart han fik lov til at give et samlet tilbud, kom vi selv med pengene(gennem vores bank) var der dårligt nok til et sæt nye måtter.


  • #15   19. jan 2018 Bjørn: Præcis.

    Men det er desværre standarden for #12! Han har flere gange kloget sig på ting han tydeligvis intet ved om. Sågar også med et argument om at han arbejdede i branchen hvis jeg husker korrekt. Han mente også der var en lov om at bilmærker skulle lave ting på kulance efter garanti var udløbet. Så et enkelttilfælde med en 3 år gammel automatgearkasse der gik i stykker skulle pr. lov udbedres af sælger. Det siger bare alt om intelligens.


  • #16   19. jan 2018 Du taler om intelligens. Intelligens er vel, at man kan holde en debat uden at tale grimt til modparten og gå efter personlige angreb. Jeg vælger at holde mig neutralt i forhold til din intelligens.

    Tilbage til spørgsmålet - Så vil jeg stadigvæk mene, at hvis man kan få en hurtig og sikker handel med pengene her og nu, så vil de fleste små bilforhandlere vælge kontant over finansering.


  • #17   19. jan 2018 smiley

  • #18   20. jan 2018 Klart forhandleren både vil sælge bil og finansiering, det er jo win-win for ham.

  • #19   20. jan 2018 De bedste handler har jeg lavet når jeg kunne betale bilen uden at forhandler skulle financiere.

    De har fået lov at komme med bud, men har Ikke været i stand til at komme med noget attraktivt, og har alligevel formået at få 35.000kr i rabat på en Polo.


  • #20   20. jan 2018 Hvad kan man få i rabat på en Audi A6 Avant 2.0 TDI fra 2015, der står til 475.000?

  • #21   20. jan 2018 16#
    Sludder og vrøvl, står valget mellem lille og stor fortjeneste vælger de nok den store, og det er nu engang den hvor de tilbyder finansiering, det er helt og aldeles uden risiko for dem, det tager ca 10 min for dem at tjene 5-15000kr, og de har absolut ingen risiko, så ved ikke hvad du mener med hurtig og sikker handel?


  • #22   20. jan 2018 Jeg har altid købt kontant og fået go rabat - både ved forhandler og privat. Min bmw stod til 159000,- ex. Lev. Fik den til 138000,- på plader. Min peugeot 59900,- og jeg fik den til 37000,- på plader. Det er bare at gi et bud og så sige thats it. Går den ikke så er det bare ærgeligt og man finder en anden. Der er et hav af brugte biler til salg. Find evt. Nogle biler der har stået til salg noget tid

  • #23   20. jan 2018 Du kan ikke bruge nedslag i pris ved finansiering til en skid. Det taber du i renter låneoprettelse osv. Altid billigst at købe kontant

  • #24   20. jan 2018 Anden: TIl dels rigtig. Men selvfølgelig kan du også bruge et nedslag i prisen ved finansiering da det gør din hovedstol mindre i sidste ende.

  • #25   20. jan 2018 Det har du evigt ret i. Men jeg taler i forhold til kontant betaling. Lokker man sig i finansiering mod et evt afslag i prisen.... ja så er der jo intet sparet

  • #26   20. jan 2018 Besparelsen er selvfølgeligt kun reel, hvis man skal have bilen finansieret uanset hvad. Forhandlerens provision betales jo af låneomkostningerne.

    Jeg har så til gode at se et tilbud på en forhandlerfinansiering, der reelt er billigt, når det kommer til stykket, og man har taget højde for alt. Men det er så heller ikke det, tråden handler om.


  • #27   20. jan 2018 Man må antage at dem der forhandler finansiere deres dyt- enten har for dårlig økonomi til at en bank vil tilbyde noget anstændigt, eller at de bare vil narres

  • #28   20. jan 2018 Det er jeg ikke enig i. Jeg mener til gengæld, at kreditaftaleloven har medført det største vildledningsnummer for så vidt angår bilfinansieringer ved at gøre det obligatorisk at oplyse en ÅOP. Det er de færreste, der kan bruge ÅOP til noget som helst på et billån...

    Så jeg tror sådan set, at folk vælger det, fordi det SER BILLIGT UD og fordi det er dejligt nemt. Så ordner man alt med bilen på ét sted. Det kan jeg sådan set godt forstå. Det gør det bare ikke nødvendigvis til en god beslutning.


  • #29   20. jan 2018 #26/27
    Det har eg så oplevet flere gange, og nej jeg har ikke dårlig økonomi og vil narres og alt det andet pladder anden_ nævner. Har så tilgengæld oplevet at bankens tilbud var billigst hvor rentestigninger efter ca 11/2 år gjorde lånet væsentligt dyrere.
    Enig hvis du accepter det første forslag bliver du taget pænt bag i, men trykker man dem på maven og siger at du kommer med pengene selv bliver de pludselig mere villige til at snakke, vores sidste lån var med samme omkostninger som banken skulle have men med lavere fast rente end de kunne tilbyde. Og jeg har gode aftaler i banken, men de gør heller ikke noget gratis.


  • #30   20. jan 2018 Åbenbart har du ikke GODE NOK aftaler i banken smiley

  • #31   22. jan 2018 Det kommer an på hvad den har kørt...

    der er en her til knap 140k, som dog har kørt en del men er fra 2016..
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/16-i-dtec-comfort-tourer-5d/3527915

    jeg havde startet med at byde max 150k


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #32   24. jan 2018 Der er vist ikke nogen regler...i hvert fald ikke nogen uden undtagelser smiley

    Tag nu f.eks. denne overgemte Avensis T22. Den har været "til salg" i mere end OTTE ÅR!?!
    I den periode har sælger konstant haft en latterligt høj pris. Pt. har prisen lige sneget sig under 40k smiley

    Sælger skriver i én af sine annoncer med bilen, at han håber der ikke kommer nogen og køber den...! Af en anden annonce fremgår, at det åbenbart ikke er hans bil, men én han "sælger" for en anden smiley

    Hvilken pris ville mon fornærme ham ? smiley

    https://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/toyota/avensis/annonce/38896783-3illigtoyta-avensis-disel-st-car

    For resten har bilen en totalrenoveret motor (læs: den har fået nye dyser). Til gengæld blev den kasseret på rust ved sidste periodesyn - blot til orientering, hvis nogle skulle have interesse i at "skambyde" de 15k, andre mener at bilen er værd smiley
    - oh, glemte lige, at den har nyafbalancerede tolvtusindkroners alufælge med firetusindkroners dæk (som dog ikke er nye) smiley


  • #33   28. jan 2018 Så også lige en A2 på FB til kr 115.000!!!!!!!

Kommentér på:
Forhandlingstaktik

Annonce