{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.256 visninger | Oprettet:

er jeg blevet snydt? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har lige haft min bil på værkstedet de sidste 4 dage, for at få skiftet toppakning plus diverse ting der høre til. Min bil den køre ikke særligt uændret efter mekanikeren har haft den og den sluger stadig alt kølervæsken på ganske kort tid (ca 2 dage) og har betalt 9,800 kroner for det og nu spekulere jeg på om den toppakning overhovedet er blevet skiftet?

Det skal lige siges at jeg ikke har den store forstand på alt sådan noget her og tror sgu at mekanikeren udnytter det selvom jeg tydeligt kan mærke at noget ikke er korrekt ved min bil.

Kan man selv se på nogen måde om han rent faktisk har skiftet det for umiddelbart så ligner det ihvertfald at han kun har skruet halvdelen af boltene af og sat nogle nye i og lavet et olieskift på bilen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg blevet snydt?
  • #1   13. apr 2018 Toppakningen kan sagtens være blevet skiftet og så står du med fortsatte problemer hvis ikke der er blevet lavet slibning eller der ikke er spændt korrekt ved montering bagefter.

    Men jeg ville først og fremmest køre til den mekaniker og bede om at se hans ordre på den toppakning han efter sigende har skiftet. Evt. tag en bekendt med der ved noget om det her og stil nogle spørgsmål - så burde man hurtigt kunne afsløre en løgn.


  • #3   13. apr 2018 Ja okay, for jeg spurgte netop om de har haft plænet topstykket, men det sagde han at der ikke havde været behov for da der ikke har været varmeskader? Men jeg tager også der op på mandag og snakker med den under alle omstændighederne, for når man betaler så mange penge så forventer man jo også at det er iorden, men bilen har netop stadig samme problemer som frø han havde den.
    Han ville også vise mig den toppakning som han havde skiftet, så han stod lige pludseligt med hovedet nede i skraldespanden og rodet det hele igennem selvom jeg ikke havde spurgt efter det, men han fandt så aldrig den gamle pakning


  • #4   13. apr 2018 Jeg kan ikke tro at der er nogen der siger de skifter en toppakning uden at gøre det. Det var nok bare ikke det der var fejlen smiley

  • #5   13. apr 2018 Tilbage til mekanikeren og få ham til at lave den så den virker...
    Og jeg sliber altid toppen, måske endda en trykprøve hvis der er nogen tvivl, det er sikkert derfor det ikke virker...


  • #6   13. apr 2018 Om mekanikeren skal lave så det virker det afhænger jo også meget af om det er mekanikeren der har fejlfundet på den, eller kunden blot har bedt om at få skiftet toppakningen.

  • #7   13. apr 2018 Ja jeg har naturligvis fået en kvittering på det hele, men prisen aftalte jeg med en anden af mekanikerne som først var ca 8000 kr og da jeg havde afleveret min bil til dem ringede en af de andre mekaniker og sagde at han havde overtaget arbejdet på min bil og at det ganske rigtigt var toppakningen som var defekt og at det kom til at koste lidt mere da den anden mekaniker havde glemt at tilføje et par ekstra dele til tilbudet som var nødvendige for at få det hele til og spille max

  • #8   13. apr 2018 Jesper: Det lyder ikke som om at kunden har forstand på det så jeg tvivler på at han kun har bedt om at få skiftet toppakningen, men jeg kan selvfølgelig tage fejl...

  • #9   13. apr 2018 Så er der også garanti på arbejdet.
    Tilbage med den.


  • #11   13. apr 2018 Det lyder som fusk hele vejen igennem...

  • #12   13. apr 2018 #8
    Det sker hver dag at folk spørger i et forum og får ting at vide den kan fejle. Og bestiller arbejdet derudfra.


