{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.153 visninger | Oprettet:

"Regler" for skambud - privat handel {{forumTopicSubject}}

Hej,

Med udspring i dette indlæg

https://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1398630-forhandlingstaktik

vil jeg gerne høre Jeres mening om hvilke uskrevne "regler" der findes for handel med biler i ren privat-privat handel fx gennem den blå avis.

Hvad synes I er rimeligt at man kan byde for en brugt bil, uden at sælger bliver fornærmet og betragter det som et skambud og dermed bliver vred og sender køber væk? Så man stadig er på talefod.

Jeg lægger ud med at sige max 15% under angivet pris er inden for rimelighedens grænser forudsat at man ikke har fundet en masse fejl under besigtigelsen.

Bonus 1: Med dette indlæg er jeg KUN interesseret i situationer hvor man fysisk kigger på bilen. Jeg er ikke interesseret i en diskussion hvor folk byder på biler online uden at have set den i virkeligheden.

Bonus 2: Hvordan påvirkes handlen hvis man står med rede kontanter (cash) i hånden?

L


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Regler" for skambud - privat handel
  • #2   20. jan 2018 Siger du at folk kører 200km ud til en fysisk bil de vil købe, begynder at byde på den .... men slet ikke vil have den???

  • #4   20. jan 2018 Det handler om hvordan man leverer sit bud. Hvis man har en bil til salg til f.eks 50.000 og man får en besked der bare siger: "30.000, henter om en time.", så er man som sælger allerede træt og irriteret på personen.

    Jeg har før spurgt pænt om sælger synes at et bud på x-antal kr er et skambud og på den måde skambyder jeg uden alligevel at gøre det. Så kan man få et ja eller et nej, men så skal man også accepterer det og sige pænt tak for svaret.


  • #6   20. jan 2018 Der er mange faktorer i det der.
    Mange sælgere har jo også urealistiske priser på deres biler.
    Lad os sige der er 20 til salg af samme model årgang og udstyr. Og alle ligger til mellem 40-50.000kr og 1 så sætter hans til 65.000kr.
    Er det så skambud at byde 50.000?


  • #7   20. jan 2018 #6
    I det tilfælde er det jo at man som potentiel køber skal have is i maven. Man skal slet ikke byde på bilen, men vente til sælger indser at bilen er for dyr og selv sætter prisen ned. Hvis man skambyder på den, mister man jo chancen for at sælger gider handle med en når han alligevel har sat prisen ned.


  • #8   20. jan 2018 At få pengene for salget af en bil i kontanter er bare ekstra bøvl synes jeg, da jeg så selv skal køre i banken med dem. Det er da rart nok at have lidt kontanter liggende, men jeg har ikke noget at bruge f.eks. 40.000 kroner i kontanter til smiley

  • #9   20. jan 2018 Regel Nr. 1 - Du underbyder ikke på en bil du aldrig har set. Det er okay at spørge inden man tager turen om prisen er fast.
    Regel Nr. 2 - Skal du skambyde, så hav din argumentation i orden. F.eks. at der er en magen til som er til salg for måske 25-30% mindre og få sælger til at argumentere for hvorfor han skal have så meget mere.
    Regel Nr. 3 - Respekter at bilen ikke er din, og sælger sætter prisen. Man får intet ud af at hidse sig op mentalt fordi han ikke vil ned i pris. Hvis du ikke vil give prisen for det han har, så vil du ikke have det nok.


  • #10   20. jan 2018 Ser tit folk blir budt x kroner for en vare og så blir fornærmet. Et halvt år efter når varen stadig ik er solgt, har de så nedsat prisen til det bud de fik dengang hvor de blev fornærmet.

  • #11   20. jan 2018 Kender en der blev budt 75.000,- for hans bil. Han blev også fornærmet, selv om han egentlig ik havde råd til den mere. Et år senere solgte han den for 68.000,-

  • #12   20. jan 2018
    Sidst jeg solgte en fin nysynet bil var den til salg for 10000 inden der var gået 1 time havde jeg fået ca 6 "bud" på under 5000 selv om der i annoncen stod klart og tydeligt at skambud frabedes, forstår ikke hvad man selv forventer at opnå. Tror bilen endte med at blive "solgt" ca 10 gange.
    Har oplevet at afvise en prøvetur ganske enkelt fordi man skambød da man så på bilen og at alt var galt med den, så spilder man altså min og egen tid gevaldigt.
    Har også oplevet at en handel gik i vasken da man insisterede på at man havde RET til 3 uger inden omregistrering, igen så har man ikke læst annoncen og man spilder min og egen tid.
    Synes et bud på 10-15% under pris er fair nok, men ellers skal man pænt takke nej og køre igen.
    Kontanter i hånden ændre intet på prisen, jeg skal bare bøvle med at få dem i banken bagefter.


