{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Michael F
Michael F
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 42

Valg af service mekaniker {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står nu hvor min Clio skal til stort service. Min bil er 3 år og er dermed ude af garanti perioden. Den har kørt Ca. 120.000 km.

Renault har givet tilbud på stort service og service på A/C til 6000 kr
Et mindre lokalt mekaniker sted har givet tilbud på samme omgang til 2000 kr

Ja det lyder jo umiddelbart lige til, men er der nogle skjulte garanti perioder som jeg ikke kender til hos Renault, så som på motor eller andet, så jeg burde holde mig til Renault?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af service mekaniker
  • #1   23. maj 2018 Prøv at spørge hvert sted hvad der indgår i de to services, for der kan være kæmpe forskel på hvad de 2 værksteder laver under er service.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #2   23. maj 2018 du kan sagtens bruge den lokale mekker jeg har aldrig hørt om skjulte garantier de sølger jo deres biler på garantien og så vil man jo som fabrikant altid oplyse om en sådan garanti ydermer kan man sagtens få serviceret helt nye biler hos ikke mærke værksteder hvis de er godkendt til det det er auto mester-mester biler-auto partner og sikkert flere

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

#3   23. maj 2018 @ Marco P

Jeg fik Renault til at opstille en liste, og så spurgte jeg det andet værksted, og de kunne sige ja til de samme punkter. Og de nævnte at det var standard punkterne for et 130.000 km service.
    Det var punkterne hvor de udskifter. Der er jo så flere punkter hvor de bare kontrollerer.

Så jeg håber og tror at det er de samme ting, som de kontrollerer

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   23. maj 2018 Er det A + B service?

Hvis det kun er et A service, så kan jeg godt forstå de 2000kr, hvis det er A+B, så er der ikke meget overskud i hans forretning..
    Men renault har som altid tabt sutten..

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

#5   24. maj 2018 Det er et stort service, A + B service

• #6   24. maj 2018 Prøv at tjekke om der er stumper og materialer med i priserne. Til 2000 nægter jeg at tro der er dele med så de bliver lagt oveni.
    Da min fik lavet A+B service gav jeg lidt over 5000 ved Renault alt inkl. Og de giver prisgaranti i forhold til andre værksteder.
    En anden forskel kan være at Renault vil give kulance hvis der kommer nogen reparationer efter garantien er udløbet. Det har jeg fået på en vandfordeler, men kun fordi alt service er lavet ved Renault.

• #7   24. maj 2018 Sørg bare for du sammenligner æbler med æbler.... Bare fordi de siger det er det samme, men er det reelt de samme ting de skifter, eller kontrollerer.... Siger ikke det altid er sådan, ved godt der kan være store forskelle. Men oftest er min erfaring at forskellen ligger i det arbejde der bliver udført...
    Hvis en uautoriseret skal måle hver bremseskive og klods, dæk på hver enkelt milimeter i stedet for bare OK- så bliver det nok også lidt dyrere... Jeg kender kun den autoriserede verden, og sammenligner ofte tilbud. Ja mange gange er vi lidt dyrere, i hvert fald på tilbuddet. Men slutregningen, det er en anden sag...

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

#8   24. maj 2018 @ Klaus H

Min egen "tro" er nok at det autoriserede mærke værksted, er grundigere på kontrol punkterne. Nogle ting bliver nok også kontrolleret i stedet for udskiftet på det lille værksted.

Men jeg skal til service hver 9. måned i gennemsnit, med mit kørselsbehov, så i løbet af et år eller flere, så kommer der jo til at være stor forskel på hvor meget jeg har brugt på service.

• Bjerggaards

#9   24. maj 2018 Når det er begge, så har jeg godt nok svært ved at se hvordan den lille mekaniker kan gøre det for den pris!
    Men hvis du har hans pris på papir, inkl hvilke dele som bliver udskiftet (Så du ikke skal betale 300kr ekstra for kabinefilter fx) Og han bruger Renault godkendt olie, så kan du sagtens vælge ham..
    Vi har en del clio igennem, og de får samme behandling, om de var på aut værksted, eller vores lille (Jeg har været begge steder)

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

#10   24. maj 2018 Jeg har så midlertidigt fundet en AutoMester i nærheden af mit arbejde, den overvejer jeg at bruge

• #11   24. maj 2018 Renault værktedet har givet dig tilbud på A + B service med skift af olie/oliefilter, pollenfilter, brændstoffilter, luftfilter, bremsevæske skift (interval 120.000 km/4 år) samt dit forespurgte AC service. Jeg tør (næsten) væde med, at det lille værksted kun har givet pris på A + B service og AC service.

• #12   24. maj 2018 Nu gav jeg selv 1800 for b service (30.000 km) på min clio incl. gear olie skift. Dog var min bil kun 10 uger gammel. Renault har noget kulace hvis alle eftersyn udføres på aut. Renault værksted.

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

#13   24. maj 2018 @ R

Jeg skrev punkterne som Renault ville udføre, i den mail jeg sendte til det lille værksted, og han skrev tilbage at punkterne var inkl. i hans pris.

Men om de rent faktisk udfører alle punkterne, det må man da kun håbe

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

#14   29. maj 2018 Konklusionen blev at jeg valgte Auto Mester, det kostede så 3200 kr

• Bjerggaards

#15   29. maj 2018 Ja de havde lige "glemt" at sætte dele osv på tilbudet, ik? smiley
    Men stadig markant billigere, og sikkert lige så godt!

• Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    maj 2015

#16   31. maj 2018 Nej det sted jeg valgte, var et andet sted end hvor de bød 2000 kr
    Men ja, stadig billigere end de 6000 kr

• H B
    H B Tilmeldt:
    sep 2018

Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 1
    #17   13. sep 2018 Hej!
    Nogen der ved, hvor man kan se hvilket eftersyn der skal laves efter interval/km/år? Og hvad servicen indeholder?

Kommentér på:
Valg af service mekaniker

Annonce