{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

CLZ
CLZ
Tilmeldt:
8. feb 2018
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

P-afgift {{forumTopicSubject}}

Hej

Skal lige høre om der er nogen herinde der har haft en lige så dårlig erfaring med et parkeringsselskab og deres krav om en p-afgift som jeg har.

Kort fortalt så har jeg fået en p-afgift fordi billetten ikke var let læselig.

De fremviser et billede i dårlig kvalitet af min forrude hvor man kan se en billet, som rigtigt nok er svær at læse, fordi billedet er af dårlig kvalitet, ruden er våd, der er mørkt og billetten har rullet / krøllet sig sammen.

Jeg fremviser dokumentation i form af en dankort kvittering der viser at der er købt en bilet på dagen i den pågældende billetautomat.

Jeg har desværre ikke p-billetten mere, da den blev smidt ud kort efter jeg hentede bilen. Da jeg hentede bilen sad der ingen bøde i forruden hvorfor jeg først ca. en måned senere kan reagere på p-afgiften fordi jeg modtager en rykkerskrivelse.

Dette er ingen klagesang og har jeg lavet en forseelse så står jeg 100 % ved den, men dette drejer sig ikke om de der 750 kroner jeg skal betale, men omstændighederne, behandlingen og dokumentationen fra parkeringsselskabets side, som jeg synes er helt igennem urimelig og det rene bondefangeri.

Ser frem til at høre jeres saglige kommentar og på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-afgift
  • #2   8. feb 2018 Hvis du ved at billetten er krøllet sammen, og man ikke kan se information på den, er den vel ikke længere.
    Men vil "måske" mene at de skulle være lidt mere large, men kun måske, da billetten jo ikke er let læselig, hvis du har en elektronisk p skive der løber tør for strøm, så er det jo heller ikke så meget at gøre.
    Jeg vil umiddelbart tro at du bare må betale, men hvad er grunden til at den har krøllet sig sammen af sig selv, er der en forklaring på det.


  • CLZ
    CLZ Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #3   8. feb 2018 Buggi Boy - tak for svar. Som du sikkert ved er det noget tyndt skrammel papir der der biletter bliver lavet i, så jeg formoder den er rullet sammen pga. det fugtige kolde vejr. Omvendt vil man så også få en bøde hvis ruden er dugget eller frosset til med is?

  • #4   8. feb 2018 Nej det vil jeg ikke tro, det er jo lidt ligesom hvis der ligge sne i en p bås, når man parkerer, men at det er væk når p vagten kommer.
    Det var der en del debat om bla. I Vejle, hvor folk så holdt på striberne.
    Og derfor fik en bøde pga. Dette.
    Den tabte p selskabet vist nok.


  • #5   8. feb 2018 Tænker hvis papiret som P-billetten er lavet i er af en så dårlig kvalitet at det ruller sammen så kunne man sagtens have en sag, du har jo dokumentation for købet men desværre har du smidt billetten ud..

    Det må være selskabets pligt at billetter er af en sådan kvalitet at den tåler de forholde som nu er i en bil (varme, kulde/fugt) tænker at du ikke kan være den eneste med det problem.

    Har et tillægs spørgsmål.
    Hvordan er det med 1. rykker skrivelse, her er der jo et gebyr på 100kr oven i, tænker at de jo sætter p bøden i forruden og her kan andre jo sagtens fjerne den eller blæse væk, så man først finder ud af at man har fået en bøde når rykkeren kommer, er man enligt forpligtet til at betale den rykkergebyr i en sådan situation ?


  • #6   8. feb 2018 De er så fucking håbløse p vagter fik engang en på arbejde på trods af at jeg havde en p tilladelse i forruden men der var jo et let drys sne/frost på forruden.. Men vi kan da heldigvis få den annulleret ved at skrive til os selskabet. Men synes ikke du skal finde dig i bøden det havde jeg sgu ikke gjort!

  • #7   8. feb 2018 #5 nej den første de sender må ikke være med rykker gebyr,
    da den, som du selv skriver,
    kan være bllst væk, eller en anden der har taget den.

    men mange p selskaber, sender en rykker, og håber at man bare betaler gebyret


  • CLZ
    CLZ Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #8   9. feb 2018 Tak for alle jeres tilbagemeldinger. Har så også selv lige et tillægs spørgsmål.....
    Hvis man nu bliver hevet i retten og taber sagen, kan man så risikere ekstra omkostninger?


  • #9   9. feb 2018 #8 Ja det vil jeg mene, men hvor meget ved jeg ikke.

Kommentér på:
P-afgift

Annonce