{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.701 visninger | Oprettet:

Fotofælde frakendelse {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Lige nogle spørgsmål på banen.

Må politiet blitze i mørke med høj fart?? hørte engang noget med at man ikke måtte da det kunne være farligt for føren... rygte eller sandt??

og kan man få en Ubetinget frakendelse i en fotofælde?? eller vil de ALTID kun give dig en betinget i en fotofælde..

blev blitzet med rimelig høj fart hvor den skifter til 50km/t nitten!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fotofælde frakendelse
  • #1   16. dec 2009 Ja det er kommet en ny regl om de må tage foto om aftenen/natten nu

  • #2   16. dec 2009 ja de må ,det kan være farligt for føren at køre for stærkt når det er mørkt !
    loven er ens om du blir taget ved fotovogn eller målt af en civilbil eller at de selv står med en måler ved vejen.
    sur røv ,har osse selv været i en af de nat blitzer,og gjorde alt for at slippe uden om ,men det var en no go ,jeg måtte ta køre kortet igen.
    Dont do the crime ,if you wont do the time !


  • #4   16. dec 2009 blev nuppet med 71kmt i en byzone om aftenen, trak 3 kmt fra så jeg røg ned på 68 og derved slap for klip i kørekortet - det var 30%

    Hvis du har kørt med 60% så har du fandme haft knald på :S


  • #5   16. dec 2009 Jeg har selv miste kortet kl 5.30 en morgen på vej på arbejde,så nu har jeg købt en belingo,så det ikke sker igen.

  • #6   16. dec 2009 haha m maler ,nej der er sku ikke meget go i sådan en baby container .

  • #7   16. dec 2009 0-100km/t på ca. 20sek, topfart 140,så der skal man være heldig for at bryde nogen fartgrænser.

  • #8   16. dec 2009 Sig du ikke ved hvem det var som kørte bilen, så giver de dig en bøde på 500 kr. Slip dig skaldet og tag et falsk skæg på, op til panserne og sige at du er været ved at bygge dit hus om eller sådan noget, og så var nogle af drengene nede på grillen og hente food.. Men husk det er ikke altid billedet bliver godt, så kan de intet gøre mod dig.

  • #9   16. dec 2009 ja m.maler.får du en bøde skal den da op på trofæ hylden he he.

  • #10   16. dec 2009 kim s den går ikke du står til ansvar for dit køre tøj og kan/vil du ikke oplyse om hvem der kørte bilen får ejern skraldet. prøvede selv at gå den vej. da det var min mors bil . men hun fik bare at vide at de ville kalde hendes mand og børn til forhør og de havde selv fundet navnene på os alle .

  • #11   16. dec 2009 kasper A: du får også klip ved 68 i en byzone (50kmt)

    Det skiller ved 65kmt som er en overskridelse med 30%...


  • #12   16. dec 2009 Kim S,

    Den duer ikke mere, det er 2500 Kr. du for i bøde for ikke at sige hvem der kørte bilen.
    Og billederne er kun send ud hvis de er gode nok, det man lige skal huske på er at det billede man får sent ud ikke er lige så godt som det de kommer med i retten, så pas lige på med det :o)


  • #13   16. dec 2009 Jeg vil hellere betale de 2500 kr end et klip. For det er sikkert 1500 kr i bøde og et klip. Men hvis det ikke ligner dig særlig godt på billedet, så nægt det er dig og sig det må være en af dine venner, eller en eller anden som har prøvekørt din bil. Man kan altid finde på noget.

    BRABUS
    Det har du nok ret i, de snakkede om det i radioen for noget tid siden, men var ikke helt sikker på den lov var vedtaget.


  • #14   16. dec 2009 ´#Anders B

    Sorry min fejl, blev målt til 68km/t og så røg den ned på 65mk/t det var sådan det var


  • #15   16. dec 2009 er det nu jeg skal sige at jeg nok er målt til ca 125 km/t ved 50 km zone... dvs 150%..... så jeg mister kortet lige gyldigt hvad.

    og før nogen begynder at bitche så ved i ikke hvor det er henne :)...... og vognen stod LIGE på grænsen hvor den skifter fra 80-50 km...... og der var en sammenflet så skulle bare ind foran.. så gassede lidt op hvor vi alle kørte 80.....

