{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.183 visninger | Oprettet:

Martin S
Martin S
Tilmeldt:
3. okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Betinget frakendelse høj hastighed målt ved hjælp af vejpælene? {{forumTopicSubject}}

Jeg rendte desværre ind i sådan en betinget frakendelse med målt hastighed på ca. 167 km/t på tom motorvej (ud over politiet) med 130 begrænsning.

Bent Betjent var meget venlig og viste mig hvordan han havde målt osv. det jo fint - dygtig bamse. Jeg kørte hurtigt og også over 200 lidt tid inden (understreger tom motorvej ingen hasard for nogen udover dem der er mugne over ikke selv at have en hurtig bil).

Han forklarede og viste at han måler hvordan min bil flytter sig mellem pælene og jeg kan umiddelbart se der er en del usikkerhed i dette i og med at han selv acc. og dermed kan få min bil til at se ud som at den flytter sig hurtigere mellem 2 fix punkter, end den gør i praksis. Der er ikke måling direkte på bilen med laser.

Er der noget at gå videre med i retten, hører gerne erfaringer her eller på PM.

mvh Martin



Kommentarer på:  Betinget frakendelse høj hastighed målt ved hjælp af vejpælene?
  • #1   7. feb Er det en video optagelse eller med triptrack?
    Jeg er ret sikker på du taber den hvis du tager den i retten, begge dele er kalibreret til at måle præcist og især med videoen kan de jo let bevise din position og tiden
    Med triptrack trækker din noget fra så hellere ikke der er der vist noget at komme efter


  • #2   7. feb Tom motorvej..... ??

    Tom hjerne..... ??


  • #3   7. feb Årh herregud, hvem har ikke luftet stemplerne når man kører hjem om natten

  • #4   7. feb han selv acc. og dermed kan få min bil til at se ud som at den flytter sig hurtigere mellem 2 fix punkter, end den gør i praksis.
    Jeg vil nu mene det gør det modsatte, men pyt.
    Jeg synes egentlig bare du skal glæde dig over du ikke blev målt da du kørte 200 og så tag straffen for de 167 km/t.
    Mvh. Gert


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   7. feb Det en videooptagelse, men han måler ikke direkte på bilen kun hvordan den flytter sig mellem pælene samtidig med at han selv acc. så ser det jo hurtigere ud.

  • #6   7. feb Moral er en god ting, ser man så også så let på andre ting i sit liv som omhandler lov overtrædelser.

  • #7   7. feb De har afstanden og tiden og dermed din gennemsnitshastighed

  • #8   7. feb Hvad han gør har jo intet at gøre med hvad de senere kan måle din fart til.
    En pæl, to pæle, tre pæle, og så er der vel også andre afmærkninger at måle ud fra.


  • #9   7. feb Videoen sendes jo bare ind til teknisk analyse, som finder din gennemsnitsfart, nu hvor der ikke var anvendt triptrack. Tag dog straffen, du er vel mand nok for det?

    Er ikke hellig, er stadig indehaver af et kørselsforbud i Danmark men tog straffen den gang.


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #10   7. feb Nej ikke med den måde han viste det på. Det er ikke milimeter nøjagtighed på hans lille optagelse. Det er en beregning baseret på min afstand til en pæl og afstanden til den næste pæl eller pælen efter jeg møder, i en kurve samtidig med at han ændrer hastighed. Når vi ligger tæt på 160 km/t grænsen i forhold til autobahn udfoldelse på tomme jydske motorveje så kunne det være usikkerheden kunne komme en til gode hvis man tog den i retten og derfor jeg spørger herinde.

  • #11   7. feb Uagtet hvad betjenten har kørt, vil din fart stadig være den samme mellem 2 punkter.

  • #12   7. feb PolicePilot og Trip-Track er mobile præcisionsinstrumenter til måling af køretøjers gennemsnitshastighed baseret på en tid- og distancemåling mellem 2 referencepunkter. For at sikre korrekt distancemåling skal PolicePilot og Trip-Track kalibreres mindst hver 8. dag. Begge typer måleudstyr er således indrettet, at hvis kalibreringsperioden på 7 dage er overskredet, fungerer instrumenterne ikke, før kalibrering er foretaget.
    Kalibrering foretages på særligt opmålte 1000 m kontrolstrækninger.
    Begge typer måleudstyr har dobbelte interne
    tidsmålere, der holdes op mod hinanden ved måling, og ved
    en afvigelse ophører instrumenterne med at fungere.


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #13   7. feb Ja men den vil fremkomme anderledes afhængig af hvordan han flytter sig da han ikke måler direkte på min bil. Jeg tror man skal have prøvet det eller set det i detaljer for at vide hvad jeg mener åbenbart ....

  • #14   7. feb Jeg blev selv taget på den måde men jeg opgiver. Vi har hver vores mening om fysikkens love.

    Uddrag fra https://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/788916-fart_boede__

    En måling med Trip Track eller police pilot er en distance måling således en gennemsnitsfarts måling hvor der måles over en distance.

    radar høre også til øjebliks målingerne.

    De bruger også stopure når de har helkopteren i brug og det er således også en distance måling.

    Normalt skæres der rimelig meget af disse målinger pga. sikkerhed, men målingen fortages som regel også med stor sikkerheds magen ud fra de reference punkter hvor de starter og stopper målingerne, sådan at det ikek er tilfældet at de komemr til at måle dem over en kortere distance end der reæl kunen være tale om.
    Så de starter nogle gange målingen når din bil er ved eks. start reference punktet der kan være en kant pæl. og så stopper de først målingen ved næste reference punkt eks. en kant pæl når de "selv" er ud for reference punktet og du derfor har passere det og de dermed er helt sikre på at distancen du så har kørt er mindst den som de 2 reference punkter angiver, og på den måde kan en bil som køre 150 Km/t. målt med GPS nøjagtighed sagtens kun blive skrevet eller målt til en gennemsnits fart på måske 140 Km/t. derfor indvilligere de fleste også ret hurtig på en sådan måling da de føler de er blevet taget med en lavere hastighed end de egentlig godt selv er klar over de kørte. :o)


  • #15   7. feb Jeg synes egentlig bare du skal glæde dig over du ikke blev målt da du kørte 200 og så tag straffen for de 167 km/t.
    Jeg ved jeg gentager mig selv, men når du har kørt 200 km/t lige før, ved du jo at du har kørt for stærkt, så tag dog straffen og lad være med at spilde rettens tid. Du er jo trods alt sluppet billigt.


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #16   7. feb Jeg betvivler ikke fysikkens love, men nøjagtigheden i målingen og jeg skal ærligt indrømme jeg ved ikke hvilket program han brugte, kan kun konstatere det jeg har skrevet for oven som undrer mig. Da jeg ligger tæt på grænsen kunne jeg spare en del besvær hvis der var noget at gå videre med. Ellers ja så skider jeg hul i det og betaler ved kasse 1 det jo peanuts, men stadig besvær og unødvendigt da jeg intet lærer og bliver ved med at køre sådan så længe der ingen hasard er. Nu ved jeg da til næste gang at man skal zig zagge lidt og fange en afkørsel i sidste øjeblik han ikke kan tage.

  • #17   7. feb Hvis han har din nummerplade på video, hvad vil du så stikke af for? Så får du bare straf for hasarderet kørsel oveni....

  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #18   7. feb Han skal jo have fat i føreren uanset.

