{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Hyundai santa fe håndbremse {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg har en santa fe med skivebremse i bag hvor den indre trommelbremse fungere som håndbremse , håndbremsen har aldrig virket ordenligt i den tid jeg har haft den ligegyldigt hvor meget jeg justere, så her forleden skiftede jeg alt bakker Mont sæt skiver/tromler kabler men den gør stadig det samme kablerne skal justeres meget op efter min mening og skønt håndbremsen føles rigtig så sker der ikke meget ved hjulene. Delene jeg monterede var uoriginale dele fra brembo. Nogen ideer ? Mvh Paw

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyundai santa fe håndbremse
  • #1   15. nov 2019 har du justeret bremser bakke ud så de lige slæber på trommelen ?

man skal ikke kun juster på håndbremse kablet

• #2   15. nov 2019 Jep det har jeg gjort og så er vandringen stadig meget lang uden der sker noget derefter strammer jeg kabler op og så bliver trommelerne løsere igen og så justere jeg bremsen lidt mere op i trommelerne igen med resultatet som beskrevet i første indlæg til følge. Bør måske sige jeg er mekaniker og har ordnet 1000 vis af trommelbremse/ håndbremse men dette er ud over min fatte evne.

• #3   15. nov 2019 hade samme problem med min fars tidliger Hyundai santa fe. den hade også en lang vandringen. Og kunne ikke løse det' der strammet jeg den op. Så hang bremsen lidt og var den justeret perfekt i de bakker med den afstand den skal have til tromlen. Så var håndbremsen højt oppe men det blev sådan da de virket sådan. Og heller ikke noget problem til syn, de 3 gange i de 6 år han hade den jeg var afsted med den. Men selve håndbremsen er ikke god på dem. de blokere ikke hjulen men de kan holde bilen som den skal.Men det er også små bremsebakker der bliver brugt til den håndbremse.men sørg for at brug hånd bremsen godt og tit i dem. ellers ruster skiven indvendig i tromlen. Og så virker den næsten ikke.renset dem nok 10 gange på de år han hade hans.

• #4   15. nov 2019 Problemet er ikke vandringen du kan hive håndbremsen meget hårdt og den er stadig ikke for højt oppe, men den bremser bare kun svagt på hjulene meget svagt endda ikke nok til at blokere når du kører i grus. Og havde prøvet at rense og justere de gamle 1000 gange uden ændring derfor sat jeg nyt af der hele på og det var samme problem.

• #5   15. nov 2019 number dem type håndbremse heller ikke til håndbremse vendinger.

så længe den kan holde bilen på en stejl skråning, så er den i orden.

sjældent at de små tromler inden i skiver, kan blokere hjulene.

jeg kender den fra div opel'er.
    og jeg har haft en del.med samme type bremse system.
    og ikke en af dem har kunne blokkere hjulene.

• #6   15. nov 2019 Jeg prøver ikke at lave håndbremse vendinger eller andet sjovt, men den skal da kunne blokere i grus ellers er der noget der ikke er rigtigt, min onkel havde en magen til engang den kunne blokere på asfalt. Jeg bruger bilen til min båd så den skal gerne kunne holde det hele på slæbestedet men den kan ikke engang holde sig selv på den mindste lille bakke

• #7   15. nov 2019 Slæk kablerne helt
    Juster bakker så tæt på tromle som muligt
    Stram kabler op så det er lige før bremse slæber
    Færdig arbejde

• #8   15. nov 2019 #7
    har han jo gjort.

• #9   15. nov 2019 Nemlig det er gjort har prøvet alt det normale/gængse som man skal.

• #10   15. nov 2019 Hvordan føles håndbremsen
    Er den sådan fjedrene, når du trækker den.

I min egen Kadett, der var det et beslag, under bilen ved og gå løs, som holder kablerne,

Så den blev blev fjedrende når man trak den.

• #11   15. nov 2019 Den føles perfekt som en håndbremse skal føles ikke fjederende på nogen måde og ved at alle samlinger er iorden

• #12   15. nov 2019 Har du prøvet at justere bakker ud så de ikke kan komme længere (bremser bilen), hvis de kan justeres med tromle på, så 2 'klik' tilbage, træde på bremse, og så en gang til helt ud til de ikke kan mere og 2_3 klik tilbage? Inden du spænder noget på kabel.

• #13   15. nov 2019 Og tromle er affedtet?

• #14   15. nov 2019 prøv lige at tjekke den her ud når den bliver slid så kan den låse sig fast. plus tjek at kablet sider rigtig på armen bag på Ankerskoldet til den også. plus den kan bevæge sig frit jeg udskifte den en gang da den ikke ville udvide sig.da den var slid op de kan også ruste fast. Så skal de bare rengøres så de fungere igen.

profilbillede
  • #15   16. nov 2019 13# ja det er også prøvet og ja er affedet.

14# bremserne ser ikke ud som på billedet det er typen hvor håndbremse armen sidder på den bagerste bremse bakke. Men ja alt er gangbart og nyt kabler og det hele kør som de skal og sidder som de skal.

Kommentér på:
Hyundai santa fe håndbremse

Annonce