    MEN.. det jeg spørg om er om jeg KUN kan miste det BETINGET ved fotofælde... ELLER kan de også give mig en UBETINGET......

    betinget = jeg beholder kortet men skal op til ny prøve inden for 3 mdr.

    ubetinget = jeg kan miste mit kort i 6 mdr til 10 år UDEN at beholde det.


  • #16   16. dec 2009 som sagt før loven er ens uanset måle metode

  • #17   16. dec 2009 ja og jeg mener ikke der er nogen lov der kan frakende dig kortet UBETINGET pga fart... ved mindre du har tidligere ting liggende... eller du kørte exptionelt hazarderet... og det kan de ikke bedømme på et billede...

  • #18   16. dec 2009 ningo ., korrekt.

    Og dem der har noget folie og blabblabla, det virker IKKE smiley


  • #19   16. dec 2009 har ALDRIG været fan af de pengemaskiner...

    De holder der af en grund at skrabe penge ned i statskassen... Og de gør jo egentlig mange ting... skaber arbejdspaldser for pensionerede politimænd, kørelærer og dem der mister jobbet fordi de mister kortet. Og ja så skaber de sikkerhed på en øde motortrafikvej hvor man hverken må cykle eller gå så ingen civile kommer til skade hvis man skulle miste herredømmet. Og ja når de så gør det om natten hvor man kører helt alene på vejen så kan jeg kun sige en ting... Det er forkasteligt den måde de driver de maskiner på... Det er jo et overvågningssamfund vi er på vej ind i!

    Angående din situation, så er jeg ret sikker på du får en betinget som en start hvis det er din første fartforseelse. Ellers vil de kigge tilbage og dermed tage udgangspunkt i hvor meget "ballade" du har lavet tidligere.


  • #20   16. dec 2009 Johan i stedet for at du bekymrer dig om hvad politiet ikke må eller må , kunne du jo også vælge at holde fartgrænsen.

    Til folk der bliver knaldet har jeg ingen medynk tilovers for , så kan i sgu lære det !!!!


  • #21   16. dec 2009 klippet kommer først ved 66 km/t da du skal OVER 30% for at få et klip. Kører du 30% slipper du lige præcist.

    Over 60% ryger kortet, ikke ved 60%


  • #22   16. dec 2009 Ved særlig grov overtrædelse eller gentagne episoder af denne karakter, så kan de godt gå ind og vudere at du skal have det frataget ubetinget.
    Men så skulle du have forsaget en ulykke eller forvoldt skade på noget eller nogen.
    Så du vil kun modtage en betinget frakendelse.

    Det vil også stå i den bøde de frem sender til dig.

    Kim S.

    Loven blev vedtaget for mere end ½ år siden, nemlig fra 1 Maj, 2009


  • #23   16. dec 2009 skal folk absolut køre ræs , så gør det på lukkede anlæg , det er ikke kun fartoverskrideren der er udsat for fare ved hovedløs kørsel , Johan er du taget med 125 i byzone håber jeg satme de nupper dit kort

    dog skal det siges at jeg personligt er imod de såkaldte stærrekasser på sjælland , de virker ikke , folk ved hvor de er og når de er kommet forbi kører folk igen meget stærkt !!


  • #24   16. dec 2009 #The Stig

    Syntes sku det fair nok, selvom jeg lige har betalt 1500 kr. i bøde selv.
    De står der jo for at stoppe folk i at køre for hurtigt i byerne, de penge det koster er jo lige meget med til at give folk et rap over nallerne så de tænker sig om næste gang - fik man 'bare' et klip i kortet eller en advarsel så ville de fleste nok være bedøvene (dem med 3 klip).

    Men skal du af med 5000 kr. fordi du har kvajet dig, så tænker man lige en ekstra gang, hvis man altså har mere end 2 brikkere på øverste etage.


  • #25   16. dec 2009 The Stig.

    Kald det lige penge maskine 1 gang til, alle steder er udpeget IKKE af Politiet, men af vejdirektorartet som føre statestik over hvilke strækninger der er hyppige uheld på og hvor der køres alt for stærkt (Så som motor trafikveje, hvor folk tror det er en motorvej), men der er massere af selvfede danskere som ynker over deres egen dårlige samvitighed fordi de er iriteret over man som lovovertræder ikke kan færdes frit og sagesløst som man selv synes man har løst til på de danske veje.
    Så pengemaskine tror jeg nu ikke du kan kalde det, men det er jo hyppigt set udtalt af personer der ikke kender eller aner noget som helst for baggrunden omkring hele konseptet med fotobilerne.

