{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

Køb af Renault Twingo 1997, opmærksomhedspunkter {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har kig på og vil formentlig købe en Renault Twingo fra 1997, der har kørt 199.000 km. Den står dog flot og er uden rust, undervognsbehandlet. Den har foldetag. Jeg er ret vild med den sjove bil.
Men er der ting jeg bør være opmærksom på og mon den holder rimeligt? Det er bare som hyggebil, mon der nogle som har erfaringer med denne bil?
Mvh. Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Renault Twingo 1997, opmærksomhedspunkter
  • #2   7. mar 2018 Start ovenfra og check at foldetaget er tæt og ikke råddent .
    Motoren er en oldgammel konstruktion, der godt kan bruge olie, og så er den ikke ligefrem lydløs .
    Forfjedre har tendens til at knække.
    Renault/Fransk = Elektriske problemer .



  • #3   7. mar 2018 Jeg kender en der har en fra 94 og den får så mange tæsk og har aldrig brokket sig, den har vist kært 175.000
    Den har fået et par hjulleje, et varmeanlæg og fået lavet bremser bag et par gange men ellers kørere den sku hver dag, også med 160 på motorvejen når han køre til/fra arbejde
    Det største problem er rust, der skal laves rust hver gang den skal til syn og når den hænger på liften og der er et hul på størrelse med en 5 kr så er det 15X15 når man piller ved det smiley Den dag hans far ikke gider lave rusten mere så skrottes bilen


  • #4   8. mar 2018 Hvad står sådan en twingo i sådan ca. I forhold til de data du oplyser.


  • #5   8. mar 2018 Den står til 13.000:)

  • #6   8. mar 2018 Ok lyder da rimeligt
    Har selv en stående jeg lige har renoveret topstykke på.
    Den er godt nok fra 2005 og den har også fået undervognsbehandling behamdling tidligere, og den er også rustfri.
    Jeg syntes det er en meget simpel bil og reparere på og er billig i reservedele.
    Jeg har overtaget min fra en ældre dame som ikke havde fået skiftet tandem i tide og den sprang.
    Hun ville ikke koste på den da hun ville have en elcykkel.
    Jeg regner med at sætte min til de Ca. 16500,- kr.
    Den har gået Ca. 220.000 km. Og er helt ny serviceret.
    Den har dog en ridse på den ene side.
    Men ellers vil jeg da mene at det er en okay bil.
    Så du går nok ikke helt galt i byen der.
    Er det til sønnen?


  • #7   8. mar 2018 Det er en super simpel bil, der er ikke servostyring, ABS, airbags, temperatur sensor, motorlampe eller noget andet smiley
    Den har kun advarselslampe for lys, fjernlys, tågelys, P-bremse, olielampenog ladelampe smiley
    Kabinelyset tændes også kun når fordøren åbnes og ellers er der ikke ret meget udstyr udover varmeanlæg og radio med 2 højtalere samt manuelle for vinduer og manuelle låse smiley Der er ikke engang interval på viskeren der er kun low eller hi men charme har den nu massere af og virkelig meget kabineplads bag grundet bagsæderne på skinner smiley


  • #8   9. mar 2018 Kasper J

    Det må være modellen fra 1997 du omtaler ikke... ? ??


  • #9   9. mar 2018 Jo smiley

  • #10   10. mar 2018 Kasper J.: Modellen blev jo opdateret i 1996.. Min har airbags og ABS-bremser, den har faktisk også fået isat ganske velfungerende fartpilot, samt elektrisk canvastag... Helt oldnordisk er den ikke;-), men lidt..
    Buggi Boy: Jeg fik den til 10500 i sidste ende, så det var helt okay.. Har lige afhentet den i Haderslev og kørt hjem til Hjørring, så nu kender vi hinanden rigtigt godt;-) Din lyder også fin og jo næsten 10 år nyere...
    TAK for alle de gode svar


    profilbillede
  • #11   10. mar 2018 Tillykke smiley

  • #12   10. mar 2018 Selv 25 år efter at vi så Twingo i Danmark for første gang, vække designet stadig opsigt .
    De fleste synes vel stadig det er "nuttet og sjovt" .

    Det er der ikke mange 25 årige bilmodeller man ellers ville bruge den betegnelse om ?


  • #13   10. mar 2018 Enig, dog er de små gamle Fiat 500 også søde og det samme med beetle/911 smiley Dog er der ikke meget sødt over bobbel eller 911 i dag smiley

Kommentér på:
Køb af Renault Twingo 1997, opmærksomhedspunkter

Annonce