{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scirocco med eller uden DSG
  • #1   8. jun 2018 Ny ja !
    Brugt nej hvis det er en DSG 7 mode DQ200 som ligger i 1,4 TSI .
    Er der skiftet kobling til den nye type så ja

    Brugt ja hvis 2.0 TDI eller 2.0 TSI da gearkassen er en DSG 6 som holder bedre.

    DSG er meget vanedannende har det PT i begge mine Skoda'er, iøvrigt begge 1,4 TSI med DSG 7.

    Octaviaen fik skiftet kobling efter 30.000 km. på garantien, den nye model kobling kører helt som den burde hvor den gamle skabte sig lidt.


  • #2   8. jun 2018 Har man først prøvet DSG, så græder man lidt indvendigt når man sætter sig ind i sin egen skrammelkasse og skal til at røre i gryden igen. Husk at der skal laves service på DSG6 med 60.000 kilometers mellemrum, og det er meget vigtigt! Hvis ikke der er dokumentation på dette, så bør du finde en anden. Og som #1 siger, så bør du undgå DSG7 med modelbetegnelsen DQ200, medmindre at koblingerne er udskiftet til den "opgraderede" model.

  • #3   8. jun 2018 Min scirocco havde dsg7 den nyr model med 1.4 tsi 160hk, den kørte satme godt, dejlig hurtig i gearskiftet, den fik dog skiftet gearkasse ved 15.000 på garantien til den nye model, og da jeg solgte den havde den kørt 86.000 og aldrig problemer efterfølgende.

  • #4   8. jun 2018 Havde du spurgt mig for 3 år siden, ville jeg sige, jeg altid foretrak manuel over automat. Men jeg må sige, det har ændret sig siden. Så meget, at jeg selv lige har købt en bil med automatgear nu (S-tronic, som i det store hele vel er en slags DSG gearkasse). Det spiller altså bare!

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #5   8. jun 2018 en sportsvogn skal ikke have aut kasse.....

  • #6   8. jun 2018 Uanset om man vil give René ret eller ej, så kan vi vel alle blive enige om, at en Scirocco ikke er en sportsvogn? smiley

  • #7   8. jun 2018 helt klart ja

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   8. jun 2018 6 det er en sports coupe og dermed en sports vogn men ikke en åben bil som mange tror sports vogne er

  • #9   8. jun 2018 Det er en sportsvogn for negle teknikere og frisører

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #10   8. jun 2018 9
    ja i tdi udgaven vil jeg give dig ret men hvis det er den rigtige motor der er optimeret så mener jeg da klart den er potent og har et godt look men det er jo en smags sag


  • #11   8. jun 2018 Din og min definition af sportsvogne er TYDELIGVIS ikke den samme, René smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #12   8. jun 2018 det er jeg godt klar over smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #13   8. jun 2018 min holdning er nok præget af jeg selv har en mk1 smiley

  • #14   8. jun 2018 Ja, sportsvogn vil jeg heller ikke kalde den, i det hele taget forbinder jeg nok mere en sportsvogn med en 2-personers bil - og her tæller en bil på gule/papegøje plader ikke med smiley

    Men Scirocco er da en af de flotteste biler VW har lavet, og jeg ville vælge den med DSG.


Kommentér på:
Scirocco med eller uden DSG

Annonce