    Hva med de alm. fart kontroller, så er det også en penge maskine eller hva, er det mere spiseligt for den danske befolkning fordi det er synligt og at man derfor så føler sig dum når man bliver "opdaget" i sine gerninger, nej vel.
    Same shit, du overtræder loven og der står folk klar til at stræffe dig for det.
    Jeg kunne forstå hvis de tog folk som ikke havde overtrådt loven, så ville jeg også kalde det for en penge maskine, men nu er de der hvor der er behov og brug for de er til stede, det taler statestikken jo sine tydelige ord for.

    Jeg er helelr ikke nogen engel og har selv kørt langt over 200 Km/t. på dansk offentlig vej.
    Jeg tør stå ved det og erkende den straf der følger med den gerning uanset hvor ufarligt man så end selv synes det er.

    Penge maskine,,, ja har man overhoved tænkt på at en pengemaskine er en maskine som selv kan lave penge. Hvis ikke der var lov overtrædere til, så kom der nok ikke ret mange penge ud af den maskine længere...


  • #26   16. dec 2009 Morten N--- som jeg skrev... lad være med at bitch uden i vidste hvor det er henne og situationne... jeg køre ALDRIG ræs i en byzone.. eller køre hazarderet..... det er en 80 km zone... hvor der kommer en sammenfletning fra 3 til 2 vognbaner.. og jeg kørte i den bane der forsvandt... så trykkede på spederen for at komme ind i den anden bane...... men der hvor den bliver til 2 spor... bliver det os til en 50 km zone....

    derved ramte jeg høj fart.....

    jeg ber ikke om ynk eller lign... betaler da os med glæde min bøde og tager en ny køreprøve... spørgsmålet lyder rent og skær om der er nogle der ved om man kan få taget et kort UBETINGET pga fart.

    og indtil videre er der 1 person der har svaret lidt....


  • #27   16. dec 2009 BRABUS, så forklar mig lige hvorfor positioneringen af deres nye faste fotofælder står på nogle helt tåbelige steder jeg aldrig i mit liv har set en eneste ulykke på. Ud over det sættes fotovogne altid strategisk uanset hvad der ellers måtte blive sagt. Det er jo ikke tit der sker ulykker lige ved et 50 km/t skilt? Eller når man skifter fra 70 til 90 km/t på motortrafikvej... Det kan du sgu ikke bild emig ind er vejdirektoratets vurdering at tingene.

    Ud over det kan jeg hilse fra en der kører fotovogn og sige de har nogle steder som de selv kan vælge imellem og der tager personen der kører selv stilling til hvor han vil fange flest.

    P.S Pengemaskine er noget som bruger færre penge end den laver.. så ja! Hvorfor skal en fartovertrædelse straffes hårdere end mord?


  • #28   16. dec 2009 Er der forresten nogen af jer der har set hvor mange penge der kommer ind via de fotovogne?

  • #29   16. dec 2009 The Stig.

    Jeg kan fortælle dig en hel masse om det, da jeg er ret berørt af det i min daglige gøren :o)

    Og ja alle 10 faste fotofælder er opsat på baggrund af ulykke, fart og skole statestik.
    Så der er ikke 1 enetste som står et sted hvis ikke det var fordi der enten ligger en skole, der har været et højt antal ulykker eller at statestikken der er indsamlet for pågældene sted siger at gennesnits farten er meget over gennemsnittet på lands plan.
    Husk på at farten alene på det pågældene sted er nok til at akumentere for at der jo så er brug for at føre kontrol det pågældene sted.

    Og du har helt ret i at fotovognene de køre rundt på mange faste udvalgte steder hver dag med samme mand, men alle de steder er udvalgt efter samme pricip som ovenstående eksempler.
    Det er jo klart at får en fotovogn mange i fælden et given sted, så bliver man der jo, netop fordi se er der jo brug for at man er til stede.
    Der er jo ingen grund til han bliver 5 timmer det samme sted hvis han kan se at der den dag ikke har været mere end 2 kunder på 1 time.