  • #13   13. apr 2018 Kan mekanikeren kræve ekstra penge for at jeg kommer igen og beder ham om at forsøge igen på og få det til og virke? Og det er mekanikeren som har konstateret at det er toppakningen som er fejlen og der står også at de har lavet en undersøgelse af bilen på kvitteringen som jeg har fået i rabat

  • #14   13. apr 2018 "12 Ja det er en fejl, jeg har hørt mange dumme forslag herinde fra folk der ikke aner hvad de taler om, og har man ikke forstand på det skal man overlade det til en der ved hvad han laver

  • #15   13. apr 2018 "13 Han skal bare lave det om, bum.

  • #16   13. apr 2018 #14.
    Præcis. Derfor var det jo heller ikke uvæsentligt om mekanikeren har fejlfundet på bilen. For har han bare fået at vide der skulle skiftes toppakning på den, men det ikke var der fejlen er, så har han ryggen fri. Har han derimod fejlfundet på den og sagt det var pakningen, så skal han udbedre fejlen u/b for kunden.


  • #17   13. apr 2018 Der kan jo være sket en fejl, vi er alle mennesker smiley

  • #18   13. apr 2018 Okay perfekt, mange tak folkens! Jeg tager op til dem på mandag og beder dem om at gøre det ordentligt! Jeg syntes enlig heller ikke at det er meget og forlange til den pris. Altså der er selvfølgeligt og blevet skiftet tændrør, oliefilter, tandrem mm. Så det løver jo op, men bilenu virker som sagt ikke særligt meget ændret smiley

  • #19   13. apr 2018 Hold nu lidt, drikker den alt vandet, som i flere liter på 2 dage, eller....

    Det kan jo være at den bare skal efterfyldes.

    Han kan da godt skifte toppakningen for dig igen, men det hjælper dig jo ikke meget.
    Du skriver også at du har fået rabat... Hvorfor....?

    Og vi ved jo ikke hvad du mener der skulle være forandret.


  • #20   13. apr 2018 Hvis nu også stempelringene er defekte, hvis er skylden så?

    Hvis du har spurgt om de kan undersøge om din toppak er gået, så har de måske bare gjort det.
    Kender en mekaniker som lige lavede topstykke på en bil, måtte skille det igen og lave stempelringe, men tænker da det også har kostet ekstr, for tappakningen skulle jo skiftes igen, boltene kunne genbruges, men det er da sur røv.

    Hvad bile er det, hvor gammel og hvor mange km?


  • #21   13. apr 2018 syntes godt nok det lyder lidt dyrt. hvilken bil og motor hvis man må spørge?

  • #22   13. apr 2018 #19 yeps.. Den sluger hele beholderen på et par dage. De skulle gerne have flydt den op med ny kølervæske og beholder er allerede her 2 dage efter og det var præcis det samme før de fik den.

    Måske fordi jeg allerede har brugt en formue hos dem og fordi de måske gerne vil "forære" et lille tjek for at konstatere hvad for noget arbejde de kan lave på min bil og selvfølgeligt tjene penge på. Altså jeg mener det var kun en hundret krone jeg har fået i rabat i følge kviteringen


  • #23   13. apr 2018 Bilen burde være luftet ordentligt ud og ikke kræve mere vand efter den reparation,

  • #24   13. apr 2018 Den kan sagtens tage 2 beholdere, alt afhænnig af hvor stor beholderen er.
    Det kan være at de ikke har fået den luftet ordentligt ud...

    Har du vand i olien eller oser bilen helt vildt hvidt fra udstødningen.

    Hvad mener du med at den ikke køre anderledes, det syntes jeg ikke du har beskrevet.


  • #26   13. apr 2018 Allan

    Ja burde, men vi ved jo ikke hvilken bil, det kunne jo være at mekanikeren har glemt det eller glemt at tænde for varmeapperatet, alt afhænning efter model og årgang.


  • #27   13. apr 2018 #21

    Michael...

    Hvad er din begrundelse for at det er for dyrt.....


