{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Led lys lovligt?
  • #1   4. feb 2018 Nej men de er fantastiske og blænder ikke smiley

• #2   4. feb 2018 Nej, det er ikke tilladt i Danmark.

• #3   4. feb 2018 Tosset.
    Er det meget iøjefaldende hvis man har det monteret? Går politiet op i den slags?

• #4   4. feb 2018 kunne være jeg skulle prøve sådan nogen til min passat smiley

• #5   4. feb 2018 Tosset?? Nej loven er lavet for at generer modkørende mindst muligt.

Dine lygter er godkendt til halogenpære. Ikke alt muligt andet.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #6   4. feb 2018 Selvom det ikke er lovligt, så er det da fedt at et firma som phillips laver den slags.

• #7   4. feb 2018 Philips arbejder ret hårdt sammen med Osram om at få deres led kit godkendt i EU, iflg landberg skulle de være tæt på smiley

Jeg har altid været modstander af dem der får Xenon og led monteret, som blænder alt og alle men det er ikke tilfældet med dem her, vi har dem i H4 i vores ene og de blænder ikke (parabollygte), hverken som modkørende eller i lygteapparatet smiley De har et virkelig tydeligt cutoff og lyser meget mere og kraftigere ud til højre hvor der er fodgængere og cykelsmede og det er en stor fordel, vores bil er ikke blevet stoppet og jeg har mødt politiet en hel del gange smiley

Nogle no name pærer er måske ligeså gode med hensyn til ikke at blænde men langt de fleste er ikke, jeg vil kun anbefale dig til at købe Ultinon eller xtremevison 130% smiley

• #8   4. feb 2018 Deres kit kan sagtens godkendes, bare ikke i halogengodkendte lygter.
    Deres godkendelse, når den kommer bliver kun til LEDgodkendte lygter.

På FSTYR.dk kan du læse, at pæren skal være af samme godkendelse som lygtegodkendelsen

• #10   4. feb 2018 EK
    der findes ikke godkendte LEDpære til Halogengodkendte lygter.!

Ja det er der, flere biler findes med LED forlygter fra fabrikken.
    Men eftermonteret og godkendte forlygter har jeg ikke set endnu

• #11   4. feb 2018 Jeg ville godt have led i jeg vil bare være sikker på de ikke blinder modkørende. for der er virkeligt ikke noget værre end at møde nogen en mørk regnvejrs nat på de små veje her på landet. hvor de har sat sådan nogen i der blinder helt vildt. men gør de ikke det og giver et godt lys de led pære. Så vil jeg da prøve dem går ikke meget op i Hvad godkendelser de har bare de ikke blænder andre modkørende biler .

• #13   4. feb 2018 nogen af de nye biler med original led lygter kan også blinde en .syns dem der godkender lygter skulle gå dem igennem engang til.

• #14   4. feb 2018 Samtlige quashqai blænder med deres Xenonlygter, nogle af de nye Mercedeser gør også smiley

• #15   5. feb 2018 #12 nu er det ikke selve fatningen, men pærens opbygning man differentiere på.

LED er nu kort nævnt i den sidste udgave:
    (6) Nærlyslygte med LED skal være forsynet med lygtevasker.
    Dette punkt gælder kun for nærlys med LED med en lysstyrke over 2.000
    lumen.
    Eftermonterede LED-lygter skal registreres i DMR som konstruktive ændringer.
    Dokumentation skal fremlægges ved godkendelsen.

• #16   5. feb 2018 Den regel passer simpelthen ikke. Den 2015 E-klasse jeg kører i som taxa med FULL adaptive LED, lyser ihvertfald mere end 2000lm - og den har ikke lygtevaskere (som iøvrigt er en fjollet opfindelse der bare bruger unødvendigt meget sprinklervæske).

• #17   5. feb 2018 #7 det kommer nok ikke til at ske smiley
    https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/ny-type-forlygtepaerer-maa-ikke-bruges/6997920

- Endnu sjov nyhed
    https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/pas-paa-piratpaerer-kan-saette-ild-paa-bilen/6342377
    Jeg har aldrig set eller hørt at en kina pære skulle sætte ild på bilen (sådan lyder det fra Philips står der) de vil godt nok ha man køber deres pærer åbenbart så kina pærer ikke tjener en skid for det

• #18   5. feb 2018 Martin K #16: Jo, reglen passer skam. Det er som skrevet klippet fra nyeste udgave af "Vejledning om syn af køretøjer/Detailforskrifter for Køretøjer"

Hvad er lysstyrken (lumen) i nærlyset på din bil?

• #19   5. feb 2018 har smeltet en kina led..dog uden at der gik ild i noget men den var godt nok lun og pænt deform( læs svær at få ud af lygtehuset)

• #20   5. feb 2018 #19 den smælter kun hvis du sætter led i positionslys og du har halogen i nær/fjernlys pga dens varme.. Køb ikke led der er lavet af plastik

• #21   5. feb 2018 Reglen må være outdated, eller også opgiver alle de store bilfabrikanter deres lumen på en anderledes måde. F. Eksempelvis har sådan en lygte 74 dioder, som yder langt over 2000lm. Vil tro at de lyser ca dobbelt så kraftigt som bi-xenon'en på vores C4GP (som jo er 2000lm D5S). Ingen af de større biler med FULL led har lygtevaskere på i dag, så det må ikke være et lovkrav i Tyskland f.eks

• #22   6. feb 2018 #21
    Det er fordi de er typegodkendt uden lygtevaskere.

• #23   6. feb 2018 nu var det en H4 CREE som nedsmeltede... har dog osse haft en biltema pos pære som smeltede...stadigvæk med H4 LED i lygten

CREE har 2x2 dioder 2 til low og 2 til high beam. ihvertfald de modeller jeg kører med

• #24   6. feb 2018 Er det ikke fordi de billige no name pærer har køleblæser? Det sagde landberg ihvertfald var noget lort og var skyld i at pærernes levetid blev forkortet betydeligt, grundet blæserne gav op og pærerne blev for varme smiley

• #25   6. feb 2018 #23 nårh det var mærkeligt det er første gang jeg hør det fra dig nu at en led pære smeltede smiley

#24 mine kina pære har også blæser faktisk. Tror jeg har kørt med dem omkring i 3 måneder nu, og ind til videre har pærerne ikke svigtet mig smiley

• #26   6. feb 2018 Martin K #21: Nej, reglen er ikke outdated. Den er som skrevet først lige blevet indført i "Vejledning om syn af køretøjer/Detailforskrifter for Køretøjer"

Du kunne evt. selv prøv at læse det i reglerne. I stedet for blot at komme med nogle påstande.

• #27   6. feb 2018 Onkel Per: Tvivler skam ikke på hvad du siger. Bare underligt at der er en regel som ikke bliver brugt af alle bilmærker, men en type godkendelse kan åbenbart klare dette. Men man undre sig jo også over hvordan Nissan nogensinde har fået godkendt deres BI-LED lygter på deres Quasqai. De er flotte og lyser godt, men de blænder mere end nogen andre fabriks monteret lygter.

• #28   6. feb 2018 25# de var sgutte meget plast.... men det der var ,,smeltede... dem jeg har nu er nok 16måneder eller mere... bruges hver dag 200km kørsel de har blæser

• #32   7. feb 2018 Aha, så det er en ny regel angående lygtevaskere på led lygter?

Alle Nissan Quasqai har automatisk niveau regulering, og alle blænder alligevel mere end andre LED lygter.

Kommentér på:
Led lys lovligt?

Annonce