Grand C-max Vs S-mas hvad ville i vælge? {{forumTopicSubject}}
Jeg har pt en dejlig focus fra 2012 med 1,6 150hk. Er glad for den, men den mangler træk og vi kunne godt bruge noget med mere plads.
Da jeg har næsten nye sommerfælge med dæk og godt kan lide hvordan de fleste ford's køre, står valget nu mellem de to nævnte.
Begge biler vil være brugt køb til max 200.000kr.
Gætter på vi kører 20-25.000 km om året og havldelen er lange ture mellem jylland og kbh.
Grande C-max: Ville jeg gå efter benzin 1,0 el 1,6 turbo benzin. Har været glad for mine 150 hk og ville helst gerne have denne igen, men samtidigt kører konen det meste af tiden i den, så derfor overvejer jeg 1,0 . Ved dog af erfaring at den er knap så økonomisk, når man belaster dem og man derfor lige så godt kan købe 1,6 og have overskuet. De kører lige langt på literen ved 130 km/t
S-Max: Giver i mine øjne kun mening hvis det er en diesel. Da de ellers bliver alt for dyre at køre i. Men der er også meget højere vægtafgift på dem, men ville nok få lidt igen sparet i diesel kontra benzinen. Er lidt bange for det diesel og deres højere reperations udgifter, tilstoppede filtre m.m,.... ved man skal holde sig til 140 hk el 163 versioner.
Vil generelt gerne være billigt kørende og tænker at beholde den i 5 års tid.
Håber i vil komme med jeres input.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Grande C-max er i sit design lidt et halvhjeret forsøg på at konkurrere imod en berlingo.
Jeg ville fortrække dieselmotor og en S-MAX.
et partikelfilter er ikke slemt det kan afmonteres og renses og så det næsten så godt som nyt. Ved 200.000km og køb ved forhandler ville jeg gøre det som en betingelse at filtret blev sendt ud til en professionel og få det renses. Inden overtagelse så har du ro i lang tid.. Nå der er mange ture til Jylland og tilbage så ville jeg slet ikke være bange for diesel.
Blogger
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 632 Svar: 5.084
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.063
Micro biler er til konen alene frem og tilbage til og fra arbejde.
stationcar er til børnefamilien som også vil have plads til indkøb, en tur i havecenteret og ferie kørsel det er bare så fedt med det ekstra plads.
stor er til dig der kan klare dig med en stationcar men gerne vil have mere
Kan køre med legekammerater og legeaftaler.
Tage turen bare en gang imellem hvis de går til fodboldt, håndboldt, ishockey, spejder what ever.
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 5 Emner: 33 Svar: 414
Ps både min bror og Svoger har S-max og de os super glade for den
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
Forstår dog ikke helt hvad dit spørgsmål er? Hvis du savner træk i din Focus skal du nok ikke bytte den ud med an Grand C-Max med samme motor, eller endnu mindre! Det bliver det da kun endnu værre af.. samtidig skriver du også at du er glad for din nuværende motor, men alligevel synes du den mangler træk?
Til sidst skriver du at du bare gerne vil være billigt kørende, så ville jeg nok sige du bare skulle beholde din Focus
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 186
Er der nogle motorversioner elle andet man skal holde øje med på S-Max. Det vil enten blive en 140 el 163 hk version. Kan se de svinger lidt i km/l i de årgange jeg kigger på 2011-->2014...
Henrik: Jeg skriver jeg mangler træk, som i slæb(ikke trækkraft) og hvis jeg skal finde en bil med træk, vil vi helst have noget større med det samme. Håber det giver mening nu.
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 5 Emner: 33 Svar: 414
Grand C-max Vs S-mas hvad ville i vælge?