{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.373 visninger | Oprettet:

Hyundai santa fe {{forumTopicSubject}}

Hej bg har et par problemer med en Hyundai Santa fe 2.0 crdi 113 hk fra 02/2006 med 138000 kørte kilometer.
Problem 1: Den starter dårligt ved koldstart, den springer igang med det samme men går ujævnt og skal lige finde sig selv hvilket tager 20-30 sekunder. Gløderørene er lige blevet skiftet. Ideer ??
Problem 2: Den har en skralde klapre lyd fra en af komponenterne ved multiremmem, men der er ikke slør eller noget der føles forkert ved kontrol med remme af. Den begynder først på det når den er blevet lidt lun dvs 3-4 min tomgang og så bliver den ved. Ideer??
Problem 3: Forrest i motorummet sider indsugnings spjældet (et aluhus med et vakum styret spjæld i) den er fin gangbar og alle slanger er tætte osv men spjældet bevæger sig aldrig hvad jeg kan se. Hvornår skal den bevæge sig ? Og ideer ?
Håber i kan hjælpe mvh Paw


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyundai santa fe
  • #1   23. feb 2018 har du haft tester på den ? og ud læst fejlkoder evt live data. Min den gamle hade sådan i en bil i en del år. da den døjet med at gå jævnt når man startet. var det første gang en dårlig dyse. og anden gange var det railsensoren der var dårlig. og syns altid hans larmet lidt ved multiremmen selv om jeg monteret ny rem og strammer. Så tror det de svaghed de har. at larme der fra fra især i tomgang. har du prøvet at hælde en gang additiv i tanken til at rense dyser og ventiler for sod. evt køb en gang rens til at give i indsugning også. men skiftet mange ting på den han hade igennem tiden...Du kan også lave en retur test på alle dyser så kan du hurtig se om der skulle være en der er dårlig evt.

  • #2   23. feb 2018 glemte at skrive det et stop spjæld det der sidder på indsugningen. Det skal kun normalt åbne når du starter og lukke i når du slukker motoren. Det bevæger sig normalt ikke mens man køre. når det er det vacum styret udgave .

  • #3   23. feb 2018 Jeg har ikke udlæst fejlkoder, og live data, men den melder ikke nogen fejl eller noget. Jeg har renset motoren med bell add i indsugningen og en rens i tanken. Spjældet står åben hele tiden og bevæger sig aldrig heller ikke ved kold start, den er fjeder belastet til at stå åben og hvis man suger i vakum slangen lukker den. Og dyserne er testet og fejler ikke noget.

  • #4   23. feb 2018 Og syntes ikke det støj fra en komponent ved remmen er normalt.

  • #5   23. feb 2018 nu ved jeg jo heller ikke hvor meget din larmer. men de kan larme lidt. I tomgang den multirem. især vis multiremmen er bleven lidt lang så rem strammer hopper lidt. har du prøvet at sætte en ny rem på? . for selv om den ser ok ud kan den jo være blive (Lang). og der kan nemt lægge en fejlkode eller 2 selv om motor lampen ikke lyser.

  • #6   23. feb 2018 fejl 1 er nok fordi du har for meget returløb på et par af dine dyser, mål dem ( har været et problem gennem tiden)

    Fejl 2 svært når ikke man har hørt det, virker friløbsnavet i generatoren?

    del 3 er et stopspjæld


  • #7   23. feb 2018 Freeway: Ja det med remmen der er lang kunne være en ide men tror det ikke det ville efter min mening lyde anderledes, men prøver at kigge på det. Og ja det ved jeg det med fejlkoderne men har ikke lige adgang til tester.
    Pave v: Returløb er målt og er okay, ellers god ide.
    Hvordan tester jeg friløbsnavet ? Det er en hård klapren ligesom hvis du slår plastik mod metal.
    Hvordan virker eller burde det virke det stop spjæld ? Og virker det altid eller kun når det er koldt ?


  • #8   23. feb 2018 Hvor mange km har dine dyser kørt? Umilbart lyder det som dyser ud fra den beskrivelse du har givet.
    Angående Lyden. Har du haft generatorer remmen af? Hvis den stadig banker kan det være kæde,/tandrem.
    Spjældet er et stopspjæld som lukker for luften når du slukker for motoren


  • #9   23. feb 2018 thomas j: dyserne går jeg ud fra har sat i fra ny så 137000km går jeg ud fra. men returløb fra dyserne er ok, kan de stadig være defekte så?
    remmen har været af og så holder lyden op og det hele spiller bare, men kan ikke mærke slør i nogen hjul eller lejer eller noget.
    det med spjældet forstår jeg ikke den er fjeder belastet til at stå åben dvs der skal vakum til at lukke den, kan der være nogen der har fejlmonteret noget mon..


  • #10   23. feb 2018 Prøv at ta retur slangerne af på dyserne. Og så forsigtigt fyld dyserne op ned diesel og lå den stå nogle timer måske mere. Er en af dyserne lidt utætte vil dieselen forsvinde i dysen..
    Angående Lyden er der fejl på en af de ting remmen trækker. Har du lyttet med en lang skruetrækker på de forskellige ting imens remmen er på og motoren er startet?


  • #11   23. feb 2018 Thomas: det en god ide med dyserne Thomas det vil jeg prøve. ja så vidt muligt, men det ikke så nemt at komme til dem alle, men jeg vil prøve dit dyse råd i morgen og så være lidt mere grundig med skruetrækkeren.

  • #12   23. feb 2018 Har brugt den måde af fejlfinde på på en del dyser.. også dyser der har været på dyseværksted og blevet sagt god for har jeg kaseret på den måde..

Kommentér på:
Hyundai santa fe

Annonce