{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.687 visninger | Oprettet:

Bil ryster {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Renault Megane 4 1,5 dci fra 2017.
Når jeg kører alene i bilen ryster den aldrig, men hvis vi er 4-5 mennesker i bilen og der kommer en stigning i vejen, så ryster det i sæderne. Kan ikke rigtig mærke noget i rattet. Rystelserne kommer når man ligger omkring 80 og lidt op. Og hvis jeg skal på motorvejen og accelerer på tilkørslen med speederen nede, så ryster den også fra ca 75 til 115 km.
Jeg prøvede forleden at tage min campingvogn bagpå for at se om det blev værre, men det gjorde det ikke mht op ad bakke. Men hvis det gik lidt ned ad bakke, så rystede bilen næsten konstant. Det giver selvfølgelig mening at hele CV'ens vægt presser på bilen når man kører nedad, men jeg fårståri kke at det rystede sådan, for bilen skulle jo ikke trække særligt meget da jeg kørte nedad.

Er der nogle som har en idé om hvad det kan være. Bilen har et stykke tid knirket lidt omme fra bagakslen når jeg kører rundt i en rundkørsel ø, drejer skarpt eller kører ind og ud ad min indkørsel og drejer, men ved ikke om det har noget med problemet at gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil ryster
  • #1   19. okt 2020 få den op på en lift, og så gå hele undervognen igennem. Så du kan tjekke alle led for slør og bøsninger fjedre/toplejer støddæmper trækaksle hjullejer. Hvad med dine hjul er de afbalanceret og tjekket. For er et hjul skæv så kan det også give vibrationer i undervognen. Hvad med dine bremser de ryster ikke vel? eller hænger lidt. da det også kan være skyld i det, men som sagt der er kun at tjekke alt igennem for fejl.

  • #2   19. okt 2020 Trækaksler - drivled !

  • #3   19. okt 2020 Hej
    Slidte knokkelled
    Mvh kp


  • #4   19. okt 2020 Der er nye dæk og er lige afbalanceret, så det fejler ikke noget. Er heller ikke noget med bremser. Jeg vil få den op på en lift og få den tjekket.
    Det kan selvfølgelig godt være trakaksler når den ryster ved belastning. Jeg kan bare ikke forstå at den ryster når jeg kører ned ad bakke med campingvogn. Jeg har måske flere slidte dele...


  • #5   19. okt 2020 Også trækaksler ved påløb

  • Jens W
    Jens W Tilmeldt:
    jun 2023

    Svar: 1
    #6   8. jun 2023 Hej Michael
    Jeg har også en Megane 4 (2018), hvor jeg oplever de samme rystelser.
    Må jeg spørge om du fandt ud af, hvad der var galt?


Kommentér på:
Bil ryster

Annonce