{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Sommerdæk {{forumTopicSubject}}

Skal til og bestille nye sommerdæk, da de gamle er slidt ned.

Kører 70km om dagen og 95% af det er på landevej og motorvej.

Har indtil videre kun prøvet Continental og Hankook, som jeg har været meget tilfreds med, dog synes jeg ikke de holder særligt længe.
Ville hører om der er nogen herinde der kender til et godt mærke, der måske er ligeså gode og lidt billigere. Der er tale om 225/40/18. De skal ligge godt på vejen og ikke larme for meget. smiley


Kommentarer på:  Sommerdæk
  • #1   23. feb 2018 Så vil jeg klart anbefale Barum Bravuris 3H eller hvad de nu hedder. Jeg har kørt 55.000 på dem i en 355 hk baghjulstrukken BMW, og de holder snildt 10-15.000 km endnu før de rammer slidmærket. Super greb i tørt og vådt føre til en brøkdel af Conti-prisen.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #4   23. feb 2018 Dæk bliver lavet så de holder kortere, grunden til det er brændstof forbrug støj som er det punkt der vægtes højre end slidstyrke.
    flere km er lig med et stivere dæk.
    Michelin Primacy3 har forholdsvis mange km i sig, men har en tendens til at synge lidt.
    Continental har en tendens til at blive glatte i fugtig vejr, det har du nok selv fundet ud af.
    Goodyear har en god komfort og står godt ved og har noget der ligner 40.000 kørte km i sig, deres vinterdæk har noget der ligner 60.000km i sig

    Personlig så køre jeg kun Goodyear, da det er dem der bider bedst i asfalten uden hjulspind på mit køretøj.

    FDM tests kan man ikke bruge til noget, da de jo kun tester dem på få km, og ikke fra nyt til slidt, som er det forbrugeren har brug for at vide


  • #5   23. feb 2018 Synes ikke conti fejler noget i vådt vejr. Men kan godt se ikke man blive klog på de tests der nu er.

  • #6   23. feb 2018 Der svært da der altid afhænger af bil og Størrelse. Hvilke Hankook har du kørt på? Jeg kørte Ventus Prime 2 på min 406 og de kørte 60.000km før de var nede ved 2.5mm det bedste væk jeg har kørt på I regnvejr og stod godt fast i tørt underlag og støj var ikke slemt. Evo serien er lidt blødere og slides mere

    Men det var 225/45-17


  • #7   23. feb 2018 Vores kørte 108.000 på et sæt Primacy3 fra Michelin dog vinter perioden på alpin A4, så mon ikke de 60-70.000 har været på sommerdæk smiley
    Da de havde kørt 1800 km havde det ene rejst sig og det dyngede slemt, Toyota skiftede det dog gratis og uden brok (fabriks ny bil) smiley


  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #8   23. feb 2018 michelin pilot sport 4

  • #9   23. feb 2018 Har nu kørt 3 sæsoner på Hankook Evo 2 mener jeg det er.

Kommentér på:
Sommerdæk

Annonce