{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Bremser lavet perfekt, men intet BID i skiven??? {{forumTopicSubject}}

Og nu ingen kommentarer om olie på skiven og dårlige bremseslanger, alt virkede perfekt inden jeg skiftede til nyt.
Jeg skiftede fordi skiverne lignede lort og var rustne, men den bremsede perfekt.

Kan det være nogen dårlige klodser?? ATEC.

PEDALEN ER KNALDHÅRD.

Kommentarer på:  Bremser lavet perfekt, men intet BID i skiven???
  • chris c
    chris c Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 5 Følgere: 12 Emner: 1 Svar: 3.013
    #1   15. apr 2018 Hva er det vi plejer at sige til folk der opretter 2 emner om det samme indenfor kort tid?

• #2   15. apr 2018 Aner det ikke, men dem som svarer har en helt forkert vinkel på det, så jeg er tvunget til at spørge på en anden måde, og denne tråd er allerede fra første indlæg på vej væk, fordi den der svarer er i en helt anden boldgade,
    Så hvis du sletter dit indlæg her så lukker jeg den anden tråd ned, tak.

• #3   15. apr 2018 Går gliderne som de skal?
    Skiftede du bremsevæske?

Hvis du trykker et par gange på bremsepedalen og holder, kan dækket så køre uden besvær?

• Simon S
    Simon S Online Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 34 Svar: 490
    #4   15. apr 2018 Den nemmeste metode er vel næsten udelukkelsesmetoden.
    Den bremsede godt før, skidt nu og du mistænker de nye klodser.....
    På med de gamle klodser og kør en prøvetur

• #5   15. apr 2018 Jeg ved du har skiftet skiver mange gange før, men jeg synes nu aldrig de virker optimalt før der er bremset en del. Har du prøvekørt nok ?. Min synsmand plejer at holde bremsen og gassen i 1 gear måske 100 meter eller mere og så bremser de ok. Jeg er dog ikke vild med den fremgangsmåde med nye skiver.
    Mvh. Gert

• #6   15. apr 2018 nu siger du pedalen er knald hård. prøv lige at trykket på bremse pedalen mens bilen er slukket og så starter du den mens du holder tryk på bremse pedalen. og synker den lidt når du gør det. eller forbliver den hård? for vis den forbliver hård så kan det være en fejl i hovdecylinder da caliberen stempleren trykket væsken tilbage der i. eller bremse forstærkeren der ingen vacum får. eller bleven defekt alt kan jo ske.

• #7   15. apr 2018 Michael N:
    Læs overskriften, please.

Alt, jeg gentager alt er ok, klodsen bider bare ikke i skiven. Hvorfor ikke?

Pedalen synker ved start, dvs bremseforstærker virker korrekt.

Alt virkede perfekt inden skift af de 2 forreste skiver og klodser.

Bremsevædske er påfyldt og gammel tappet af, alt virker perfekt, men ingen bremsevirkning.

Der er også ny ankerplader på, intet er sparet.

• #8   15. apr 2018 De gamle klodser har rust på bremsefladen, så de kommer ikke på igen.

• Simon S
    Simon S Online Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 34 Svar: 490
    #9   15. apr 2018 Du gør det da ikke nemt for dig selv så.
    Hvad skulle lidt rust på klodserne dog betyde?

• #11   15. apr 2018 Så afmonter dine bremseklodser og slib dem let med sandpapir? Det kommer biddet, men der går ca 1000km. smiley En bil bremser altid dårligere med nye bremser, end med de gamle der er slidt sammen.

• Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Emner: 9 Svar: 319
    #12   15. apr 2018 Tror de mener: prøv at sætte de gamle på igen midlertidigt, og se om problemet stadig er der.
    Forsvinder problemet er forklaringen vel ligetil.
    Og om de nye så kan køres til, skal jeg ikke gøre mig klog på

• #13   16. apr 2018 går ud fra, du har renset skiverne for oliefilmen med bremserens ?
    giv de nye klodser en tur med fint sandpapir også..
    men du skal nok regne med, de lige skal slides lidt inden det spiller 100%, men du skal dog helst undgå alt for voldsomme/ katastrofeopbremsninger de første godt 500 km..

• #14   16. apr 2018 Hvis du havde lavet det ordentligt, så ville det jo også virke nu smiley

Håber du finder en løsning.

• Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Emner: 9 Svar: 319
    #15   16. apr 2018 Kunne det være et eller flere stempler der sidder fast i kaliberen?
    Kom i tanke om at jeg en gang har klemt et fast i kaliberen.

• #16   16. apr 2018 Lyder også som et stempel der sidder fast.
    Renover kaliber med nyt stempel eller ny kaliber

• #17   16. apr 2018 Drenge, kom nu ind i kampen, ALT er lavet perfekt, det er bare nogen skod-klodser, det er min konklusion!

Mintex klodser er bare bedre end ATEC.

Min makker FInn, mekaniker, har kørt bilen idag og mener den bremser helt fint, jeg er bare en krakiler.Den går sagtens gennem syn siger han.
    Den bremser en anelse bedre idag, men er langt fra min standard.
    Hvis ikke den bremser bedre i løbet af en kortere periode, så ryger der Ferrodo eller Mintex på igen.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 48 Følgere: 66 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 5.829
    #18   16. apr 2018 Er det så ikke fordi at de skal slides til, i og med at den bremser bedre i dag end i går?

