{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Nogen erfarne fælge mestre derude? {{forumTopicSubject}}

Hej sidder der nogen, her og har noget erfaring med slibning, spraymaling og kan give nogle tips. Alt indput kan bruges.

Er kommet der, hvor de slemme kanter er slibet, og en som var lidt mere slemt med hakker fixet med metalspartel, hvilket gav en god resultat.

Nu skal Jeg slibe hele fælgen ned, og har tænkt at gøre det i hånden men kan ikke finde, sandpapirer, som er over de 180 og op ad, bare for at slibe lakken af, klargøring til grunder.

Hvad er jeres mening og hvad ville i bruge til at slibe lakken med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen erfarne fælge mestre derude?
  • #1   7. maj 2018 Du kan godt starte med korn 180 men ville nok bruge 320 os og køre op til ihvertfald 1200 når du sliber med hånden. Ville os give dem fylder når du er færdig med og slibe og så mellem slibe fylderen inden farven

• #2   7. maj 2018 Og ville hive dækket/dækkende af os smiley

• #3   7. maj 2018 Hvis ikke lakken fejler noget, behøver du ikke slibe det ned til metallet. Bare slib så maling Kan binde til overfladen.

Man plejer at bruge vand slibepapir, hvilken korn kan jeg ikk huske, men man starter grov, og så finere til sidst så der ikke kommer synlige ridser.

• #4   7. maj 2018 Jeg har prøvet det nogen gange og magter ikke "gør det selv" længere.
    Enten bliver det gjort af andre og ellers køber jeg nye, det er et helvedes arbejde at gøre i hånden hvis det er hele/alle fælge der skal ha en tur....

• #5   7. maj 2018 Renault: den fejler ikke noget, har overvejet at bare male over, men så vil maling ikke sætte sig fast, så har bestilt 240 korn til at slibe kun overfladen, også som de andre skriver gå op ad hvis den ikke bliver så fint.

• #6   7. maj 2018 Veteran: Ja har også lavet en sæt, på min gamle Peugeot de var forfærdelige :-D.. men denne gang prøver Jeg at gøre det mere tænkeligt smiley

• #7   7. maj 2018 Mads P. Vil korn 240 ku fjerne overfladen af lakken kun, i fint tilstand?

• #8   8. maj 2018 Hvad vil du male den over med? De har jo helt blanke eger. Det er jo ren alu med klarlak henover...? Hvordan havde du tænkt dig at genskabe den samme "CD" finish? smiley

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #9   8. maj 2018 For at få samme overflade, skulle det nok have været hos en fælgsmed, som kunne svejse materiale i og rette bagefter med drejebænk.

• #10   8. maj 2018 438 HK: tænker at male fælgene sort. Det skal se anderledes ud end de gør, men ellers er de i 2000 våd korn og op ad. Tænker Jeg

• #11   8. maj 2018 Bare slib dem over med "scotch brite" hvor de ikke er beskadigede smiley
    Tjek evt. HC-Farver.dk eller evt. ring til dem, men det bedste/billigste er nok at køre ind forbi en autolakerer/pladeværksted og gi dem en 50er til kaffekassen og få en stak slibeskiver i korn 240-400 og det "scotch brite" som er lidt som en grydesvamp og er de maleren bruger til at få lakken til at binde på ubeskadigtet lak, der så skal ha fylder/grunder og lak smiley

Dækkene ville jeg ikke engang tage af, højst klemme dem af fælgkanten og dække dem af, så er du fri for at sku få dem af/påmonteret og afbalanceret igen og med risiko for at få dit arbejde beskadiget ved monteringen, da spraydåser ikke er helt så holdbart, som autolak eller pulver der bliver "bagt" når det tørrer.

• #12   8. maj 2018 Cawdy KN: tak for dit råd, men det der "scotch brite" fungerer det ikke ligesom ståluld? I 0000. Eller lign. Men stålulden opløser sig med vandet, har Jeg oplevet ved ikke med det her, type du anbefaler om det gør det samme? Altså at den også bliver opløst med vanden? Fjerner den så bare det øverste lag af lakken? For hvis det gør det, så er det bare det Jeg skal bruge smiley

• #13   8. maj 2018 Scotch brite er lidt ligesom en tynd køkkensvamp og er det vores malere "mattere" gammel lak med så grunder mv. kan binde smiley
    De bruger ikke vand når de klargør eksempelvis en brugt pæn bagklap I en forkert farve smiley
    Men du kan også få noget "sandpapir I strimler" der skal I vand til at vådslibe med I samme stil smiley

profilbillede
  • #14   8. maj 2018 Tak Cawdy, det er noteret ned smiley

Kommentér på:
Nogen erfarne fælge mestre derude?

Annonce