    Og ja der kommer rigtig mange penge ind via de kontroller, men har du overvejet hvorfor det er der gør det? :o)

    Og pengemaskine forståes nok af de fleste som en maskine der laver penge og det ville måske også være retfærdigt at kalde dem det hvis ikke det kostede noget at drive dem, men det gør det og har du overvejet hvor mange penge det kræver at drive og investere i sådan noget?
    Ikke mindst så bliver udsagnet pengemaskine helt forkert efter det formål konsptet køre efter, og det er at være til stede hvor der er brug for de er der til stede pga. for høj fart, ulykke statestik og skole sikkerhed.
    Og de er der for at nedbringe dette, ikke for at producere penge.
    Igen hvis man er så meget i mod konseptet, hvorfor bidrager man så til dem ved at køre for stærkt?


  • #30   16. dec 2009 #The Stig

    Hvis de virkeligt gjorde det for at tjene penge, og de koster så lidt som du tror, hvorfor er de så ikke sat op i hele landet samtlige steder der er mulighed for at køre for stærkt?


  • #31   16. dec 2009 Nemlig Kasper A.

    Fordi staten KUN ser på hvad politet har af udgifter, det er jo ikke politiets indtægt når der bliver betalt en bøde, det er statskassen.

    Så på den måde gør staten ikke op i mod hinanden hvor meget de har brugt og hvor meget det har givet i bøder.

    Hvorfor de netop også starter alle sådan nogle projekter op som "forsøg" det er i øvrigt derfor der kun er 10 standere pt.
    Efter forsøget så vil man gøre op om det har hjulpet på fart og ulykker osv. samt om man så skal fortsætte med at gøre det landsdækkende.

    Så allerede her kan man jo undre sig over hvorfor de skulle køre det som et forsøg, hvid det bare handlede om at drive penge ind.
    Der var nok INGEN som var i tviv om at det ville drive flere penge ind end det ville koste at drive og investere i, men ingen vidste om det reælt havde nogen virkning på statestikkerne så som farten og ulykkerne, men ellerede halvvejs inde i forsøget har det jo vidst sig at være vellykket, farten sænkes over "hele" den strækning der køres på, ulykkerne har været nedadgående og faktisk så jubler de beboere som bor lige op og ned af standerne over at de ikke hele tiden skal høre på vilde opbremsninger og se døden i øjnene når endnu en døds bilist har kørt sig ihjæl lige ude foran døren hvor de bor.
    Og til sidst så er der stadig trods nu 1 års tilvænding stadig hundrede af bilister som tages af den samme faste fotofælde, selvom de efter hånden burde vide de står der altså også i morgen :o)

    Men folk har mere travlt med at lave alt mulig andet når de køre bil så de glemmer de står der og så fanger bordetm når vaneens magt har overtaget højrefodens løst til at overskride fart grænsen og gøre dig til lovovertræder, ja fordi det er jo slet ikke os selv der er skyld i det, det er højre foden ik :o)


  • #32   16. dec 2009 Hvor er der flest der kører for stærkt? På lange, lige strækninger, hvor det ikke er farligt, eller steder med dårligt overblik, hvor det er farligt?
    Selvfølgelig det første, så der står fotovognen og tager alle de ufarlige lovovertrædere..


  • #33   16. dec 2009 Uanset hvor ufarligt og hvor dårlige eller gode dine oversigtsforhold de er, berettiger det ikke at være lovovertræder.

    Og der hvor der er dårlige oversigts forhold og hvor det er farligt at køre for stærkt der køre folk faktisk efter foholdene, så hvorfor tror du de er der hvor du synes det er mindst farligt at køre for stærkt, "precis"
    Fordi det er her du køre særligt for stærkt og ikke de andre steder.

    Du skal regne med Hr. og Fru. Danmark representeres jo også i statestikken og de har nemlig specielt denne tendens til blot at køre for stærkt hvor forholdene synes at tillade det, men det ændre jo ikke på at en fart grænse er en fart grænse uanset forholdene.

    Så derfor, ja de holder der hvor i køre for stærkt, hvor underligt det så måtte være i en verden hvor man kun tænker på sit eget ve og vel.
    Det kunne jo sådan set ske at der var andre der forsaget en ulykke og så er der ikke nogen steder som er mindre farlige end andre.
    Men mange har en tindens til at synes at risici kan vuderes udelukkende ud fra egen formåen og gøren, som om man var ene hærsker på vejen.