  • #28   13. apr 2018 #20 altså mekanikeren fortalte at motoren så fin ud og stemplerne havde det også meget fint. Jeg har selv haft mistanken før med at stempelringene kunne være slidte, men alligevel virker det ikke helt til og være problemet. Men ja der har så også lige skiftet mit oliefilter den her gang selvom de skiftede det for 1000 km siden (sidste gang jeg var ved dem"

    Det er en Opel Astra twinport 1.6 fra 2004 som har kørt 281×××


  • #29   13. apr 2018 Efter min mening er du blevet snydt.

    I og med du ingen forstand har på biler, er mekanikeren den ekspert som skal stå inde for at den rigtige reparation bliver udført. Det er tydeligvis ikke sket her, i og med den stadig æder vand.

    Fat i dem mandag og spørg ind til hvad der er galt, og hvorfor det ikke er fikset. Stå på din ret - det er næsten 10.000 kroner for et problem som ikke er løst. Om igen...


  • #30   13. apr 2018 Prøver lige igen,

    Du skrev.:

    Det skal lige siges at jeg ikke har den store forstand på alt sådan noget her og tror sgu at mekanikeren udnytter det selvom jeg tydeligt kan mærke at noget ikke er korrekt ved min bil.

    Hvad er det du mener....

    Jeg kan tilføje at jeg har skiftet et par vandpumper på de modeller.(det kunne jo være årsagen til at dit vand forsvinder)

    Vi må jo gå ud fra at mekanikeren også har lavet en kompressionstest, og ikke mindst en tryktest af kølesystemet.


  • #31   13. apr 2018 Det der er problemet med bilen er at den som det 1. Sluger alt kølervæsken og for det 2. Så accelerere den ikke jævnt når den får noget speeder og man er på vej til og køre gearet ud.. Det er lidt som om at der opstår nogle døde punkter i accelerationen og for det 3. Så hopper bilen helt vildt meget for det 4. Så bruger den olie for det 5. Så nogle gange når jeg tænder bilen så er det som om at den takter forkert eller får noget falsk luft og begynder lidt på at sige som en kutter og mister træk kræft, lidt ligesom om at den bliver kvalt på en måde, men andre gange "starter" den normalt og køre normalt. Altså det har lidt at gøre med hvordan den starter op i forhold til hvordan den køre resten af turen, jeg ved ikke om det er en helt vildt underlig forklaring jeg giver, men det skal dog siges at den hopper knap så meget efter mekanikeren har haft fingrene i den og det er enlig den eneste forandring jeg mærker på kørslen af den, men den hopper skam stadig en del

  • #32   13. apr 2018 #30 jeg mener også at der står på kviteringen at vandpumpen er skiftet

  • #33   13. apr 2018 En bil der bruger olie bliver ikke bedre af at få skiftet toppakning alene, med mindre det er paraplyerne, men det skulle mekanikeren have testet for inden han skilte tingene ad.

    Skilte jeg toppen på en motor så blev der sikkert slebet ventiler og sæder, ellers er man for nærig. Er man så dybt inde må man lave det færdigt. Tingene skal spille.


  • #34   13. apr 2018 Bruger olie er det 1L på 15.000km eller hvad ?

  • #35   13. apr 2018 Det kan jo nemt være at han har lavet alt det han har sagt. men han burde bare have fået planet topstykket og tryk prøvet det. for vil gætte på det er toppen der er flækket. Så kan han skiftet alle de toppakning han vil. og den vil stadig bruge kølervand og sende tryk i vandet. Så du skal nok have fundet et anden topstykket. og vil så sige det heller ikke altid jeg planer topstykker. men jeg måler altid topstykket ud at det er total lige. og at der ingen tæringe er i det. og at jeg kan finde fejlen i toppakning når jeg tager det af. Kan jeg det og er det i orden er jeg ikke bange for at sætte det på igen med nye stræk bolte og toppakning. men kan jeg se der ikke er fejl er i toppakning finder jeg en anden top. har lige lavet det på min passat.plus når det er min ejen bil ser jeg sådan på det at det jo kun kan koste en pris på en toppakning og bolte. vis topstykket er flækket og jeg ikke hade set det . men lige her vil jeg da mene at din mekaniker skal betale ny toppakning og hvad timer det tager. at lave igen så det er gratis for dig ang det. men topstykket vis der skal nyt/brugt på skal du jo nok selv betale da det jo er noget der skal købes mere nu. og nu når han tjekker det den her gang på få ham til at tjekke at der ikke er revner i blokken. har set flere motore der har gjort det. og så det ny motor vis det er det.

