Input til ny firmabil - A6, 530i, Passat etc? {{forumTopicSubject}}
Hej,
jeg har firmabil (Ford S-Max) men den står til at skal udskiftes.
Det er familiens primære bil så 2 voksne + 2 børn. Thats it.
Det nemme fornuftige valg ville være ny S-Max ST Line 210HK PS6.
Alternativt til ca. samme ydelse kan jeg få:
Audi A6 Avant 3.0 218HK S-Tronic Limited Edition
BMW 530i Touring 252 HK StepTronic
Skoda Superb Stationcar Business 190HK DSG7
VW Passat Stationcar R-Line 2.0 TSI 280HK DSG6 4Motion
VW Passat Stationcar R-Line 2.0 TDI 240HK DSG7 4Motion
VW Touran R-Line 2.0 TDI 190HK DSG
Audien er klart mine favorit, men platformen/cockpittet er jo gammelt - jeg kan desværre ikke vente på at 2019 Avant bliver released her til efteråret før jeg skal forny firmabilen ellers havde jeg selvsagt valgt en 2019 Audi A6 Avant.
Det skal være en stationcar eller MPV.
Plus / Minus på de forskellige modeller ønskes.
Se bort fra vægtafgift, forsikring, brændstof etc. det tager firmaet. Bilerne koster alle ca. det samme i ydelse så der er ikke andre variabler der skal indregnes til fordel/ulempe.
På forhånd tak.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Jeg overvejer også Audi A5/S5 Sportback. God plads, og fedt design. Den er jo ret ny som model, så du kan få Virtual Cockpit.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.868
jul 2008
Emner: 1 Svar: 6
Den er selvfølgelig også indenfor budget, men jeg bryder mig meget lidt om Mercedes exterior design de sidste 8-10 år samt deres interior ser meget lidt luksusagtigt ud, for meget bling til mig. Jeg har set en masse youtube videor og tests og Mercedes f.eks Diesel motor er ringere end Audis og deres automatgear ringere end BMWs. Af mange årsager er Mercedes helt afskrevet inkl. alle deres mærkelige GLA, CLA, GLC og du kan selv XXX som de færreste kan finde ud af. Tak for input.
Ja, den nye 5 serie er bedre end før, men der er bare stadig noget ved bagenden som ser for asiatisk ud. Touring meget bedre end sedan dog som jeg synes er direkte grim. Førerpladsen er dog i top på alle punkter.
Hvis bare Audi havde launchet A6 Avant nu i DK så ville mange frustrationer været sparet.
#3 Forståeligt. Selv den jeg har idag (2014, manuel gear, 163HK) kører super godt. Havde en Passat Sportsline 170HK DSG før, så sammenlignings grundlaget var OK, jeg følte ikke jeg kom over i en udtrykt ringere vogn selvom der både står Ford og S-max på den.
Blogger
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
Det er svært at rådgive om firmabiler, netop fordi de krav folk somregel har er udgifter som jo er ligegyldige når fimaet betaler..
Vælg den du sys er pænest, evt spørg din kone
jul 2008
Jeg kan godt følge dig, jeg søger bare input blandt de 86.000 firma bilister der på et tidspunkt har stået i samme situation - bare lidt opdateret info på emne så jeg ikke vælger en helt i skoven bil som jeg er fanget i i 36 mdr.
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 8 Svar: 61
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Jeg ærligt indrømme at i mine øjne er det self godt med input fra andre, men i sidste ende er det jo dig der skal køre/bruge bilen, og din/familiens brug/ønsker kan jo være ret forskelligt fra lige præcis dem der skriver her?
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 368
Jeg ville ubetinget gå efter S-Max'en.
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
jul 2008
Har kigget på den men bagenden er ikke lige min kop te og så er der for mange æv'er ift. tyskerne.
Helt enig. Men det jeg søger inden er, at hvis alle siger at den nye 530i f.eks, har en graverende fejl enten i design eller driveline etc. (whatever), så kan man lægge mærke til det inden testdrive og se om det er et problem for mig eller helt afskrive modellen.
Det var mest for at summe på om der var een mærke/model der var langt bedre eller langt ringere end de andre af dem jeg nævner.
Der er forskel ja. Dyreste er 530i, billigste er Touran. Men når jeg skriver at der ikke skal tages hensyn i #0, så er det fordi, at det må jeg gøre efter Jeres input. De 2000kr/mnd. forskel i beskatningsgrundlag fra en 530i 252HK til en Touran R-Line 190HK giver 1000 kr eller deromkring mindre udbetalt på lønsedlen så det er jo helt ligegyldigt.
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 165
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
Jeg havde nu stadig taget en tur i den nye E-klasse, er ikke vild med Mercedes nye design men klart en af de mest velkørende og lækre interiør
feb 2007
Det fleste her inde har vidst meget lidt erfaring med så nye/dyre biler
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 165
jul 2008
Da det er firmabil bliver den leaset alt. inkl. samt lånebil stilles til rådidhed ved værkstedbesøg, så det bekymrer mig ikke.
Findes der andre ikke-model specifikke fora?
Åå vagcars siger de nok Audi/Passat, på xxx siger de xxx så det går nok i nul at spørge på de sites.
Ja, jeg tænker også sådan en 3.0 TDI er solid.
Leasingaftalen løber 36 mdr. ad gangen.
Blogger
feb 2007
Bilerne er jo osse helt nye, så der kan sagtens være børnesygdomme som gemmer sig dem.
Det næste er så at hvis du kun har bilen 36 måneder, plus på leasing, tja så er det vel fuldstændigt ligegyldigt om bilen springer i luften mens du ejer den.
Den eneste ubehag du får ud af det, er at skulle nøjes med en låne bil?
Så igen, hvorfor ikke bare prøve dem alle, og finde den du kan lide.
jul 2008
Det er da meget generelt at spørge om. Det er alle helt alm. mærker og modeller.
Ja, det er da ligegyldigt om bilen sprænger i luften, det spørger jeg heller ikke om, det er der en anden der er nervøs for, jeg er ligeglad.
Jeg spørger til om nogle af de nævnte modeller er ca. lige gode da de koster ca. det samme, jeg er jo bundet i 36 mdr. eller om f.eks BMW er år forud for sin tid, så kunne jeg kigge ekstra godt på den.
Men de skal selvfølgelig prøves.
feb 2007
Så kan der være at det jo lige netop er den bil som du kan lide pga din smag
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.841
Havde I første omgang nok kigge Jaguar. Landrover/range rover... Hvad e værtfald ikke nedgraderet min S_max til en touran. Sharan kunne gå and og Pishat bliver det ikke da Audi'en bare er flottere og en Super B mere praktisk... Selv om ingen af de 3 kommer op i jaguar, bmw eller mercedes klassen
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 368
jul 2008
Opel er ikke lige mig generelt.
Input til ny firmabil - A6, 530i, Passat etc?