  • #34   16. dec 2009 Men i sidste ende er jeg også stor tiltaler for at gøre vejene sikre og bedre til fordel for at kunne gøre højere hastigheder muligt for de nye biler som er skabt til at være langt sikre end den gang hvor hastigheds grænserne blev fast sat.

    Ydermere gøres der jo meget i elektriniske vejtavler som kan ændres efter vejr forhold og traffik forhold, sådan at vi ikke behøver en generale nedsættelse på en strækning fordi der er meget sidevejs traffik eller særlig glat når det regner osv.
    Her kan variable hastigheds tavler gøre en stor forskæl sådan at vi kan få lov at køre eks. 80 under normale forhold og når der så kommer traffik fra sidevejene eller det regner, er tåget osv, så sættes skiltningen eks. ned til 70 eller 60 Km/t.
    Det er en fremtid jeg er stor tiltaler for, så vi ikke får alle de der underlige fartgrænser der afspejler noget helt forkert under normale forhold.

    Alt for mange steder bygger de også flere og flere lys signaler så alt traffik stoppes og bremses ned, i stedet for at bruge veriable tavler og information sådan at det bliver nemmere at gebærde sig som belist og tage hensyn når der er brug for det og ikke skabe ufortående hastigheds nedsættelser der ikke giver mening andet ned de måske 20% af tiden hvor de er til gavn for det de er beregnet ud fra.


  • #35   16. dec 2009 Jeg mener bare at man bør gå efter dem der kører for stærkt på de farlige steder..

  • #36   16. dec 2009 Det kan blive en evig diskussion det her.

    Jeg kender til 3 af de faste fotofælder som står plantet ren og skær økonomisk korrekt. Den ene står ved indkørselen til kalundborg lige ved 50 km/t zone starter. Der er 400m til fodgængerfelt og god oversigt og ingen rigtige sideveje den næste knap km. Den anden står plantet ud for en privat indkørsel og ingen skole i nærheden, på en landevej med 80 km/t som hastighed (kalundborgvej). Den sidste står 300m inden et godt oplyst sving med indikationer og stadigvæk 80 km/t zone. Der er ingen skole i nærheden. Så hvis det ikke er for pengenes skyld ved jeg ikke hvad det er. Det er også tydelit at alle sætter farten ned når de ser skiltet og op igen lige bagefter fotofælden, så nogen reel effekt har det jo ikke.

    Angående fotovogne så kører min egen farfar sjovt nok fotovogn i roskildedistriktet. Og han siger at det er så typisk at det er for at tjene penge. Yderligere siger han at der er nogle faktorer der ikke altid tages højde for når de skal måle. Nemlig nivellering af vognen da den ikke må hælde da det kan give usikkerhed på måleudstyret. Men 95% af alle positioner er sat så det er ved et km/t skift så ledes man filmer lige på grænsen mellem 2 zoner. Ud over det får de af vide det skal skifte lokation efter 3 timer for at undgå de advarende sms'er går for stor indvirkning. Så hvis du igen mener det ikke har noget med penge at gøre tror jeg du skal overveje tingene en ekstra gang.

    P.S Der er gratialer alt efter hvor mange syndre man fanger bare lige for at skrue det endnu højere op ;o) Lidt som provisionsløn


  • #37   16. dec 2009 The Stig,

    Nu er lokationerne jo ikke særlig hemmelige, de står på politiets egen hjemmeside under borger sektionen og hvis man slår samtlige lokationer op vil du se at måske kun 15% af dem er ved en hastigheds zone ændring.
    Og igen kan jeg kun sige at de steder hvor de så er, ligesom dem du tror er placeret af økonomiske årsager ved kalundborg er det fordi der køres for stærkt på det pågældende sted.
    Som sgat tidligere er fartens størelse alene grundlag for at måle det pågældene sted og sjovt nok er det den eneste årsag du ikke nævner at du kan se :o)
    Der er jo netop påfaldene at der er en sammenhæng mellem steder der måles og steder der køres for stærk, ja meget mærkeligt, men folk fatter altså ikke at når der står et byskilt betyder 50Km/t FRA skiltet og ikke 500 meter efter og ja det medførre øget kontrol og det viser sig igen og igen at det kan betale sig at måle her og hvor kunne det ellers være vigtigere at banke ind i hovederne på bilisterne at når man køre ind i en by, så skal der køres efter byzone reglerne og ikke motorvejs regler.