  • #36   13. apr 2018 toppen kan jo være flækket med skjulte revne/revner eller den er revnet nu efter den er spændt måske forkert sammen der mange faktorer her . Jeg havde personligt kørt til dem og sagt det en ommer

  • #38   13. apr 2018 #34 altså der var engang hvor den nærmeste skulle have olie lige så ofte som den blev tanket, men mekanikeren har før skiftet oliefilteret som i hvertfald har mindsket olie problemet, men denu bruger stadig lidt meget olie og ved ikke lige helt hvor meget, men den bruger ihvertfald 1l på 15,000 km

    #35 altså mekanikeren fortalte at topstykket var fint nok og var ikke slået skævt eller noget som helst og han sagde også at det ikke var flækket, men jeg ved faktisk ikke lige om han overhovedet har tryk prøvet den, men med hensyn til fejl i pakningen, så fortalte han at den tidlige ejer har haft lavet noget fusk med noget flydende pakning eller noget og at det var derfor at der var begyndt på og opstå problemer med den, men det kan sgu godt tyde på at du har ret i at det måske er flækket smiley Hvad koster sådan et topstykke eventuelt ved ophuggeren? Ja hvis det er tilfældet, så må jeg prøve og overtale ham til og fikse lortet hvis jeg bare skaffer et andet topstykke, har trod alt brugt mange tusinde kroner hos dem efterhånden


  • #39   13. apr 2018 @37 ja det lyder stor set som det samme! Jeg er bare ikke lige helt sikker på om de har tryk prøvet mit topstykke, så kan jeg overhovedet sige at de skal smide et topstykke på som jeg betaler og de så selv betaler arbejdstimerne? De har nemlig brugt 8 timer på min bil

  • #40   13. apr 2018 At bruge 1 liter olie på 15000 Km på en bil der har gået 300000 ser jeg nu ikke som et problem bare lige for en indskudt bemærkning. Det ville i hvert fald ikke være noget nyt at en Opel fra den årgang spiser olie - det lige før jeg vil sige 1 liter på 15000 Km er "flot".

    Og nu er du helt sikker på at den sluger væsken og at den ikke fiser ud et sted?


  • #41   14. apr 2018 #40 nej er faktisk ikke sikker på om væsken kommer ud andre steder, men med de andre symptomer den har, så burde det vel også og være toppakningen eller topstykket som er problemet, eller?

  • #42   14. apr 2018 Det kan vel også være en slange han har glemt at få spændt evt. men du må jo forbi din mekaniker og få tjekke alt igennem.

  • #43   14. apr 2018 Selvfølgelig skal den ikke sluge alt væsken, men dine beskrivelser kan nu også lyde som om den ikke får nok benzin.

    Er der tjekket dyser? Benzinpumpe? Benzinfilter? Er alle slanger osv. tjekket for revner/huller og mørhed?

    Men udover det så lyder det som et amatør værksted - problemet er bare at hvis du har sagt:"Min toppakning skal skiftes" -så skifter de den vel bare nogle steder. Det er næsten bedre nogle gange at aflevere en bil og blot sige at man har en mistanke om defekten.


  • #44   14. apr 2018 @43 nej det er ikke lige noget der er blevet tjekket på den, men syntes ikke at det virker som et problem med benzinen.

