Start-stop-turbo {{forumTopicSubject}}
Har altid hørt, at når man har kørt i en bil med turbo, så skal man lige lade den stå i tomgang i 30 sekunder inden man slukker den.
Men hvad så, når biler har start/stop? Så slukker motoren jo hele tiden? Det er måske ligemeget?
nov 2016
Følger: 1 Svar: 66
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.172
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
feb 2015
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 580
Men biler bliver jo heller ikke bygget, som man gjorde i 1987.
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.172
Det ville faktisk være lidt katastrofalt for både turbo men også for andre ting, hvis der ikke var taget hånd om det, når man nu vælger at indføre et lille system til at spare på de dyre dråber.
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
Men i tomgang hvor den er faldet gevaldigt i omdrejninger fordi det er ikke tryk på den mere.
Og varmen slipper vi ikke for ,men det er indberegnet tolerancer så metal kan arbejde uden det satte sig sammen .
Så tror ikke rigtig det går noget i dag med syntetiske olier der kan mere end de gamle
jan 2007
Følgere: 88 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.010
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.594
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 52 Biler: 2 Emner: 399 Svar: 11.295
Siger du at turboen ikke spoler/ drejer rundt i tomgang?.
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 73
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
En turbo tager lige nøjagtig ingen tid om at falde i omdrejninger.
Nej grunden er at turboen skal køle ned.
Hvis man slukker motoren med brændvarm turbo, så vil den stillestående olie brænde sig fast i turboen. Og over tid vil det kunne slide på turboen.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 597 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.594
Start-stop-turbo