{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.017 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Tilmeldt:
20. mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381

Eksport, hvad er fidusen? {{forumTopicSubject}}

Min gamle Corolla, fra 2004, står muligvis snart for udskiftning.
Jeg har kigget lidt export og kan se på tidligere vurderinger, at afgiften nok vil ligge omkring 10-12000 kr.
Men skat tager de ca 8000 kr, så jeg vil få sølle 2000 kr udbetalt, så hvad er meningen med export, af en så gammel/billig bil?
Den er vel næppe meget værd, når den sælges uden afgift?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eksport, hvad er fidusen?
  • #1   7. apr 2018 Den ville sikkert kunne indbringe nogen kroner.

    Dem der exportere biler sender dem jo til et land hvor rust og andet som kan være vigtigt for sikkerheden, ikke er så vigtigt.
    Ellers bruges de til stumper.

    Toyota varebiler/4x4 har i mange år været populære i Afrika fordi de er holdbare mekanisk og nemme at fixe.

    Den ene mands skidt er den anden mands guld smiley


  • Danny K
    Danny K Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #2   7. apr 2018 Se PB

  • #3   8. apr 2018 Fidusen er på biler til mere end det som din er værd, kan indbringe X x Procent af dens værdi, og resten kan hentes på selve eksport salget.

    Jeg havde f.eks. min Mercedes C320 fra 2003 som jeg prøvede at sælge. Jeg startede på 55000, gik ned på 50, så 45. Men jeg fik kun trælse byttehandler tilbudt og jeg havde købt en anden. En bekendt fik mig så i kontakt med en der lever af eksport og han købte den for 42000 Kr. (Jeg havde fra starten sagt at den røg for 37000 hvis det var).

    Han var så heldig, eller klog, så han fik 47000 tilbage i afgift, det vil sige 39000 efter gebyr. Solgte bilen for 1800 Euro til en der hentede den. Summa summarum: 39000 + 13500 = 52500. De 52500 skal så fratrækkes udgiften til eksporsynet, men han tjente stadig ca. 4500 Kr. på at køre en bil til syn og smide den på en eksport hjemmeside i Polen. Bilen endte i Sydafrika så vidt jeg ved.

    Næste gang jeg skal af med en bil kontakter jeg sådan en mand igen - det gik så hurtigt og smertefrit med papir på alt og pengene overført på 10 min.

    Så igen - hvis bilen er nok værd, så er der også penge at hente i eksport. Man skal ikke tænke på hvad man kunne få ved privat salg, for det er svært at sælge de her biler i Danmark til 50-100000 Kr. når nyere mikrobiler kan købes nye til den pris.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #4   8. apr 2018 Om bilen er nok værd, er et godt spørgsmål.
    Det er sikkert en fin bil, at sende til Afrika, eller lignende.

    Jeg solgte en noget ældre Corolla 4x4, for et par år siden. Den stod uden afgift og jeg fik alligevel 8000 kr.
    Men ellers kan jeg jo høre diverse exportfirmaer ad og få dem til at give en pris på den.


  • #5   8. apr 2018 Men kan den synes som den står? For hvis du skal bruge 2-3000 bare for at få den synet så er der ikke meget at hente. Tror du er langt bedre tjent med at skyde den af til underpris på markedet herhjemme. smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #6   8. apr 2018 Der skal skiftes en stabilisatorarm, men så det vist det.

Kommentér på:
Eksport, hvad er fidusen?

Annonce