  • #19   7. feb Du tror ikke politiet vil opsøge dig på din bopæl og stille dig til ansvar? Hvis bilen er registreret i dit navn, så står du til ansvar herfor.

  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #20   7. feb Det tror jeg ikke man holder munden lukket så kan de jo intet stille op. Enhver kunne have kørt den og man har ikke pligt til at udtale sig. Så er den sag lukket.

    Det er bare træls jeg havde sgu muligheden for at tage en fræk afsmutter ml. to lastbiler på motorvejen.


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #21   7. feb Og inden der skrives at motorvejen var tom osv. så var vi en 1-2 km længere fremme end da den fik gas.

  • #22   7. feb Hold nu kæft da.... ??

  • #23   7. feb Jeg har ikke noget brugbart svar til dig. blot et råd.
    når du ligger på motorvejen. specielt om natten og der ingen andre biler er, og du ligger og hygger dig på den anden side af 200. så hold da øje med om der ligger en bil " lige bag dig " ? allerede der burde du vide hvad der foregår.. så snart jeg ser en bil i mit bakspejl komme tættere på og jeg ligger og køre stærkt, så sætter jeg altid farten ned indtil jeg kan se hvad for en bil det er, eller lader dem passere.. er aldrig blevet taget, og det skal lige siges min bil tit får lov at strække sig på en tom motorvej...


  • #24   7. feb Martin, een ting er at køre stærkt. Det gør mange af os indimellem, men at forsøge at slippe for konsekvensen af en bevidst overtrædelse er mega lavt.

    For slet ikke at kommentere på at du overvejede at køre hasarderet i forsøg på at stikke af!!

    Mand dig op og accepter konsekvensen!


  • #25   7. feb Du skal be om en kaliberings attest på måle udstyret. Kan de ik fremvise det. Kan de ikke sigte dig. Det et godt fif jeg fik af en Kørelære. Han havde reddet flere ved at fortælle folk det.

    Men om det skal igennem en advokat kan jeg kl svare på


  • #26   8. feb Du kan være helt sikker på at hvis du stak af, så opsøgte de dig på adressen. Jeg har prøvet det mere end 2 gange hvor jeg har kørt forbi en patrulje der havde holdt en ind, og jeg måske kom med 90-95 hvor man må køre 80.

    Fordi du holder "munden lukket" frikender dig ikke deraf, så skal man stoppe med at se TV-serier hvis man lever i den tro.

    Eneste håb du overhovedet har i denne sag er at den tekniske afdeling får dig presset ned under 160 i timen og dermed kun klip. Med fejlmargin og procenter burde det ikke være umuligt.

    At vi så er helt enige i at det er åndssvagt at politiet har ressourcer til at ligge på øde motorveje for at fange bilister er noget helt andet - men der ændrer landet sig aldrig. Om så der var en voldtægt i grøften hvor i passerede ville betjenten hellere stoppe dig.


  • #27   8. feb Han har dig på Video, det er alt hvad du skal forholde dig til. Så du kan lige så godt æde bøden. for du får den alligevel.

    Han måler hvor hurtigt du køre fra en reflexpæl til den næste. Det regner de så en gennemsnitshastighed ud fra. og det er den hastighed du er blevet sigtet for.

    Hvis ikke du forstår det, skal du slet ikke have det kørekort igen.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 1.416
    #28   8. feb Ret imponerende at man sidder paa et aabent forum og siger at man ikke vil laere noget af sin fejl selvom man mister kortet.
    Endnu mere imponerende at man skriver at man bare vil goere det igen.
    Men hvis du er saa ligeglad med dit koerekort kan jeg slet ikke se meningen med dette indlaeg ?
    Eller kan du godt lide at diskutere med dig selv ?


  • #29   8. feb tænker bare hvis de skal måle ham mellem 2 pæle. så skal de da også vide præcis hvor langt der er imellem de 2 pæle, kan deres video vogn virkelig også måle sådan noget, så præcist?

  • #30   8. feb De ved præcis hvor langt der er imellem de pæle ja.

  • Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 317
    #31   8. feb #29
    Hvor langt er der normalt mellem 100 m pæle ??
    Spørgsmålet er nærmere hvor præcist det ud fra videoen kan ses hvornår bilen præcist passere pælene, men deraf også den store sikkerhedsmargin, der ligges ind på målingen.


  • #32   8. feb Det er beregnet fra et punkt til tælleren har passeret 1000m så der er slet ikke noget at komme efter.

  • Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 317
    #33   8. feb Da ikke hvis det beregnes udelukkende på baggrund af video

  • #34   8. feb #31 jeg mente nu også bare om de kunne måle så præcist de vogne. og om hvor vidt det er til at regne med.

  • #35   8. feb Du har også pligt til at oplyse hvem der føre bilen hvis du stikker af, ellers for du som ejer bare bøden/klippet eller anden straf, så stik du bare af næste gang

  • #36   8. feb Fremgangsmåden er flere gange vist i blandt andet politijagt.
    Videoen bliver sendt ind til politiets teknikere, og de beregner hastigheden mellem 2 punkter.
    Det er lige så præcis som hvis han havde målt dig på stedet.

    Hvis man kører for stærkt, så skal man ikke tude over kosekvenserne hvis man bliver taget. Det er jo ens eget valg.


  • #37   8. feb Selvfølgelig er det ikke nøjagtigt nok, det er en ny opfindelse og der er ingen andre der har tage den gennem retten, jeg syntes du skal være et forbillede for os andre og tage kampen op i retten så vi kan få noget retfærdighed
    Ironi kan forekomme


  • #38   8. feb Målingen er jo et gennemsnit over en given distance, så ja den holder 100% i retten.

    Er lidt nysgerrig, hvad er det for en bil du har der er så hurtig? Nu siger du jo at andre er mugne over ikke at have en hurtig bil, det må jo være i kontrast til noget.


  • #39   8. feb Forstår ikke helt, der bliver taget 100 biler om dagen 7 dage om ugen, 365 dage om året med denne her metode idanmark. Hvorfor tror du, at du er den første der vil betvivle metoden. Der er 10.000 andre før dig der har taget den i retten, på præcis samme grundlag og tabt...

  • #40   8. feb Det kan ikke passe, det kan det simpelthen ikke. Det må da være en troll.

  • #41   8. feb soap opera

  • #42   8. feb Hvis dine forældre havde beskyttet sig så havde denne episode ikke sket

  • Thomas G
    Thomas G Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 222
    #43   8. feb Jeg vil sige en enkelt ting, det er spøjst at det som er dødskørsel i danmark er helt tilladt i tyskland. Og at flytte sig 50 km på nogenlunde ens motorvej kan gøre forskellen.
    Derudover så er det vel bare at gå i retten, så lærer du lidt om udmålingen og hvordan den er beregnet


  • #44   8. feb Thomas jeg har ingen skrupler ved at køre 160 eller 200km/t på de danske motorveje under de rigtige forholde og i den rigtige bil...

    det er farligere at køre 130km/t i en Lupo i regnvejr, end 200km/t i en rigtig bil i tørvejr...

    det her er mere et spørgsmål om at man ikke står ved sin gerning.. og sågar overvejer at stikke af.. Så er vi tilbage til de gode gamle scooter dage


  • #45   8. feb haha det er sq go læsning det her



  • #46   8. feb Hold kæft hvor er folk dog hellige at høre på, og det er ALTID dem med en rådne lorte biler der knap nok kan komme over 100km/t der skal skabe sig åndsvage
    Selvfølgelig skal han tage konsekvensen, men der er ingen grund til at lege regelrytter og fritidspanser.