    Hvis du vidste lidt om hvad du snakkede om, så ville du også vide at Politiet faktisk ser lyst på at folk bruger denne sms tjeneste og tidligst disse GPS advarslinger i mod de faste standere (Aktiv GPS).
    Udtalt flere gange på TV og i nyheder.

    http://www.aktivgps.dk/getdoc.asp?id=27&md5hash=06346B05B3BB34FF84C7D4D9A8F47DB0

    http://nyhederne-dyn.tv2.dk/video/index.php/nodeId-20496683.html

    Og det med at farten skulle ændres kun på stedet hvor de står det kan jeg så fortæle dig at de målinger som hidtil er fortaget ikke viser, fordi folk bliver træt af denne op og ned i hastighed og netop fordi mange folk opdager at det faktisk ikke er så nemt at huske på hver eneste gang man pasere dem, at skulle sætte farten ned, så er det nemmere at huske på bare generelt på den pågældene strækning at køre efter fartgrænsen, hvilket statestikken hidtil også har vist.
    Der er klart nogle som gør det du siger, men i forhold til den samlede mængde biler der køre på strækningerne, så er det et meget forsvindende procent tal.
    Ja faktisk kan man jo se at selv bilister som køre det de må også sætter farten ned til nogle gange langt under det tilladte hvilket jo klart beviser at mange folk simpelt hen ikke holder je med hvad de må køre de pågældene steder og derfro sikre sig ved at gå helt ned på 50 de steder hvor de ellers må køre 80.

    Nivelering er ingen årsag til usikkerhed i en måing, lige det kan jeg så fortælle dig at din kære farfar åbenbart ikke helt kender teknikken godt nok til.
    det eneste det kan forsage er at bilens radar stråle enten peger op i himlen eller ned i vejen hvilket kan resultere i færre målinger hvis den ikke "fanger" bilerne.
    jo større vinklen bliver mellem radar strålen og det den skal måles, jo større fraviger hastigheden negativt, dvs. det er bilistens fart som bliver målt til at være lavere og kan derfor ikke være årsag til det man kalder justits mord, at dømme folk for noget de ikke har gjort, altså kørt hurtigere.

    Igen kan jeg kun sige du ved ufattelig lidt om tingene og bygger din viden ud fra påstande, egne idér og holdninger uden bund i reæl viden om faktiske forhold og ud fra folk som åbenbart skulle have lyttet bedre efter når de var til måler uddanelses kurset, hvis man kan finde på ikke at følge de retnings linierne der er for opstilling af målebilerne.

    At der er gratialer, får du til at lyde som om er noget forkert, men i forhold til det er deres job at netop sørge for at køre ud og få lov overtræderene i kassen, så er der intet galt i det.
    Noget andet var hvis de selv kunne gøre noget for at få "flere" "naret" i kassen, hvilket jo ikke kan lade sig gøre.
    Så din antydning med at det skulle være forkert er jo direkte plat.
    Jeg har endnu ikke set en måler stå med et skilt før en fotovogn hvor der står kør bare hurtigt her :o)
    Men det som gratialet kan sørge for og som er dets formål er at de passer deres job og gør en indsats for at gøre det bedst muligt og det kan jeg kun se alt det gode i.
    Igen udtaler du dig om noget du ikke kan underbygge med med reæl viden trods du har en rar farfar :o)

    Det er sjovt nok altid dem som selv har noget på samvittigheden som brokekr sig med det ene dårlige og usaglige akument efter det andet.
    Der er i virkeligheden bare ikke noget at komme efter, og slet ikke for personer som udtaler sig om noget de intet har forstand på eller har dannet sig nogen faktisk viden om.
    Det er så kedeligt at høre de samme floskler igen og igen uden at folk egentlig kan underbygge deres påstande eller udtalleser med reæl saglig viden, for det eneste det drejer sig om er jo netop at brokke sig over at man ikek kan få lov til at overtræde loven med dårlige undskyldninger om at det skulle være en penge maskine og slet ikke virker og de er på de forkerte steder osv osv. year right.
    Så der tjenes altså store sumemr penge på bøder som udstedes til folk som ikke overtræder loven eller hva :o) se det dog i øjnene, der er et behov så længe der er lovovertrædere at det så straffes med bøde som giver penge i statskassen er jo elene og KUN fordi der er folk som støtter op om konseptet ved at overtræde loven (selvforskyldt)

