{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

Den nye Nissan Leaf... {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer der har denne, som kan give lidt erfaringer med rækkevidden på den real-life?

Skal skifte til elbil men køre 200km dagligt på motorvej, så der skal den jo klare, og den er jo noget billigere end en tesla til 600k brugt

Kommentarer på:  Den nye Nissan Leaf...
  • Rasmus Ø
    Rasmus Ø Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 2.331
    #1   16. maj 200km. på motorvejen. Er det 100km. ud og 100km hjem igen?

Den afstand ved ren motorvejskørsel vil den have lidt svært med at kunne nå, med mindre du kan lade op på arbejdet.

Og den nye, eller vældig fine Leaf, er desværre ramt af #rapidgate.

Nissan har af uransaglige årsager valgt ikke at lave køling af batteriet, så de folk der har den lige nu oplever stærkt nedsat lade hastighed ved motorvejens hurtigladere. Batteriet bliver simpelthen for varmt, og skruer ned for hastigheden den lader op.

Se evt. inde på Facebook på FDEL - åben for alle.

MVH.
    En glad elbils ejer

• #2   16. maj Det er 200km daglig kørsel, påregner kun hjemmeladning med enten eon eller clever... tak for tippet

• #3   16. maj Det tror jeg slet ikke du skal regne med, en bekendts bror har en og om vinteren har han rigtig svært ved at nå frem og tilbage, han kører 160km.

Motorvej også.

• #4   16. maj Thomas... det må være den gamle leaf..
    For den nye og gamle kan ik helt sammenlignes..

• #5   16. maj Det er selvfølgelig rigtigt Chris, mente bare den også var opgivet til ca. det samme

Men batterier bliver dårligere, det min far har i hans C350 e, det har mistet 3-4 kilometer på rækkeviden, på en fuld opladning, og en fuld opladning i sådan en er nu ikke særligt imponerende, så det er en ret høj procentdel.

• #6   16. maj Arbejder ved nissan, hvor jeg har prøvet den et par gange.
    Med min kørsel, dvs bundgas ved hvert lyskryds der holder den ikke de 378km de lover.

Men hvis du køre fornuftigt med 130 på motorvejen så tror jeg nu godt den kan klare det, evt hvis den bliver sat til opladning på arbejdet.

Ellers kommer der jo også en Leaf med større batteri senere på året.

• #7   16. maj Kan Chevrolet Bolt fås i Danmark? Den koster jo kun en anelse mere end Leaf, og er opgivet til 380 km.

Mht. rækkevidden er det som med benzinøkonomi. Man får heller ikke de opgivede km/l hvis man kører en benzinbil hårdt.

• #8   16. maj Chevrolet bliver ikke forhandlet i Danmark mere.

• #9   16. maj 200km motorvejskørsel klarer den ikke når det er vinter.
    Jeg har haft den på prøve. i koldt vejr med varme tændt, vinduesviskere, sædevarme osv. pendling på landevejene omkring 200km på en opladning.

Kommentér på:
Den nye Nissan Leaf...