  • #47   8. feb Hvem leger regelrytter?

  • #48   8. feb Buggi Boy er et fremragende eksempel.

  • #49   8. feb Nu skal vi jo lige huske at LaRtInG er olympisk verdensmester

  • #50   8. feb Ikke ligefrem, men jeg har ikke ondt i røven over hvad alle andre gør og mener.. Søren

  • #51   8. feb "hej, jeg er bonget I at køre alt for stærkt, kan jeg beholde mit kørekort ved at gå i retten".
    De flotte skilte med tal på, det er ikke bare en opfordring, det er en begrænsning ????


  • #52   8. feb LaRtInG Det har jeg bestemt heller ikke, men respekterer vi lever i et retssamfund

  • #53   8. feb Vi kan måske godt blive enig om, at Buggi Boy er unødig skarp i sin retorik, men for mig er han ikke formanende, men virker mere overrasket over, at TO mener at patruljevognens hastighed, påvirker hastigheden af hans måling. Faktum er, at hvis man bevæger sig 1000 meter på x antal sekunder/minutter/timer, så kan du tage en gennemsnitshastighed som ligger fuldstændig fast. Det er en fysisk lov som man ikke kan påvirke. Men jeg kan jo selvfølgelig have mistolket hans indlæg. Men hellig regelrytter synes jeg ikke at han giver udtryk for at være

  • #55   8. feb "Vær en mand"
    "Tag straffen"
    "Tag konsekvensen"
    "Betal bøden med glæde"

    Sorry, men HVORFOR i alverden skulle han gøre det, hvis han har den mindste mulighed for at slippe?? Jeg fatter ikke disse typer herinde, som overtaler ham til at "være en mand"... Hvad fuk sker der for jer?! Hvad får I selv ud af det??


  • #56   8. feb Hvad er det egentlig du vil opnå ?
    Du skriver selv du har kørt 200 + km/t .
    Det du skriver du vil gøre for at slippe for en fremtidig bøde viser jo bare at du er fuldkommen hjernedød.
    Hjernedøde personer er ikke egnet til at have en kørekort , så det er fint at du mister dit, om ikke andet for en periode.
    Desværre lader det til at du er helt uden for pædagogisk rækkevidde, og sikkert ender med at slå dig selv og andre ihjel en dag.

    Håber inderligt at du er en troll .


  • #57   8. feb Bilnørden

    Hvad er præcis hjernedødt ved at prøve at spare flere tusinde kroner? I min optik er det hjernedødt at lade være.


  • #58   8. feb Det er jeg ligeglad med, jeg kan bare ikke fordrage folk der render rundt og leger regelrytter i deres egen lille bobbel.
    Ret skal selvfølgelig være ret, så lad Politiet gøre deres arbejde, og fri os fra alle hellige fritidsbetjente.
    Enhver med lidt omløb i hovedet vil også hellere lytte til en betjent, end en skæv jyde i træsko som mener han er en fandens karl som kan og ved det hele til det halve.


  • #59   8. feb #55
    Det er de samme mennesker som bare lader sig straffe uden noget, og som bliver voldtaget i badet når de engang ryger i fængsel, fordi rocker Bjarne siger at de skal
    Hvis dommeren mener han skal dømmes bliver han dømt, skal han frifindes så lad ham blive frifundet.


  • #60   8. feb #55
    Jeg mener helt personligt, at folk som forsøger at slippe for noget, man udemærket godt ved man har gjort forkert, de spilder mine skattekroner, som jeg ville ønske blev brugt meget mere fornuftigt. Jeg har ingen indflydelse på hvordan mine skattekroner bliver fordelt, men hvis jeg kan få en person til genoverveje en retning som der med stor sandsynlighed ingen gevinst er ved, så har jeg da i det mindste hjulpet til, at den pose penge ikke blev spildt i mine øjne.
    Og så synes jeg man skal tage ansvar for sine handlinger. Og bliver man taget i at forbryde sig mod gældende regler, så må man da efter min mening acceptere den straf der måtte komme ud af det. Man er jo ikke i tvivl om, at 200+ km/t på en øde motorvej er ulovligt, selv om det rent hypotetisk er tåbeligt at man ikke må vurdere risikoen selv. Så er reglerne jo som de er. Jeg har da også kørt for stærkt, når jeg mente at risikoen for en ulykke var minimal, og at andre blev involveret ikke tilstedeværende. Jeg blev ikke taget, men jeg havde ikke bekæmpet det, hvis jeg var blevet målt og snuppet i min ugerning.


  • #61   8. feb #60

    Han skal nok tage ansvar for sine handlinger, når han bliver dømt. Det er han ikke blevet endnu.
    Det er rart, at DK stadig er et retsstat. Men det synes du, at det er spild af dine sølle skattekroner.


  • #62   8. feb LaRtinG

    Ja moral ved du så nok heller ikke hvad er....

    I dette indlæg, bliver ordensmagten kaldt Bent Betjent og en dygtig Bamse og ts oplyser flere gange at det er på en tom motorvej.
    Den er jo ikke tom, der er ham og en betjent og selvfølgelig andre biler.
    Han har sikkert overhalet betjenten med de 200 km/h som han faktisk praler lidt af at han kan,
    Du vælger så egenhændigt selv at vurdere at ALTID er dem i rådne lortebiler der brokker sig, og påpeger lige mig, som du egentlig ikke ved hvad bil eller mc jeg har, eller om jeg har en flyver i baghaven.
    Det kunne jo endda måske være at jeg bare har en gammel cykkel stående og faktisk bare kører i bus.

    Hvorfor blande folks rådne biler ind i en debat for at retfærdiggøre at ban bryder gældende lov i det land man nu engang bor i. (det lyder da ikke særligt genialt)
    Jeg har da også kørt for stærkt i tidernes morgen, Men at give alt og alle andre med rådne biler skyden for at gøre som man gør, og bagefter så vil anfægte at man skal stilles til ansvar er da for blødt i hatten.
    Man må da bare være en lille bitte smule ansvarsbevidst når man får udleveret et kørekort, ja nu kan man endda tage det når man er yngre end atten år.

    Man kan lære meget til teori ud over bare at indlære billeder og svare ud fra det.

    Manden skriver jo at han kører 200 km/h og at der kun var ca. 1-2 km, til nogle lastbiler på den tomme motorvej.
    Han skrev bla.: Ellers ja så skider jeg hul i det og betaler ved kasse 1 det jo peanuts, men stadig besvær og unødvendigt da jeg intet lærer og bliver ved med at køre sådan så længe der ingen hasard er. Nu ved jeg da til næste gang at man skal zig zagge lidt og fange en afkørsel i sidste øjeblik han ikke kan tage
    Så skriver han også at han da lige kunne tage en afsmutter imellem 2 lastbiler på den tomme motorvej...
    Nu kan jeg regne bare lidt, så i mine tal er vi oppe på 4 køretøjer på den tomme motorvej.

    Og når han er så tæt på to lastbiler der kører men omkring 80-90 km/h og han kører 200 km/h eller 167 km/h så er han da hurtigt fremme ved dem, han påtænker endda at zigzagge ind imellem dem, og her må vi gå ud fra at det er med de 167 km/h.