    Hvis det at kende en som kender en er en fordel, så kan jeg da fortælle dig at jeg ikke kender nogen
    Men jeg "kunne" meget vel selv have været den som uddannet din kære farfar i brugen af målebilerne og hvis man skal "kunne" det, så ved man nok også en hel del mere om forholdene end din kære farfar tror du ik :o)
    Så kom ikke her med dit "jeg ved nok hvordan det hele hænger sammen."


  • #38   16. dec 2009 Theis N

    De går selvfølgelig efter hyppigheden af lovovertrædelser, altså de steder hvor det oftest forkommer at loven brydes.
    Det hænger jo netop også sådan sammen at der hvor det er farligt at overtræde hastigheds grænsen som oftest også er der hvor det sker mindst.

    Folk køre som regel altid for stærkt på vej ind i byerne, man gider ikke sænke hastigehden før byskiltet folk gør det altid lang tid efter selvom de godt ved hvor byskiltet står og derfor hvor fartgrænsen gælder fra.

    FOlk køre også altid for størkt på de lange store øde strækninger hvor der er ogd plads til at give den hele armen og vi kan hurtig blive enig om at her burde hastigheds grænsen måske hæves, men så længe den ikke er det, så forbliver det jo et sted hvor folk hyppigt overtræder grænserne.

    Folk køre som regel ikke for stært ved farlige vejstræk hvor det netop kan være svært at overtræde hastighedsgrænsen, derfor ser man som oftest ikke behovet for en egentlig kontrol disse steder trods at der faktisk føres statestik på disse områder.

    Og hvor kedeligt det end lyder, så er stederne faktisk udvalgte på baggrund af de undersøgelser Vejdirektoratet udføre i form at målestationer som er opsat på stort set alle veje omkring danmark.

    Vi har nok alle set der bruger disse gummi slanger vi køre hen over fra tid til anden, det er bare 1 af deres telemetoder, andre er nedgravet i vejen og måler året rundt.
    Og på baggrund af disse målinger samt ulykke statestik og klager fra borgeren fast sætter man stederne der skal øges eller sættes fart kontrol op.

    End videre føres der jo komtrol af video vogne som faktisk måler på netop de steder hvor man mener der er rigtig mange som føler sig sikre i at overskride fart grænserne fordi der måske ikke på dette sted føres kontrol normalt osv.


  • #39   17. dec 2009 BRABUS, jeg har ikke fået en fartbøde i 5 år... så har sgu ikke noget i klemme nogen steder. Jeg siger bare videre hvad jeg har fået af vide fra en af dem der selv kører. Ud over det troede jeg politiet brugte laser og ikke radar da radar er alt for langsomt i opdateringen og laseren kan skyde 3 gange i sekundet, men det er du vidst klog nok til selv at se fejlen i, ikke sandt.

    Det er fint du kan finde en masse om tingene på nettet, men det gør altså ikke folk til verdensmestre i alting. Om du så laver deres biler eller hvad du gør ved jeg ikke. Men jeg ved i de ældre Transportere havde det problemer med nivellering. I Mercedeserne kan hele bordet inde i bilen justeres så det kommer i vatter, men det ved du nok også.

    Angående sms servicen så ja det er jo nemt at sige det er en god ide fordi det får mange til at køre pænt... på lige netop det stykke ved hvor de måler, men alle andre steder ser personerne sig så fri og kan køre som de lyster så kan ikke se pointen. Den med at folk bliver trætte af at sætte farten op og ned... hah! Ja okay det siger vi så... man skal jo bare køre forbi de fotofælder en gang så kan man se om den orange blitz sidder i eller ej. Hvis den ikke gør er der jo ingen ko på isen. Og når de kommer ud i deres finde mercedeser og flytter rundt opdager man det som regl inden. Men de er jo kun ude omkring middags tid og skifte dem rundt så man kan køre som det passer en om aftenen. Det er i hvert fald den opfattelse jeg har på den måde bilisterne stadigvæk kører herude.

