{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Hjælp til golf 4 {{forumTopicSubject}}

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe en bornholmer der er strandet i København med sin golf 4.
Sagen er den at min slavecylinder til koblingen er utæt der hvor røret går ind i skavecylinderen. Så væsken pusset ud når man træder på koblingen. Så kan ikke koble ud overhoved.
Er der nogen der ligger inde med røret til skavecylinderen eller gummipakningen på røret? Evt også slavecylinderen?
Håber der er nogen der kan hjælpe da jeg skal rejse hjem til Bornholm med familien i morgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til golf 4
  • #1   1. jun 2018 Meld dig ind i nogen VAG facebook grupper og spørg der også hvis du ikke har allerede. Held og lykke

  • #2   1. jun 2018 Har kun fundet en dansk vag gruppe på Facebook

  • #3   1. jun 2018 Er her den er utæt.

    profilbillede
  • #4   1. jun 2018 Det er sikkert o ringen... sådan en tror jeg at jeg har liggende.. måske bare en der passer tilnærmelsesvis men er ikke nær københavn ..
    Ringet til Falck ? Eller ofte har man jo det i forsikringen..
    Nogen gange kan man tage den ud.. vende vrangen ud på den.. og så se om den ik kan holde...


  • #5   1. jun 2018 Har desværre ikke vejhjælp på bilen. Mener ikke at det var en o ring der sad på men mere en cylindre formet gummipakning. Men er på vej tilbage til bilen for at pille røret af igen. Hvor henne er det du evt har dele til at ligge?

  • #6   1. jun 2018 40km nord for Kbh. Prøv at købe bremsevæske på tanken.. og pil pakningen ud.. prøv derefter evt at vende den om.. det er dig flere år siden jeg har rodet med golf.. kan du ik tvinge den i gear ved specifikke omdrejninger .. køre ombord og så få det ordnet hjemme.. vil godt kigge efter delen hvis det er ( ligger i flytterod). men det er ofte en o-ring for enden af Røret..

  • #7   1. jun 2018 Er der ik et gds værksted i Sydhavnen som
    Måske har noget liggende . http://www.gordetselv.dk . eller plejer der at være masser af flinke indvandre der kender en dee har noget liggende ..
    mener der absolut ik negativt.. de har ofte et værksted der laver lidt ekstra .


  • #8   1. jun 2018 Nå fil røret af. Var en cylinderformet gummipakning som var om røret. Så umilbart ud som den var skudt af på en måde. Sætte pakningen fat på røret igen og clipsede det fast i cylinderen. Ser ud til at holde tæt nu. Men kan ikke rigtig lufte den ud. Prøver igen når jeg har det rette værktøj til det..

  • #9   1. jun 2018 ok enten kør på gds værksted eller Er du klar til en NØDreperation til at få luften ud.. :)..
    oliekande Gaffatape og klar plastslange.. feks fra harald Nyborg / thansen eller anden butik ..
    Sæt delene sammen med tape...
    Plastslange over studs på oliekande ..
    Tape det så det er tæt..
    Fyld bremsevæske i oliekanden..
    Klar plast slange ned på studsen på arb cylinderen..
    Pump det baglæns ind ..
    Vupti...
    Intet behov for at lufte resten af systemet ud..
    Medtoden ER testet som nødreperation .


  • #10   2. jun 2018 Nå så har jeg fået set lidt på bilen igen i dag. Fik den tæt og luftet ud. Så må ha gearkassen af i næste uge. Må håbe den kan holde til at jeg kører den hjem uden kobling.. men tak for hjælpen.

  • #11   2. jun 2018 Helt fint. Kom du godt hjem?..
    Hvorfor ska du ha kassen af.. er din da med hydraulisk central udrykker?...
    De fleste af golf 4’erne er med alm arb cylinder.. og for det meste er det blot røret der ska skiftes .


  • #12   2. jun 2018 Cylinderen sidder boltet på uden på gearkassen.. Den er udluftet og tæt. Hvad plejer fejlen på røret at være siden de plejer ar fejle?



  • #13   4. jun 2018 Lige en opdate. Kørte bilen hjem fra Kbh til Bornholm uden koblingspedal i går morges. Har lige pillet gearkassen og koblingen af. Nitten i midten af pladen hvor stangen fra koblingsarmen trykker var knækket af. Så ny komplet kobling er bestilt hjem.

    profilbillede
  • #14   4. jun 2018 Hej thomas. Super med tilbagemelding..
    Fint at du fik konstateret det..
    Der må da have været et eller andet der har gjort at du ville have kassen af.. for normalt er det bare at udskifte røret og som nævnt er det pakningen der fejler men den fåes ikke i løsvægt..


Kommentér på:
Hjælp til golf 4

Annonce