  • #13   20. jan 2018 Seriøst... hvor bøvlet er det lige at sætte 10.000 i banken?? At der var så meget bud halløj på din bil, kunne du jo også ta positivt, stor interesse er nok = man har en aktraktiv vare til go pris. Hvis man helt vil undgå disse ting, skal man jo ik ha noget til salg.... hellere stor interesse end ingen overhovedet

  • #14   20. jan 2018 For mig trækker det ned med kontanter, med mindre det er en meget billig bil. De prisklasser, vores biler ligger i, vil jeg ikke modtage kontanter for.

    Når det så er sagt, så kan man ikke regne ud i procent, hvad man må byde. Der er intet galt i at byde 20 % under prisen, hvis en bil koster 15.000 kr. Men hvis jeg går ind til en forhandler og vil købe den Audi A6, jeg har kigget på, til 475.000, og byder 10 % under prisen, så bliver jeg jo smidt ud af butikken...


  • #15   20. jan 2018 Hvis man er inde i sit stof så kan et bud godt være 40% under sålænge man har fundet fejl og mangler der retfærdiggøre afslaget... Har ofte prøvet at sælger hsr troet jeg ville købe bilen bare fordi jeg havde betalt bro og kørt 400km. Man skal bare være ærlig iver for sig selv og sige heller en forgæves tur end den forkerte bil. Ligesom jeg ofte har solgt til jyder der mener de pr automatik skal havde dækket deres udgifter til transporten og har sågar oplevet at de ville havde mig til at betale dem penge fordi de ikke ville købe min bil alligevel fordi de ikke kunne få afslag der var stort nok smiley

    Der er ikke en gylden % der gælder. Det ikke Richard Rowlings metoden man skal køre hvert fald... Om kontanter hjælper. Hos nogle ja. Jeg sælger helst med kontanter.


  • #16   20. jan 2018 Det er da ik sikkert du blir smidt ud. Kunne jo også være der blev sagt pænt nej.. eller måske enda ja, men så lev. Vi den ik nysynet eller hva ved jeg.

  • #17   20. jan 2018 #16
    Prøv at handle bil i det segment. Det kan godt være, de ikke smider dig ud, men de er i hvert fald ikke interesserede i at snakke videre med dig bagefter.

    Hvorvidt en bil er nysynet er irrelevant på en 3 år gammel bil.


  • #18   20. jan 2018 Hvis du byder 10% under prisen på en bil til 475000 ja så bliver der nok takket pænt nej tak og sælger gider nok ikke for alvor bruge mere tid på dig.
    Det var også de billige biler jeg mente at 10-15% er ok.


  • #19   20. jan 2018 #18
    Det er jeg helt med på, at de fleste herinde snakker om. Det var også bare for at tilføje et perspektiv, der viser, at det godt kan være, at man kan byde 10-15 % under på en gennemsnitlig bil, men at det også kommer an på den givne situation.

    Personligt synes jeg også, det kommer an på, om bilen er billigt, almindeligt eller dyrt prissat i udgangspunktet. Står den som "Super pris" på Autouncle (og det ikke er en fejl), så er der ikke alverden at hente, og det ved både én selv og forhandleren godt.


  • #20   20. jan 2018 #8 Det er da en fordel med kontanter, så får man 40.000 for bilen og kan sætte 80.000 ind i banken og sige det er fra salg af bil, så kan man komme af med nogle af sine sorte penge smiley
    Sidst jeg satte 200.000 ind i kontanter havde jeg en masse bøvl med en bankrådgiver der spurgte om en masse ting smiley


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 671
    #22   20. jan 2018 Havde for en del år siden en 4-5 år gammel bil til salg, hvor der kom en kvinde og så på den.
    Hun blev fornærmet over, at hun ikke kunne købe den til 15.000kr. for det var cirka det samme, som de andre vi havde stående. (Handlede med biler dengang)
    Bilen stod til 55.000kr. nysynet.


