{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
46.134 visninger | Oprettet:

Er jeg blevet blitzet? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg ved godt der er rigtig mange spørgsmål herinde, hvor folk spørger om man kan se, når man er blevet "blitzet" af en fotovogn osv. Men nu har jeg lige et spørgsmål også.

Her til morgen kører jeg i en 60 km/t-zone, hvor jeg på speedometeret kører lige under 70. Der står en fotovogn (vist nok en af de "nye" på gule plader), som jeg ser "for sent". Vi er 5-6 biler, som kører i ca. samme tempo i "kortegekørsel" forbi denne fotovogn.

Jeg er rimelig sikker på, at der kom en blitz, men det var først da jeg var næsten ud for fotovognen. Og så er mit spørgsmål? Hvorfor #%¤¤??##¤ er det mon lige MIG, der bliver blitzet, når vi ligger og kører med stort set samme hastighed og med samme afstand mellem bilerne? Forskellen i hastigheder kan max. have være 2-3 km/t. Hvor mange billeder kan fotovognen nå at tage af en kortege på 5-6 biler, der jo så åbenbart ALLE har kørt for hurtigt?

Der kom en bil bagved mig, kan også være den, der er blevet blitzet, men som jeg vurderer det, kørte han også cirka samme hastighed som os andre. I hvert fald synes jeg at "blitzen" kom temmelig sent, hvis det da skulle være mig han blitzede.

Derudover: Hvis jeg kører 68-69 på speedo, så har den reelle hastighed næppe været over 65 km/t. Bliver man virkelig blitzet for det i en 60-zone?

Nå - men der er ikke andet for, end at jeg må afvente og se.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg blevet blitzet?
Kommentér på:
Er jeg blevet blitzet?

Annonce