{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.952 visninger | Oprettet:

Marcus R
Marcus R
Tilmeldt:
27. feb 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Første Bil :)) {{forumTopicSubject}}

Hey. Lidt længere tekst her. Håber nogle kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg er på udkig efter en bil. Mit budget er omkring 10,000,-. Vil selvfølgelig gerne af med mindre, og i yderst tilfælde max bruge 20,000,-.
Jeg er en ung fyr på 21 der intet ved om biler. Jeg vil gerne have en overvejende lækker bil der minimum holder 2-3 år. Jeg bor for tiden i Sønderjylland men er Københavner, så jeg vil komme til at køre frem og tilbage et par gange indtil sommer. Kort sagt vil jeg gerne have en bil der kan køre langt, uden nogle problemer. Der ud over kunne jeg godt tænke mig at den er rimelig at holde. Altså at den ikke brænder for meget benzin, og at vægtafgiften ikke er for stor.

Af den meget lille viden jeg har om biler, har jeg haft øjne på en Peugeot 206. For at være ærlig, har jeg ingen idé, om sådan en bil passer til mine behov. Eller om hvilket år jeg skal være på udkig efter, eller hvad jeg overhovedet skal holde øje med.

Håber en eller flere kan pege mig i den rigtige retning. Hvad jeg ved af, kan mit budget jo reelt slet ikke passe til mine krav, men hvad ved jeg?

Tak på forhånd. :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første Bil :))
  • #1   27. feb 2018 Foretrækker du benzin eller diesel? Vil du typisk køre korte eller lange ture? smiley

  • #2   27. feb 2018 Søg evt i forum, der er en bunke emner om det samme smiley

  • #3   27. feb 2018 med det budget er det virkelig et lotteri, men en gammel japser så længe de ikke er kneppede plejer at være ret pålidelige alder taget i betragtning. Har selv haft en 206 og nej pålidelig er det lort sgu ikke...

  • #4   27. feb 2018 Lækre biler er svære i den prisklasse som samtidig er billige, det hænger ikke helt sammen.

    Mitsubishi Carisma er en MEGET pålidelig bil, især hvis du går udenom GDI modellen, og de er fornuftigt økonomiske, 1.8 16Veren går nemt 14 km/l.
    Mitsubishi Galant er mere lækker, dyrere i afgift, dyrere i benzin, men er efter min mening hammer fed.

    Nissan Primera fås også i den prisklasse.
    Mazda 6 og Mazda 3, PAS PÅ MED RUST!! ellers lækre og velkørende biler.

    Herudover er der jo også diverse Toyota og Honda modeller.

    BMW E46 kan også fås i prisklassen, men de er ganske uøkonomiske, men derudover en flot og MEGET velkørende bil, fuld af komfort men også køreegenskaber. BMW er meget risikabelt område, da de typisk er ejet af båtnakker, min første E46 var en bunke forpulet lort, mens den jeg har nu er total dejlig, og har kørt upåklageligt uden at slå en ski' forkert den tid jeg har haft den.

    Det var mine fif, med de biler jeg har stiftet bekendtskab med.


  • #5   28. feb 2018 Jeg tænker på den der Honda civic 1,5 øko et eller andet.
    Mirza må sku lige komme med resten af navnet smiley .

    Men af en ældre benziner skulle den godt kunne løbe en 15 km/l på motorvejen.


  • #7   28. feb 2018 Hvor meget har du at ligge tilside til. Ejerafgift, forsikring og vedligeholdese? For det er pist der let bliver 1500kr om måneden. Især hvis man ikke selv kan skrue så det faktisk ofte 2000+)
    Der ud over kommer dit brændstof du forbruger. For mig løber det op i 1500-2000kr om måneden (køre 3000-3500km om måneden.)

    Ved at købe en Aygo, c1 eller 107 få du en driftsikker lille Daihatsu motor. Ok brændstof økonomi (de køre vel 17-18km/l) du spare typisk 2-3000kr om året i ejerafgift og forsikringen er ikke så slem på dem.


  • #8   28. feb 2018 #5 1,5iLS EK3.

    Jeg synes du stiller for få krav...

    overvejende lækker bil
    holder 2-3 år.
    en bil der kan køre langt, uden nogle problemer.
    rimelig at holde.
    ikke brænder for meget benzin,
    vægtafgiften ikke er for stor

    Og alt det til 10.000kr smiley held og lykke...

    Jeg ville gå efter en corolla eller en civic til 20.000kr så kan du være heldig at de fleste at dine krav bliver indfriet, men med så lille budget og så gamle biler , så er det et lotteri...