    Du kan bare kalde mig regelrytter eller skæv jyde i træsko, for er det ikke det du skriver. ?
    Det er jeg ligeglad med, jeg kan bare ikke fordrage folk der render rundt og leger regelrytter i deres egen lille bobbel.
    Ret skal selvfølgelig være ret, så lad Politiet gøre deres arbejde, og fri os fra alle hellige fritidsbetjente.
    Enhver med lidt omløb i hovedet vil også hellere lytte til en betjent, end en skæv jyde i træsko som mener han er en fandens karl som kan og ved det hele til det halve.

    Men tager vi hans fart på 200 km/h kontra evt. lastbilernes fart der må ligge omkring de 80-90 km/h så kommer han jo med en fart der er omkring 110 km/h hurtigere.
    Ligeledes har han jo overset en politibil, der ender at ligge bag ved ham med 167 km/h .
    Jeg går ud fra at når han ikke har skrevet at han spørger for en ven osv. og om han skal tage den i retten når den kommer, så er det jo sikkert noget der er sket for nylig, hvor vi også har fostgrader og let sne.

    Jeg mener der er uansvarligt af en person skal bestemme selv over hvad han vil rette sig efter, od derfor skriver jeg om moral.
    Tak straffen som morten også skriver, men vi kan jo blive ved med at udveksle meninger,
    Men at jeg leger betjent kan jeg nu ikke se.

    #61
    Nej han tager jo ikke handling frivilligt, hvis han bliver straffet, det er noget han bliver påtvunget.
    Og ud fra hans tekst ser det ud til at han ikke vil lære det, men forstår heller ikke at folk hele tider henviser til tyskland og deres fartgrænser, det er jo danmark de bliver stoppet i, så hvorfor sammenligne, de kan jo bare kørt til tysklang og udfordre sig selv, men du skriver at de alle de andre der brokker sig har rådne biler.
    Jeg vil så kaste tilbage at folk med din mening der syntes det er ok at give andre skylden, så enten er for dovne eller for nærrige til at køre til tyskland og afprøve deres evner, eller bare leje sig ind på et lukket baneområde.


  • #63   8. feb Nej Jeg synes at det er fantastisk at vi er en retsstat. Men hvis man er afklaret med, at det man har gjort er forkert, og strafferammen er fuldstændig fast. Så synes jeg det er asocialt at tage den i retten. Hvis straffenrammen derimod hedder eksempelvis hedder 2-6 års frihedberøvelse, så giver det i min verden mening at man tager den i retten, for at straffen kommer til at passe til den enkelte forseelse eller lovbrud.

  • #64   8. feb I "gamle dage" skulle det kunne påvises, at man havde været til fare for sine omgivelser, for at kunne få taget kortet for fart på motorvej. Dertil skulle man som min. køre det dobbelte af hastighedsgrænsen. I dag har man sat en grænse ved 160. Her skal kortet mistes uanset situationen. Og fordi det er vedtaget ved lov, så er det RIGTIGT! Basta!

    Østrig taler for tiden om at sætte hastighedsgrænsen op til 160 på motorvej. Italien havde i en årrække 150 på motorvej (tørvejr). Og de kære tyskere kører 160 hver eneste dag. Alle må de være tomhjerner....

    Kære Buggiboy man kan SAGTENS overtræde danske fartgrænser og STADIG køre sikkert og fornuftigt. Så puds glorien og hold op med at skrive at trådstarter er en tomhjerne.


  • #65   8. feb Mikkel
    Det har Buggi aldrig påstået at man ikke kan. Jeg synes, trods retorikken, at han argumenterer fint for sine påstande.


  • #66   8. feb Mikkel L

    Hvem har sagt at det er var rigtigt i Gamle dage,,, Hvem siger at det andet er korrekt.
    Hvad med alle de ulykker på motorveje dagligt...
    Du skal tænke på at folk kun skal køre ligeud, der er ingen modkørende, der er ingen krydsende veje...
    Men folk kører alligevel galt, ved de fartgrænser der er idag, hvordan tror du at det vil se ud hvis man vælger at sætte farten op omkring bla. vejle og kolding.
    Der er jo næsten dagligt ulykker på de strækninger.
    Så hvad har det med min ikke tilstedeværende glorie at gøre...????

    Hvad er det der gør folk til supermennesker så snart de får sig et kørekort og bil, eller dem der ikke har kørekort men som har bil.
    Hvis folk vil sætte andres liv og helbred over styr, ved at køre med 200 km/h bare fordi de mener at de kan, kontra en der ikke har kørekort som er frataget pga. sprit,
    Men her er alle næsten enige i dette samfund, at fyha det må de ikke, eller folk der køre spritkørsel eller er på stoffer som de måske har gjort i 30 år, uden at blive stoppet eller uden der er sket noget..
    Er det så bare i orden i jeres optik... ????


  • #68   8. feb Det skal lige siges at antallet af trafikdræbte i DK er jo latterligt lavt...
    fra 2011 til 2016 er det første gang at antallet af trafikdræbte er over 200 på et år

    Og så skal man så se på hvor mange af de ca. 200 om året der skyldes høj hastighed.

    Til sammenligning dør der ca. 3.300 årligt i dk pga. luftforurening..
    Sååå måske vi skulle prioritere lidt anderledes?

    Men man kan jo ikke tjene penge ved at bekæmpe luftforurening det koster tværtimod penge, hvor fart er nemt at bonge folk for derfor at fartsyndere er jaget vildt


  • #69   8. feb #68

    Kodeordet mod forurening er afgifter og miljø tillæg, og det er jo hurtige og faste betalinger til systemet...


  • #70   8. feb Nå #67 fortrød og slettede igen...

    Den var nu heller ikke relevant...


  • #71   8. feb Det var nu også mest ment som en sammenligning om at fart altså ikke er så farligt og stort et problem som folk godt kan li' at gøre det til.

    Skal man længere ned i trafikdrab så skal man fjerne køren fra bilen og gøre den selvkørende.


  • #72   8. feb Ok, men alt behøver jo ikke at handle om trafikdrab.
    Der sket sikkert flere ulykker alene på strækningen vejle-kolding end de 200 trafikdrab årligt.
    Og det koster jo samfundet en del i udrykninger, og opgaver for politi da der jo også er person skader, afspærringer, og oprydning.
    Lukkede motorveje koster jo også en del for mange firmaer osv. i tabt arbejdsfortjeneste, det var der jo for nyligt debat om i tv og folketinget.


  • #73   8. feb Men har nu stadig en fornemmelse at selv tråden er en historie fra de varme lande.

  • #74   8. feb Det er ikke farten men omstændighederne som er afgørende for risikoen ved farten. Altså er det føreren som er den væsentlige faktor, som er afgørende for, om det bliver en farlig situation eller ej. Personligt mener jeg jo, at man som fører skulle have større råderum til at vurdere hvornår man kan og ikke kan køre det forskrevne, men til gengæld skulle hammeren ramme lidt hårdere hvis man fucker up.

  • #75   8. feb Ingen tvivl om at der sker mange uheld

    Men hvis man dykker ned i det, så er det meget få af dem der skyldes fart
    Det er oftes harmonika opbremsninger, og u-opmærksomme førere.
    Især i tæt trafik hvor man slet ikke kan komme op på den tilladte hastighed


  • #76   8. feb Jacob R

    Det er jeg nok enig i, det er jo lidt som dem der kører meget forsigtig, eller fejlfortolker deres evner, men det vil jo så også blive uoverskueligt for mange hvis farten var for eksempel 160 km/h på en motorvej, da jeg kender rigtig mange der sætter deres autopilot eller advarsel om fart, lige på grænsen til et klip, og den vil jo så selvfølgelig også hæve sig tilsvarende over de 160 km/h.
    Man ser jo rigtig mange der går nærmest i panik, hvis der sker noget uventet.