    Ja jeg havde først selv mistanken om at det var toppakningen og tog til mekanikeren og forklarede om hvordan bilen opførte sig og han mente også at det var toppakningen, men han ville lige have denogle ind og kigge på den først og så ville han ringe til mig og da han ringede fortalte han netop at det ganskevidst var toppakningen og gav mig en højere pris på at få det ordnet


  • #45   14. apr 2018 Han sagde at jeg godt måtte tænke over det hvis det var, men jeg sagde at der ikke var så meget at tænke over og at der var bedre og ofre 10.000 på min bil end at skulle ud og bruge pengene på en anden bil, så jeg gav ham lov til og fikse det

  • #46   14. apr 2018 Det er sikkert en lille revne ved en vandkanal i topstykket. Det opdages kun ved trykprøvning.

  • #47   14. apr 2018 for 10.000 kr. kunne du have fået lagt en anden motor i

  • #48   14. apr 2018 #47

    Michael.

    Så du vil have nogen skal ligge en anden motor i...
    Hvor skulle den komme fra, den skal jo betales, og den skal fragtes, ligeledes skal den jo også have et olieskift, kølervæske, tændrør, osv. det er jo som regel et krav fra huggerne med hensyn til garanti.
    Man skal jo have en motor der kan klare opgaven i nogen tid, og da gerne med lavt kilometer, og kompressionstest osv.
    Timepris for arbejdet koster jo også, ligeledes behandling af det der skal smides ud.
    Ligeledes skal der jo betales miljøafgift, og og timeløn og ikke mindst moms af beløbene.

    Men igen er der jo ingen der ved hvad der er galt, før mekanikeren har set på bilen, trådstarter skal nok bare ikke køre mere i den før mekanikkeren har set på den., og selvfølgelig skal den virke når mekanikeren har givet sit ord for at det er problemet, og det ikke skyldes andet.

    Men igen, at ofre 10.000 på en bil som beskrevet.:

    Det er en Opel Astra twinport 1.6 fra 2004 som har kørt 281×××

    Er nok lige i overkanten, den har jo kørt rigeligt., Jeg ville nok have solgt den som defekt og købt en anden bil.
    Men ja vi vurderer jo ikke alle ens.

    Men man kan ikke bare gå ud fra at alt laves sort. smiley


  • #49   14. apr 2018 Angående det den kører mærkeligt er nok for det er en Twinport. Det vil sige den køre med 2 indsugnings kanaler på hver cylinder. Det typiske på den model er at den ene kanal stopper til og når man prøver at accelerere kan den hoppe. af med indsugningsmanifolden og få gjord kanalerne rene. Der er mange værksteder som "sparer" planslibning og trykprøvning af topstykket for at spare dig de penge det koster samt udskiftning af paraplyer. Har selv arbejdet et sted for mester mente det var spild af penge og et andet hvor det hele blev renoveret. Forskellen er 2000 - 4000,- ekstra i regningen alt efter hvor slemt det ser ud med topstykket. Tror værkstedet kun har gjord det for at spare dig penge.

  • #50   14. apr 2018 Hvem har lavet diagnosen 'top pakning' ?
    Hvis du kom til mig og sagde skift top pakning .fordi din ven eeller lignede sagde det var den det er problem .
    vil sælfølgelig gåre det .ergo vil ikke skifte bagbremser selfølgelig.??

    Men hvis du kom til mig og sagde find ud af hvad er galt med bilen ,den bruger vand.så er det en anden sag.



  • #51   14. apr 2018 #50 det er mekanikeren selv som har stillet diagnosen

  • #52   14. apr 2018 Så må han selv lave det godt igen på hans regning.
    Vil aldrig skifte topakning uden det mindste at have trykprøvet topstykket.
    Da ikke alle topstykker må slibes.
    Det er ikke mange muligheder der .med det rigtig værktøj er det nemt at stille diagnosen.



  • #53   14. apr 2018 Er der nogen der kan forklare mig hvorfor stempelringene skulle have taget skade af at få skiftet toppakning?
    Den eneste grund jeg kan tænkte på er at de har fået for meget varme og er blevet slidt hurtigere den vej. Dog er der mange hderinde der beskylder stempelringene for at den bruger vand? Nu er jeg ikke mekaniker men der skulle helst ikke flyde vand omkring stemplerne udover selvfølgelig vandkanalerne som IKKE har kontakt med stemplerne, heller ikke under dem..
    Hvis der er en revne i vandkanalen ind til et stempel er det hurtigt og nemt at tjekke.