  • #24   20. jan 2018 Se hvad andre koster en bil der koster 50.000 hos en bilforhandler og som ligger på 35 - 40.000 på dba.dk hvis feks bilen skal ha 4 nye dæk eller ha malet er dør kan du jo trække det fra, men at byde 15.000 eller 20.000 kalder jeg skambud, især hvis du ikke har set bilen

  • #25   20. jan 2018 Jeg har aldrig forstået folks holdning til, at de skal have rabat for alle bilens fejl. Hvis mine biler har fejl, er prisen i forvejen sat derefter. Så kan man jo ikke forlange rabat for det én gang til.

  • #26   20. jan 2018 Det værste er sku folk der byder uden at se på varen smiley

    Se bilen, så kan du komme med et bud, ellers så handler du ikke med mig i hvertfald smiley


  • #27   20. jan 2018 Jeg byder stort set altid inden. Og så er der ikke mere pis, når jeg kommer, med mindre bilen overhovedet ikke lever op til forventningerne. Så enten tager jeg den til den aftalte pris, eller også kører jeg igen.

    Jeg gider ikke at køre efter en bil som MÅSKE er for dyr.


  • #28   20. jan 2018 Bay hvad gør du så hvis den er i væsentlig bedre stand end du havde forventet???

  • #29   20. jan 2018 Eh... Glæder mig over, at jeg har gjort et godt køb, går jeg ud fra. Det er aldrig prøvet, men det ville vel være det normale at gøre?

  • #30   20. jan 2018 Må indrømme at jeg altid ignorer folk som byder på noget uden at have set eller prøvet bilen (hvis det er en bil)
    Det er ok at man skriver "Jeg har kun 15.000,- kan vi finde ud af noget"
    Jeg har en bil tilsalg fra 2005 til 13.000,- nysynet de andre på dba koster mellem 16 og 25.000
    En idiot skriver den 6.1 bud 11.000 samme idiot skriver d. 8.1 bud 7.000 og gu ved om han ikke skriver igen d. 13.1 bud 8.000
    Så synes jeg bare man skal ignorere sådan tumper, hvad skulle gøre bilen 4.000 mindre værd på 2 dage
    Jeg gider ikke spilde tiden med dem, og svarer aldrig tilbage


  • #31   20. jan 2018 "Problemet" i alt det her er jo at det faktisk lykkedes flere gange end man tror at få prisen sat ned på grisen selv med et skambud..:)

  • #32   21. jan 2018 Jeg skriver altid at prisen kan forhandles lidt på stedet , jeg har også fået skambud på gul og gratis 1/2 pris , jeg bad manden rende og hoppe blev jeg truget med tæsk osv , jeg skrev tilbage til ham om jeg skulle betragte det som en skriftlig trussel ? For så måtte vi vel heller få politiet ind over ? , jeg kontakte support på gul og gratis som allerede havde kontakte ham og forklare hvordan ham takt og tone

  • #33   21. jan 2018 Noget, der er LANGT sjovere end at afvise skambydere på porten på mere eller mindre pæn vis, er hvis man spilder en hel dag af deres tid med at skrive frem og tilbage om, om de skal have ekstra hjul med, om de har en bil at bytte med, hvordan betaling skal foregå osv. Bare spil godt naiv imens. NØJ, hvor bliver de sure, når man efter flere timer fortæller dem, at man har taget pis på dem og spildt deres tid til gengæld for, at de startede med at spilde éns egen tid med et skambud smiley

    Det samme gælder i øvrigt telefonsælgere. Folk tror, det handler om at svine dem mest til på kort tid, men nej. Det er langt værre for dem, hvis man bruger en halv time på at stille alverdens spørgsmål til deres produkter for SÅ at sige nej tak.


  • #36   21. jan 2018 Ja, man skal lige være i humør til det smiley

  • #37   21. jan 2018 Der er ikke noget der hedder skambud så længe sælger ikke har frabedt sig bud..

  • #38   21. jan 2018 Det er jeg ikke enig i. Overhovedet ikke, faktisk.

  • #39   21. jan 2018 Et skambud er jo så noget sælgeren definerer sådan... ik sikker byder mener der er noget galt her. Så hvor er facitlisten til hvornår det blir til skambud??