    Bare dem der ser et udryknings køretøj, kan jo bare gå i panik, hvis de ser et blåt blink, uanset om det slet ikke omhandler dem, og og tit kan dem der ser høj fart som en god og sjov ting, ikke forudse hvad andre gør i trafikken, de mener jo ofte at de er usårlige og urørlige..


  • #77   8. feb Jacob R

    Så vi er enige om, at det du har i klemme her, er ikke selve forseelsen (for du indrømmer at du selv have kørt for stærkt), men at han prøver at slippe for at betale? Så du gerne vil se ham betale flere tusinde kroner for en forseelse, du tidligere slap ustraffet fra?
    Er det så kun fordi han var uheldig at blive taget i det, mener du er grunden nok til, at han så skal stå til ansvar for sine handlinger? Eller skulle han stå til ansvar for sine handlinger uanset hvad? Bare gå og melde sig selv, som en mand? "Hej, Panserbasse, jeg kørte sgu for stærkt, her er en tussabasse til kassen"

    Hvad så, hvis han blev nappet med nummerpladeskruer uden plastikhætter? 1000,- kroner ved kasse 1. Mener du stadig, at det er for lavt, hvis han prøvede at slippe for at betale?


  • #78   8. feb Bare for at komme med et hutigt problem.

    På en del strækninger her hvor jeg bor, er de ved at grave kabler ned, og i dagtimerne er fartgrænserne sat il 50 km/h kontra den normale grænse på 80 km/h.
    Nogen vejarbejdere glemmer bare at fjerne skiltene når de går på weekend eller ferie.
    Og selvfølgelig er det da pisse irreterende når man bruger den strækning dagligt.
    Selv om man påtaler det er de ligeglade, og har en nabo der faktisk har ringet og spurgt til det ved politiet, og svaret er at man jo bare må rette sig efter den fartgrænse der er sat.
    Men der mener jeg jo til gengæld også at der mangler der jo en form for straf i form at evt. bøde, til det firma der arbejder ved vejen.
    Jeg har hørt undskyldninger fra dem om at det er for at vænne bilister til at der er vejarbejde...
    Arrr men nu vil de også lege spåkoner, for at tro at det er de samme bilister der kører dagligt på strækningen.
    Vi har en lufthavn i nærheden, med masser af turister, så den undskyldning holder ikke og er bare en dårlig undskyldning, som der ikke bliver slået ned på.
    Men sådan er der jo så meget.


  • #79   8. feb Det jeg mener helt konkret er følgende.

    Vi kender lovgivningen, og vi vælger bevist at forbryde den. Vi ved derfor at der er risiko for, at vi bliver taget i vores ugerning. Gør vi det, og her er det inklusiv mig selv, så må vi jo lige vurdere om vi er gjort uret, eller om der er hold i anklagen. Er der hold i anklagen, så mener jeg, at det er hamrende asocialt at bruge fælles resourcer på, at forsøge at smyge sig uden om, hvilket typisk resulterer i store mængder resourcer som er spildt, da det ikke ændrer på det oprindelig udfald.

    Jeg mener at man snildt kan være uenig i lovgivningen, men stadig respektere at den er som den er.
    Den eneste måde at undgå straf, er at holde sig inden for loven.
    Gør man ikke det, så accepterer man også en risiko for at blive taget.

    Og inden der er en som kommer og samligner det med at køre uden gyldig rejsehjeml, i offentlig transport, så er der en væsentlig forskel. I min bil er det mig som har alle udgifterne til transporten som udgangspunkt, og nasser derved ikke på nogen, ved min handling.


  • #80   8. feb Måske skulle man gøre som i nogle andtre lande : Hver gang du bliver taget i at have kørt for stærkt indrapporteres det til forsikringsselskaberne som så sætter din forsikringspræmie op .

    Måske det kunne få nogle af farttosserne til at tænke sig om ?


  • #81   8. feb "Måske skulle man gøre som i nogle andtre lande : Hver gang du bliver taget i at have kørt for stærkt indrapporteres det til forsikringsselskaberne som så sætter din forsikringspræmie op .

    Måske det kunne få nogle af farttosserne til at tænke sig om ? "

    Hold nu kæft din hellige idiot. Ligesom når du åbner munden i BMW-relaterede emner uden at vide en skid, lyder du igen som en spade.
    "Farttosser - er du 80 år gammel"?


  • #82   8. feb Jacob R

    "så giver det i min verden mening at man tager den i retten, for at straffen kommer til at passe til den enkelte forseelse eller lovbrud. "

    På det ene billede må man lovligt køre 300+ km/t på alle tidpunkter af døgnet, på det andet billede koster det mange tusinder i bøde og frakendt kørekort at køre over 160... Gæt hvilket?

    Og du mener stadig, at straffen er meget passende til forseelsen?


  • #83   8. feb Jacob R

    Han står til frakendelse af kørekortet pga denne vilde forseelse. Men han er måske afhængig af kørekortet og mister hans job uden det kørekort. Mister han sit job, mister statskassen en del flere skattepenge, som han nu indbetaler hver måned i forhold til hvad sådan en enkel retssag ville koste staten i udgifter...

    Er du interesseret i, at han skal på overførelsesindkomst?


  • #84   8. feb #82
    Jeg vil starte med at anerkende, at det er afsenderen af et budskab, som bærer ansvaret for, at modtageren forstår budskabet, men nu giver jeg det et forsøg mere, og så giver jeg fortabt.

    Man kender gældende regler, og overskrider dem bevist, man ved hvad konsekvensen er ved dine handlinger, men vælger at gøre det alligevel. Det har INTET med om straffen er passende eller ej det handler om hvordan reglerne nu engang er!
    Som jeg skriver, så kan man være uenig i hvordan reglerne er skruet sammen, men det ændrer ikke på, at man vælger at løbe en risiko, og har i min verden derfor accepteret at man kan blive taget og straffet.
    er straffen fast, eksempelvis 1500,- + 500,- til offerfonden og en betinget frakendelse, så er det sådan det er. skyd brystet frem og accepter det.

    har du overfaldet en sagesløs, og straffen er 2-6 års frihedsberøvelse, så bør den gå via retten, så udmålingen baseres på omstændighederne.

    bliver man uskyldig anklaget, også i trafikken. tag den i retten.

    noget helt andet er, at jeg synes færdselsloven er skruet helt skævt sammen, men den er som den er.

    hvis du ikke forstår mig nu, så kan jeg ikke gøre mig forståelig på skrift.


  • #85   8. feb #72
    Det er temmelig irrelevant. Lovgivningen er kendt for enhver, og ligeledes konsekvensen.

    Hvis man vælger at overtræde den, må man også være klar til at tage konsekvensen.

    Så er det rimeligt ligegyldigt om man mener det er fair eller ej!!


  • #86   8. feb 85???

  • #87   8. feb Sorry Jacob

    Det var naturligvis det brilliante indlæg i 82

    Fede fingre på et mobiltastatur.


  • #88   8. feb #84

    Du modsiger jo virkeligheden. På skrift.

    Du skriver på den ene side, at du ikke vil risikere at vores fællesressourcer går til spilde på unødvendige retssager, men på den anden side vil gerne risikere at endnu flere af de selvsamme ressourcer går til spilde, hvis han ryger på kontanthjælp pga. straffen.

