{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.590 visninger | Oprettet:

Oguzhans
Oguzhans
Tilmeldt:
24. feb 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Bil ryster ved igangsætning (nogle gange?) {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en Audi A4 2013 TDI som i dag begyndte at ryste ved igangsætning. Hvis jeg dog igangsætter lidt roligt, kan intet mærkes.

Det sker kun når man igangsætter en smule hurtigt (ikke fordi man bare slipper koblingen med det samme selvfølgelig). Men efter der er gået noget tid forsvinder denne rystelse ved igangsætning og kommer først tilbage når bilen har været slukket i nogle timer.

Først mistænkte jeg at det var koblingen/springhjulet som skulle skiftes, men burde bilen så ikke ryste efter hver eneste igangsætning og ikke kun i nogle perioder?

Vil gerne tilføje, at jeg for en uges tid kunne mærke, at bilen rystede når jeg nåede en hastighed på ca 110 km/t. Efter et besøg på værkstedet fandt jeg ud af, at rystelse skyldtes at højre fælge foran var blevet bøjet. (Der var dog ingen rystelse ved igangsættelse for en uge siden)

Jeg har ikke fået skiftet fælgene endnu (pga. arbejde), men vil få det gjort indenfor 1-2 dage.

Jeg får den selvfølgelig til værkstedet, men undrede mig over om nogen af jer har oplevet det samme? At bilen kun hopper ved igangsætning i perioder? Og tror i evt. at denne "rystelse" kan skyldes fælgen som er bøjet?

Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil ryster ved igangsætning (nogle gange?)
  • #1   24. feb 2018 Slidt kobling ville være mit første indfald.

    Skæve fælge vil du først mærke når der kommer lidt fart på.


  • #2   24. feb 2018 slidt svinghjul og kobling.Så byt til nyt .

  • #3   24. feb 2018 hvor langt har den kørt

    det er sikkert dobbeltmasse svinghjul i den,
    som er slidt

    så skal det og koblingen skiftes


  • Oguzhans
    Oguzhans Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #4   24. feb 2018 Er der nogen af jer som har fået skiftet det på en Audi A4 omkring årgang 13? Ved I hvor meget sådan noget ca vil koste?

  • #5   24. feb 2018 Mon ikke det kan klares for en 12-15000 Kr. med dele.. smiley

  • Oguzhans
    Oguzhans Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #6   24. feb 2018 #5 Er det virkeligt så højt oppe vi er? Havde hørt gennemsnitsprisen for koblingskift på Audi koster 7 tusind ca

  • #7   24. feb 2018 Jeg ville blive overrasket hvis du får skiftet en kobling og tilhørende for 7000 Kr. på et Audi Værksted..

  • #8   24. feb 2018 nu skal du jo huske du nok skal have svinghjul med så det et komplet sæt, med kobling og svinghjul trykplade tryklejer tit i et og det alene kan kostet mellem 5000 og 7000 kr værksted pris jo. med minder du selv finder et sæt til en billig pris,og selv køber. men så ryger garantien jo også fra værested siden. vis det går til igen inden for to år.

  • Oguzhans
    Oguzhans Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #9   24. feb 2018 Jeg har fået kørt lidt i dag uden nogle problemer. Lad os håbe det fortsætter sådan. Dog skal den lige til værkstedet på mandag for en omgang tjek for en sikkerhedsskyld.
    Tak for jeres svar.


  • #10   24. feb 2018 Hvis den kun rusker når den er kold, så kunne det godt tyde på at det er din kobling der suger fugt. Der er flere forskellige bilmærker der døjer med dette problem og kræver en ny kobling for at blive 100% iorden.

    Og jeg mindes at den årgang a4 er lidt mere besværlig at skifte kobling på, da venstre trækaksel går tværs igennem svinghjulet (ja det lyder mærkeligt) men det gør det bare lidt mere teknisk besværligt hvis ikke man har prøvet at skifte det et par gange.


  • Oguzhans
    Oguzhans Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #11   24. feb 2018 Har hørt at skift af kobling og svinghjul skulle være en del billigere nede i Tyskland, er der nogen som har fået skiftet de ting dernede og kan bekræfte det?

  • #12   24. feb 2018 Kommer vel an på hvordan du ser det. Der er som regel lidt at spare i det Tyske, men du er fra København, så de første 1800-2000 Kr. er jo brugt i transport med bro. Du skal også lige have en del timer til at gå imens du venter.
    Samtidig så er der satme lang vej for dig med en reklamation hvis noget ikke er som det skal være! smiley


Kommentér på:
Bil ryster ved igangsætning (nogle gange?)

Annonce