  • #54   14. apr 2018 har ikke set nogen der beskylder stempel og stempelringe olieringe i at de er skyld i vandforbrug . Det kan kun ske vis blok eller top er flækket eller toppakning er utæt plus flækket cylinder. der kan komme vand ind til stemplet. og vis stemple ringe er slidt og olie ringe. Så vil motoren tit bruge olie ikke vand.

  • #55   14. apr 2018 Haha hvis ringene får for meget varme kan de trække sig sammen og den mister kompression dog intet med vand forbrug da det er et lukket kredsløb dog en defekt cylindre har jeg faktisk set på en Peugeot

  • #56   14. apr 2018 Mmm kiggede lige beskederne igennem igen. Mente bestemt jeg havde læst nogen der nævnte det på den måde. Må have skimtet det lidt for hurtigt.

  • #57   17. apr 2018 Tyder på at tandrem ikker sidder korrekt hvis motor ikke køre som den skal. Og ikke er luftet ordentlig ud låget på vandbeholder kan også være defekt i overøbsventil

  • #58   17. apr 2018 Du starter med at den bruger vand og så nævner du 5 andre ting med at motor går mærkelig osv
    Er det noget der er kommet efter den blev lavet
    Og hvad med temperatur bliver den varm


  • #59   17. apr 2018 Kør hen til din mekaniker og bed ham fejlfinde dine nuværende problemer. Prisen for at skifte toppakning og det andet du har fået fikset er normal. Derfor køber jeg personlig altid en anden god brugt motor, når bl.a toppakningen er gået. Der er altid tre måneders garanti på en brugt motor. Din motor har kørt over 280.xxx km.....den er forlængst slidt overalt i motoren. Køb altid en nyere god motor med mak. 100-120.000 km, det er billigere i længden. Held og lykke

  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #61   17. apr 2018 #59 hvor finder du en nyere motor med max. 125.000km. og får lagt den i for 9.800,-?

  • Dennis M
    Dennis M Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 18
    #62   17. apr 2018 Shit, man skal til kommentar #35 for der nævnes trykprøvning med planslibning???????

    9bananer for en toppakning koster det hvis det bliver lavet på den forkerte måde. Skal den planes, trykprøvet og ventiler slibes skal der lige ligges 3-4 stykker oven i. Ville altid give kunden valget for den ene eller anden rep, men kun give garanti på toppen hvis det har fået tur.


  • #63   22. apr 2018 Hvad endte det med??

  • #64   28. apr 2018 De skal til og skifte motoren nu her, da han mener at det ene stempel er brændt af, så det koster mig yderligt 12,000 kr med motor og det hele med i prisen, men jeg er lidt utilfreds over at han ikke bare fortalte mig i første omgang at motoren skulle skiftes, så jeg var fri for at spilde 10,000 kr på at få ordnet toppakning på en motor som alligevel skal pilles ud

  • #65   29. apr 2018 Hvis du smider 10000 mere ved det værksted så er du jo virkelig selv uden om at blive trådt på.. Der kan man da snakke om at stikke den tørt ind i 2'eren..

  • #66   29. apr 2018 Syntes ikke det hænger sammen du siger der er skiftet toppakning og hvis må den være kørt meget varm og så er der jo risiko for at olien brænder stempel så er motor kaseret på forhånd
    Du må mekaniker se når han åbner motor og hvorfor har han ikke taget compresions test
    Så har du fortalt mekaniker da han fik bilen hvordan , var den varm , kogte stoppe den selv eller kørte du videre med en motor der ikke gik ordentlig til den brød sammen
    Hvis ikke så er jeg bange for du har betalt for noget der kunde undgået og fået en brugt motor istedet


  • #67   29. apr 2018 Satme en elendig mekaniker du har dig...

Kommentér på:
er jeg blevet snydt?

Annonce