    Må indrømme du enten lyder som en politibetjent eller lignende der har for meget fritid. Jo gratialer sørger jo netop for at få dem op i skoene og selv finde ud af hvor de normalt fanger flest. Og det er sjovt nok i de sidste 15% du omtaler. Det samme gælder sjovt nok vejarbejdsstrækninger. Jeg siger ikke at det er forkerte steder at måle, men at man kunne bruge rescourcerne anderledes. I mine øjne sender man ældre politibetjente som ikke kan begå sig i feltet ud og køre for at score nogle penge.

    Men jeg gider ikke mere diskussion så du får da bare ret. Det er så meget nemmere


  • #40   17. dec 2009 The Stig.

    Jeg er ikke politibetjent så meget kan jeg helt sikkert sige :o)

    Men de gamle Trasnportere køre jo stadig og der er ikke nivelerings problemer med dem, kun med dem som skal stille bilen op og om de gør det korrekt, det vigtigste er at de holder parrallelt med vejen og det har de udstyr til at gøre meget precist, ja faktisk har de hele 2 systemer til at dobbel tjekke opstillingen med :o)

    Bordene i alle bilerne, både Mercedeserne og Transporterne er ikke justerbare, det er en fast installation som kalibreres af et uvildigt institut som måler hele bilen op samt radar strålen udbredelse osv. og efter følgende bliver radarens position MED bordet og kamera blomberet så der er ikke mulighed for at justere noget som helst på bilen når de er færdig lavet.
    Og de gen kalibreres 1 gang om året for at sikre installationen altid er i orden.

    Og en radar er bestemt ikke langsom i opdateringen, ved ikke hvor du har det fra, men det kunne da være interesandt hvis du faktisk underbygget din påstand med reæl viden.
    Radaren virker efter dobler pricippet og udsender en frekvens og denne frekvens er meget høj og det er faktisk frekvensen der er et udtryk for hvor mange målinger der kan foretages pr. sek. så det eneste som er en hæmsko for hvor hurtigt der kan tages biler efter hinanden er fototeknikken som i dag stadig gøres med vådfilms kamera teknik, du ved med analog film rulle :o) det tager tid at spole frem osv. men det er dog ret hurtigt trods denne teknologi fordi udstyret er lavet til dette formål.

    Resourserne bruges der hvor der er brug for dem, og vi kan nok blive enige om at en meget teknisk ting som det er at stille en målebil op og udføre arbejdet gennerelt hurtigt kan bliver "for teknisk" for pensioneret politibetjente men det er jo netop derfor de fpr dise måler kurser.
    Og mange af dem synes det er en god lille arbejds plads som pensioneret betjent fordi dt faktisk er en af de eneste hvor det kan lade sig gøre for dem at arbejde som pesioneret politibetjent og ikke fordi der skal spares penge, selvom det at spare penge klart også er i høj sædet.

    Jeg vil næsten væde på at kommer du kørende med lad os sige 110 Km/t på kalundborgvejen, så er det ført når du er så tæt på at du ikek kan nå at bremse ned du kan se om der er en orange blitz i enheden.

    en sidste ting er, at jeg ikke behøver at finde noget som helst på nettet for at vide de ting jeg gør om det, det ligger på rygraden, og ja lige i aften havde jeg god tid, det sner jo som bekendt og noge dådyr stod og åd af min lyskæde så sikringen sprang haha :o)



  • #41   17. dec 2009 The Stig: de to standere der er mellem kalundborg og viskinge står steder der har været en del alvorlige ulykker..

  • #42   17. dec 2009 I øvrigt, blev jeg i 2005 blitzet kl sent i bulder mørke, så helt nyt er det ikke at de er på jagt når det er mørkt

  • #43   17. dec 2009 Nej specielt i Midtjylland er det et stort hit for tiden at blitze folk om natten :o) det har vi snart set mange indlæg herinde om :o)

    her er nogle lidt lange lnks, men der står meget godt om alt det jeg allerede har sagt:

    http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/MidtVest/2008/10/07/140220.htm?wbc_purpose=updat%23)

    http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Andet/2005/10/10/10141143.htm

    http://jp.dk/indland/trafik/article1915311.ece

    Pengemaskine eller trafiksikkerhedsredskab?
    http://www.vejforum.dk/vejforum2003/2.htm


Kommentér på:
Fotofælde frakendelse

Annonce