    Du skriver på den ene side, at det er i orden at tage sagen i retten, så længe det er påkrævet mht. til den enkelte lovbrud, men på den anden side er afvisende overfor, at trådstarteren vil tage sagen videre, selvom han tvivler på politiets målingens rigtighed? Kan politiet ikke lave fejl under målinger? Hvad hvis den lille fejl afgør om han beholder kortet eller ej?

    Og hvad er det for noget flot, politisk korrekt bullshit, at "han accepterer at blive taget ved at køre for stærkt"? Hvor fa'en står det, at han gør det?? Hvor har du den slags idéer fra? Er det en slags "den-seje-mands-kodeks"?
    Vil du skyde brystet frem - gør det. Han orker ikke. Hans valg. Acceptér det og kom videre i livet.


  • #89   8. feb Jeg giver op, og kommer videre med mit liv.

  • #90   8. feb #85

    Lovgivningen er netop sådan skruet sammen, at man kan vælge ikke at stole blindt på politiets arbejde og prøve sagen i retten og få dommerens ord på det. Han er ikke dømt endnu, derfor SKAL han da naturligvis ikke acceptere noget som helst. Det er hans ret - det må I sgu da acceptere.

    Og politiet må også acceptere, at jager de "fartforbrydere" på øde motorveje, kan konsekvensen være lidt mere papirarbejde, hvis sagen ryger videre i systemet. Hvis de vælger at hive penge ud af folk, må de også være klare til at tage konsekvensen.


  • #91   8. feb #89

    God idé...


  • #92   8. feb #90
    Det er ligeså meget helt generelt.

    TS siger at han kørte over 200 km/t (han mener iøvrigt hans bil er hurtig!!!!) dermed har han forbrudt sig mod de 130 km/t, og dermed berettiget til minimum en bøde.

    Det er utroligt der findes folk som er så sørgelige individer at de mener, at fordi de synes lovgivningen er tåbelig, at så kan de bare lade være at overholde den, og at konsekvensen er idiotisk.

    Sådan er det nu engang i et retssamfund. Overhold reglerne, elle accepter konsekvensen.

    Jeg har kører også for stærkt, og har også igennem tiden betalt min delvist bøder!


  • #93   8. feb #92

    Vi er allesammen berettiget til bøder på daglig basis. INGEN bilister kører udelukkende under hastighedsbegrænsninger. Og ja, jeg blevet taget. Og ja, jeg har været i retten og de sidste to retssager om hastighed har jeg VUNDET. Dommeren har fundet mig ikke-skyldig. Så hvorfor i alverden skulle jeg "skyde brystet frem" og betale? Det er jo hjernedødt?

    Og mht. "sørgelige individer"... Hvis du mener, at konsekvensen af følgende forseelse er idiotisk, er du virkelig en sørgelig individ:

    http://www.lokalavisen.dk/erik-staerkt-utilfreds-fik-boede-for-at-hjaelpe-ambulance-frem-/20180131/ARTIKLER/180139915/1265


  • #94   8. feb #93
    Ligegyldigt at det er tåbeligt at det er ulovligt, at øge hastigheden over det tilladte for at give plads til udrykningskøretøjer. Så er det nu engang en lovovertrædelse.

    Ulempen ved ATK’er er bla at der ikke er nogen betjent som kan udvise lidt konduite!


  • #95   8. feb Og du ville bare acceptere denne bøde uden at være det mindste utilfreds? Du er nok villig til at gå langt for ikke at blive stemplet som sørgelig individ

  • #96   8. feb #95
    Jeg ville acceptere den - ja!

    Det er en lovovertrædelse, og idet at udfaldet af en retssag om færdselssager er kendt på forhånd, så kan en retsag ikke svare sig!


  • #97   8. feb #96

    Flot undvigemanøvre...

    Jeg er med på, at du vil acceptere det hele. Vil du være 100% tilfreds?

    Og hvad mener du med "udfaldet af en retssag om færdselssager er kendt på forhånd"??


  • #98   8. feb synes der er gået lidt curling i den

  • #99   8. feb #83
    Så hvis man er afhængig af sit kørekort, så gælder strafferammen og loven ikke ?

    Hvis trådstarter ender på kontanthjælp fordi han har kørt som en påvirket stiknarkoman, så er det ene og alene hans egen skyld , og hvis jeg kendte manden, ville jeg klappe i mine små hænder hvis det skete .

    Som jeg læser denne tråd, så er det da langt at foretrække at trådstarter ender på kontanthjælp, frem for at han invaliderer en hel familie, fordi han synes det er ok at køre 200 km/t.


  • #100   8. feb #99
    nej nej nej, det er lovens skyld at han bliver taget i at køre for stærkt, så han er jo uden skyld, og bør jo derfor gøre alt hvad der står i sin magt, for at slippe. nu skal du ikke være urimelig.
    ironi kan forekomme


  • Rasmus H
    Rasmus H Online Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 32 Svar: 1.244
    #101   8. feb Ts praktiserer noget, som en stor del af alle bilister allerede gør.
    Bruger fartkontrol apps og dermed bevist snyder staten.


  • #102   8. feb For 20min siden i Fartjagt på Kanal5, var der en der fik klip + 4000kr i bøde for at køre med en gennemsnitlig hastighed på 162,5km/t.
    Ved ikke lige hvordan det kan lade sig gøre?


  • #103   8. feb #97
    Det er vel ikke et spørgsmål om at være tilfreds, men derimod at acceptere konsekvensen af at overtræde de love vores land bygger på!

    De fleste typer af færdselssager er afprøvet ved domstolene, og der er dermed præcedens som danner praksis.


  • #104   8. feb #99

    Det, du skriver, er så ekstremt hjernedødt, at du MÅ simpelthen være en 90-årige kælling uden kørekort... "Bilnørden" er absolut det mest misvisende navn på BG.

    Hvad laver en hel familie på en øde motorvej? Er det nogle gående flygtninge? Og hvorfor bliver de kun invalideret? Hvorfor ikke bare helt døde? Børnetarme ud på forruden. Kom nu, du kan godt skabe mere drama.

    Det er jo kun på dansk jord, at det er pissefarligt. For syd for grænsen går det sgu meget godt med at køre 200+. Hvordan kan du mon forklare det...?

    Milde Moses...


  • #105   8. feb #103

    Jeg stiller dig et konkret spørgsmål, dit svar er "det er vel ikke et spørgsmål om..."
    Genialt.

    Og hvor lamt er det lige at skrive "udfaldet af en retssag om færdselssager er kendt på forhånd" lige efter jeg skrev, at jeg vandt to hastighedssager?!

    Den ene er hastighedsoverskridelse under øvelseskørsel og den anden er hastighedsoverskridelse i en 40km/t zone...

    Så styr lige din uvidenhed...


  • #106   9. feb Martin S
    Du skulle have et lag gode gammeldags tæsk
    zigzag mellem lastbiler med 167 km/t, så er det lige meget at den ene ender i modsatte retning og slår folk ihjel, hvis bare du kan rede dit eget usle kadaver for en straf som du så rigeligt har gjort dig fortjent til.

    For et par dage siden blev en dreng ramt af en flugtbilist PÅ FORTOVET, var det dig?


  • #107   9. feb Pind

    Sidst jeg tjekkede var der ikke fortove langs motorvejene


  • #108   9. feb Pind

    Har du et link til denne nyhed?


