2.352 visninger
|
Oprettet:
Privat lease {{forumTopicSubject}}
Hej, er der nogle der ved hvor gammel man skal være for at privat lease en bil og hvor lang tid man skal have haft kørekort ????
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Men snakker vi helt almindelige små biler, og man er villig til at betale tillæg for ung bilist og uden erfaring, så tænker jeg fint man kan lease som 18 årig og med nyt kørekort
Bare bemærk man tit skal kunne fremvise nogle lønsedler og forskudsopgørelse for og blive kreditgodkendt til leasing
apr 2018
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
Jeg er 21 år og er ved at tage kørekort. Skal man ikke bare betale forud så er der jo ikke noget kredit lån eller noget ?
Tak for svar ????
apr 2018
Problemet ved leasing er, at du binder dig til en aftale i normalt 3 år. Og så hænger du så at sige på den
Kører du for lidt, har du reelt betalt for meget hver måned i 3 år, kører du for meget får du en meget stor efterregning for dette
Der kan ved aflevering af bilen efter leasing komme efterregning, hvis der er nogle små skader ud over "normalt" for en bil med 3 år og det antal km du har kørt
Som ny bilist kan det være svært og kende sit behov, så jeg ville klart overveje en billig æske du kan få tjent noget anciennitet op i
apr 2018
Men en 208 koster 90.000 kr i alt over 3 år og 15.000 km om året
Brændstof hænger du selv på, så der kommer små 15.000 kr oveni på de 3 år
Så små 3000 kr om mdr for en bil som du må køre 1250 km om mdr i, pris pr km 2,40
Du kan rigtigt nok lavere tilbage efter 12 mdr, men det koster vel et gebyr??
Kan du bare skifte mellem antal km igennem hele leasing perioden, og uden ekstra gebyr
Hvis man kan leve med de regler og krav der er til leasing, og gerne altid vil have en ny bil hvert 3 år, så er det sikkert mere "sikkert" rent økonomisk ens og købe.
Desværre hører man jo om nogle som leaser, og bliver fyret kort efter. Så kan 3000 kr om mdr til du har haft bilen i 12 mdr jo være mange penge
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 226
kan være mig der er tabt??
apr 2018
apr 2018
Jeg står i rki vil det få betydning:
apr 2018
Du kan som privat også lave flexleasing aftaler hvor du skal stå inde for scrapværdi og henvise til en køber
Ja sammenligner du finansiering og salg efter 36 mdr, med leasing vinder leasing sikkert. Problemet er bare, at du tit ikke kan få lov og lease i eksempelvis 5 år, hvis det passede bedre i dit forbrug og skifte mønster
TS-->>
Ja det kan sagtens få indflydelse, du skal kreditgodkendes som skulle du låne pengene jo
Men kravene er helt sikkert lidt lavere
Men tænker mange direkte vil sige nej når du står i rki
apr 2018
Du kan altså godt låne penge selvom du står i RKI
Det er så typisk til meget billige biler, men der er umiddelbart mere ens 100 på Bilbasen der kan finansieres trods man står i RKI
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/14-8v-68-comfort/3604233
Men en helt ny bil på leasing aftale tror jeg ikke man kommer imellem med
Privat lease