• #19   16. apr 2018 Måske, har bare aldrig oplevet det før, det irriterer mig sgu.

• DisConFlubberated
    VIP

#20   16. apr 2018 Sådanne klodser som fx gren-, yellow- og redstuff klodser virker ikke førend de er kørt til. Der er et lag der skal slides af før de virker som de skal.

• #21   16. apr 2018 Har jeg aldrig observeret før, men er begyndt at købe for billige dele, gav vel 300 for skiver og klodser, det er prisen alene for at sæt gode klodser her i Dk. Netto.

• #22   16. apr 2018 Alle bremseklodser uanset originalt/uoriginale skal bremses til i starten, før du får maksimal greb i klods og skive. Det har aldrig været anderledes.

• chris c
    chris c Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 5 Følgere: 12 Emner: 1 Svar: 3.013
    #23   16. apr 2018 Allan, tror de fleste af os har oplevet det ofte når klodser og skiver er nye..
    Tag det roligt nyd en bajer og få blodtrykket ned igen...
    Det sker ofte at bilen lige skal bremses til..go aften:)

• #24   16. apr 2018 Er jeg så bare heldig at have haft max effekt fra ny ny på 100+ bremseskift, og kun 2 der ikke vil, 2 virkelig dårlige?

Ser hvad der sker i løbet af de næste par uger, bliver det ikke væsentligt bedre ryger der nye på. (IGEN)

• #25   16. apr 2018 Må lige ud og skære lidt med vinkelsliberen.
    Go nat.

• #26   17. apr 2018 Var der ikke noget med at der var et malerfirma her inde der gerne ville sælge lak til bremseskiverne, folk var helt vilde.. He He
    Prøv det, det er sikkert et hit smiley
    Go dag derude

• #27   17. apr 2018 Mon ikke pris og kvalitet følges lidt ad? 300 kr. for et sæt bremseklodser og skiver er hvad der ryger på salgsvognen men fandme ikke min egen bil. Vil jeg altså ikke gå på kompromis med for et lidt krøllede pengesedler

• #28   17. apr 2018 Jeg har ikke en eneste gang oplevet max bremse effekt på en bil med nye dele på, og jeg har været mekaniker siden 2006. Så du må være dygtig hvis du har bremser der levere 100% lige efter udskiftning, uden det er slidt til osv.

• #29   17. apr 2018 Det er vel bare delene der har været i orden, der er jo ikke mange ben i at sætte bremser på, når det flyder med nye dele i bagagerummet.
    Jeg er grundig og tørrer fedt af flere gange, hvor mekanikeren sige "det forsvinder første gang du bremser".
    Jeg hader at lave ting om, derfor hellere være lidt omhyggelig.
    Det hænder dog jeg ikke har fået købt nok dele, så må der noget gammelt udtjent lort på igen indtil man når til pusheren igen smiley

• #30   17. apr 2018 Jamen hvis du er så klog, hvorfor spørger du så?

• #31   17. apr 2018 Jeg har arbejdet autoriseret fra dag 1, og altid originale dele. Det er det samme uanset om det er originalt, uoriginalt, coated, malet, olieret eller rå skive.
    Der er ALDRIG max bremseevne fra første opbremsning, så tror du husker forkert.

• #33   18. apr 2018 nu har du vel ikke være ude og bremse for hårdt på helt nye klodser og bremseskiver. har jo set det ske hvor selv nye klodser er blive glaseret. og så har du nemlig dårlig bremseevnen. vis det sker og så er der kun at tage klodser af og slibe af ind til det er væk. og de er ru igen plus jeg plejer også at pudse Skiveren lidt da de også kan få en dårlig flade vis det er sket. men regner så ikke med du har gjort det vis du kender alt til nye bremser jo ..og hvad man gør efter montering af dem..

• #34   18. apr 2018 Har ikke voldtaget bremserne, kører jo pænt og glidende, det er mest økonomisk.
    Kunne godt finde på at tage dem med på job og raspe dem af på båndpudseren, men tror bare det er noget billigt skrammel.

• #35   18. apr 2018 oplevedet det samme med et sæt bremseskiver og klodser jeg købte ved Biltema engang. Så køber ikke klodser og skiver der mere. men har ellers ikke noget i mod alt andet de har. for har efterhånden købt en del værktøj derude og andre dele som var ok. men du kan jo prøve at pudse de klodser lidt af som du selv også siger og se om det hjælper. Det kan jo ikke gøre det værre.

• #36   18. apr 2018 Eller også må jeg køre endnu mere blød-mands-hat kørsel!

• #37   18. apr 2018 Tror mest på det er klodserne der er dårlige, skiverne har jeg større tiltro til.

Er alle skiver slebet idag, eller er der nogen som kun er drejet?

• DisConFlubberated
    VIP

#38   19. apr 2018 Båndpudseren er måske lige offensivt nok. Det er bedre med et stykke sandpapir og en plan overflade. Det er ikke andet end 1/10 mm der skal af. Men jeg ville stadig vente lidt tid for at se om det ikke bliver bedre.

• #39   22. apr 2018 Hej Har ingen anelse. Antagelig skiftet bremser på Ca 15 dytter. Aldrig "INGEN BID I SKIVEN" 100% effektiv hver gang. Mvh kp

• #40   23. apr 2018 Har et sæt Schmiedmann der kommer på en dag.

Kommentér på:
Bremser lavet perfekt, men intet BID i skiven???