{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.615 visninger | Oprettet:

Grand C-max Vs S-mas hvad ville i vælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg har pt en dejlig focus fra 2012 med 1,6 150hk. Er glad for den, men den mangler træk og vi kunne godt bruge noget med mere plads.

Da jeg har næsten nye sommerfælge med dæk og godt kan lide hvordan de fleste ford's køre, står valget nu mellem de to nævnte.

Begge biler vil være brugt køb til max 200.000kr.

Gætter på vi kører 20-25.000 km om året og havldelen er lange ture mellem jylland og kbh.

Grande C-max: Ville jeg gå efter benzin 1,0 el 1,6 turbo benzin. Har været glad for mine 150 hk og ville helst gerne have denne igen, men samtidigt kører konen det meste af tiden i den, så derfor overvejer jeg 1,0 . Ved dog af erfaring at den er knap så økonomisk, når man belaster dem og man derfor lige så godt kan købe 1,6 og have overskuet. De kører lige langt på literen ved 130 km/t

S-Max: Giver i mine øjne kun mening hvis det er en diesel. Da de ellers bliver alt for dyre at køre i. Men der er også meget højere vægtafgift på dem, men ville nok få lidt igen sparet i diesel kontra benzinen. Er lidt bange for det diesel og deres højere reperations udgifter, tilstoppede filtre m.m,.... ved man skal holde sig til 140 hk el 163 versioner.

Vil generelt gerne være billigt kørende og tænker at beholde den i 5 års tid.

Håber i vil komme med jeres input.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grand C-max Vs S-mas hvad ville i vælge?
  • #1   4. maj 2018 S-MAX er en kæmpe gryde der kan dække alle behov så længe behovet ikke er en lille bil.
    Grande C-max er i sit design lidt et halvhjeret forsøg på at konkurrere imod en berlingo.
    Jeg ville fortrække dieselmotor og en S-MAX.
    et partikelfilter er ikke slemt det kan afmonteres og renses og så det næsten så godt som nyt. Ved 200.000km og køb ved forhandler ville jeg gøre det som en betingelse at filtret blev sendt ud til en professionel og få det renses. Inden overtagelse så har du ro i lang tid.. Nå der er mange ture til Jylland og tilbage så ville jeg slet ikke være bange for diesel.

• #2   4. maj 2018 S-max kører meget som en Sportslig person bil. smiley

• #3   4. maj 2018 Jeg har selv to unger og to små hunde og jeg forstår slet ikke de mellem størrelse biler.

Micro biler er til konen alene frem og tilbage til og fra arbejde.
    stationcar er til børnefamilien som også vil have plads til indkøb, en tur i havecenteret og ferie kørsel det er bare så fedt med det ekstra plads.

stor er til dig der kan klare dig med en stationcar men gerne vil have mere smiley
    Kan køre med legekammerater og legeaftaler.
    Tage turen bare en gang imellem hvis de går til fodboldt, håndboldt, ishockey, spejder what ever.

• #4   4. maj 2018 Jeg er ejer af en Grand C-max .. Jeg har dog en diesel pga mange km .. Det er min første ford ( selvom jeg kommer fra en Ford / mercedes famile ) Jeg må sige indenfor de sidste 10 år har ford virkelig udviklet sig da .. Med det sagt så er grand c-max altså en lækker vogn masser af plads både ved sæderne og i bagagerummet .. vi kan have vores store odder barnevogn samt vores store emmajunga klapvogn i bagagerummet mens der er hjul på begge ting smiley .. Dog hvis man lige skal have det ekstra og kan lade sig gøre i 1,6 benzin så tag da lige en med Aut gear det gør det hele lidt sjovere at køre smiley

Ps både min bror og Svoger har S-max og de os super glade for den smiley dog har jeg og skal kun have 2 børn og de har så henholdsvis 4 og 3 smiley

• #5   5. maj 2018 Jeg ville tage en S-Max med den store diesel maskine uden at blinke! -men hvad du helst vil have må du jo selv finde frem til smiley

Forstår dog ikke helt hvad dit spørgsmål er? Hvis du savner træk i din Focus skal du nok ikke bytte den ud med an Grand C-Max med samme motor, eller endnu mindre! Det bliver det da kun endnu værre af.. samtidig skriver du også at du er glad for din nuværende motor, men alligevel synes du den mangler træk?

Til sidst skriver du at du bare gerne vil være billigt kørende, så ville jeg nok sige du bare skulle beholde din Focus smiley

• #6   7. maj 2018 tak for jeres inputs. Kan godt være jeg ikke skal lade mig skræmme af Diesel/S-max. Det ville bare være den første nyere diesel bil jeg skulle eje og syntes man ofte høre om folk der har dyre reparationer og tilstoppede filtrer, men det er nok mere fordi man aldrig hører om de gode situationer;).

Er der nogle motorversioner elle andet man skal holde øje med på S-Max. Det vil enten blive en 140 el 163 hk version. Kan se de svinger lidt i km/l i de årgange jeg kigger på 2011-->2014...

Henrik: Jeg skriver jeg mangler træk, som i slæb(ikke trækkraft) og hvis jeg skal finde en bil med træk, vil vi helst have noget større med det samme. Håber det giver mening nu.

• #7   7. maj 2018 Jeg har som sagt en Grand C-max 2.0 140 hk diesel med Aut gear .. det kører fantastisk det hele .. Men jeg har os snart kørt 20000 på ja 8 måneder smiley og den napper så lige 3700 km her til sommerferie os så derfor er mit valg på diesel pga 25 km til job og 25 tilbage igen samt km til Odense hver måned os cirka 300 for os herhjemme.. Men synes da bestemt du skal overveje en Grand C-max hvis du ''kun'' har 2 børn .. Vi har 2 børn på 1 og 2 med 15 måneders mellemrum og der er massere af plads man kan sagtens sidde mellem stolene smiley

Kommentér på:
Grand C-max Vs S-mas hvad ville i vælge?

Annonce