  • #9   28. feb 2018 Du kommer nærmest aldrig ud for at du kan købe en bil til 10000 der ikke kommer problemer på de næste 2-3 år.
    hvis jeg var dig ville jeg enten, bruge 10000 mere og finde en god bil, eller bruge 5000 mindre.
    køb en f.eks. peugeot 106, eller en gammel suzuki swift, de er umådelig billige, også nysynet, og de kører langt på literen og koster intet i vægtafgift.
    så laver du et budget, der hedder 1000-1500 i måneden på reparationer osv, som du lægger til side. du skal ikke bruge dem, hvis bilen går i stykker så skrot den, og køb en ny, efter 2-3 år har du sparet op så du kan købe den bil du vil, og du er steget i forsikring trin så det er billigere.


  • Marcus R
    Marcus R Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   28. feb 2018 Tak for hurtig og lækre svar alle sammen. Sætter jeg pris på.
    Blev klogere generelt, dog også klogere på hvor meget jeg ikke ved.
    Tror Tonny har fat i noget rigtigt, iforhold til mit budget.
    Endu engang tusind tak.


  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #11   28. feb 2018 man får da ikke meget bil for 10000kr.

  • #12   28. feb 2018 #14 ved jeg ikke. Min kami solgte sin passat 3B 1.8T med BG Læder kabine og I overraske fin stand og 12måneder til syn for 7000kr. Og jeg købte min civic med under 200.000km for 14000kr så det er muligt at få en go billig bil. Men det kræver tålmodighed. Held og mekanisk viden for at finde dem


  • #13   28. feb 2018 En problemfri bil til 10-20.000 kr findes ikke.
    Der vil altid komme noget.

    Jeg ville gå efter en Opel Corsa model C. Har selv en fra 2003 og har haft den i 3 år nu. Der har været lidt der skulle laves men slet ikke det vilde. Desuden er de rigtig billig i reservedele og den kører ca 15 km/l hvis man kører normal.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #15   28. feb 2018 Til 10tusind er der kun skrot på hjul, jeg ledte i 4 uger før jeg fandt min corolla til 10, og kiggede på en masse skrot til de 7-9tusind....Du skal mindst op af have et budget på 20 medmindre du selv kan rep alt

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #16   28. feb 2018 Det koster det samme at købe noget skrot til 10 eller købe en helt ny minibil

  • #17   28. feb 2018 Købte selv en 406 for 17000kr for 4 år siden som midlertidig bil. Efter 3år solgte jeg den for 4000 den havde været relativt billig st holde kørende men kostede 6500kr årligt i ejerafgift og kunne lave det meste selv. Men det mere held end forstand

  • Kristina D
    Kristina D Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 11 Svar: 1
    #18   28. feb 2018 Hej Marcus

    Hvis du har problemer med at finde en bil til de penge, som du ligger inde med lige nu, kan du også overveje at tage et forbrugslån.

    Hos Lånio.dk sammenligner vi de bedste lån. Vi kan finde et match med dig, således at du får det rigtige lån, som passer til dig.

    Du kan faktisk låne helt op til 300.000 kr. Se mere her: https://www.xn--lnio-qoa.dk/forbrugslaan


  • #19   28. feb 2018 Hej Marcus.

    Hvis du har problemer med at finde en bil til de penge, som du ligger inde med lige nu, kan du også overveje at skyde dig selv i hovedet, fremfor at oprette en stor forbrugsgæld med alt for høje renter som du får vanskeligheder ved at komme ud af de næste 10 år....

    Drop nu den reklame kvindemenneske...!


  • #20   28. feb 2018 #18 Det er fandme at synke lavt. Bruger oprettet for en time siden, så det er jo tydeligt bare et forsøg på at lokke den unge mand i en økonomisk fælde. Fandme ufatteligt og gør mig sgu arrig inden i. Hvis man skal låne til bil holder man sig da virkelig langt væk fra sådanne lorte lån.

  • #21   28. feb 2018 Vil anbefale en Corolla, Civic eller evt. Starlet, hvis du kan nøjes med mindre plads.
    De er driftsikre, holder omkostninger til reparationer nede, relativt billige at forsikre, men de kører dog ikke så langt på literen som de nyere øko biler, men det er bestemt til at leve med!


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #22   28. feb 2018 Min corolla 1,3 fra 97, kører ligeså langt på literen som den kia picanto 2016 jeg lige er kommet af med. Corolla er opgivet til 14,3 men går ca 18, kia opgivet til 23 og går ca 18. Og der er en verden til forskel i motorkraft, selvom det på papir kun er 6 hk, men MEGET mere moment.

Kommentér på:
Første Bil :))

Annonce