  • #40   21. jan 2018 Når jeg har noget til salg og den slags useriøse bud kommer plejer jeg blot melde tilbage i retningen af.
    1000 tak for Deres bud hvilket er noteret, desværre er det langt fra nok til vi på nuværende tidspunkt kan handle. I øvrigt gør jeg opmærksom på at Deres ubetingede bud er juridisk gældende i 12 måneder. Så er genstanden ikke solgt i løbet af de næste 12 måneder vender jeg eventuelt tilbage med en købs kontrakt.

    Det har fået et par smart røve til tænke lidt over deres færden på nettet.



  • #42   21. jan 2018 #37/39
    Når folk byder 50% af hvad det er sat til, så er man ubehøvlet, og jo det er et skambud.
    Det her handler om alm pli og opførelse


  • #43   21. jan 2018 Bay... hvem skal definere hvad et skambud er.. vi er enige om at hvis man byder 50% af prisen på en vare som er realistisk prissat så er det et skambud, men hvad hvis varen er 100% for dyr ? Og hvornår er noget realistisk prissat?

    Min svoger købte engang en bil for 8000kr bilen kostede oprindeligt 35000kr....han har åbenbart ikke skambud for han fik jo bilen.. hvis han nu ikke havde fået bilen så var det et skambud, mem det kan ikke defineres FØR en vare er handlet/ikle handlet

    Jeg har følt nogen nogle gange skambyder på mine vare så ignorerer jeg det blot.. ingen grund til at gå i panik og bliver fornærmet.. det er bare et bud.. ingen siger man skal sælge


  • #44   21. jan 2018 Du modsiger dig selv komplet i forhold til dit første indlæg. Men dine betragtninger er relevante for emnet - det er også det, vi andre diskuterer. Det er ikke noget, jeg har facitlisten til smiley

  • #45   21. jan 2018 Hvis du mener jeg modsiger mig selv ved min sidste sætning med at jeg nogle gange oplever skambud, så er det en subjektiv følelse.. vedkommende i den anden ende synes ikke nødvendigivis at det er et skambud.. jeg mener heller ikke at begrebet skambud ikke eksisterer, det er ikke sådan det skal forståes.. men at man som modtager ikke kan bestemme hvad der er et skambud, man kan dog opleve noget som et skambud uden at det overhovedet er det...

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #46   21. jan 2018 #0 hvorfor ikke bare holde sig til aftaleloven, i stedet for alle mulige moralske overvejelser vi ikke er enige om alligevel?

  • Aksel M
    Aksel M Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 8
    #47   23. jan 2018 NEJ ikke i min optik. Har aldrig rigtig forstået nogen kan blive fornærmet over et bud. Det er stadig sælger der har fat i den lange ende. Det simple råd må være og ignorere og ej lade sig irritere. Lad dig ikke gå på af et par sure opstød, du nemt kan rende ind i.
    Go` aften derude : )
    am


  • #48   23. jan 2018 #12 - Iflg loven så har ny køber faktisk 3 uger til at omregistrere bilen , og finder jeg f.x ud af at jeg blev taget røven på i en bil handel, så gik der også 3 uger inden jeg omregistrede , for har jo en fdm slutseddel på vores handel, så selv SKAT skal overholde den og fristen på 3 uger inden de afregistrere bilen, så kører jeg sgu snildt i knap den måned på hans regning.

    Det der med at skambyde dog , aner jeg ikke , jeg ser på biler online og sammenligner dem, modellerne , årgang , hvad udstyrs model det er , hvad de har kørt og så snakker jeg gerne med personen over telefonen i en rum tid inden jeg kører flere 100km for at se på en bil , f.x den Mazda 6 jeg købte stod til 49.9 , fra 2007 havde gået 124.000 og ejer sagde den havde delvis service men havde ingen kvitteringer på noget som helst eller en service bog den var væk, fint nok, jeg sagde til ham hvis alt var som han sagde ville jeg komme og kigge på den men jeg giver ikke udbudsprisen og ville max betale 45 i så fald, jeg endte bed at betale ham 44 , fordi jeg fandt rust i skærm kanter som han sagde ikke var der, begyndende boblende rust godt nok kun, men det skal stadigvæk laves nu inden de skærme bliver ædt op ellers koster det 10.000 at få lavet begge bagerste skærmkanter og få det hele malet op igen etc, brugte jeg jo selvfølgelig som en del af pris justeringen, jeg kunne jo så godt se på det hele senere hen jeg skulle have forhandlet yderlige eller have kørt ned og tævet manden, for løjet for mig havde han, det vidste sig, den her bil har ingen delvis service, jeg fik jo adgang til MyMazda efter jeg havde købt bilen og kunne se de 2 steder den har fået lavet ting i de 10 år, et sted var det samme i de 8 år af dem, men der var aldrig så meget som blevet udført noget som helst service, hverken lille eller stort , kun karosseri inspektion 1 gang om året, thats it.