  • #109   9. feb Buggi hvad er der galt i at køre 160 eller mere på en trafiktom motorvej? Det er helt ok, hvis vejr og sigtbarhed er til det. Det er som JakobR skrev omstændighederne og personen bag rattet, som er mest vigtig. Fart er farlig ja, men kun hvis den håndteres forkert. På samme måde som benzin. Benzin er også drønfarligt, men hvis man håndterer det med fornuft, så kan det godt fungere. Og ja danskerne er dårlige til at køre bil. I stedet for at tvinge hastigheden ned (og fortsætte med at være dårlige), burde vi se på noget dygtiggørelse og holdningsændring. Og tillade lidt mere hastighed, så folk kan vågne op. Ligesom man også er nød til at hoppe i vandet for at lære at svømme.

  • #110   9. feb

  • #112   10. feb #107
    Nææ men i det klaphatten her praler med hvordan han vil kører hasarderet og skide på andre for selv at komme væk, så kom jeg til at tænke at det er sådanne typer der kører folk ned og stikker af.


  • #113   10. feb Pind

    Grunden til jeg gerne vil se linket, er fordi du skrev, at drengen var blevet ramt på FORTOVET. Og jeg kun har hørt om påkørslen, hvor drengen forsøgte at krydse vejen og blev ramt...

    Så jeg skulle bare konstatere, at du spredte lidt fake news...

    Og "sådanne typer der kører folk ned og stikker af" er åbenbart 65-årige kællinger. Så der er vist meget, som du kæfter op om, har du ikke den fjerneste forstand på...


  • #114   10. feb Jeg havde hørt at han blev ramt på fortovet, uanset hvad så var det af en taber der stak af præcis ligesom tumpen her.
    De der forsvarer sådan noget kneppeaffald er ligeså store tabere fordi de selv ville stikke af.
    Du kæfter op som en lille tøsedreng der gemmer sig bag en computer..............hov det har du jo lige bevist at du er.


  • #115   10. feb "Så der er vist meget, som du kæfter op om, har du ikke den fjerneste forstand på... "
    Så endte du med selv at få lukket kæften smarte.


  • #116   10. feb Du hører for meget og fantaserer for meget
    Du kender overhovedet ikke trådstarteren, men kalder ham for klaphatten, tumpen osv, bare fordi han kørte mere end han må...?! Og det er selvfølgelig mig, som er en lille tøsedreng der gemmer sig bag en computer...
    Slap af og nyd livet.


  • #117   10. feb #115

    Nå ja... Pis også...


  • #118   10. feb hr galant, du læser ikke hvad han skriver, eller også ignorere du det bevidst, for at røre i andedammen. Det er ikke fordi at TO kørte for stærkt, at pinden ryger lidt meget. Det er pga de ting TO hævder at ville gøre fremad rettet, for ikke at blive målt igen.

  • #119   10. feb Jeg forholder mig til hvad han HAR gjort. Alt andet er fantasiverden.

  • #120   10. feb Det ændrer jo ikke på, at det du pådutter Pind at have sagt ikke passer. Hvad du forholder dig til, må jo stå for din regning, ligesom hvad andre siger og gør må så for deres.
    Når nu man diskuterer, må man jo tage udgangspunkt i, og svare på det som bliver sagt, og ikke i det man selv synes at modparten tænker. Det er i min verden, noget af en fantasiverden at leve i.


  • #121   10. feb Hvad er det lige præcis jeg mener han har sagt, som ikke passer?
    Umiddelbart, det eneste jeg nævnte var, at han kaldte trådstarteren for klaphat og tumpe.

    Mit spørgsmål til dig er så:

    Har han sagt det, eller har han ikke sagt det?


  • #122   10. feb Du bekræfter mig egentlig bare i det jeg lige har sagt.

  • #123   10. feb Opgiv lige igen. Kom frisk i morgen.

  • #124   10. feb Det eneste du behøver, er at gide, at læse hvad folk de skriver. Jeg har gentaget mig selv nok i denne tråd. hvis du gerne vil have svaret på dit spørgsmål så står det skrevet længere oppe. Og ja, jeg kunne have brugt den samme tid på at skrive det en gang til, men det havde du nok heller ikke gidet at læse og forstå.

  • #125   10. feb Jacob, du må ikke stille for mange krav til Galant!!!!

  • #126   10. feb Det synes jeg heller ikke at jeg gør. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men jeg mener da at jeg formulerer mig, på en måde, så at hvis man er gennemsnitlig begavet, burde man kunne forstå hvad jeg mener, ud fra hvad jeg skriver.

  • #127   10. feb Du bliver sgu ved med at køre rundt i det...

    Jeg synes, at det er for usselt at sidde bag skærmen og kalde folk for tumper og klaphatte. Om det er så pga at han kørte for stærkt, eller fordi han udtrykte ønsket om at slippe for at blive taget. Det er sgu da helt normalt at ønske at beholde sit kørekort. Især, hvis grunden til at han mister det, er noget vi allesammen gør af og til - kører for stærkt på en motorvej?! Og drop det lort med at "tage ansvar og skyde brystet frem" - det er ikke dig, det går udover. Det hele ser meget nemt ud, når man bare står der på sidelinien og klapper i sine små politisk korrekte hænder.

    Hvis du var gennemnitlig begavet, ville du nok kunne forstå det.


  • #128   10. feb hvis man har et job, hvor man er afhængig af sit kørekort, så burde man jo nok værne om det. Det er min holdning. skulle man alligevel vælge skødesløst at smide det ud til højre pga mangel på omtanke, så står der sgu nok en anden klar, til at overtage den stilling man mister.

    Jeg synes generelt ikke man skal kalde hinanden alt muligt. enhver diskussion kan afvikles i en sober tone.

    p.s. jeg er mere end gennemsnitlig begavet.


  • #129   13. feb Har da selv kørt 210 og 240 på en tom motorvej, men var da også klar til at tage straffen hvis at Per Betjent tilfældigvis skulle have stoppet mig.

  • Karsten P
    Karsten P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #131   13. feb Det er et meget simpelt regne stykke, når de kender en distance og en tid (hvilket ofte er meget præcist da de anvender software til opmålingerne. Samtidig kan det godt være at du siger det er tomt på motorvejen men det er ikke ens betydning med at reglerne ikke gælder mere... ????
    Du kan se det som Darwin Awards, do stupid shot, win stupid awards


  • #132   13. feb Som jeg ser det, så er han klar til at betale bøden, men som han skriver så ligger han tæt på grænsen til kun at få et klip og ikke en frakendelse. Hvis der var en chance for kun et klip, ville jeg sgu også gribe den, frem for at miste kortet. Der er ingen der kan sige sig fri for at have kørt for stærkt.

  • #133   13. feb Stop klynkeriet, din opførsel både i trafikken + her i debatten viser jo bare at du er pisseligeglad og klar til at stikke af fra politiet.

    Til det er der blot at sige - Held og lykke med det - og din viden om hvornår politiet kan hvad skriger jo til himmelen.....men du skal tydeligvis lære det på den hårde måde.


  • #134   13. feb Jeg har en hel frisk dom her, med samme hastighed og omstændigheder.

