{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

Mulig bøde for manglende belysning? {{forumTopicSubject}}

Som alle jo nok efterhånden er klar over er politiet i løbetid de næste 14 dages-tid.
Min bil er sådan set lovlig, eneste jeg kan komme itanke om er at jeg har en positionslygte foran der ikke virker. Grundet et beslag til min blowoff som er monteret af en tankeløs spasser hos et udenbys værksted, skal jeg have batteri ud for at kunne tage bagbeklædningen af min lygte i den side. Det gider jeg ikke, da det tager en krig hver gang.
Mit spørgsmål lyder så på, kan de rent faktisk give mig en bøde for et manglende positionslys? Jeg mener, pæren kunne jo ligeså godt være sprunget på den køretur jeg var på, da jeg blev stoppet, og jeg derfor ingen chance havde for at vide, at den ikke virkede.
Hvordan er reglerne her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mulig bøde for manglende belysning?
  • #1   9. okt 2006 Ja de kan godt give dig en bøde for det. Det er dit ansvar at din bil er i lovlig stand! har prøvet det der. og var heldig og slippe. Han kørte med mig på den nærmeste tank hvor han så jeg skiftede pæren... så.

  • #2   9. okt 2006 Og det dummeste man kan gøre over for politiet er og lyve! de kan mærke det mindste på dig.. ligemeget hvad.

  • #3   9. okt 2006 hvis de skal gå efter reglerne, så får du en bøde på de berømte mindste 500kr, og ja de fleste steder giver den flinke betjent dig en venlig huskekage, så du får mere lyst til at skifte den.

  • #5   9. okt 2006 SKal ret være ret kan du få en bøde men ser sgu mange på gaden som kører både uden korrekt lys i positionslys OG alm. kørelys.... så ja, du kan være uheldig men det er nok ikke sandsyndligt....og BLIR du stoppet, så bare spil uvidende og sig tak for at de mindede dig om det....;-)

  • #6   9. okt 2006 der da vist kun et svar på det spørgsmål..... skift nu for helve... den pære. som jesper siger ikke ondt ment, men få det dog bragt iorden..

  • #7   9. okt 2006 Jesper L - Fordi det ikke bare tager 20-30 minutter. Jeg har intet værktøj hvor jeg er, og det skal hentes hos den gamle først.
    Når jeg er færdig er der gået en time. Jeg skal alligevel have det beslag lavet om på fredag, så der skal jeg have det hele skildt ad igen.


  • #8   9. okt 2006 tom J - læs mit forrige svar

    Til alle jer andre, tak for svarende, jeg tror jeg venter til fredag og ser hvad der sker. Ellers laver jeg bare et hyle-indlæg når jeg bliver busted smiley


  • #9   9. okt 2006 fint nok... men husk nu når du så evt. får en bøde. så lad være med at hyle over hvor store nogle nar hoveder politiet er....... skal dog lige siges at jeg kan godt forstå at du vil vente en uge hvis du aligevel skal have det hele skilt af der, tror da heller ikke at du får en bøde hvis der ikke er andet galt med bilen.

  • #10   9. okt 2006 den smed fandme ogdå meget røg ud smiley og alt det gasen op, uh uha :P! fisse

    men træls du fik en bøde...

    - så må du jo bare gå ligesom os andre i frikvaterne smiley


  • #11   9. okt 2006 lige en lille historie om manglende lys: kender en synsmand der for et par år siden var med til at stoppe et street race i ålborg, de fik ordre af politiet til at notere ALT de kunne finde på de biler de kontrolerede, der var en i en helt standart huindai der manglede en nr.plade lys og en position lys. bøde= 2*500 kr i bøde.... og hovsa bilen var hans mors, så fik hun lige samme bøder... så i alt kostede det 2000kr, at mangle pærer for 20kr...surt

  • #12   9. okt 2006 han får bøden for at køre med manglende lys, og hun får bøden for at som ejer at bilen ikke er lovlig

  • #13   9. okt 2006 hvis det er en oprigtig lov, så er det KUN for at få flere penge i statskassen.der er ingen andre fornuftig forklaring på det

  • #14   9. okt 2006 Hey denise. Kommer du snart nordpå og viser mig din nye spand??

  • #15   9. okt 2006 hvis du mener for to gange lys, så jo det ma de godt.... i følge den synsmand jeg kender kan politiet faktisk give 500 i bøde pr dæk hvis der er 4 blanke dæk kan det altså koste 2000... dog skal det siges den enste gang har har hørt om at de har gjordt det, var til dette street race, og det var jo nok mest for at skræmme folk til at holde sig væk

  • #16   9. okt 2006 er ikke inde i love og regeler om bøder, men ham der fortalte det burde vide hvad han taler om, da det hed statens bilinspktion, var han en af de syns folk der er med politiet på paragraf 77 eftersyn, så jeg tror at han er rimeligt meget inde i regelerne.... Bdog.. tak for opbakning..

Kommentér på:
Mulig bøde for manglende belysning?

Annonce