{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

Indkaldelse til syn {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg har fået indkaldelse til syn, hvilket i sig selv ikke er problemet, da bilen er syns klar

Mit spørgsmål går på at min bil skal synes i april. Men hvordan står det til hvis jeg syner den på mandag? Er næste syn så 2 år frem fra på mandag eller er det 2 år fra synsindkaldelses datoen?

Jeg synede min tidligere bil 2 mdr over tid men jeg mener at der kun gik 1 år og 10 mdr før den skulle synes igen, hvilket gør mig i tvivl om det er synspapir datoen de går efter




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkaldelse til syn
  • #1   16. feb 2018 Det er 2 år fra datoen april hvor bilen senest skal være synet,også selv om du syner den nu. Så hvis du går helt i detaljer så har du 2 år og 1 1/2 måned til næste syn så frem du får den synet på mandag.

  • #2   16. feb 2018 Hvis du syner bilen imorgen, så ændre du synsdatoen. Altså så skal bilen synes hvert anden år 17. februar

  • #3   16. feb 2018 Okay perfekt, jeg var næsten hel sikker på at det var fra indkaldelsers datoen pga min tidligere bil, men jeg ville lige være helt sikker.. så vil jeg få den igennem syn på mandag smiley tak for svaret og god weekend

  • #4   16. feb 2018 Den tidligere ejer synede bilen i starten af marts for to år siden, så hvis det var tilfældet, ville den vel skulle synes her i marts?
    Jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet om dette, så jeg må nok forbi en synshal og forhøre mig smiley


  • #5   16. feb 2018 Min bil sku synes senest november/december 2016 kan ikke helt huske. Så fik jeg den synet i august måned fordi det var meningen jeg sku sælge bilen, efter jeg fik syn ændret jeg meningen og beholdt bilen smiley
    Nu skal bilen synes 31. august 2019 næste gang


  • #6   16. feb 2018 Men så har du jo ikke haft en indkaldelsers dato og dermed har ændret datoen ved at komme uden indkaldelse? Tænker jeg smiley

  • #7   16. feb 2018 Nej jeg havde ikke fået besked.. Men nu er jeg med på hvad du mener.
    - så det vil sige man får en besked hvor der står bilen skal til syn senest 5. april og man syner den imorgen, så skal bilen alligevel synes hver anden år til april, fordi man har fået en besked om det? Det vidste jeg så ikke


  • #8   16. feb 2018 Ja det er det jeg mener smiley

  • #9   16. feb 2018 Undskyld. Har misforstået dig så smiley

  • #10   16. feb 2018 Det skal du ikke undskylde for, det er i teorien også et ligegyldigt spørgsmål, så den misforstås nok let smiley

  • #11   16. feb 2018 Den beholder den synsdato som de skriver, når det er et alm. periodesyn.

    Du kan også slå dine dato op på skat, og se hvad årsdagen er for deres indkaldelse.


  • #12   16. feb 2018 Okay jeg takker og syner den på mandag smiley

  • #13   16. feb 2018 Er det ikke 3 mdr før man kan syne, hvor det stadig tæller som det alm. periodiske syn?

    Det er kun et registreringssyn, hvor datoen bliver ændret.


  • #14   16. feb 2018 Min bil skal synes senest den 3 April står der i indkaldelsen så jeg håber at det er samme dato næste gang men den er nem at lave også om 2 år.

    profilbillede
  • #16   17. feb 2018 Når din bil er indkaldt, går datoen fra 1. registreringssyn. Altså det du laver, vil være et alm periode syn.
    Hvis du syner din bil uden en indkaldelse, vil den stadig blive indkaldt til datoen for 1. registreringssyn - MEDMINDRE du laver et nyt registrerings syn, så flytter du nemlig den oprindelige synsdato. smiley


  • #17   17. feb 2018 Også derfor en bil nogen gange sælges med 23 mdr til syn, hvor den reelt kun har 20 mdr, hvis den har kørt over datoen for registreringssyn. smiley Så man kan ikke bare gå ud fra sidste synsdato. smiley

  • #18   17. feb 2018 Benjamin C

    Hvis der stadig er plader på bilen når du registreringssyner den så slipper men ikke for et periode syn.
    Grunden til at jeg ved det, er at jeg købte en bil med plader der ikke var indkaldt til syn endnu.
    Den fik et registreringssyn, og blev indkaldt til periodesyn ca. 4 måneder senere.
    Jeg solgte den til min bror, og derfor blev dem også omregistreret ved samme lejlighed, men jeg kontaktede synshallen, og skat, og det var bare sådan sagde de, så jeg måtte syne den igen,

    Den seneste jeg havde til syn, var en ford ka, som var overskredet syn fra november og jeg synede den i januar.
    Om jeg så lavede en omregistrering da den var synet, havde den stadig samme synsfrist i november, til næste syn, da man kan se det på skat.

    Derudover har færdselsstyrelsen heller ikke styr på deres datoer.
    Min egen bil har tidligere været indkaldt i til marts, og den blev synet midt marts inden fristen.
    Alligevel kom indkaldelsen sidste gang med en frist i december, og jeg havde set på skat, hvornår den blev indkaldt næste gang, som var i marts, men da jeg fik brevet, var den dato lige pludselig ændret til december.
    Så man kan aldrig vide sig helt sikker.

    Men igen man kan ikke skylde et periodesyn, og et registreringssyn fritager ikke et periodesyn, når den er indkaldt.
    Det er i hvert fald min oplevelse.



  • #20   17. feb 2018 Det er vel det samme jeg skriver...

  • #21   17. feb 2018 Jeg har lige fået meddelelse om syn den 10. april
    Jeg har bestilt til på Tirsdag.
    det er på 6 års fødselsdag, jeg købte den i Aug 2012


  • #22   17. feb 2018 Hvis du syner bilen den 25 oktober 2018 . Så skal den synes igen den 25 oktober 2020. 2 år fra den dag den synes . hvis du har fået indkaldelsen til syn på e-boks og du har frem til 15 april så kan du sagtens syne den mandag . næste syn er bare 2 år fra mandag

  • #23   17. feb 2018 Der er mange forskellige svar og meninger, så jeg vil høre synsmanden ad og melde tilbage her i tråden.. grunden til spørgsmålet er at jeg gerne vil have så lang tid som muligt at gå på inden næste syn smiley

  • #24   17. feb 2018 Du kan kun flytte den faste synsdato, hvis du beder om et registrerings syn.
    Ellers er det fast synsdato, og er den aldrig ændret i bilens levetid, så går den udfra bilens 1. registrering.
    Deraf navnet registreringssyn. smiley
    Om der er tusind forskellige historier på dette område er jeg ikke i tvivl om, men det er nu engang sådan landet ligger. smiley

    http://www.nysynet.dk/periodisksyn.htm


  • #25   17. feb 2018 Fik lige synet min golf2 i dag og spurte om min blev flyttet frem og svaret var nej den skal synes senest næstegang 2020 den 3 April.

  • #26   18. feb 2018 Tak Carsten, det var det jeg håbede på. God weekend smiley

  • #27   18. feb 2018 Det var også det svar jeg gav dig i #1, men der er åbenbart rigtig mange kloge hoveder herinde som måske ikke er så kloge alligevel når det kommer til stykket smiley

Kommentér på:
Indkaldelse til syn

Annonce