    Jeg endte med alt i alt til mit store service eftersyn jeg valgte at få lavet af min mekaniker for at sikre alt var i orden , 16.000 , 2 nye bærearme bag og 2 nye forreste kalibre, nyt batteri fordi batteriet var begyndt at lække , der var bobler rundt omkring som havde ædt sig igennem den beholder som batteriet står i , resten var de ting som hørte med til stort service så som olieskift , skift af bremsevæske , skift at kølervæske , skift af gear olie m.m , ikke for at tale om jeg skal højst sandsynligvis have skiftet tørfilter til sommer i klimaanlægget fordi ejeren havde sjovt nok heller ikke oplyst at væsken til klima anlægget forsvinder ligeså stille over månederne , den havde smidt halvdelen af hvad der var af middel i klimaanlægget over de sidste 6 måneder, der sad åbenbart et mærkat et sted i motorrummet fra et eller andet random værksted at de havde fyldt klimaanlægget op , så det kan som sagt være tørfilter / kondenser eller noget så simpelt som en O ring der måske bare er irret , men skilles af skal det jo for at finde fejlen.

    Så jeg kan sådan set godt forstå folk skambyder på biler.

    For når en hvad jeg troede var en upstanding ganske almindelig familiefar med 2-3 unger , boede i et fint kvarter i Rønde ( ud for Aarhus ) , fint hus osv, pærehvid dansker , vil tage røven på folk på den måde, ja så er det sgu intet under at alle vil tage røven på hinanden i bilhandler, men Mazda'n har det fint nu , men istedet for de 44 for en bil som var synet for et halvt år siden, så står bilen mig nu i 60, og så er jeg endda ikke færdig , skal jo stadigvæk vente på sommer , så skal jeg også lige bruge 3500 på en ny undervognsbehandling så man kan bevare bilen, jeg skal vel bruge en 4-5000 på at få lavet det begyndende rust og få begge bagerste skærme omlakeret , og så endnu et par tusinde på at få lavet klimaanlægget så jeg ikke skal have lavet AC service hvert halve år og betalt det blege for sporemiddel osv. for det er sgu ikke servicen der koster alverden , nej det er sgu det lort der skal i.


  • #49   23. jan 2018 Det er jo tit at folk skal af med deres bil fordi de ved der er mange småting og mange regninger der ligger og venter. Det siger de self ik til køber. Ja man har 3 uger til omreg. Men det står jo sælger frit for at sige omreg. Her og nu eller du må ik købe min bil... sådan ville jeg også selv sige.. ingen omreg nu.. ja så må du lede efter en anden bil

  • #51   23. jan 2018 #50 - Det er loven smiley

    Jeg prøvekørte skam bilen grundigt , så efter hvad jeg kunne , men havde ingen lift til rådighed eftersom jeg var 200km væk hjemmefra, jeg skulle selvfølgelig have sagt til sælger at jeg ville have bilen i 2-3 timer og kører den til et fdm test center og få dem til at lave brugtbilstest på bilen, og når man står der med en pæredansk familiefar på de 40 år ca. med et fint hus i et fint kvarter, så tænker man sgu ikke, ham der tager røven på mig fordi han vil score nogle hurtige penge.

    Jeg spurgte ham skam efter servicebog, men han sagde den var blevet væk og kvitteringer på udført arbejde men han sagde han fik en mekaniker han kendte til at udføre alt arbejde på bilen på mekanikerens arbejdsplads i hans fritid eller noget og betalte ham den vej, havde jo ikke en chance for at tjekke service delen på bilen før jeg overtog den, men bilen var en 1 ejers ( samme familie ) fra far til søn og så købte jeg den, men om de havde gidet at overholde service på bilen, næh, han slog det ellers så fint hen med hans far var tidligere bank direktør og pensioneret nu og han var selv sælger i Ekspert eller noget i den dur, tjekkede ham skam op på de ting han sagde og det var reelt nok, han var så bare ikke særlig reel da det kom til bilen, det er mig dog en gåde han ville tage røven på mig når han mødte mig og så jeg er 2 meter træls høj og ligebred over skuldrene, gider dog ikke tage en tur i brummen for at sende ham på hospitalet , jeg kan dog bare ønske at karma rammer ham og hans familie hårdt smiley

    TLDR ; brugte en halv time / time på at testkøre bilen og se de ting efter jeg kunne og derefter forhandle med manden som alligevel løj som vandet drev.


