{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Politi og hastigheder ? {{forumTopicSubject}}

Når jeg sidder foran pc'en kan jeg se og høre al den trafik af biler der kommer inde fra byen (esbjerg) og så ud af stormgade.
Har netop lige stået (tilfældigt) og kigget ud af et åbent vindue og hørte en bil inde i byen der virkelig blev "skudt af", og jeg er vandt til og tage til street racing her i byen, så jeg kender lyden (og lidt til) og denne bil var virkelig en der ville fremaf.
Da bilen så nåede frem på højde med vores lejlighed, er mit skøn at den var oppe omkring de 150 km/t mindst og nåede lige og se et glimt af noget blåt blink på taget, men ingen sirene - den kom først 300 meter senere ved krydset stormgade/spangsbjerg kirkevej.
Blev faktisk ret forarget over den ekstrem høje hastighed når det er en 60 km/t zone inde i by zonen, så jeg vil da lige høre om der er nogen der kender politiets love og regler for d

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politi og hastigheder ?
  • #1   7. okt 2006 er det ikke 50 i byen?? men det op til den betjent der køre bilen hvad han vudere han kan tillade sig at køre

• #3   7. okt 2006 lige de ord jeg mangle!! hehe

• #4   7. okt 2006 Det er ikke unormalt at de kører op mod 120 eller mere i byen.. ( København ) men generalt er de 2 patrulje vogne som bokser sig frem i krydsene, så risikoen for sammenstød er minimal.

• #5   7. okt 2006 ja jeg har køre om kap med flere betjente i århus så de kan da også godt lege med

• #6   7. okt 2006 PUHA det var godt jeg slap fra dem.. Har lige fået blå blink på taget men glemt sirenen smiley ej det gass god weekend..

• #8   7. okt 2006 Politiet må ikke køre mere end 11o i byen og mener det er 200 på motorvej. Der var en betjent på min skole og fortælle om dit og dat smiley

• #9   7. okt 2006 De må ikke kører så hurtigt uden sirene.....

• #11   7. okt 2006 altså det er hvad sårn et pansersvin foredragsholder fortalte os..... ikke mere end 110 i byen.

• #12   7. okt 2006 Real rocco - det må du da godt nok undskylde. De siger mig bare ikke så fandens meget de hersens POLITI-BETJENTE.

• #13   7. okt 2006 jakob. ja det går de sQ ikke med til i aalborg. smiley

• #14   7. okt 2006 Ved ikke om i husker episoden her fra byen der var i alle landet aviser og tv.
    En betjent under udrykning (kun med blink) kørte for stærkt i byen og ramte en dreng (mener jeg) og han døde af det på stedet.
    Så uanset om det er tilladt eller ej og køre så stærkt, mener jeg ikke der er forsvarligt og køre så stærkt som de gjorde her til aften.
    Når der hver fredag bliver kørt rigtig stærkt på stormgade, er det også meget høje hastigheder (kender jo selv lidt til det) og har da tit set folk komme med 160 km/t og jeg sværger med hånden på hjertet at denne politi bil kørte hurtigere - har aldrig i livet set en bil komme fra krydset inde i byen og til krydset stromgade/spangsbjerg kirkevej på under 10 sekunder.

• #16   7. okt 2006 Ned med policen....

• #17   7. okt 2006 Jonas E - Hvorfra så du det..... kørte du der selv eller hvordan? sys det er totalt uansvarligt og burde meldes

• #19   7. okt 2006 >>Thomas
    Det kan jeg sagtens følge dig i og kan udemærket se sagen fra alles sider, men blev simpelthen så harm over det, da jeg kun på en lukket bane har oplevet en bil køre SÅ stærkt.
    Har set en lille kort høflig mail til dem og forespurgt om deres interne regler for den slags men kun af nysgerrighed - da jeg kan se der er opstået lidt uenighed omkring dette her i tråden.
    Vender gerne tilbage med en kopi af den mail jeg håber på og få tilbage.

• #21   11. okt 2006 Så er der kommet svar fra myndighederne:

I henvendelse af 7. oktober 2006 kl. 2258 har du referet til en hændelse, hvor du hørte en bil køre med høj hastighed ad Stormgade i nordlig retning i Esbjerg.

Efter din vurdering blev bilen, der efter det oplyste skulle have været en patruljebil, ført med en hastighed på ca. 160 km/t.

I den anledning har du forespurgt til reglerne for udrykningskørsel.

Efter færdselslovens § 7 kan Trafikministeren fastsætte særlige regler for udrykningskørsel.
    Dette er gjort i en bekendtgørelse om udrykningskørsel nr. 510 af 11. juni 1996.

Af bekendtgørelsen fremgår blandt andet, at politiet kan fortage udrykningskøsel, når det er nødvendigt af hensyn til politiets opgaver.

Det fremgår endvidere, at udrykningslygter skal anvendes og at udrykningshorn kan anvendes.

Ud fra de foreliggende oplysninger kan jeg ikke kommentere den den nævnte hændelse.

De nævnte bestemmelser kan hentes via internettet: www.jm.dk , fane Lovstof, Link til love, bekendtgørelser og cirkulærer, Færdselsloven (øverst på siden) , og bekendtgørelse nr. 510, 11. juni 1996.

Skulle der være uafklarede spørgsmål, er du velkommen til at rette henvendelse.

Kommentér på:
Politi og hastigheder ?

Annonce