  • #135   13. feb Selvfølgelig har jeg selv (luftet stemplerne) som du selv så flot skriver men det har skuda været med det forbehold at jeg er mand nok til at tage konsikvensen af min handling og du siger jo selv du var over målingen ???? go tur i retten fjotte

  • #136   13. feb En enkelt bemærkning hertil de pæle som står på motorvejen står ikke altid med korrekt afstand ! Blot en bemærkning måske det kan bruges hvis målingen er baseret på det mvh RE

  • #137   13. feb Så kørere de da bare den samme tur med triptrack og måler den op, eller benytter Google Earth/Maps det kan jeg ikke den store udfordring i, ellers måler de fra et vejskilt til en bro eller andet pejlemærke

  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 26
    #138   13. feb Politiet bruger pælene til at måle, og de står med ret nøjagtig afstand til hinanden.
    De bruger også særlige mærker i motorvejen, hvis tilgængeligt.
    Ud over det kan de bedømme farten i forhold til hvordan en bil bevæger sig i forhold til politibilens fart.

    Den mest præcise er kontrolmærkerne i vejen, og den næstmest præcise er pælene.

    Mener nogen, de står forkert, bliver det kontrolleret.

    Uanset hvad: er du standset med videodokumentation, er der ret lille sandsynlighed for at du vil vinde i retten.


  • #139   13. feb Uanset hvor hurtigt Bent Betjent køre, så er det din hastighed han måler. Bent Betjent ser du passer et punkt han bestemmer (et skilt, en vej pæl...et eller andet) så trykker han på knappen, efter et stykke tid så passerer du et andet punkt, så trykker han igen på "knappen". Bent Betjent udstyr beregner så tiden med den længde du har kørt mellem de to punkter, og vupsi så har Bent Betjent din gennemsnitshastighed....det er ren 7 klasse matematik.
    Jørgen Klevinmetoden.: Forstil dig at du overhaler Bent Betjent, og du bemærker at Bent Betjent ikke øger hastigheden efter din overhaling, så du giver den bare mere gas, lige pludselig kommer der en bil bagfra med fuld skrue, og du erfarer at det var Bent Betjent du overhalede, øv øv. Så skuer vi tiden lidt tilbage.: Bent Betjent ser du overhaler ham, og trykker på "knappen", efter en kilometer eller lignende eftersætter Bent Betjent dig, da han når op i nærheden af dig og ser du passer et skilt eller lignende så trykker han igen på knappen, og kan straks se din gennemsnitshastighed, og ser den er al for høj....hvilken hastighed Bent Betjent har kørt er sagen uvedkommende, det er din hastighed han har målt. Glem alt om at gå i retten, det har jeg selv prøvet mere end 20 gange, uden det store resultat.


  • #140   13. feb Desværre. Han måler imellem to fixpunkter med en triptrack.
    Så mener jeg ikke du kan bevise andet.
    Var bare glad for han ikke fik dig med over 200.
    Det har jeg desværre prøvet.



  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #141   13. feb Med den indstilling er det OK. Tag din straf som en mand. Loven er IKKE vejledende. Flyt til Tyskland, hvis du vil køre de hastigheder. Det er det eneste sted, du må. Knold.

  • #142   13. feb 134#
    Må jeg spørge hvad sagens omkostninger beløber sig til?


  • Kurt M
    Kurt M Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 11
    #143   13. feb Hvis man med fuldt overlæg kører for stærkt, så ved man også hvad man har kommende... "Kun en tåbe frygter ikke havet" - I dit tilfældet kunne en uforudset forhindring have dræbt dig på stedet. Selv en lille sten på ét kilo fra en motorvejsbro ville være nok.
    Hvis en vej er tom, så betyder det ikke at der er fri hastighed !
    Den hastighed som strækningen er målt til er den maks hastighed som er forsvarlig ved optimale forhold incl. tom vej.
    Hvis du ikke kan styre dit behov for at køre hurtigt, så flyt til tyskland. Der bliver du ikke generet med fartbøder ustandseligt.
    Gå i retten med din sag ? Ja, gør den danske befolkning den tjeneste !!! Så slipper vi for endnu en dræberbilist som ikke fatter at han gør noget helt galt ! Køre med 200+ kmt er totalt hjernedødt ! Nej, der findes ingen måde at erklære sig sindssyg i gerningsøjeblikket ! Den fineste status er, idiot !
    Hvis du nogensinde får muligheden for at sidde bag et rat igen, så skal du lige vide, at møder du en som mig, så vil dine dage være talte !
    Bilister som ikke kan holde sig til loven skal bare ikke have den mulighed at være en del af dét samfund !


  • #144   13. feb Kurt, gider du at fucke af og på vejen derhen finde noget at gå op i?

  • #145   13. feb Kurt M

    Jeg tror de fleste herinde har været over 200 på et tidspunkt, er vi så alle samme sindssyge dødsbillister eller hvad?

    Det har du jo naturligvis aldrig prøvet, selvfølgelig


  • #146   13. feb Tror egentligt ikke min når 200, har egentligt aldrig prøvet men den kan snildt køre 175 hjem på fartpiloten

    Vores Avensis tøffer 205-210 ved 3500 og det kan den godt lide, så får den brændt soden af og renset partikelfilteret


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #147   13. feb #134 (Danny)

    Tak for info om dommen Det jo samme hastighed !! Konkl. jeg skal nok ikke tage den i retten bortset min var i 130-zone og målt over noget kortere afstand (ca. 500 m)?! Men men ... Det kunne konverteres til fængsel/fodlænke i 8 dage? Jeg har ikke modtaget noget bødeforlæg endnu så jeg ved i princippet ikke hvad hastighedsoverskridelsen ender på.

    Jeg er afhængig af kørekortet så det bliver en stressfaktor at skulle bestå prøverne første gang eller køre uden kort selvfølgelig. Jeg kører jævnligt i Tyskland i forbindelse med mit arbejde hvor jeg desuden donerer noget der ligner Bent Betjents mdrs løn med overarbejde til fælleskassen hver mdr. Suk .... Velkommen hjem ... Lad være med at stoppe hvis du kan


  • #148   13. feb Jeg beholder kortet. Jeg skal bare til køreprøve inden for 6 mdr. mener jeg. og så bøden selvf.

  • #149   14. feb Du skal vide at en betingede frakendelse af kørekortet betyder meget andet end en køre og bestået teoriprøve.: Du vil i de næste tre år være underlagt disse betingelser.: hvis du bliver taget i noget der giver bare et klip, så mister du straks kørekortet ubetinget i seks måneder, og skal derefter igen op til fornyet køre og teoriprøve....det har jeg selv prøvet, ikke at miste kørekortet ubetinget, men prøvetiden på tre år.....to gange, forstås...det er ikke så slemt.
    Et godt råd, se hvem du overhaler, træn dine øjne til at se trebenet og hvilke biler der holder langs vejen osv. (køb en Blinder, dansk superprodukt ( http://www.blinder.dk/software.html))


  • #150   14. feb Dixie

    Det passer ikke, en betinget frakendelse vare i 3 år ja.
    Men hvis man får en betinget frakendelse kan man igen få 3 klip, hvis man så får endnu en betinget frakendelse mens man allerede har en så bliver det automatisk til en ubetinget.


  • #151   14. feb Det er matematisk set ligegyldigt om han måler dig over 500m eller 50cm, det er tiden det tager at tilbagelægge en distance forstået at tiden divideres distancen, så distancen er ligegylding så længe jeg ved hvor længe du var om at køre den..

    Hvis der er 50m mellem de to milepæle (og det ved de) og det tager dig 3 sekunder at tilbagelægge 50m (60 km/t), så kan du dividere distancen med tiden og få hastigheden (i m/s) 16,6 m/s, hvilke er 60 km/t.


Kommentér på:
Betinget frakendelse høj hastighed målt ved hjælp af vejpælene?