  • #53   23. jan 2018 #51 det er en mulighed i loven, ikke noget krav man har.

  • #54   23. jan 2018 #48
    Køber har OP til 21 dage til at omregistrer en bil, det betyder ikke at køber SKAL have 21 dage, tumper som mener de har ret til de 21 dage kommer jeg hurtigt ud over de får ikke bilen uden at den står i købers navn ved afhentning, end off.

    Hvad angår din bil historie, så tror jeg stadig du er bedst tjent med at købe en NY bil med 2 års garanti...... en bil til 44000 fra 2007 er ikke fejlfri eller ny og det tyder lidt på at du tror det,


  • #55   23. jan 2018 Det er min erfaring at dem, der vil have et billigt køretøj, ofte er de mest kritiske og på alle måder søger at finde fejl, så de kan få prisen yderligere ned.

    Har f.eks. oplevet folk ligge og rode i halve timer under en nysynet bil til kun kr. 8000,-, og da de ikke kunne finde nogen fejl eller rust, så de kunne få det afslag i prisen, de gerne ville have haft - så var de ligesom ikke interesserede - og jeg var egentlig heller ikke længere interesseret i at sælge bilen til dem, da jeg ikke syntes, de med deres bud værdsatte, at jeg havde gjort en indsats for at gøre bilen klar til salg og få den synet.


  • #57   24. jan 2018 Bjørn - man er godt klar over en bil fra 2007 ikke er ny længere , men når bilen oprindeligt står til knap 50 , men hvor den aktuelle salgspris burde have været 40 eller under så har manden jo været fuld af løgn fra enden til anden.

    Har intet at gøre med om bilen ikke er ny længere eller ej , man regner jo med at folk er interesseret i at passe på deres bil men Hey næste gang du skal ud og købe bil så håber vi andre da på du bliver taget røven på godt og grundigt smiley


  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #58   24. jan 2018 #0 - Hej min ven smiley
    Skambud findes i teorien ikke, da der ikke findes regler for sådanne!.

    Herudover er der ingen defination af, HVAD et skambud er!...

    Det er langt bedre/nemmere at lave en regel om, at et HBO (højeste bud over) - bliver overholdt - hvad mange så forsøger - og desværre som oftest forgæves, da mange alligevel smider latterlige lave bud ind efterfølgnende.

    Sååå hvor står "vi/gør" så i en given situation, når alle disse "budklovne " der altid/automatisk underbyder - uanset sælgers ønsker???

    "well" - løsningen vil sikkert ikke komme DÈM til gode, der vedbliver, at hvis det er dèt, der skal til, før de fatter, at de er ødelæggende for alle salgstrådende, må det bare være sådan smiley

    Hvis en sælger starter med en salgspris, der er vildt høj i forhold til, hvad man selv har observeret fra andre lignende varer, er man fuldt ud, i sin rettighed til, at give et bud i forhold til dèt, man nu har set - vel at mærke samtidig med, at vedkommende tydeligt skriver, hvorfor han underbyder ønsket bud!..

    P/S - der gik en del "kuk" i den - før jeg fik afsendt tingene, men de fleste forstår nok tingene smiley

    Mvh. Kim


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #59   25. jan 2018 skulle af med min gamle Cordoba havde sat den til 3000 kr der var en kvinde af anden etnisk herkomst der ringede og bød mig 1500 kr fortalte hende at jeg kunne få 2000 hos en hugger så bød hun 1800 hehe takkede nej og sagde 2500 ellers hug hun ringede tilbage og lagde ud med bilen havde jo kørt meget så sagde jeg god dag til hende der var så en der menete han havde 3 uger til omreg nej det har du ikke omreg på stedet eller ingen handel sagde jeg jamen det har man da nej ikke hos mig farvel dagen efter skrottede jeg lortet

Kommentér på:
"Regler" for skambud - privat handel

Annonce